Blog
Mindenféle probléma nélkül átment a vizsgán az autó.
Cserélve:
- motorolaj: castrol 5w30
- oaljszűrő
- légszűrő
- pollenszűrő
km: 137.620
Attila barátunk régóta mondogatja, hogy Felvidéken sok olyan út van amit kedvelni fogunk.
Az idei túrázós szezon vége előtt vettük a bátorságot és megnéztük mi igaz ebből.
A tervezéskor már látszott, hogy ez hosszabb lesz mint amit hétköznap kivitelezni lehetne a korán nyugvó Nap miatt. Lacival találtam meg a közös időpontot, szombatra esett a választás, felvállalva azt is, hogy esetleg vizes lesz az út itt-ott. Alapvetően ez egy felfedező túrának indult.
Reggel mikor 5.30-kor kiálltam az autóval eső fogadott. Most mi van, nem ezt ígérték! Gyorsan ránéztem a radarképre, időjárásjelentésre… Jó lesz, semmi pánik.
Pályán Egerig, második körömnél Balatonnál mire összerázódtunk az autóval újra, összefutottunk Lacival. Hajrá, menjünk tovább. Ózdnál tankolás.
Torna, Szepsi, Szomolnok. Utána Kassabéla felé haladtunk egészen a víztározóig. Nagyon jó a Szomolnok Kassabéla szakasz is, de ez az amivel érdemes rövidíteni a túrát a jövőben, ha szükséges. Sokat vártam a Szomolnok-Krasznahorka hegyi úttól, de sajnos pár kilométer után döcögősre váltott, szerncsére már dolgoznak rajta. Szepesremete, Merény majd a hágón egy gyors ebéd a napsütésben. Nyilas, Veszverés, Csetnek, Jolsva, Lubény. Tankolás Nagyrőcén, vissza Szirk felé, Nyustya, Klenóc. Sötétedésig volt még időnk, így Kriványig mentünk tovább. Dabaron megálltunk uzsonnázni, már éppen sötétedett. Mire kifogytunk az ételből, szóból és kezdett hideg lenni, el is röppent két óra.
Salgótarján, majd tankolás az M0-n. Újra megállapítottuk, hogy megérte a fáradtságot körülnézni a Felvidéken. Nincs párja. Bitang sok kanyar, hullámvasút, gyönyörű vidék, őszi színek, sima utak, amilyennek lennie kell. Közlekedni nem, de autózni pazar. Alig várjuk a tavaszt, hogy újra mehessünk.
Napos idő miatt szinte mindenütt száraz volt az aszfalt, így volt gumicsikorgatás is bőven a hegyekben. Őrület, lesz mire emlékezni.
Feszített volt a program, csak Klenócon és Dabaron az uzsonna előtt jutott eszembe képet készíteni.
956.4km
Idén viszonylag későn, de felkerültek a téli kerekek az autóra, most már jöhetnek a hidegek. Megnéztem a gumikat idén még biztos , de még lehet jövőre is jók lesznek , meglátjuk.
Nyáriakat szépen elmostam, kiszedegettem a kavicsokat és elcsomagoltam őket a fűtött garázsba. Várják a tavaszt, meg én is ! :)
Az autó is kapott egy kis ápolást, lemostam kiporszívoztam , és betettem a gumi szőnyegeket is.
Jöhet a zimankó !
Km: 302.325
Muffin nagykorú lett, azaz jelentem, be van járatva. :) Elértük a 300.000 kilómétert. Szerencsére eddig komolyabb meghibásodás nélkül érte el ezt a futás teljesítményt. Minden szervízt időben és megfelelő minőségben megkap, és köszöni szépen remek állapotban van. Csak így tovább Muffin !
Anno kettős célzattal vettük. Egyrészt áthidaló megoldásként amíg jóárasul a Giulia (ami sajnos máig se jóárasult), másrészt pedig hogy próbáljuk ki milyen az élet egy TBI-vel.
Egész más világ volt a 2.4 Q4 TI után. Egyrészt könnyebb vagy 200 kilóval, másrészt gyengébb valamivel amit kompenzál a súlykülönbség. Tehát útra vitt erőben nagyjából hasonló, de a dízel brutalitása hiányzik belőle, cserében sokkal könnyedebb,
és a Q4 után megtanultam azt is hogy milyen az orrtolás. Nagyon szerettük, mert igazi kényelmes utazó. Csendesebb és tágasabb az elődjénél. A hátsó üléseken jobban el lehet férni ezt a kollégák mondták.
Az AlfaTex kárpit ugyan nem olyan szép mint a TI ülés de szerintem kényelmesebb és kellemesebb, jobb benne ülni.
Igazából a 20e km alatt csak két gondja volt, az egyik egy MAP szenzor, ami check-engine-t produkált hideg-indítva, de ezt leszámítva nem okozott gondot.
A másik a powerbox, ami inkább volt placebo mint valós többlet, ellenben bő egy év és kb. 10e km után szívatni kezdett, lehet hogy csak a csatlakozói közül
nem tökéletes valamelyik (tény hogy leharcoltak a csatik), de miután kiszereltem, eltűntek a hibák, meg a vészprogram check-engine-nel.
Szóval tökéletesen tudta azt amitől Alfa az Alfa. Nem fogyasztott keveset, de mondjuk én ki tudom hozni a maximumot kb. mindenből. :)
Néhány adat:
- bő 3 évet birtokoltam
- ezalatt 21700km-t tettünk meg együtt
- 784.667ft-ot költöttem a szervizelésre, kopóalkatrészekre, egyebekre (ebben benne van minden)
- 1.066.549ft-ot tankoltam bele, ez 45 tankolást jelent, összesen 2616,33 litert
- az átlagfogyasztás 12.2
A fogyasztásoz hozzátenném, hogy ez autópálya 150++, sima közút, szintén nem tojásokkal a gázpedál alatt, illetve rövid városi utak.
2.600.000-ért vettem, 3.500.000-ért ment el (ennyit drágultak az autók), tehát a havi bérleti díj nem játszik, mert inkább kerestem rajta,
a rezsiköltség pedig 45.100ft / hó.
Egy Stelvio First (Launch) Edition lett az autód (2.0T 280LE, automata).
Before / After képek.
Pár dolgot pótolni is kell: ablakmosó tartály kupak, akkusaru borítás. Meg valamiért alámpamosó nem mos, csak a motor hanját hallani, de a víz nem jön belőle, valószínű valahol lyukas. 2.0 JTDM-2
Eladtam, jó helyre került. Majd veszek másik Alfát.:)