Blog

>> Eseménygyml // Alfa 156 SportWagon // 2022-09-24

Az idei utolsó nyíltnapon részt szerettem volna venni, és kíváncsi voltam hogyan változik az autó viselkedése a vastagabb hátsó stabilizátorrúd miatt, de sajnos ez nem sikerült. Egy szlovén rendszámú Alfa Giulia QV megrongálta a pályát rögtön az első menetben, ezért lefújták a napot. Sajnos egyetlen kört sem tudtam megtenni a pályán.
Az eddigi pályanapokkal ellentétben most több Alfa is volt, ezért is sajnálom nagyon hogy nem volt lehetőség egy jót autózni. Két nagyon szép Giulietta mellett egy hasonlóan szép 147 GTA és 156 GTA vett volna részt a napon. A körülmények miatt volt idő beszélgetni velük és nagyon szimpatikus embereket ismerhettem meg. Emellett az említett Giulia QV és egy Veloce volt még ott.

 

Ott fenn az első kép bal felső sarkában hagytam abba a nap történetét. A hátra lévő út a második képen.
Pár km után egy kis tanyát (Gite d'étape communal de Bousieyas) szeltük át amikor a "falu" végén meglepetés várt minket.
ROUTE BARRÉE 00m - vagyis az út innentől lezárva. A tegnapi és a mai időjárás alapján vélhetően hatalmas felhőszakadás lehetett ami miatt lezárták. Természetesen a francia rádióadásból egy kukkot se értettünk, a waze és a google semmit se írt.
Most mi legyen? A következő szállás kb. 20 km-re van. Ha visszafordulok az 180km és 4 óra, ráadásul az utolsó 10 km egyezik a mostani menetvonallal. Most 3/4 3 van.

Szóval úgy döntöttem hogy "nem értem" hogy mi van kiírva, hivatalos KRESZ tábla nincs ami a behajtást tiltaná úgyhogy megyünk tovább. Visszafordulni később is ráérek ha tényleg nincs tovább...
Aztán egyre több nyomát láttuk hogy a nagy eső nyomán a víz az útra mosott ezt-azt. Az éles kövek közt szlalomozva próbáltam kikerülni őket, egy defekt nem jött volna jól...

Az első komolyabb helyen egy kék rakodógép tisztította az utat. Jöttünkre félreállt és intett hogy menjünk. Itt megcsillant a remény hogy a francia útkezelőség intézi a dolgát és talán eljutunk a célhoz. Ha nem így lenne akkor csak szólt volna a markolós hogy nincs értelme tovább menni, forduljunk vissza. (4.kép)
Sok-sok már eltakarított kőomlást és még dolgozó munkagépet láttunk.
Aztán eleredt az eső, így megtapasztalhattuk hogy milyen amikor híg iszap folyik az úton. (9.kép) Nos mintha jégen jártunk volna...
Műszaki vonalon következő meglepetést PHuBi itt adta. Az ablaktörlő lapátból elkezdett felfelé kicsúszni a frissen beszerelt gumi. A gumit tartó műanyag rész kicsúszott a rögzítő karomból. A szakadó esőben kellett kiszállnom hogy visszafűzzem és összenyomjam a karmokat. Mondjuk ez volt az első hogy ment az ablaktörlő az idén...
Aztán elértük a lezárás végét (11.kép - 44.287010006590876, 6.899246780255166) Mondjuk érdekes hogy a gugli utcaképén is le van zárva az út ahonnan jöttünk :-)
A kritikus szakasz kb 8 km volt, fél óra alatt sikerült megtenni. Talán az egyik legemlékezetesebb fél óra volt az eddigi kabriós útjaim során.
Innen már csak 12 km-t kellett megtenni szakadó esőben hegynek felfelé. Izgalmas volt hogy az úton folyó víztől nem lehetett látni a felfestéseket, néha még az út szélét se... Ja és úgy beborult hogy a 4 óra előtti időpont ellenére lámpával kellett menni hogy lássunk. Sokat segített hogy nem nagyon volt forgalom és lehetett távfénnyel menni.
Találtunk egy parkolóhelyet és vártuk hogy csituljon az eső hogy ki tudjunk szállni. Ekkor derült ki hogy a tilosban állunk, de találtam egy legális helyet is.
A szállást sose fogjuk elfelejteni mert egy akkora Bernáthegyi kutya volt a házőrző amekkorát el se tudtam eddig képzelni. A belőle áradó nyugalom hihetetlen volt...
Egy újabb esőszünetben elmentünk vacsizni, majd a hazaiakkal video chateltünk egyet.

 
>> SzervizBardo146 // Alfa 146 1.6 T.S. // 2022-09-25

Olajcsere Selenia Alfa 20kra szereldmagadnál.

 
>> SzervizBardo146 // Alfa 146 1.6 T.S. // 2022-09-25

Voltunk az Alfariumban checken. Diagnózis: váltónál van egy kis olajcsepegés, de nem jelentős. Javaslat: ne nyúljunk hozzá. Jobb külső féltengely gumiharangján van egy kis repedés, ez előb-utóbb cserés lesz, de még nincs vész. Ez valszeg 2023 projekt már.

 
>> Tuning és extraGT Ɨ|ѯ // Alfa MiTo 1.4 TB QV SBK Edt. 58/200 // 2022-09-26

Fényezés kész ment is a helyére, kicsit morcosítva.

 
>> SzervizG.Roland147 // Alfa 147 1.6 T.S. Black Line Ti // 2022-09-25

2021.11.19 (149 285 km)
• Olajteknő csere (sérülés miatt), olajpótlás, pasztázás
• Ablaktörlő lapát csere
• Első féktárcsa és fékpofa csere (Rotinger sport tárcsa)
2022.07.20 (153 838 km)
• Motorolaj csere (Liqui Moly 10w40)
• Olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő csere
• Hátsó ablaktörlőlapát csere

 

A 2. hegyi nap további látnivalói:
- Egy szűk völgy, anno 2018-ban álltunk meg itt nézelődni, van mit (1.kép)
- 1.060m - Gorges du Guil - duzzasztó egy nagyon szűk szorosban. (2.kép) Az igazi látvány azonban a szoros túlsó oldalán várt minket, ahonnan a hegybe fúrt alagút is jól látszik. (3.kép)
- Vars jött, ahol ettünk egy jót egy találomra kiválasztott étteremben.
- 2.109m Col de Vars (4.kép)
- Fortin de Restefond - a korábbi határvédelmi rendszer része (5.kép)
- 2.680m Restefond-Pass - Régi betonbunkerral, ami egyes hírek szerint az időjárás miatt olyan lassan épült hogy sose készült el. (6.kép)
- 2.802m Cime de la Bonette - igazából a hágó a következő lesz, csak építettek ide egy "hurkot" hogy ez legyen a legmagasabb hágó Európában. Ennél magasabb pont csak 1 van az Ötztaler Gletscherstraße-n Ausztriában.
- 2.715m Col de la Bonette - A nyilvántartásom szerint a 8. legmagasabb autóval elérhető pont. (8.kép) A 9. kép bal oldalán jól látható a 2.802-re vivő út a hegyoldalban.
- 2.513m Granges-Pass - Szintén határ lehetett mert a hegytetőn látszanak a védelmi bunkerok. (10.kép)
- Camp des fourches - hegyivadász laktanya, most kezdik renoválni az épületeket. Ez lehetett a sok szétszórt erődnek a központi laktanyája. (12.kép) Már az ide vezető úton is vízmosás nyomait lehetett látni (11.kép), de a java csak ez után jött a lezárt szakaszon...

 
>> SzervizKócosw // Alfa GT 3.2 V6 24V Distinctive // 2022-09-24

Ha már ott volt Kozinál , motormosás, olajteknő tömítés, olajcsere,balos alsó lengőkar, vonohorog elektromoks kacatjai,kidobálva, ABS szenzor csere, fékpedál kapcsoló csere.

>> SzervizKócosw // Alfa GT 3.2 V6 24V Distinctive // 2022-09-24

Kozi intezett lakatost és fényezőt küszöb és alváz ügyben.
A rég tervezett fekete tető is végre megvan.