Blog

>> Szervizbilon // Alfa Giulietta 1.4 tb multiair // 2022-10-10

Csont nèlkül.
2 év múlva újra.

 

A katasztrófa helyszíne után gondtalan kocsikázás jött a hegyekben (1-2. kép)
- 1.607m Col de Turini - ide vezet fel a Monte Carlo Rally egyik útvonala. Mi most ezen megyünk lefelé. Sajnos a tetőt már régóta nem tudtuk kinyitni, kezd nagyon meleg lenni.
- Chapel of Notre-Dame de la Menour (4.kép) egy kis kápolna a hegygerinc végén, csak két autó számára van parkolóhely amit egy német márka tulajdonosa egy autóval sikeresen elfoglalt, emiatt sajna nem tudtunk megállni.
- 706m Castillon-Pass lett volna a következő pont de már kezdtük unni a rengeteg hajtűkanyart és rövidítettünk az úton. Az út vonalvezetése egyértelművé tette hogy miért itt van a rally útvonala. Felfelé iszonyú terhelés lehet a kocsiknak és a pilótáknak. Szóval ez a hely is kimaradt.
- Viaduc du Caramel az út mellett egy régi viadukt. Itt se tudtunk megállni. Az út szélén olyan magas volt a szintkülönbség hogy PHuBi-val nem mertem lemenni. (5.kép)
- Mentonba érve találtunk egy McDonald's éttermet ahol gyorsan megkajáltunk és a mellette lévő Intermarché benzinkútján megtöltöttük PHuBi bendőjét is. 33,81 litert tankoltunk 375 km-re ami 9 liter/100km-re jön ki. A hegyi etapokat nézve nem rossz. Valószínűleg lefelé a sok motorfék sokat javított az átlagon.
- Mentonnál elértük a tengert (7.kép), ezzel az idei nagy kaland a hegyek közt véget ért. Most jön a nyaralás, pihenés rész.
- Francia-Olasz határ volt a következő nevezetes pont, innen már egyenes út vezetett a szállodába. (9. kép)

Gyorsan becsekkoltunk és gyalog elindultunk megnézni a várost.

 
>> Autóápoláspakai93 // Alfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2022-10-10

Nem voltak még annyira szörnyű állapotban az első lámpák, de a felső részén már látszott, hogy dolgozott az UV az elmúlt 9 évben. Lemattulva nem voltak igazán, de a felülete már "karcos" volt, így megelőző jelleggel kaptak egy alapos polírozást, illetve a tartósságát növelve egy átlátszó védőfóliát is. Szerintem az eredmény magáért beszél. :) Ha már ott volt az autó még felkerült egy napellenző sötétítő csík is az első szélvédőre. Az eddigi összes autónkon volt, megszoktuk, így már nagyon hiányzott. Jövő évben a nyári szezon elött még visszatérünk egy hővédő fólizásra is.

>> Szervizpmolnar // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20 V Veloce // 2022-10-10

Alsó, felső lengőkarok cseréje. Kuplung munkahenger cseréje, mert elkezdett bent maradni a pedál váltáskor. (Ez nem ekkor történt meg, Ennek cseréje megér egy külön történetet/fejezetet)
Stab pálcák cseréje( de mégsem jók ezt nem értem hogy csinálták Zoliék meg)
Hűtő folyásának ellenőrzése.
Olaj olajszűrő és levegőszűrő cseréje 194.000 miles

Első ülésfűtés ellenőrzése oké, de a klíma kompresszor cseréje vagy vill. szerelése nem sikerült

DZ-nél átnézése az autónak kompletten.(csalódtam nagyot...hagyjuk....)

 

A tegnapi vihar után csodás napsütéses napra ébredtünk. Most kb. 1600 méteren vagyunk innen megyünk le a tengerpartra. (1.kép) Hogy ma se maradjunk 2000m feletti hegy nélkül teszünk egy kis kitérőt...
A reggelire egy fél órával a nyitás előtt mentünk hogy minél előbb eljussunk a tengerhez. Érdekes volt mert minden ki volt készítve, emberrel nem találkoztunk csak a kutyával. Ahogy már pár helyen is volt itt is magunknak kellett megfőzni a tojást. Nos ez 5 perc főzéssel se sikerült, gyakorlatilag nyers maradt. (3.kép) Az okot kutatva rájöttünk hogy - mivel kicsit korábban jöttünk - nem melegedett fel a víz :-D
Elsőre egy Total kút volt betervezve, mivel üzemanyaggal jól álltunk és feltűnően sokat kértek a benzinért most nem tankoltunk.

- 2.350m Col de la Lombarde - kis kitérőt tettünk hogy a határon lévő hágóhoz eljussunk. (4.kép) Az út a szokásosnál is látványosabb, kanyarokkal teli szakasz volt. A tetőn a szokásos laktanya maradványok és kicsit ködös táj fogadott minket. Két emlékezetes esemény is volt. Az egyik a hágón lévő iskolai osztály akik megtapsolták az Alfa Romeót, a másik a rizsrakétás gyerek aki a lefelé úton szembe jött. Úgy jött felfelé mintha nem lenne holnap, üvöltő motorral és füstölgő kerekekkel. Nem tudom felért-e a tetőre...
- Fort de la Frassinéa (5.kép) Sajnos a napba nem fért bele hogy bemenjünk biztos érdekes lett volna látni a belsejét. A táj kárpótolt...
- A következő pont a Maginot vonal erődje volt egy szűk völgyben. (6.kép)
- Egy újabb kilátópont jött a kanyonban (7.kép)
- 1.500m Col St. Martin volt a következő állomás ahol ittunk egy kávét. (8.kép) Furi volt hogy a kávét egy kotyogóban hozták viszont erős volt ahogy egy olasz presszókávéhoz illik. Külön érdekesség volt a "Riviera Cola". Mindkettőnknek a 2006-ban fogyasztott Corsica Cola ugrott be :-)

Most érkeztünk el utunk talán legszomorúbb részéhez amire nem nagyon voltunk felkészülve. (9.kép) Egy városon mentünk keresztül amit jól láthatóan nem régen elmosott az áradás. A helyet a nagy meglepetés miatt csak az egyik képen látható autószerelő műhely (12.kép) alapján sikerült utólag beazonosítani, St. Martin Vésuble. Az elöntés 2020. október 30-án történt. Rengeteg videó van róla. pl1, pl2.

Ilyenkor tapasztalja meg az ember hogy milyen kicsik is vagyunk a természettel szemben.
Részvétem a helyieknek és egyben minden tiszteletem hogy tovább küzdenek és újjáépítik a lakóhelyüket...

 
>> Autóápolásotci // Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir // 2021-04-24

A gyári ATE tarcsakról a szürke bevonat levált, így esztétikailag már nem szépek, a felnik mögött nem szép látvány.
Mind a 4 tárcsa leszerelése után hőálló fekete festékkel lefújva, sütőben rá égetve + a felnik is átestek egy nagy tisztításon.

 
>> Tuning és extraotci // Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir // 2020-07-25

Telefonos csatlakozásra a Baseus USB Bluetooth adaptert választottam,
most már mehetnek Spotify alkalmazásáról a zenék.

 
>> SzervizHalesz // Alfa Giulia Super 200 Le // 2022-10-07

Sikerült tartanom magam a 10 ezres csereperiódushoz, szinte pontosan: legutóbb 80.077-nél cseréltettem olajat.

Ezúttal volt minden, pollenszűrő, levegőszűrő csere is, illetve kicseréltettem a hosszbordás szíjat is. Elég szép állapotban volt még a szerelő srácok szerint, pár apróbb repedéssel, még bírta volna, de inkább menjünk biztosra.

Rendberakták még az első kamera konzolját is, múltkor sajnos elütöttem egy cicát, és sérült a konzol. Szerencsére csak az, maga a kamera kicsit drága lett volna... A konzol beszerelése után újra kellett kalibrálni az ACC kamerát, elvileg minden ok :)

Lassan érik az első fékbetétek és féktárcsák cseréje is.

Az eddigi olajcserék:
90.040 km (Budaörs)
80.077 km (Budaörs)
71.320 km (Budaörs)
59.166 km (Budaörs)
50.197 km (Budaörs)
40.003 km (Budaörs)
30.000 km (Atlasz Autónál)
15.000 km (Atlasz Autónál)

 
>> EseményHalesz // Alfa Giulia Super 200 Le // 2022-06-17

Egy gyors kiruccanás Triesztbe. A Giulia most csak közlekedőedény volt, de azért autópályázni is imádok vele. Szlovénián keresztül pikk-pakk Triesztben voltunk. Találtunk egy jó airbnb-t, közel a belvároshoz, ahol még a parkolás is ingyen volt, szépen leparkoltam a Giuliát és három napig be sem indítottam. Triesztben azért láttunk pár izgalmas Alfát, például egy aranyszínű Montrealt! Találtam egy silverstone grey Giuliát is :)

Utolsó nap feldobta a Facebook, hogy Olaszországban ezen a hétvégén mutatják be a kereskedésekbe a Tonalét, így gyorsan rákerestem, van-e Triesztben Alfa szalon. Persze, hogy volt! :) Beugrottunk hát gyorsan a De Bona Motorshoz, és végre élőben láthattam az autót, amire 2019 óta várunk. Az első benyomásaim nagyon jók voltak, vagány, feltűnő, kényelmes. Itt már nagyon vártam, hogy AlfaCityben végre bemutathassuk - bár ekkor még mindig nem volt 100%, hogy ott lesz... :)