Blog
Előjött a rémálom ami az elektromos szervót illeti a felkeményedős játék.
Egyszer csinálta és kész de kiolvastuk és a szögjeladó hibát dobta így mivel nem reckírozunk cseréltük. Volt némi futómű kopás s összekötő bal oldalon és stab pálcsák cserélye. Még egy félzengely csukló érik de azt majd a használója intézi (oldalborda) már mivel diszidált a családból.
Nyomtávot szélesítettem:
- elöl: 10mm: 12080 HUF/2db
- hátul:15mm: 11430 HUF/2db
Kellettek tehermentesítő gyűrűk is:
63,4 - 58,1 mm (1500 HUF/4db)
nyomtávsz.: 10mm
kerékagy: 12mm
féktárcsa: 7mm
felni: 5mm
Csavarok hossza:
- elöl: 30mm (a menetes rész) - 370 HUF/db
- hátul: 35mm (a menetes rész) - 410 HUF/db
A segédkeret leszedés miatt le kellett vennem a leömlő utáni kipufogó szakaszt, ami a katalizátorig tart. Az enyém CF2-es, ezért egy y alakú csőszakaszról van szó. Kapott a leömlőknél 2 db új tömítést, majd a tűzfal felőli hengersortól induló rész csatlakozásánál kicseréltem a tűzkarikát. Fémszövetes volt benne, és feltehetőleg itt ki is fújt, mert olyan hangja volt azon a szakaszon a kocsi mellett. A katalizátor szakasz nálam egy Ragazzon gyártmány "trombita" alakú véggel. Ide is vettem egy 55mm belső átmérőjű tűzkarikát. Az összes csatlakozást bekentem kipufogó tömítő pasztával.
A 156/147/GT első kerékdőlését negatív irányba csak a felső lengőkar eltolásával lehet növelni. Ehhez már korábban megvettem az aszimmetrikus betétet, de csak most építettem be alaposan mindent bezsírozva.
A bal oldali lengőkart az autóval együtt vettem. TRW márkájú és BOGE márkájú szilentek voltak benne. (FIAT belesütéssel). Ezek továbbra is hibátlan állapotuk voltak, alig tudtam kifeszíteni. Korábban vettem MOOG új szilenteket, ezekkel raktam össze, úgy kellett behúzatni. 40 Nm-el meghúzva a lengőkar tartón szinte meg sem tudtam mozdítani.
A jobb oldalon tavaly cseréltem felső lengőkart A.B.S. márkájúra. Már nyikorgott mikor most a szétszedésnél mozgattam. Simán ki lehetett nyomni a fém középrészt és a szilentet is nagyon könnyű volt kiszedni. Vissza hasonlóan sima volt, nem kellett behúzni. 40 Nm-el meghúzva, kicsit szorult, de simán mozgatható volt.
Ez a különbség az olcsó és a drága lengőkarok között.
Korábban már megvettem a szettet, és a hátsót már beépítettem, de mivel az első kicsit nehezebb ezért most került sor erre is. Feketére festettem különböző okok miatt....
A hátsó motortartó bak gumija végig volt repedve. Most még lehet venni újat, ezért gondoltam kicserélem és többet nem lesz vele gond. Febi márkájú.
A bal első keréknél indulásnál és megállásnál is egy fémes kattanást lehetett hallani. A féltengely csukló jó, ezért a csapágy lett gyanús. Az autó vételekor kaptam egy FAG gyártmányút, kerékagy meg volt otthon, ezért mindkettőt kicseréltem. A bal első kerék egyébként is mindig lelazult pályanapon, remélem mostmár nem fog.
Sajnos a présem nem érkezett meg időben, ezért kénytelen voltam kiütni majd óvatosan visszahúzatni.
A csapágy külső fele a szétszedés közben szétesett. Zsír már csak megkövesedve volt benne. Valószínűleg nem ártott neki a csere.
Sajnos az ABS szenzort nem tudtam kiszedni, ezért rendelnem kellett az olaszautobontoból egy cseredarabot.
Amikor összeraktam az autót kicseréltem a féltengely gumiharangokat hogy többet ne legyen velük baj. Ennek ellenére a bal külső eddig bírta. Az utolsó pályanap előtti átvizsgáláson vettem észre hogy ki van lyukadva és jön ki belőle a zsír. Szerencsére volt még egy Kamoka gyártmányú darab otthon, most ezt kicseréltem de remélem tovább fogja bírni.