Blog

>> EseményJCsabi // Alfa 164 2.0 TS Super // 2022-07-08

Ma volt egy kis időm így nekiáltam egy kicsit rendbetenni a fényezést. Ennél a kocsinál nem a tökéletes a cél, tetszik higy egy kicsit patinás.
Mosás, lakktisztítás és polírozás. Nem lett rossza a végeredmény. :-)
Az első lököst mindenképp újra kell fényezni, mert az rengeteget ront az összképen.

 
>> Eseménygyml // Alfa 156 SportWagon // 2022-07-06

Ismét sikerült eljutni a Hungaroringre az autós nyíltnapra. Annyi változtatással készültem, hogy a hátsó ülőlapot kiszedtem, mert így tudom csak használni a 4 pontos övet. A pálya mellett kiraktam a pótkereket, szerszámokat és a kalaptartót. Ezeket otthon lemértem, kb 30 kg volt. Üzemanyagból is kb 15 kg-al kevesebbel mentem mint eddig.

3 etapra vettem jegyet, de az első miután felálltunk a kapuhoz törölve lett egy baleset miatt. Pénzt vissza nem fizetnek ilyen esetben, az utolsó futamban be lehetett volna pótolni, de nekem már meg volt tervezve a délután és nem tudtam maradni.
Az első etapban a korábbi egyéni rekordnak számító 2:27-es időt kétszer is megfutottam. (tizedeket nem írok, mert a telefon GPS-ét használom és ennél pontosabb mérést nem tesz lehetővé). A legjobb szektoridőkből 2:26 eleje is kijött volna. A korábban tapasztalt kuplung probléma itt is előjött, az alsó munkahenger és újabb fékolaj csere nem oldotta meg. Ha 6000rpm felett váltok akkor néha bent ragad a pedál 1-2mp-re és amellett hogy nincs hajtás nagyon zavaró is.

A második menetben már jobban mertem rövidebb féktávokat venni és kicsit optimálisabban használtam néhány kerékvetőt. A motort kb 6000rpm-ig használtam hogy elkerüljem a kuplung problémát. Sikerült futni egy 2:25 és egy 2:24-es kört is. Konkrétan a 2:24-es körben voltam minden szektorban a leggyorsabb.
Ezúttal nem én voltam az egyetlen Alfás. Aranytl is elhozta az új autóját. Hihetetlen szép és teljesen más kategória mint az enyém. Elmondása alapján csak tanulta a technikát és nem nyomta a határ közelébe sem, így is kb mindenhol gyorsabb volt a sebességek alapján, de erről majd ő ír blogot ha szeretne.

 
>> Eseményliusz // Alfa 156 2.5 V6 // 2022-07-07

2022.07.02 Kmét-Dunaföldvár-Káptalanfüred-Lovas-Balatonfüred 185km

Másnap volt kis időm és körülnéztem a környéken. Amit tavaly hiányoltam, meghallották és elkészült… Zirc-Pénzesgyőr-Bakonybél-Bakonykoppány pompás kis 32 km-es útszakasz lett. 2 oda-visszát le is autóztam. Ez is olyan mint a Ragály-Aggtelek-Szinpetri, de nincs semmivel közelebb Kecskeméthez. 160km

2022.07.05. Balatonfüred-Tótvázsony-Pécsely-Balatonfüred

2022.07.06 Bfüred-Veszpém-Zirc-Nagyesztergár-Dudar-Szápár-Tés-Bakonynána-Alsópere-Olaszfalu-Zirc-2X(Szarvaskút-Bakonykoppány)-Hárskút-Szentgál-Tótvázsony-2X(Pécsely-Dörgicse)-Aszófő-Balatonfüred 260km

Szarvaskő-Bakonybél, Bakonynána-Olaszfalu, Szarvaskút-Hárskút kapott új aszfaltot tavaly óta. Szentgál-Úrkút is vadi új, kétszer is elvétettem miatta a Tótvázsony felé a lehajtást. Innen a kereszteződéstől a 77-ig elég rossz az út (10km), 70-nel mentem. Szentgál után 5km is rosszabb út, de jobb mint a hírhedt Solt-Fülöpszállás, kb. ilyen a Zirc-Nagyesztergár is (5km). A többi mind pompás első osztály. Jó kis autós túrát lehet ezen a vonalon tenni.

Egész jól megismertem az új 205-ös gumit, összebarátkoztunk.

Balatonfüred-Dunaföldvár-Kecskemét 175km

Mindösszesen az egyebekkel 955km

 
>> EgyébSanyiJTD // Alfa 147 1.9 JTDm 16V // 2022-07-06

Átnéztem a tenni valókat rajta.

Mivel annyira hirtelen jött a vétel mind nekem ,mind az eladónak ,hogy csak na ,ezért most nem volt idő betervezve az autóra, így nem fog olyan gyorsan menni ,mint ahogy akarnám :)

Első körben lekapartam az összes matricát, alaposan kiporszívóztam, lemostam a motort, kicseréltem a teljesen lekopott emblémákat elöl-hátul, és a felnikben is, meg egy fényszóró polírt iktattam be.

Feltártam ,hol kell majd minimálisan lakatolni ,és elkezdtem keresni másik géptetőt. Ezt elverte a jég, semmi értelme kínlódni vele. Hét vége fele elindul a lakatos munka, aztán szépen sorban :) Jó kis projectnek ígérkezik :D

 
>> Szervizfrusciante // Alfa MiTo 1,4 t-jet 155le // 2022-07-06

Cseréltem a hátsó gatlokat illetve a rugokat. A gátló utángyártott a rugó ugyanolyan szinkodu gyári. Rozsda ütötte fel a fejét a rugon. Nem akartam megvárni míg eltörik és ha már cseréltem akkor a gatlokat és a hozzájuk kapcsolódó alkatrészeket is cseréltem. Illetve mind a négy dobbetet mögül a felületi korroóziot visszacsiszoltam kezeltem brunoxal és gyári festékkel lefujtam.

 

Tavasszal kezdett össze vissza működni a blue and me az autóban.
Először elkezdett villogni a km számláló, majd nem működött az usb lejátszás, és végül elment a bluetooth egység is, tipikus Blue and me hibajelek.
Multiscennel próbálta barátom ismerőse megoldani, de egység hiba volt, így nem lehetett.
2 hónapig bírtam, hogy nem megy az usb, végül megrendeltem a fiatalkatreszek.hu-ról a blue and me egységet, itt volt a legjobb áron.
A párom kicserélte, a csere után a bluetooth egyből visszajött, a km villogás maradt, lletve nem játszotta le továbbra sem a pendrivot.
Párom ismerőse ismét megnézte multiscannal, egyből lehetett a proxykat rendezni.
Usb működik, km óra nem villog.
A hiba megszűnt

 

Már a múltkori összerakás óta is szétszedtem egyszer az ajtót (update ott) mert nem tetszett az ablak beállítása.
Akkor se lett jó. Úgy nézett ki mintha nagyon elöl lenne az üveg és hátul nem ér rá a kédergumira a B oszlopon. A felső részen simán be lehetett látni, itt szokott süvíteni a menetszél... (1.kép)
A mai napot a megoldásra szántam.
Elsőre atomjaira szedtem mindent hogy valahogy az üveget vezető síneket 3-5 mm-el "hátrafelé" tegyem. (jó lehetőség az üveg megtisztítására.) Persze minden szegecselve, állítási lehetőség nincs.
Valahol máshol kell keresni a az üveg hátratolásának a lehetőségét...
Újra számba vettem az állítási lehetőségeket és ekkor világosság gyúlt :-)
Az egyetlen fix pont ami sose változik az 7-es képen az A-pont. Mivel a mellette lévő görgő fix ez a pont jár fel-alá függőlegesen akármi is történik. A csavar az üvegben fix, de a fémben nem. Az üveg előre-hátra csúsztatható benne. Nálam ez a görgő felőli oldalon volt tehát legelöl van az üveg...
..és tényleg. A másik irányba állítva hátrább kerül az üveg. Majdnem a végállásban (még van pár mm) beáll a kívánt rend :-)

Hogy mit is lehet állítani a 7-es kép alapján próbálom összefoglalni:
A - üveg előre-hátra pozíció,
B - üveg hátulján a sín dőlése befelé - az üveget a kédergumira szorítás finomhangolása,
C - üveg elején a sín dőlése befelé - az üveget a kédergumira szorítás finomhangolása,
D - E - Az üveg aljának a sínhez mért dőlése. Az üvegen található ricnis fém ívelt, a csúszkát le/fel tolva (ovális a furat rajta) az üveg dőlése állítható durván. Ezekkel lehet elérni hogy az ablak teteje ne álljon el a kédergumitól és végig azzal párhuzamosan fusson. (B és C ennek a felfekvésnek a finomhangolója.) (10-11. kép)
F - Az ablak hátsó részének a felső ütközője, itt lehet beállítani hogy hol álljon meg az üveg. (8.kép)
G - Az ablak első részének a felső ütközője, itt lehet beállítani hogy hol álljon meg az üveg. (9.kép)
F és G egymáshoz való viszonyával finoman lehet "forgatni" az üveget vagyis a tetejét vízszintesbe a hátulját függőlegesbe állítani.

 

Ma megejtettük a szokásos klímatöltést.
200 gr volt már csak benne.

 
>> Szervizgyml // Alfa 156 SportWagon // 2022-07-03

Kivettem a légszűrőt hogy kitisztítsam. Mivel nekem rá van vezetve a levegő egyenesen a lészűrőházra és még rács sincs előtte, ezért nagyon sok koszt összeszed. Ezt csak annak ajánlom aki kb 1000 kmenként tisztítja. Mivel nekem ez az autó főként pályanapokra van és 1-2 alkalom után úgyis kimosnám, beolajoznám, ezért nálam ez nem probléma.
Ha már kivettem a légszűrőt, akkor kivettem a légtömegmérőt is. Kitisztítottam, de nem volt koszos. A ház elején van egy műanyag rács, egy hézagoló gyűrű és egy négyszer sűrűbb vékony fémrács. Ez elvileg a levegő áramlását simítja, viszont szerintem elég nagy területet takar ki, ezért némi folytást is jelent. Mivel nálam nem az alacsony fordulatszámon egyenletes nyomaték számít, hanem a maximális teljesítmény, ezért teszt célból kivettem a fémhálót.
És ha már itt voltam lepucoltam és lefestettem ezüst hammerit sprayvel a rögzítő lapokat.

 
>> Szervizgyml // Alfa 156 SportWagon // 2022-07-05

Mikor megvettem az autót hiányoztak az oldalsó motorburkolatok. Már korábban beszereztem őket a győrújbaráti bontóban, de csak most raktam fel.
A váltó oldalit én vágtam ki, de előre meg volt jelölve hogy hol kell. Valószinüleg a V6 szélesebb váltója miatt gondoltak rá előre.