Blog

Chili is megkapta a sokküllőst, a gyermekem meg azt hiszi, hogy a téli kerék = a sok küllős csillivilli felnin lévő gumival. Ideje felvilágosítani, hogy ez csak apa hülyesége, hogy szép, fényes, takaríthatatlan felnire rakatja a téli gumikat.

>> EgyébWarbiRunner (Gyuri) // Alfa Giulia 2.0 Super // 2022-11-17

A sokküllős ékszer felnik a téli gumikkal immár az autón, a nyári gumikon már nagyon keresztbe közlekedett, nagyobb tempón is hajlamos volt erre-arra megindulni. Őszintén..én élveztem de nyilván a fékútnak nem tesz jót. Jobb a békesség :-)

>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.9 JTD // 2022-11-16

Hidegen elkezdett a motor füstölni, hangján is hallatszott hogy nincs rendben az alapjárat. Kezdetnél dobta hibára a kuplung hibát, kód alapján utána olvastam és meglett a hiba oka. Korábbi felső kuplung munkahenger csere után nem ért hozzá a jeladóhoz a pedál felső állásban. Utána állítva a kapcsoló. Elvileg ez is okozhatott volna rossz alapjáratot mivel a motorvezerlőnek adja a jelet a pedál állásáról, de eddig meg akkor miért nem csinálta...?! Hibakód törölve és nem jött vissza, tehát legalább ez is kiderült és megoldva. Még füstölt ugyan úgy persze , próbáltam másik légtömegmérővel is de ez sem oldotta meg. Vettem fecskendőt és csövet, majd jött a résolaj mérés. Különbség nagy volt, így láttam hogy kettőt érdemes lenne cserélni (2. és a 4.) Tartalékba vettem is 2 évvel ezelőtt 2 db porlasztót, amit jónak hirdettek akkor. Kellett kihúzó kalapács, megrendeltem csak volt 2 hét mire kiküldték. Beletettem a két másik porlasztót és az egyiknél kifújt a motor járása közben. Evvel így 2-3szor eljátszottam ki be szereltem, takarítottam a fészket a hengerfejbe mire a porlasztó lefogató tőcsavar menetből 1 cm letört. Tök jó gondoltam, így ma reggel megkértem fatert hogy húzzuk el az autót hozzá, ott van hegesztő. Nem adta könnyen magát a tőcsavar de negyedjére ki tudtam tekerni a hengerfejből. Fater adott másik tőcsavart, menetrögzítővel bekentem majd mehetett újra össze minden. Sok takarítás vagy minek köszönhető de a porlasztó a helyén és nem fúj ki, leellenőríztem. Persze rézpasztát kapott a két új porlasztó hogy ne rohadjon bele. Kiszedett porlasztók közül amelyik a legrosszabb volt a mérés alapján, azon látszódott is kiszerelésnél hogy az úgymond "koszos" volt. Újabb résolaj mérés az új porlasztókkal és elégedett vagyok vele, szépen jár a motor, és erős is. Így csak szerszámot (21000,-), rézpasztát (1200,-) és a résolaj méréshez kellett fecskendőt és csövet vennem (2180,-). Porlasztók anno egy 20as volt a két db.
Aztán jött a kerékcsere úgy hogy így a közel 3 hetes állás után újra szaladhat :), kapott új kerék csavarokat is, amik hosszabbak de még elférnek (7210,-)

 
>> EseménySultan // Alfa 159 1.8 MPI, Progression // 2022-11-16

Mindenféle probléma nélkül átment a vizsgán az autó.

 
>> SzervizSultan // Alfa 159 1.8 MPI, Progression // 2022-11-16

Cserélve:
- motorolaj: castrol 5w30
- oaljszűrő
- légszűrő
- pollenszűrő

km: 137.620

 
>> Eseményliusz // Alfa 156 2.5 V6 // 2022-11-15

Attila barátunk régóta mondogatja, hogy Felvidéken sok olyan út van amit kedvelni fogunk.

Az idei túrázós szezon vége előtt vettük a bátorságot és megnéztük mi igaz ebből.

A tervezéskor már látszott, hogy ez hosszabb lesz mint amit hétköznap kivitelezni lehetne a korán nyugvó Nap miatt. Lacival találtam meg a közös időpontot, szombatra esett a választás, felvállalva azt is, hogy esetleg vizes lesz az út itt-ott. Alapvetően ez egy felfedező túrának indult.

Reggel mikor 5.30-kor kiálltam az autóval eső fogadott. Most mi van, nem ezt ígérték! Gyorsan ránéztem a radarképre, időjárásjelentésre… Jó lesz, semmi pánik.

Pályán Egerig, második körömnél Balatonnál mire összerázódtunk az autóval újra, összefutottunk Lacival. Hajrá, menjünk tovább. Ózdnál tankolás.

Torna, Szepsi, Szomolnok. Utána Kassabéla felé haladtunk egészen a víztározóig. Nagyon jó a Szomolnok Kassabéla szakasz is, de ez az amivel érdemes rövidíteni a túrát a jövőben, ha szükséges. Sokat vártam a Szomolnok-Krasznahorka hegyi úttól, de sajnos pár kilométer után döcögősre váltott, szerncsére már dolgoznak rajta. Szepesremete, Merény majd a hágón egy gyors ebéd a napsütésben. Nyilas, Veszverés, Csetnek, Jolsva, Lubény. Tankolás Nagyrőcén, vissza Szirk felé, Nyustya, Klenóc. Sötétedésig volt még időnk, így Kriványig mentünk tovább. Dabaron megálltunk uzsonnázni, már éppen sötétedett. Mire kifogytunk az ételből, szóból és kezdett hideg lenni, el is röppent két óra.

Salgótarján, majd tankolás az M0-n. Újra megállapítottuk, hogy megérte a fáradtságot körülnézni a Felvidéken. Nincs párja. Bitang sok kanyar, hullámvasút, gyönyörű vidék, őszi színek, sima utak, amilyennek lennie kell. Közlekedni nem, de autózni pazar. Alig várjuk a tavaszt, hogy újra mehessünk.

Napos idő miatt szinte mindenütt száraz volt az aszfalt, így volt gumicsikorgatás is bőven a hegyekben. Őrület, lesz mire emlékezni.



Feszített volt a program, csak Klenócon és Dabaron az uzsonna előtt jutott eszembe képet készíteni.

956.4km

 
>> EgyébBenz // Alfa 159 Ti sportwagon 2.0 JTDm // 2022-11-15

Idén viszonylag későn, de felkerültek a téli kerekek az autóra, most már jöhetnek a hidegek. Megnéztem a gumikat idén még biztos , de még lehet jövőre is jók lesznek , meglátjuk.
Nyáriakat szépen elmostam, kiszedegettem a kavicsokat és elcsomagoltam őket a fűtött garázsba. Várják a tavaszt, meg én is ! :)
Az autó is kapott egy kis ápolást, lemostam kiporszívoztam , és betettem a gumi szőnyegeket is.
Jöhet a zimankó !
Km: 302.325

 
>> EseményBenz // Alfa 159 Ti sportwagon 2.0 JTDm // 2022-11-15

Muffin nagykorú lett, azaz jelentem, be van járatva. :) Elértük a 300.000 kilómétert. Szerencsére eddig komolyabb meghibásodás nélkül érte el ezt a futás teljesítményt. Minden szervízt időben és megfelelő minőségben megkap, és köszöni szépen remek állapotban van. Csak így tovább Muffin !

 
>> EseményLiquid // Alfa 159 1.8 TBI berlina // 2022-11-14

Anno kettős célzattal vettük. Egyrészt áthidaló megoldásként amíg jóárasul a Giulia (ami sajnos máig se jóárasult), másrészt pedig hogy próbáljuk ki milyen az élet egy TBI-vel.
Egész más világ volt a 2.4 Q4 TI után. Egyrészt könnyebb vagy 200 kilóval, másrészt gyengébb valamivel amit kompenzál a súlykülönbség. Tehát útra vitt erőben nagyjából hasonló, de a dízel brutalitása hiányzik belőle, cserében sokkal könnyedebb,
és a Q4 után megtanultam azt is hogy milyen az orrtolás. Nagyon szerettük, mert igazi kényelmes utazó. Csendesebb és tágasabb az elődjénél. A hátsó üléseken jobban el lehet férni ezt a kollégák mondták.
Az AlfaTex kárpit ugyan nem olyan szép mint a TI ülés de szerintem kényelmesebb és kellemesebb, jobb benne ülni.
Igazából a 20e km alatt csak két gondja volt, az egyik egy MAP szenzor, ami check-engine-t produkált hideg-indítva, de ezt leszámítva nem okozott gondot.
A másik a powerbox, ami inkább volt placebo mint valós többlet, ellenben bő egy év és kb. 10e km után szívatni kezdett, lehet hogy csak a csatlakozói közül
nem tökéletes valamelyik (tény hogy leharcoltak a csatik), de miután kiszereltem, eltűntek a hibák, meg a vészprogram check-engine-nel.
Szóval tökéletesen tudta azt amitől Alfa az Alfa. Nem fogyasztott keveset, de mondjuk én ki tudom hozni a maximumot kb. mindenből. :)
Néhány adat:
- bő 3 évet birtokoltam
- ezalatt 21700km-t tettünk meg együtt
- 784.667ft-ot költöttem a szervizelésre, kopóalkatrészekre, egyebekre (ebben benne van minden)
- 1.066.549ft-ot tankoltam bele, ez 45 tankolást jelent, összesen 2616,33 litert
- az átlagfogyasztás 12.2
A fogyasztásoz hozzátenném, hogy ez autópálya 150++, sima közút, szintén nem tojásokkal a gázpedál alatt, illetve rövid városi utak.

2.600.000-ért vettem, 3.500.000-ért ment el (ennyit drágultak az autók), tehát a havi bérleti díj nem játszik, mert inkább kerestem rajta,
a rezsiköltség pedig 45.100ft / hó.

Egy Stelvio First (Launch) Edition lett az autód (2.0T 280LE, automata).