Blog
Ma nekiálltam az igazi szívásnak.Az előző tulaj még csak nem is hallott arrol,hogy ennek a motornak gyíkja az egr hűtő fedél repedése.Kicseréltem.Anyázás az volt bőven.Csak igazi mazoistáknak ajánlom a műveletet😂.Hogy mért kell a leg szarabb helyen lévő csavar alá még egy csőtartó bilincset is betenni,az számomra örök rejtély marad.A vákumpumpánál és az olajbetöltőnél elég rendesen engedte az olajat.Ezek tőmítését is cseréltem.Aztán még gyorsan feldobtam az új gázolajszűrőt és mára ennyi.Még egy jó nekifutás,és a nagyfiú harcra kész.
Jó beültetem míg a többit öltöztetjük.
Erre egyszer csak hallom szól a zene és nagy erőkkel tekerget:D
Mikorra benézek mit látok?
Egy pillanatra megállt bennem az ütő hogy mit resetelt le:D
De szerencsére a gyári beállításokka használtam eleve:D
1. kép
Madaras tescoban akciós volt a csomagtérháló, ennyiért ajándék, gondoltam kipróbálom... Négy helyett csak kettő akasztót találtam a csomagtartóban, így muszájból az üléstámla akasztón vezettem át két sarkát és vissza bilincseztem önmagához. Dinnye elgurulás ellen pont jó lesz, már csak háromnegyed év és kiderül! :D
2.. kép
Kormányon a bőr fényes volt, azt gondoltam, kopott. Aztán véletlen a kezembe akadt a csodaszivacs, amit egyszer rendeltem és el is feledtem, gondoltam, kipróbálom, ér-e valamit. Bakker! Kiderült, hogy nem kopás miatt fényes a kormány, hanem emberi tenyérzsiradék volt rajta. Szépen le is gyurmázta róla, mintha most jött volna ki a gyárból, olyan gyönyörű matt lett a bőr. öt percet megért az időmből foglalkozni vele :-)
3. kép
Depeche Mode forever! folytatódik "Túrógombócon" is. ;-)
Bányai Sanyinál volt az autóm, polírozáson és waxoláson.
Sanyi nagyon szép munkát végzett, innen is köszönet neki!
Néhány napra száműztem a GTV-t a garázsból, hogy foglalkozzhassak a kis zsebrakétával.
Először egy teljes belsőtakarítás jött, mert bármihez nyúltam koszos volt. Aztán jött egy kis tuning, mert az első lökös eléggé meg van sérülve (ehelyett majd be kell szerezzek egy bontott szép állapotút). Fekete gumis spray-vel lefújtam az alját. így kevésbé látszik, hogy nincs rajta festék. Száműztem a rendszámkereteket.
Végezetül még a Giuliettára vettem két QV emblémát, de arra sose került fel. Így hasznosítottam :-)
Na jöjjenek a tételek:
- jobb oldaloi küszöb végénél megindolt a rozsda. Ezzel tavasszal foglalkozni kell. ✓
- első lökhárító sérült
- motoros tükörbehajlás nehézkesen megy (szétszedve, takarítva, zsírozva) ✓
- a csomagtartó azt jelzi, hogy nyitva van (volt némi kábelszakadás az átvezetőben) ✓
- váltógomb csúnyán lekopva (gyári újra cserélve) ✓
- váltóbowden szorul
- a féknyergekről le van kopva a szép piros fényezés ✓
- motortérburkolatot megrágta valami (cserélve gyári újra) ✓
Szóval lesz mit csinálni rajta.
Km állás: 212.800km
Szóval úgy kezdődött a dolog, hogy ilyen-olyan körülményeknek köszönhetően a 147-es helyett ki kellett találnom valami alternatívát. Nézegettem Giuliettákat, 156 SW-ket, de az előző jelenleg irreálisan drága, a másodikból pedig nagyon nehéz épkézlább darabot kifogni. Aztán egyszercsak bevillant a látóterembe a Mito. Szinte mindenki le akart beszélni róla, mert csajos, kicsi, stb.
Nem hallgattam rájuk. :-) Néztem 1.3JTD-t, viszont mivel 80%-ban városban használnám, ezért ezt elvetettem. Cseffó barátommal egyeztetve azt a tanácsot kaptam, hogy kerüljem a multiair-eseket. Szóval szűkült a kínálat. Számomra így már csak egy motor jöhetett szóba. 1,4 Tjet 155LE.
Nem sok ilyen motoros volt a HaHu-n. Megnéztem párat, aztán az egyik hirdetés megfogott. Különleges pezsgőmetál szín, barna bőrbelső (és végre nem piros vagy bordó műszerfal) és helyben Miskolcon volt. Gyors telefon Pisti barátomnak, hogy esetleg nem szerelte-e ezt az autót, aztán kiderült, hogy dehogynem. :-) Így a szerviztörténete is ismert lett számomra. Elmentem, megnéztem, megegyeztünk.
Persze nem is én lennék, ha nem olyan autót vennék, amivel foglalkozni kell. Ezzel is így van, de azt majd a következő bejegyzésekben kifejtem.
Hideg motornál nagy volt a vibrációja a motornak. Kiolvastam a korrekciós értékeket, és az 5. hengernél kiugróan magas volt. Mindegyik porlasztót bevizsgáltattam és a három gyengébb fel lett újjíttatva.
325 471km
Ma nekifogtam a nagyfiú rendbeszedésének.Az utastérben túl sok minden nem történt.A váltógomb nagyon el volt ronygyolódva,így kapott újat a Royal tuningtol.Mivel jó áron volt hozzácsaptam egy váltó és egy kézifék szoknyát.A jobb oldali féltengely gumiharang szakadt volt.Cserélve.Ezen az oldalon elég érdekesen állt a gumi fékcső is.Áldassék a keze aki ezt így feltette.Cseréltem mindkét oldalon.Valamint az egész fékrendszerben lecseréltem az olajat.Eztán felbakoltam az autót és kezdődött a többi.Vezérműszíj és hosszbordás cserélve az összes görgővel,vízpumpával.Rá tudtam nézni a turbóra is.Semmilyen lógása nincs,amit örömmel konstatáltam.Kapott két új első dobbetétet is,mivel mindkettő gyalázatosan törött volt.Folyt köv.
Ma sikerült egy ötezres helyszíni bírságot összeszednünk Sümeg közelében :-(
A rendőr figyelmeztetett hogy amerre megyek arra sűrűn lesznek még a kollégái :-DD
Október 2-án kigyulladt a töltés hiányát jelző lámpa. Ajaj...
Ez a generátor sokat látott már. 2x foglalkoztam vele, de 260 ekm után mondhatni ideje volt.
Sebaj, van egy bontott 160 ekm-t futott generátorom. Rendbeteszem és mehet is fel. Elkezdtem szétszedni, egy csavar bele is tört a 4-ből. Ez még nem lenne akkora baj, de sajnos az állórész tekercselésén 2 helyen korrózió alakult ki és az egyik olyan súlyos volt, hogy a rézhuzal teljesen elporladt a vasmag tövénél. Ez baj.
Na akkor nézek újat. Alkatrész üzletek 150-200 eFt + cseredarab. Német oldalon találtam Boscht kb. 100 eFt-ért. Cseredarabot ugyan nem kérnek, de jobb lenne hazait venni. Végül a Polgárnál tudtak adni 62 eFt-ért cseredarabbal. Felújított, csecse.
A bontás során egyéb problémával is foglalkoznom kellett. Az egyik vízcső egy ideje eresztette a fagyállót, de olyan szar helyen van, hogy halogattam a cseréjét. A hűtő csatlakozásnál is engedett a bilincsnél az y cső. Na meg a fék. Ezt egy következő bejegyzésben részletezem.
A generátort beszereltem, indítás, mérés. 14,2 V maradhat. De ahogy melegedett a motor és beállt az alapjárati fordulat, csökkent a feszültség egészen az akku kapocsfeszültségéig. A visszajelentő lámpa sötét volt. Mi a fasz? Baszdmeg!