Blog
Az idén március 12-én kezdődött a szezon, ma lezártuk.
Mentünk még egy majd 50km-es kört, teletankoltuk a "jobbikból", lemostuk és bejártunk a téli szállásra. Ott felpumpáltam a kerekeket 0,5-el majd lekötöttem az akkut.
A szezon 246 napos volt és 6.842 km-t tettünk meg.
Km óra állás: 97.426 km
Együtt megtett út: 41.926 km
Együtt töltött idő: 1.807 nap
Tankolt üzemanyag: 3.340,95 liter (ebből 57,36 liter a vásárláskori teletank)
Átlagfogyasztás: 7,84 liter/100 km
Átlagos benzinköltség: 34,77 Ft/km
Napi átlagos futás: 21,82 km/nap
A Spider talira készülve nekiálltam a totó kérdéseinek. Próbáltam a kérdéseket a napi használattal kapcsolatos dolgok felé terelni ezért a második kérdéshez bekerült egy a tanksapkával kapcsolatos pont. (1.kép)
Gyakorlatilag senki sem találta el :-)
Hogy miért is? Indulás előtt megpróbáltunk a végére járni.
Hamar rájöttünk hogy nem véletlenül nem olcsó gyártani az Alfákat.
Az 5 kocsiban kétféle tanksapkát és háromféle ajtót találtunk :-DD
Kétféle tanksapka:
- A kilátszó része egyenes, a belül lévő rész egy "fül"-ben végződik és egy gumiszállal van kikötve (2-3. kép) Itt vagy lógni hagyjuk a gumiszálon vagy mint a 2-es képen felakasztjuk a fülre. (A totókérdés erre vonatkozott.)
- A kilátszó rész egy pöcökben végződik, belül nincs "fül" és gumiszál sincs.(4-5-6-7. kép) Itt a "pöcökkel" lefelé bele lehet tenni a tanksapka tetején lévő tartóba.
Az ePER 4 cikkszámot hoz:
Az első generációhoz:
- 60810510
- 60575668
A facelifthez:
- 60816454 CF2
- 46746613 CF3, JTS
Tankajtó gyakorlatilag 3 féle létezett:
- sima ajtó felül tartóval (5-6-7. kép)
- az ajtó alsó részén vagy egy "dudor", de nincs rajta akasztó (4.kép)
- van tartó, van "dudor" és van akasztó (2-3.kép) - Ami még furcsább hogy a hozzá tartozó sapkán nincs is olyan rész amivel a felső tartóba azt bele lehetne tenni, tehát tök felesleges.
A cikkszámokat már meg se néztem...
A 8-as kép a CF2 motorok rajza az ePER-ben, a 9-es a CF3-é.
Egy ilyen egyszerű részletet nehéz lett volna jobban megbonyolítani...
...és akkor még nem beszéltünk az esetleges cserékről az évek során.
Erős a gyanúm hogy a többi akkor gyártott Alfában is ezek vannak.
Az első héten eljutottam a 145-össel Robi barátom műhelyébe, ahol megemeltük és átnéztük az alját.
Korához képest jó állapotban van. Nincs szétrohadva, de felületi rozsda azért van bőven.
Úgy tűnik, hogy azok a helyek, ahol tipikusan rohadni szokott, rendben vannak. Egyes helyeken van egy kis rozsda, de ezek inkább felületiek, és még kezelhetőek.
Télen, amikor téli álmot fog aludni felbakolom a garázsban, átmegyek az alján drótkoronggal, hogy eltávolítsam a leválló rozsda darabokat, majd lekenem foszforsavas rozsda átalakítóval, utána lezárom a Teroson VR 625 műgyantás rozsda átalakítójával és a legvégén lefújom az alját és kifújom az üregeket egy wax alapú üregvédővel.
Így remélhetőleg az elkövetkező 5-10 évben nem lesz gond a rozsdára.
Elég nagy meló lesz, de megérdemli.
A héten megcsinálták az autó bal első sárvédőjén és ajtaján lévő kőfelverőséseket, amit a nyáron okozott egy UPS futár. Szerencsére a biztosítója fizette mert elég húzós összeg lett volna.
Ma pedig a téligumikat cseréltem le. A nyárikat lemostam leápolóztam, a felnikről pedig lepucoltam a fékport. Valamivel több, mint 13ezer km-ert mentem velük, illetve ezzel vettem a kocsit, szóval egy 15ezer ezen kívül már biztos ment bele, és 6 éves lesz a gumi a nyári szezonban. Valószínűleg elfogom vinni gumishoz és ha úgy fogja vélni a szezonig beszerzek egy új garnitúrát.
Mivel továbbra is napi használatban van az öreglány,így megkapta a szokásos időszakos törődést.Felkerültek a téli kerekek,motorolaj összes szűrővel cserélve.
325500 km
Már egy jó ideje játszottam a gondolattal, hogy vegyek egy Alfát is a Fiat és a Toyota mellé harmadik hobbi autónak.
Nézegettem jópár Alfát amik tetszettek, de mindegyikből hiányzott az az érzés, hogy ez kell nekem.
Ákost, már egy jó ideje ismerem, és tudtam, hogy van egy keveset futott jó állapotú 145-je 1.6 boxer motorral, de tudtam, hogy ő nem válik meg tőle. Nem tudom megmondani, hogy miért, de mindig vonzódtam a 145-ösökhöz.
Ahogy már írtam, úgy volt, hogy Ákos nem akart megválni tőle, de úgy alakult, hogy egy autónak mennie kellett a a családi flottából. Ekkor megindult nálam a vezérhangya és megkérdeztem Ákit, hogy nem adja-e el nekem a 145-öt. Ezt követően, kb. 2-3 hét egyeztetés után meg is közöttük a deal-t és idén Augusztus elején Alfa tulajdonos lettem.
Első utunk Budapestről Pécsre vezetett, amit gond nélkül teljesített a 26 éves kis sárkány.
Amit érdemes tudni róla, hogy ő egy 1996-os példány egy 1.6 boxer motorral és kb. 48.000 km-el. És igen, ő az aki 2012-ig Bécinél volt, aki blogot is vezetett az autóról itt az Amorén. Az autó 2020-ban került Ákoshoz, aki Bécihez hasonlóan szeretettel bánt az autóval, de az azt megelőző 8 évben picit hányatott lehetett a sorsa, aminek a következtében a picit megöregedett.
Fényezése szinte az összes vízszintes felületen lehámlott, és egyéb nyalánkságok is vannak vele, mint felületi korrózió az alján, és a váltó is lóg egy picit, plusz a resztli...
De ezeket leszámítva remek kis vas a maga 3 cm ültetésével, a mustársárga Momo bőrülésekkel, a 15-ös Teledial felnikkel, sötétített ablakokkal, és bőrkormánnyal. Olyan igazi vagány ki olasz vas.
Őszig még használgatom, hogy jöjjön ki rajta minden hiba, aztán télre megy a garázsba, ahol nekiállok szétszedni és rendbe tenni. Elég nagy meló lesz, de megéri, és remélem, hogy 2023 tavaszára, már egy remek állapotú kis vasat varázsolunk belőle, hiszen egy remek alap hozzá.