Blog
Fékezéskor jobb oldalról kattogó hang jött és rázta is a kormányt. A tárcsákat megmérve még volt 0.8mm kopófelület, de a dugattyú felőli oldalon a tárcsa külső kerületén kb 1 cm vastag rozsda kör volt és a betét felülete is itt kopottabb volt. A betétek még kb 50%-osak voltak, de nem akartam az új tárcsát használt betéttel felrakni.
A fékfolyadék kb 5 éve volt cserélve, ezért rendeltem újat és kicseréltem azt is. És ha már szét volt szedve minden akkor a féknyergekről lepucoltam a rárakódott fékport és az elsőkről a rozsdát. Festéknek a Hammerite piros festékét használtam és ecsettel vittem fel. Nem olyan szép egyenletes mint a sprays festés, de ez nem kiállítási autó lesz, itt a használat és a tartósság a lényeg.
A hátsó féktárcsáknak még 1.2 mm kopófelülete van és itt is közel 50%osak a betétek. Mivel ezekkel nem volt probléma ezért ezeket most nem cseréltem.
Elkészültek a felnik, fel is lettek gumizva a korábban vásárolt Kumhokkal. A felniből 3db saját volt, mert egy korábban eltörött, majd 2 dbot kaptam hozzá. Annyi a különbség közöttük, hogy most van 3db ET41 esem és 2 db ET 40.5.
Egyet elraktam tartalékba.
Volt egy kis szabadidőm, így felújítottam a Brembo nyergeket. Teljesen szétszedtem őket és cseréltem az összes tömítő és porvédő gumit, mert szinte mindegyik lyukas volt már. Ebay-en rendeltem egy javító készletet(17725 HUF postával). A dugattyúkat nem cseréltem, mert azoknak szerencsére semmi bajuk sem volt. Elbíbelődtem velük egy darabig, de nem volt ismeretlen a téma, mert a 155-nél már egyszer végijártam ezt az utat. A végén újra lefestettem a nyergeket. Ezt megkoronázandó GT kolléga matricái fognak felkerülni. :-)
Új akkumulátort kellett vennem mert kezdett tönkre menni mivel dobálta össze vissza a hibakódokat
Balatonról hazafele a 8-ason egyik pillanatról a másikra elment az erő, a tükörben pedig egy nagy fekete füstfelhő látszódott.
Hibajelzés nem volt, hallani lehetett, hogy az egyik turbócső megadta magát.
Másnap munkahelyemen megnéztük az alsó turbócső szakadt szét, illetve a levegőszűrő ház aljából kijövő cső lett lyukas.
Alsó turbócsőből Gates márkájú került fel az autóra, a másik csövet az alfadepotól tudtam beszerezni.
Már csak egy alapos takarítás vár remélem az autóra, és jövő hétvégén irány Alfacity.
Utóirat, egy alfa az emelőn is jól néz ki!
Km óra állása: 306246 km
Leszedtem a karbon matricákat mindenhonnan. Volt ahonnan már az előző tulaj leszedte de egy csíkot ott hagyott. Sajnos rájöttem miért, ugyanis aki felrakta ezt a borzadvanyt az a fenyezesen vágta szikevel oly módon H a fényezésbe is sikeresen belevágott a mociteton végig, hogy szárad a le a keze. egyenlőre keresek majdasik mocitetot ugyanebben a színben és ha találok hibátlant akkor cserélem. A matrica jobban zavart mint a fényezési hiba úgyhogy az összkép így is javult.
Eltelt egy újabb év, ma került sor az olaj és szűrők cseréjére. Selénia 5W40 Star Pure Energy olajat,olaj, levegő és pollen szűrőt kapott. A klíma is ki lett fertőtlenítve. (13400km.)
Kedves barátom, adott helyet, és időt, hogy levegyem a szívosoromat, és kiszereljem a Flap szelepeket.
Ki is tisztított a komplett szívosórt darabokra szedtük.
Szívosór tömítést ajándékba kaptam.
A Póknál anno már megvizsgáltam a kérdést: 2012.05.20. Mekkora is tank?
Akkor 62,19 illetve 61,6 liter "jött ki" ami több mint az elméleti 60 liter és kevesebb mint a könyv által ígért 70 liter...
Most is kiürítettem a tankot és töltögettem.
A visszatöltött 27 literre ma 37 litert tudtam tölteni és akkor oldott le a töltőpisztoly.
Akárhogy is számolom ez 64 liter ami ismét több mint az elméleti 60 liter és kevesebb mint a könyv által ígért 70 liter...
A két mérés közti különbség felvet pár kérdést:
- Nem ugyan az a tartály lehet a két Spiderben? (a benzinszivattyú/-szintmérő kombó más)
- Ha igen miből adódik a különbség?
- Miért ír a használati utasítás 70 literes tankot továbbra is a 2.0TS-nél is?