Blog
Kmét-majdnem Izsák-Kmét
A 6 és fél liter olaj lassan melegedett ebben a hidegben. Mikor a Nap is eltűnt a felhők miatt már nem volt olyan kellemes az autózas fűtés nélkül. Visszafelé repült. Tetszett a hangja, jól ment.
65km
Ma megszületett a döntés - nem lesz megjavítva Júlia.
Leadjuk és beszámíttatjuk egy új Giuliába, de ez már egy másik történet...
Megjöttek az árak:
MULTIAIR modul - 701.241 Ft
Tömítéskészlet - 35.000 Ft
Olajszűrő - 7.609 Ft
Olaj - 8.890 Ft ebből 5,2 liter kell
Szelepfedél tömítés - 14.700 Ft
Munkadíj - 224.476 Ft (ebből tudnak adni 10% kedvezményt)
Céges autó ide vagy oda a végösszeg a maga 7 jegyű összegével már túl van a fájdalomhatáron.
Mellette megkérdeztem Csörit és Erhardot is ők is hasonló összegeket neveztek meg a modulra.
Ja közben még egyszer előjött a rángatás + lámpa.
Most is nagy rutinnal indítgattam újra így eltűnt.
Vakarhatjuk ott is ahol nem viszket...
Elmentünk Győrbe, mert bejelzett az olajcsere lámpa.
A múltkor cserélve volt valószínűleg nem lett lenullázva.
A gépre kötve egyértelmű volt hogy a nullázás elmaradt, megtették.
Multiair hiba nincs a rendszerben.
A nagyobb baj hogy a központ arra hivatkozva hogy 100ezer felett jár az autó elutasította a garanciális cserét.
Elmormogtam a bajuszom alatt pár nyomdafestéket nem tűrő szót és megkértem őket hogy adjanak egy ajánlatot a cserére.
A megbeszéltek szerint reggel megjelentem Győrben.
Mint kiderült a múlt héten vártak, de mivel minden megvolt beállt Júlia a szervizbe.
A szokásos olajcsere mellett kiolvasták a múltkori csekkendzsin okát is.
A szerelő szomorúan jött ki az előtérbe:
- Multiair modul hiba, úgy néz ki cserélni kellene...
Némi fejtörés után megegyeztünk hogy bejelentik garanciára a cserét.
Tekintettel a Fiat-nál történő rendszer átállításra 3 hét múlva érdeklődjek.
Persze ha megint előjön a lámpa akkor is.
A lámpát Júlia 103.123 km-nél tárolta el, ez azt jelenti hogy túl vagyunk a garanciahatáron, de egy próbát megér.
Reggel miután kikanyarodtam az utcából elkezdett rángatni Júlia. (Kb 200 métert tettünk meg az indulás óta.)
Mire észbe kaptam már jött is a sárga tengeralattjáró lámpa, de a motor járt.
Félreálltam, leállítottam, próbaképp újraindítottam.
Működött ahogy kell, lámpa továbbra is világít.
Párszor még leállítottam és újra indítottam és a lámpa "eltűnt".
tehát eseti hiba volt nem áll fenn, mehetünk melóba.
Felhívtam a szervizt hogy mi a történt és megegyeztünk egy jövő csütörtöki szervizlátogatásban. Az olajcsere is lassan aktuális lesz és akkor ránéznek hogy mi a lámpa oka. Persze ha újra előjön azonnal fogadnak.