Blog
Egy kis egybefoglalót gondoltam írok, hogy mi történt, mióta hozzám került.
Januárban komplett vezérlés+olajok, gyertya és tömítések cserére kerültek.
Április környékén kezdődött az alkatrész beszerzés és egyéb dolgok. Májusban az autó kapott egy H&R ültetőrugó szettet, illetve utána jött egy futómű állítás. Júniusban első lökhárító fényezésére sor került, ugyanis nagyon kavicsos volt és ha már a lökös lekerült, így kapott egy FL pajzsot is és a hátsó csomagtérajtó nyitó gomb is cserélve lett jellel együtt, amit a fiatalkatrészről szereztem be. Itt még nem állt meg a dolog, ugyanis a hátsó difúzor lakk feketére lett fúja és kapott az autó egy több lépcsős polírt, illetve zárásként egy wax-ot. Felni ügyben is lesz előrelépés, sikerült egy BBS CF típusú felnit beszerezni 19" méretben, ami már felújításra került, szintén lakk fekete színt kapott és hozzá Toyo TR1 gumit 225/35 méretben.
Bal oldali kerékcsapágy csere is megvan SKF -re
És .....
200.100 miles
Februárban költözött hozzánk ez a szépség,, első látásra szerelem :) ,, nagyon elhanyagolt állapotban volt szegénykém, a motortérből fura hang, fékek teljesen kukák, futómű már rosszabb állapotban nem is kehetett volna,,
A kötelező szervíz után,, komplett vezérkés (utolsó pillanatokban), ahogy a vízpumpa, hosszbordás görgői is,, (hihetetlen, nem is értem, hogy lehet ennyire felelőtlen valaki)
A motortérből hallható csörgés oka is fel.lett tárva,, generator csapágy, főtengely szíjtárcsa,, azonnal orvosolva lett , azóta gyönyörűen duruzsol,,,
Azóta cserélve lett : fék elől hátul, teljes futómű, féltengely felújítás is szükséges volt,, szimeringek, tömítések, szűrők, sok apróság és nem apróság stb,,
Most már üzem, és útbiztos a szépség :) ,,,
Még hosszú út vár ránk, a géptető mattulása, szőnyeg csere, és most kattogok az ülések cseréjén, jelenleg szövet , szerencsére szépek, de bőr belső jobbam tetszene :) ,,, de folyamatos tervezés alatt áll :)
A költségek? Hmm,,, hát ,, a vételáron kívűl jelenleg 670000, de ez csak anyag kötség szinte,, a futómű állításon kívűl,, az még további költségek, de szerencsére van ami "csináld magad",, és egy jó barát szerelő , aki szintén Alfa fan :)
Gyerekem vittem Pestre kórházba, aztán visszafelé jó 60 km után halk ciripelést hallottam a motortérből, mondom félre állok (autópályán) , igaz nem fémes hang, de nehogy nagyobb baj legyen.
Többet nem indult a kocsi, szorult az egész motor.
Elhuzattuk a szervizbe 15-20 km-re álltam meg. Kiderült az új motor csapágy törlést szenvedett, de nem is gyári csapágy volt benne már. (MINDEN hosszabb út előtt az összes folyadékot, olajat, kerék nyomásait ellenőrzöm.) Olaj volt benne, nem fogyott ki belőle. És az első csapágy tört el... A lényeg:
3 henger kuka, blokk kuka, főtengely kuka....
Motor felújítás...
Sajnos a motor csere után a vezérlés nem volt az igazi. Vettem egy 2.0 motorvezérlőt extra kedvezményes áron hozzá módosított... 5.500 fordulatnál nyit az utolsó szelep...
Tesztelgettem, jól ment, de fekete leves nem ette, zabálta az olajat az új motor. Fel akartam újítani, ezért azt beszéltük gyűjtök és ha oké akkor szólok,csinálják.
Közben Szét kellett vágnia egy Facebook-os embernek a Ti kocsiját, magán ügy, de fájt a szívem... Viszont amit lehetett kimentettem belőle. Elektromos ablakok hátra( közép konzollal, kezelő gombjaival) , kárpitok a hátsó ajtóhoz, bőr kormány. Meg pár apróság.
Azóta Giulia kigurult az aszfaltra. Merthogy Giulia "nem akar a földön járni", szárnya meg nincs.. hát kivárta. Nagyjából, mert ugyan aszfaltra gurul ki, de kijutni még csak kerülővel, földúton lehet. Így járt, legalább újra szabad. Már ideje volt, épp kezdtem olyan fölöslegesnek érezni. Bele kellett már ülni és vezetni, hogy visszahelyeződjön a vigyor az arcomra.
Közben a nyári melegben megérett a gondolat, hogy megejtem amit húzok halasztok egy ideje. Az autóban gyári újautó illat, a bőrök olyan szép hibátlan száraz tapintású matt felületek. Valahogy nem bírtam rávenni magam, hogy bőrápolózzam. Mi van, ha nem lesz ilyen többet? Ha nem mattul fel így, foltos lesz, mittudomén. Pedig bőrt az ápoltam már eleget, Zen egy fél tehéncsorda külső borítását tartalmazta. Ez ahhoz képest laza melónak ígérkezett.
Ma végre nekiálltam, Autoglym tisztítóval áttöröltem, aztán jöhetett a balzsam. Amilyen száraz tapintású volt, olyan szomjas is, nyelte, itta a bőrápoló balzsamot. Alaposan beledolgoztam, mégiscsak így lesz tartósan szép, ha megkapja a bőrápolást. Ha már itt a lehetőség a legelejétől elkezdeni...
Tényleg sétagalopp a 159-hez képest. Annyira, hogy még maradt kedvem, energiám a "buffing"-nak nevezett folyamathoz, amikor egy tiszta, száraz mikroszálas törlővel még körkörösen átdörzsölök mindent.
Naná, most még fényesebb kicsit, de meg kéne mattulnia holnapra. Az illat már nem újautó illat, hanem a régi jó ismerős, a bőrápoló illata. Igazából nagyon szerettem ezt a 159-ben is.
A lengéscsillapítók cseréjével együtt az olajcserére, levegő és pollenszűrő cserére is sort kerítettünk.
KM: 103.155
Futóműállítás előtti átvizsgáláson kiderült, hogy a két első lengéscsillapítót sajnos cserélni kell.
Budaörsön meg is történt a csere.
KM: 103.155
A kánikula és a dugó, vagy hegymenet rossz kombináció volt az utóbbi években, a vízhőfok úgy ment fel mint az euroárfolyam. Nem halogattam tovább, rendeltem Erhardtól egy hűtőt. Egy délután és egy délelőtt ráment a cserére. Elég szopás a művelet. Érdemes levenni a lökhárítót, mert a légterelőt és a klímahűtőt onnan lehet lecsavarozni. 4 csavar beleszakadt, hogy legyen még egy kis plusz foglalkozás. A ventillátorokat belülről szintén le kell szerelni a hűtőről/4csavar/. Alul lejön a kereszttartó, és a hűtőt is ki lehet varázsolni lefelé. Azért a klímahűtőt is kipucoltam a lehetőségekhez képest, volt rajta néhány elgázolt rovar, meg tollak. Átfújtam kompresszorral is.A légtelenítést is meg kell csinálni, a hűtő bal tetején is van egy csavar, és a blokkon van egy alu vízcső, légtelenítővel.