Blog
Ideje volt már kicserélni a bal hátsó lámpát. Ami eddig benne volt el volt repedve és beázott. Mindkét lámpa sötétítve volt annó. A jobb oldaliról leszedtem a fóliát de mikor megláttam, hogy a bal törött inkább rajta hagytam. Elég hülyén nézett ki a felemás sötétítés. Sajnos sok időbe telt mire végre találtam gyárit ami nem törött, párásodott vagy repedezett. Egészen Tatáig kellet érte autózni, de megérte. Mostmár teljes az összkép.



Elhasználódtak az első fékek és hallotam, hogy valahol kifúj a kipufugó.
Szokásosan kicseréltettem mindent ami szükséges volt.
Ezek lettek beszerelve:
Első féktárcsák -TEXTAR
Első fékbetét garnitúra - Unibrakes
Kipufogó cső rezonátorral - Bosal
A mellékletben töltöttem fel képeket a cserélt alkatrészekről.
KM óra állás 282.137





A karbantartási tervben a levegőszűrő cseréje 45e km-nél esedékes. Lábjegyzetben persze ott van, hogyha poros helyen használom, akkor 15e, felelősség elhárítva. Úgy gondoltam, egy légszűrő cserét megérdemel, minden autómban legkésőbb húszezrenként cseréltem, a Giuliánál is így lesz. És végre a 146 TD után újra egy autó amiben normálisan cserélhető, hozzáférhető helyen van, nem kell feszegetni, nem akarnak beszakadni a csavarok, és a lökhárítót sem kell leszedni. Hát ilyen is van :-)
Kiporszívóztam a légszűrőházat, kapott új gyári szűrőt, és egyúttal a motortér is kapott egy kis porszívózást, törölgetést.






Kicsit el vagyok késve a bejegyzésekkel, megint.
Szóval, még a birtokbavétel hetén, április 28-án este nekiindultunk Olaszország felé. Mivel bejáratós, csak és kizárólag 'a' módban van használva, 3000 alatt tartva a fordulatot, de inkább csak 2000 környékén.
Természetesen meglátogattuk az Alfa múzeumot is, Veronát, és a szűk hegyi utakon is sikeresen kényszerráéreztem az autóra, sokszor behajtott tükrökkel kellett menni, hogy elférjünk.
Rodadtul stresszes volt szinte az egész út, amellett, hogy hatalmas élmény, de ezek az olaszok tényleg állat módon közlekednek. A 20 kapus autópályakapuk után, amikor 2-3 sávra szűkül az út, tőlem 3 centire erőszakolják be magukat, minden irányból... csoda, hogy nem zúztak le már akkor. Ennek ellenére azt mondom, hogy jól vezetnek.
Érdekes, hogy két olasz alfás köszönt, mindkettő előre, mindkettő Giulia.
Júniusban lesz egy olajcsere.
Km: 2327






Típus betegség a küszöb rozsdásodás.
Ezt megelőzve kapott belülről egy üreg védelmet kívülről pedig alvázvédelmet.


211700km-nél sor került a következő olajcserére
Legutóbb nagyon optimista voltam, mikor azt írtam, hogy nemsokára fent lesz a nyári kerék. Ennél azért bonyolultabb lett a dolog. A Stelvio szett hiába illeszkedik pontosan, hiába jók a méretek (osztókör-agyméret-col...) A Brembo féktől nem fér el. A küllők beleérnek a munkahengerbe. Szerencsére ez nem a gumisnál derült ki, hanem otthon, mikor már nem bírtam a kíváncsisággal és gumik nélkül felraktam. Nem maradt más hátra, nyomtávszélesítő kellett. Helyben esztergáltattam le 4 darab egyenként 8mm-es szélesítést. Ezt követően vettem a gyárinál 10 mm-el hosszabb csavarokat is, és tegnap minden összeállt.
A felrakás sem volt probléma mentes, mivel a hosszabb csavarok pont annyival lettek hosszabbak, hogy kilógtak hátrafelé a kerékagyból és mindenbe is beleértek. Úgyhogy kerék leszed, csavar levág, és újra próba. A végén kiderült, hogy minden csavarból nagyjából fél centit le kell venni. Na ezek után már klappolt minden és felkerült a nyári garnitúra.
Összességében nagyon jók a felnik. Csak ajánlani tudom az oldalt ahonnan rendeltem. (www.alufelni.eu). A felületkezelés gyönyörű, a méretek tű pontosak, (csak a weboldalon felhívhatnák a vásárlók figyelmét, hogy nagyfékre nem való!) patentül illeszkedik, és szerintem nagyon jól áll a Brerának ez a fajta felni.
Szemléltetésként teszek ide néhány képet.







2
529
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Zenebutik
- 155
- Coffee - Minden ami kávé
- Forma-1
- Alfa történelem, híres ...
- Spider
- Filmek
- Alfa tuning
- AlfaCity 2025 - július ...
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV