Blog
Szóval úgy kezdődött a dolog, hogy ilyen-olyan körülményeknek köszönhetően a 147-es helyett ki kellett találnom valami alternatívát. Nézegettem Giuliettákat, 156 SW-ket, de az előző jelenleg irreálisan drága, a másodikból pedig nagyon nehéz épkézlább darabot kifogni. Aztán egyszercsak bevillant a látóterembe a Mito. Szinte mindenki le akart beszélni róla, mert csajos, kicsi, stb.
Nem hallgattam rájuk. :-) Néztem 1.3JTD-t, viszont mivel 80%-ban városban használnám, ezért ezt elvetettem. Cseffó barátommal egyeztetve azt a tanácsot kaptam, hogy kerüljem a multiair-eseket. Szóval szűkült a kínálat. Számomra így már csak egy motor jöhetett szóba. 1,4 Tjet 155LE.
Nem sok ilyen motoros volt a HaHu-n. Megnéztem párat, aztán az egyik hirdetés megfogott. Különleges pezsgőmetál szín, barna bőrbelső (és végre nem piros vagy bordó műszerfal) és helyben Miskolcon volt. Gyors telefon Pisti barátomnak, hogy esetleg nem szerelte-e ezt az autót, aztán kiderült, hogy dehogynem. :-) Így a szerviztörténete is ismert lett számomra. Elmentem, megnéztem, megegyeztünk.
Persze nem is én lennék, ha nem olyan autót vennék, amivel foglalkozni kell. Ezzel is így van, de azt majd a következő bejegyzésekben kifejtem.




Hideg motornál nagy volt a vibrációja a motornak. Kiolvastam a korrekciós értékeket, és az 5. hengernél kiugróan magas volt. Mindegyik porlasztót bevizsgáltattam és a három gyengébb fel lett újjíttatva.
325 471km




Ma nekifogtam a nagyfiú rendbeszedésének.Az utastérben túl sok minden nem történt.A váltógomb nagyon el volt ronygyolódva,így kapott újat a Royal tuningtol.Mivel jó áron volt hozzácsaptam egy váltó és egy kézifék szoknyát.A jobb oldali féltengely gumiharang szakadt volt.Cserélve.Ezen az oldalon elég érdekesen állt a gumi fékcső is.Áldassék a keze aki ezt így feltette.Cseréltem mindkét oldalon.Valamint az egész fékrendszerben lecseréltem az olajat.Eztán felbakoltam az autót és kezdődött a többi.Vezérműszíj és hosszbordás cserélve az összes görgővel,vízpumpával.Rá tudtam nézni a turbóra is.Semmilyen lógása nincs,amit örömmel konstatáltam.Kapott két új első dobbetétet is,mivel mindkettő gyalázatosan törött volt.Folyt köv.


Ma sikerült egy ötezres helyszíni bírságot összeszednünk Sümeg közelében :-(
A rendőr figyelmeztetett hogy amerre megyek arra sűrűn lesznek még a kollégái :-DD
Október 2-án kigyulladt a töltés hiányát jelző lámpa. Ajaj...
Ez a generátor sokat látott már. 2x foglalkoztam vele, de 260 ekm után mondhatni ideje volt.
Sebaj, van egy bontott 160 ekm-t futott generátorom. Rendbeteszem és mehet is fel. Elkezdtem szétszedni, egy csavar bele is tört a 4-ből. Ez még nem lenne akkora baj, de sajnos az állórész tekercselésén 2 helyen korrózió alakult ki és az egyik olyan súlyos volt, hogy a rézhuzal teljesen elporladt a vasmag tövénél. Ez baj.
Na akkor nézek újat. Alkatrész üzletek 150-200 eFt + cseredarab. Német oldalon találtam Boscht kb. 100 eFt-ért. Cseredarabot ugyan nem kérnek, de jobb lenne hazait venni. Végül a Polgárnál tudtak adni 62 eFt-ért cseredarabbal. Felújított, csecse.
A bontás során egyéb problémával is foglalkoznom kellett. Az egyik vízcső egy ideje eresztette a fagyállót, de olyan szar helyen van, hogy halogattam a cseréjét. A hűtő csatlakozásnál is engedett a bilincsnél az y cső. Na meg a fék. Ezt egy következő bejegyzésben részletezem.
A generátort beszereltem, indítás, mérés. 14,2 V maradhat. De ahogy melegedett a motor és beállt az alapjárati fordulat, csökkent a feszültség egészen az akku kapocsfeszültségéig. A visszajelentő lámpa sötét volt. Mi a fasz? Baszdmeg!







A középdob nem bírta a hőterhelést, már 2x hegesztettük. A palástnál a peremnél varrtuk körbe, de az sem bizonyult elégnek. Cserélni kellett. A flexibilis is kifújt sajnos. ~50 ekm-t ment, utángyártott.





Kikacsintottunk külföldre, milyenek a szlovák utak. Szombat ellenére alig volt autó. Az aszfalt sok helyen új, a vonalvezetés változatos. Tetszett, tavasszal megyünk újra.
Ez eddig a leghosszabb túra: 1115 km. Messze van, de nincs mit tenni, nyomni kell.
Középdob már odafelé az autópályán megadta magát. Nem úszom meg a cserét.



Még a múlthéten bejelentkeztem a futómű beállításra.
Ma reggel sikerült is!
Kicsit szívás volt az emelés a hasmagasság végett.
Mikor rákerült a lézer és már a tárcsán voltak ez első kerekek,látni lehetett a széttartást.
Meg is lett miért koptatta el az első gumik belső felét.
Szerencsére nem lógott semmi a futóműben,így csak egy kis nehézkes gömbfej megindítás utána megtörtén a helyes beállítás.
A bal hátsó kerék is jó helyen volt a jobb viszont hozzá képet nem.
Annak az excenteres csavarját sajnos már a jó isten se tudná megmozdítani.
Hátsó tengelyen szerencsére nem koptatta a gumikat.
Innen köszi Gabikám 😉
Trip "B" - 1.000 km
Menetidő: 15:34
Átlagfogyasztás: 8,2 l/100km (ez a valóságban kevesebb lesz, mert mindkét tankolásnál többet mutatott)
Átlagsebesség: 64 km/óra

Egy rosszul sikerült tolatás eredménye.
A tolatóradar szokás szerint akkor kezdett el visítani amikor már megálltam a "krrr" hang miatt...
update 2022.12.12.
Ma leadtam Júliát Győrben, hogy a hétvégére újra a régi fényében pompázhasson...
update 2022.12.13. 14:25
Júlia a telefonos app szerint a Lőre@Lőre Bt-nél van (Győr, Nemesszék u. 12, 9030) - valószínűleg festésen
update 2022.12.14. 22:40
Júlia az app szerint még mindig ott áll bent az udvari épületben - gondolom a festőműhelyben.
update 2022.12.16. 10:00
Újra a régi fényünkben :-)
(kép 2.)
Költségekről úriember nem beszél, de ha a számla végösszegét elosztjátok az idei évszámmal 127,0697329376854599406528189911-t kaptok :-)

