Blog
Ma nekifogtam a nagyfiú rendbeszedésének.Az utastérben túl sok minden nem történt.A váltógomb nagyon el volt ronygyolódva,így kapott újat a Royal tuningtol.Mivel jó áron volt hozzácsaptam egy váltó és egy kézifék szoknyát.A jobb oldali féltengely gumiharang szakadt volt.Cserélve.Ezen az oldalon elég érdekesen állt a gumi fékcső is.Áldassék a keze aki ezt így feltette.Cseréltem mindkét oldalon.Valamint az egész fékrendszerben lecseréltem az olajat.Eztán felbakoltam az autót és kezdődött a többi.Vezérműszíj és hosszbordás cserélve az összes görgővel,vízpumpával.Rá tudtam nézni a turbóra is.Semmilyen lógása nincs,amit örömmel konstatáltam.Kapott két új első dobbetétet is,mivel mindkettő gyalázatosan törött volt.Folyt köv.
Ma sikerült egy ötezres helyszíni bírságot összeszednünk Sümeg közelében :-(
A rendőr figyelmeztetett hogy amerre megyek arra sűrűn lesznek még a kollégái :-DD
Október 2-án kigyulladt a töltés hiányát jelző lámpa. Ajaj...
Ez a generátor sokat látott már. 2x foglalkoztam vele, de 260 ekm után mondhatni ideje volt.
Sebaj, van egy bontott 160 ekm-t futott generátorom. Rendbeteszem és mehet is fel. Elkezdtem szétszedni, egy csavar bele is tört a 4-ből. Ez még nem lenne akkora baj, de sajnos az állórész tekercselésén 2 helyen korrózió alakult ki és az egyik olyan súlyos volt, hogy a rézhuzal teljesen elporladt a vasmag tövénél. Ez baj.
Na akkor nézek újat. Alkatrész üzletek 150-200 eFt + cseredarab. Német oldalon találtam Boscht kb. 100 eFt-ért. Cseredarabot ugyan nem kérnek, de jobb lenne hazait venni. Végül a Polgárnál tudtak adni 62 eFt-ért cseredarabbal. Felújított, csecse.
A bontás során egyéb problémával is foglalkoznom kellett. Az egyik vízcső egy ideje eresztette a fagyállót, de olyan szar helyen van, hogy halogattam a cseréjét. A hűtő csatlakozásnál is engedett a bilincsnél az y cső. Na meg a fék. Ezt egy következő bejegyzésben részletezem.
A generátort beszereltem, indítás, mérés. 14,2 V maradhat. De ahogy melegedett a motor és beállt az alapjárati fordulat, csökkent a feszültség egészen az akku kapocsfeszültségéig. A visszajelentő lámpa sötét volt. Mi a fasz? Baszdmeg!
A középdob nem bírta a hőterhelést, már 2x hegesztettük. A palástnál a peremnél varrtuk körbe, de az sem bizonyult elégnek. Cserélni kellett. A flexibilis is kifújt sajnos. ~50 ekm-t ment, utángyártott.
Kikacsintottunk külföldre, milyenek a szlovák utak. Szombat ellenére alig volt autó. Az aszfalt sok helyen új, a vonalvezetés változatos. Tetszett, tavasszal megyünk újra.
Ez eddig a leghosszabb túra: 1115 km. Messze van, de nincs mit tenni, nyomni kell.
Középdob már odafelé az autópályán megadta magát. Nem úszom meg a cserét.
Még a múlthéten bejelentkeztem a futómű beállításra.
Ma reggel sikerült is!
Kicsit szívás volt az emelés a hasmagasság végett.
Mikor rákerült a lézer és már a tárcsán voltak ez első kerekek,látni lehetett a széttartást.
Meg is lett miért koptatta el az első gumik belső felét.
Szerencsére nem lógott semmi a futóműben,így csak egy kis nehézkes gömbfej megindítás utána megtörtén a helyes beállítás.
A bal hátsó kerék is jó helyen volt a jobb viszont hozzá képet nem.
Annak az excenteres csavarját sajnos már a jó isten se tudná megmozdítani.
Hátsó tengelyen szerencsére nem koptatta a gumikat.
Innen köszi Gabikám 😉
Trip "B" - 1.000 km
Menetidő: 15:34
Átlagfogyasztás: 8,2 l/100km (ez a valóságban kevesebb lesz, mert mindkét tankolásnál többet mutatott)
Átlagsebesség: 64 km/óra
Egy rosszul sikerült tolatás eredménye.
A tolatóradar szokás szerint akkor kezdett el visítani amikor már megálltam a "krrr" hang miatt...
update 2022.12.12.
Ma leadtam Júliát Győrben, hogy a hétvégére újra a régi fényében pompázhasson...
update 2022.12.13. 14:25
Júlia a telefonos app szerint a Lőre@Lőre Bt-nél van (Győr, Nemesszék u. 12, 9030) - valószínűleg festésen
update 2022.12.14. 22:40
Júlia az app szerint még mindig ott áll bent az udvari épületben - gondolom a festőműhelyben.
update 2022.12.16. 10:00
Újra a régi fényünkben :-)
(kép 2.)
Költségekről úriember nem beszél, de ha a számla végösszegét elosztjátok az idei évszámmal 127,0697329376854599406528189911-t kaptok :-)
Mai nap le lett szervizeltetve az autó.
Kapott:
- Selenia WR Forward olajat
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő
- Üzemanyagszűrő
Km. : 39 802 km
Visszakerültek a Sottozerok
km: 56.120
ebben a körben a nyáriakkal 12.034 km-t mentem, összesen 37.027 km van bennük.
Szerintem több már nem is lesz :)