Blog

>> Egyébnemmate // Alfa Giulietta 1.4TB Super // 2022-09-29

Majdnem két évi hahu nézegetés után és kívülről belülről tanulmányozása után már nagyon vágytam erre a kocsira, így mondhatni elfogult voltam vele minden tekintetben mikor váltottam a Grandet.

Összességében nagyon megvagyok elégedve a kocsival, az elvárásaimnak és igényeimnek teljesen eleget tesz. 120 ló a Grande után menetdinamikában felüdülés, de mégis a diesel után a nyomatékosság megmaradt. Bár én még erősebb autókat nem nagyon vezettem korábban, de barátaim és ismerőseim, akik kipróbálták és megkérdezték mennyi a teljesítmény egyből az volt a válasz, hogy csaaak? Sokkal többnek gondolták. Így mivel én is munka miatt sokat országutazok ez a teljesítmény pont elég, hogy hezitálás nélkül előzzem a nyergesvontatókat. Ami még egy plusz előny, hogy az emelkedőktől, szerpentines hegyvidékes utaktól rettegtem a Grandéval a gyengesége miatt, de most Runival sikerült ezt a félelmem leküzdenem és már kifejezetten élvezem!

193 cm vagyok és egyáltalán nem érzem kényelmetlennek, nagyon jó benne utazni. Ami kicsit zavar, hogy a könyöklőre nem tudom kényelmesen rátenni a könyökömet, illetve az italtartóba nem fér el egy vizesüveg, ha le van hajtva. A pakolórekeszek számát se vitték túlzásba, de ennek is megvan az előnye, mert igy legalább nincs tele pakolva minden féle fölösleges dologgal és így mindig rend van a kocsiba. Cserébe a kesztyűtartó mérete az hatalmas. Ami zavar még egy kicsit az nagy holtterek, hátul a vastag C oszlop miatt. A csomagtartó méretét is kimaxoltam. 4-en mentünk vele Balatonra több mint egy heti cuccal, szűkösen, de elfért benne minden. Egyszer pedig barátnőm biciklijét is be kellett raknom mikor defektet kapott és a kerekeket se kellett hozzá leszerelnem, hogy beférjen.

Müszakilag semmi problémám nem volt, bár 4 éves és 30.000 km van csak a kocsiban így nem meglepő.

És végül a fogyasztás. 7 liter a B trip szerint (10.000km), de a valós érték nagyátlagban 7,5 liter volt. Hétévégi 300km autópálya és a hétközben városozás után 8-8,5 liter volt a fogyasztás, de egyszer sikerült az átlagfogyasztást 2 tankolás között 6,5 literre is levinni. Szerintem benzines autótól ilyen teljesítménnyel ez egy elfogadható érték.

Összességében nagyon jó az autó, a vezetés mindig nagy élmény, még munkába is szívesebben járok így, hogy vele mehetek szóval nagyon várom a sok közös kilométereket.

>> SzervizGyapi Ɨ|ѯ // Alfa 159 2.2 JTS berlina // 2022-10-18

Őszi átnézés Német Misinél. Semmi hiba, csak gondosságból.

Jobb első felső gömbfej kicsit lötyög. Ezért első felső lengőkar csere. A többi már cserélve lett pár éve, ez még gyári volt. FRAP márkájú került bele Bárdiból.

Jobb hátsó kerék kicsit szorul a féknél. Fék tisztítás, dugattyú mozgatás. Valamivel jobb lett, de egy felújítás hamarosan ráfér.

Rossz hír. A hátsó futómű elemei elkezdtek rozsdásodni.

km. 171.000

 
>> EseménySD // Alfa Giulia Super // 2022-10-18

Na EZ nem az alap felhasználása ennek az autónak:D

De most mond meg, hát lehet ellenállni?
- süt a nap
- a biztosító problémázik a képeken, fotózni kell
- a postára pedig el kell menni, biztos fontsos :)
- egy gyerekszéket is meg kellene még nézni..

De parkolni átlagos gépjárművek közt... ház az kb olyan kockázatos mintha egy 20-as éveiben lévő bombázóval szeretnél végig gyalogolni a körúton csúcsidőben, meztelenül!!! :D:D:D
- sehol egy védő gumi csík, se az ajtó oldalán, se az alján, mindenhol csak a pőre lemez és a gyönyörű fényezés "as it is"
- azt hittem letépem a mellettem parkoló nő fejét mikor nekitámasztotta a prius+ ajtaját a tükörnek, élete szerencséje hogy nincs nyoma..

Amikor elmentem a közkedvelt babaáruházba széket próbálni és megkértem, próbáljuk bele... (A sima magasítóval az volt a bajom hogy a gyerek dereka mögött marad egy kb. 5cm rés ami vagy hülye üléspozíciót vagy teljesen rossz tartást eredményez... ovijáratnál ok, de mi utazni szeretnénk ezzel a géppel:) szerencsére beszámolták a magasítót, így végül vettem egy harmadik Römer Discovery-t :D

De amikor kivezettem az eladó nőt és odaléptem a piros Alfához, hogy ebbe szeretném belepróbálni:) Becsületére szóljon nem tört ki hangos kacagásban..
"hogy jellemzően nem ezekbe az autókba szoktak 3 széket hátra betenni"
De én pedig be fogok:))) Mert és kész :) Ez egy busz csak nem látod :)))

Biztos van jobb magasító, de én olyat most nem találtam így marad a 15-35kg szék:)

Ezek után felsejlett bennem hogy mintha azt az utasítást kaptam volna a manuálban hogy 500 km után a teljes fordulatszám tartományban szekvenciális módban próbáljam használni az autót:))) Jó hát egy M0-ás kitérő még talán belefér:D

Persze hogy 30-al megy előttem a Volvo:D én meg M2-ben 2200-as fordulaton:D:D:D
Na jó végül is nem kell ezt erőltetni, majd ha lesz hely..

Így is megeresztettem azért kb. kétszer :D Ááá itt nincs ilyenre hely, hát hogy megy ez!
Jelenetm az autó mozog, féktávon is, gyorsításnál is és hirelen kanyar és gázadásra:D
Hollly elektronika mi lenne velem nélküled, az egy fenevad, hát hol van neki elég nagy hely, ez az alap verzió és hozzá képest, értelmezhetetlenül lassú és tötyögő a városi forgalom.
Sőtt előttem még direkt lassítanak:D Várják hogy majd kivágok és nyélen megelőzöm... De nem most jöttem a falvédőről.. Ez a színház jegy nekem szól, tempomat bekapcsol és Bartókot hallgatok vagy hasonló :D

És mélységes elnézést kérve vissza kell vonnom előző állításom.. neeem nem csak úgy tesz mintha Ferrari lenne, egyszerűen jobb ha figyelsz és kész:D

DE végre egyedül álltam be a garázsba:)))
Ja és megvan a törzskönyv, ugye ezért indultam:D

Elől sziszeg a kélgyó:)
Hátul meg a SpaceX Dargon Crew!!! óriási!

Hazaérve mondom ismerős szag ez, olyan fékszag, de miért van ennek fékszaga:D
Még visszamentem a garázsba lefotózni a székeket, hát az illatok kinyittatták velem a motorháztetőt is, és nem bántam meg, legközelebb ez OT-n lesz ilyen tiszta :)))

557km

 
>> Egyébotci // Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir // 2019-03-25

Óracsoportnál több LED is megadta magát.
Megelőzve a többi meghibásodást, az összes LED cserélve lett (18db)

 
>> Egyébotci // Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir // 2019-06-07

Légkondi feltöltés, előtte nyomáspróba, rendszer tisztitás

 
>> SzervizSettantacinque // Alfa 75 2.4 TD // 2022-11-02

Új K16 turbot is kapott az autó.

 
>> EseménySD // Alfa Giulia Super // 2022-10-16

Mai karika: a régi 3-as úton majd a 21-es és Pásztótól Mátra és szerpentin.
Lefele: Kékes, Gyöngyös, 3-as, tankolás, mosás, garázs.

Gyerekszállítás:
A gyerekek hősiesen kitartottak, cserében kaptak kaját:)))
Asszony Aszód után vagy 30 km-re elcsaklizta tőlem a volánt, neki is tetszik!

Próbáltuk tartani a 90-es limitet, 3-4k alatt:)
Helykínálat okés;)
Útfekvés valami elképesztő!!!
Hangját csak a nap végén hallgattam meg 5000-ig, mert már megvan az 500km.
De ez valami fenséges nem is értem, egész nap 3000 alatt bugyogtunk, ez meg így tud szólni? :D

Ergonómia:
Érdekes, hogy a lábfejem ebben az autóban is kitörik.. (jó ez igazából nem ergonómiai kérdés) de a sebesség határokat betartani egy ilyen autóval lehetetlen, ha nem hátratört lábfejjel egyensúlyozol a gázpedál felett :D detto 155 :D
A térdem pont a középkonzol szélén fekszik ez egy kicsit éles, de nem zavaró:)
A kormányt is szokni kell, mert a gombok pereme kicsit belelóg a nagy tenyerembe, de amúgy a fogás szuper jó:) Kell egy kesztyű?:)

Ennyit régen mosolyogtam mint az utóbbi 2-3 napban:)


517km

 
>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2022-10-16

Három hét pihenő után előástam a kis gépet. Motoros munkatársam rádumált, hogy nézzem meg a Tiszaalpár-Kiskunfélegyháza szakaszt. Elég hullámos, de tényleg jó kanyarok vannak ott. Talán egyszer szúrtam negyediket, azt is inkább a móka miatt. Jobban kedvelem a lassabb, kanyargósabb utakat.

Kmét-Lakitelek-2x(Tiszaalpár-Kiskunfélegyháza)-Kmét
~110km

 
>> Eseményliusz // Alfa 159 2.0 JTDm 170Le // 2022-10-16

Festőmesternél eltűntették az augusztusi sérüléseket, amiket a jobb hátsó defekt és a bal hátsó íven a vadmalac okozott. Ráadásként a jobb A oszlop sérülést is kértem kijavítani. Szép lett, elégedett vagyok az eredménnyel. Az eldolgozásokon lehet még tökéletesíteni, ha nagyon megvizsgálom, de megvannak hozzá az eszközök, nem gond. Jó érzés, hogy újra rendben vannak a járgányok.
Vaxolajjal a bal hátsó ívet és a hátsó futóműkeretet lekezelem a tél előtt. A kissé megtépázott jobbos dobbetét cseredarabja úton van.

 
>> SzervizTrombozis // Alfa 159 2.4 JTDm // 2022-06-18

Történt, hogy a mélygarázsban lefelé leállt az autó. Amikor nagyot billent előre a kasztni. Indítás után kis idővel tiltott és leállt megint. Ekkor otthagytam és hívtam egy ilyen kiszállós szervizt, mert már olyan idegállapotban voltam, hogy nem tudtam gondolkodni. Nem volt nálam laptop, higy ki tudjam olvasni. Gyerek mondott is mindent is. Blablabla. De ő ilyet még nem látott. Mármint autót. Na de fasza akkor minek jön ki 30ért? Főleg, hogy tudják milyen a kocsi... Mindegy. Hibát törölte utána jó lett minden. Valószínű ez a két kábel hátul összezárt. Javítva. Termosztát melletti kábelek ezek. Letakarítva az olaj.