Blog

A kapcsoló hibátlanul tette a dolgát, de az idő és az UV sugárzás csúnyán elbánt a felületével. Sajnos soft touch bevonatot kapott, ami az idő múlásával egyre ragadósabb és csúnyább lett.
A csere kb. 15 perces művelet volt.

 
>> EseménySD // Alfa Giulia Super // 2022-11-25

Na végre nekem is fent a téli papucs:)
Nagyon összejöttek a dolgok aztán mégsem:D

Szombaton felni, hétfőn szelep, kupak minden sorbaállítva…

Végül este mentem a 24h gumishoz, emlékeim szerint ott mindig tisztességes munkát végeznek! Már inkább megyek oda mint máshova.

Jó vártam 2 órát, de utána jött a feketeleves, amit vettem felnit, nem megy bele a kerékcsavar:D

Néztem nagyokat, hirtelen nem volt jobb ötlet mégis átgumiztuk a nyárit..

Aztán elindult a felderítés mi lehet az ok… hamar meg is lett… a soha nem látott felniből os az olasz nyilván hogy csinál kétfélét:D M12-es csavarhoz valót Tonale és Guilietta, és M14-es csavarhoz valót, Giulia.

Na ezért nem ment fől illetva kerék a hejére megy csak a csavar nem..

Na minden esetre most van pár hónapom kitalálni mi legyen:D

Vagy feltágíttatom a lukakat, vagy el kell adni a vágyott felnit…

Még nem döntöttem, illetve a sorsra bízom, meghirdettem ha valaki elviszi vigye ha nem akkor megcsináltatom;)

Még azt kell pontosan kiszerkesztenem, hogy hol is lesz ez a gumi a mostani kerekemhez képest?
Meg hogyan fog kinézni, kell-e nyomtávszélesítő..? ET33 vs ET37 apróság de a 7,5”vs 7” sélességgel együtt már cm a különbség a külső síknál.
Eddigi ismereteim szerint minimális a különbség, a kerék középpontnál de van.

De ugye most már semmit nem bízok a véletlenre..
Alfa gyártmány addig ok, de hogy is lesz akor ez?;)

 
>> SzervizaBajomi // Alfa 145 1.6 boxer // 2022-10-01

Miután Szeptember elején megemeltük a kis 145-öst megtudtuk, hogy ugyan 48.000 km van benne, de ettől még a 26 év nedvessége és párája megtámadta a felületeket. Elsőre úgy tűnik, hogy csak felületi rozsda van rajta, de az azért akad bőven.

Most, hogy már 1 hónapja itt van velünk, és lett hely a garázsban, nekiálltam leszedni a küszöb spoileroket és kiszedtem az első kerékjáratokból a műanyag dobbetéteket, hogy lássam, mi rejlik ezeken a helyeken, másrészt, hogy amihez hozzáférek, ott lekezeljem először rozsda átalakítóval, majd lefújjam üregvédővel.

Elsőként a küszöb spoilerok kerültek le. Leszedése könnyű. Alul tartja oldalanként 4 vagy 5 csavar, majd ha ezeket eltávolítottul, úgy meg kell húzni erősen, de finoman a spoilert magunk felé, ugyanis oldal irányba is tartja 4 vagy 5 rögzítő patent. Ezek szoktak eltörni, illetve ezeknek a patentoknak a rögzítő fülei. A jó hír, hogy a spoiler alatt nincs szétrohadva, sőt még csak felületi korróziót sem találhatól. A rossz hír, hogy megvan az oka amiért csálén állt a spoiler. Sajnos jópár a rögzítő patentokat tartó fül le van törve és a rögzítő patentok jó része is elég viseltesek. Ezt leszámítva viszont nagyon jó állapotban van a spoiler is és alatta a küszöb is. A műanyag küszöb spoilert pedig majd a műanyagos kijavítja.

Ezután következett az első dobbetétek eltávolítása. Ez sem nagy történet, de fel kell emelni és el kell távolítani hozzá a kerekeket. Ha a kereket kint vannak, úgy már könnyen el lehet távolítani a rögzítő patentokat (a kerékjárati ív első részében) illetve azt a 3 csavart ami még a fém doblemezhez rögzíti. Ezt követően én élőről haladva szedtem ki a dobbetétet.

Oldalanként jó fél kiló por, falevél és sár kombója jött ki mögüle, főként a dobbetét és a küszöb találkozásánál, de volt mocsok máshol is bőven.

Miután a dobbetétet kiszedtem, első körben kimostam a dobbetét mögötti részt slaggal és lúgos tisztító szerrel. A dobbetét mellett a futómű alkatrészeit is lemostam, hogy lássam mit kell tenni vele.

A dobbetét jó állapotú volt, itt nem volt rozsda. A futómű alkatrészein viszont volt bőven felületi rozsda. Annyira azért nem volt vészes, így drót korongozni nem kellett. Ezeket a felületeket első körben sima foszforsavas rozsdaátalakítóval kentem le, majd hagytam 24 órát hatni. Ezt követően a Teroson VR 625 rozsdaátalakítóval fújtam le és ezt is hagytam 24 órát száradni. végül pedig mindkét dobbetétet és a futómű fém elemeit is lefújtam színtelen wax alapú üregvédővel (Sikagard 6220).
A végeredmény szerintem nagyon jó lett.

Ezután a küszöböket is kifújtam ugyanezzel az üregvédővel. Erős szaga van, de legalább ezt követően jó darabig nem jön elő a rozsda.

Most, hogy láttam mi van a felületeken és még jó az idő, gyorsan bejelentettem egy vegyszeres alvázmosásra, hogy az éves során az alváz felületeire lerakódott és rágyógyult koszt lemossuk, majd ezt követően télen a maradék felületi rozsdát onnan is el tudjam távolítani.

Az alvázmosást végző öreg szaki visszajelzése alapján olyan az autó alja, mint egy jó állapotú 8-10 éves napi használatú autóé. Jóllehet 26 éves, de ettől még a 48.000 km azt tényleg kevés. Eddig szerencsés a sztori.

Száradást követően a dobbetéteket lemostam és leápoltam, majd ment vissza az egész a helyére.

>> EseményHalesz // Alfa Giulia Super 200 Le // 2022-11-25

A nyári gumik második szezonjukban kereken 13.111 kilométert futottak, tavaly többet mentem velük, mert akkor 17.785 került beléjük (összesen 30.896).

Remélem, még egy szezon lesz ezekben a Pirelli P Zero Luxury gumikban.

A kétszéles téli szettnek ez lesz a második szezonja, a Continental ContiWinterContact gumikba tavaly 6034 km került.

 
>> SzervizHalesz // Alfa Giulia Super 200 Le // 2022-11-25

Már világított a sárga a műszerfalon, hogy ellenőrizzem a fékbetéteket...
Szóval első fékcsere volt, betétek és tárcsák is újak.

Az első fékbetéteket kicsivel több, mint 30 ezer kilométerrel ezelőtt cseréltettem, egészen pontosan 61.043-nál.

37.635 km-nél pedig az első és hátsó fékbetéteket, valamint a hátsó féktárcsákat is cserélték.

Összességében az a durva, hogy az első féktárcsák nagyon jól bírták, 93.400 km-t!

 
>> SzervizHalesz // Alfa 145 1,6 TS // 2022-11-20

Rég volt már Projekt Alfa 145 videó. Zolinál is történtek dolgok, kicserélték a tetőt, végre gyári napfénytetős tető van az autómon. Persze közben elkezdődött a "kibelezés" is, elég alaposan szét van szedve, de még a motor/váltó plusz a műszerfal benne van.

Hónapokig kerestünk küszöböket az autóra, de most már ezek is megvannak.

Mindent elmesélek a legújabb videóban!

Költségeim:
Küszöbök: 40.000 HUF

 
>> Tuning és extraHalesz // Alfa 145 1,6 TS // 2022-02-16

A váltókar és a pedálsor (+a taposó) polírozását a felnipolir.hu cégre bíztam. Polovitzer Peti (Poló) ajánlotta. Elküldtem nekik csomagként és amikor kész lett, Peti vette át, majd postázta nekem.

Költségek:
Polírozás 10.000 HUF
Postaköltségek: 2300 HUF

 
>> SzervizCsipcsirip // Alfa 159 Sedan // 2022-03-17

Esedékes olaj + szűrők cseréje .

 
>> Tuning és extraHalesz // Alfa 145 1,6 TS // 2022-06-05

Ha már Alfát építünk, akkor lehetőleg minden munkafolyamatot olyan emberre szeretném bízni, aki maga is alfás.

Nem is volt kérdés, hogy a teledial felniket Bányai Sanyival (SanyiJTD) fogom rendberakatni. Messze lakik (Nyírádon), de egy március eleji napon épp Pesten járt, odaadtam a kerekeket, aztán mondtam, hogy nem sürgős. Májusban kész is lett. Mivel tudtam, hogy úgyis leszünk majd a Balaton-felvidéken vagy a környéken valamikor a nyáron, így mondtam, hogy ne költsünk futárra, majd valamikor elmegyek a kerekekért.

Végül június 5-én Herendre mentünk egy kutyakiállításra a kiskutyánkkal, ahonnét már nem volt messze Nyírád. A Dobló már itt is jó szolgálatot tett, olcsó volt az út, meg minden elfért kényelmesen :)

Íme két kép a végeredményről.

A teljes művelet 60.000 forintba került.

 
>> Tuning és extraHalesz // Alfa 145 1,6 TS // 2022-02-20

A kezdetek óta áhított extrát sikerült beszereznem a 145-ösömhöz: a gyári napfénytetőt! Igaz, még csak bontott formában, de DZ megnyugtatott, simán megoldják majd a tetőcserét.

Stoffel Ádám (Stofi) barátom szerzett egy donor 145-öst, amiről szépen levágtuk a tetőt. Köszi a sok segítséget, Misi és Bence!

Így Ádámnak lett egy kabrió 145-öse, nekem pedig egy gyári napfénytetős tetőm.

A tetőt elvittük DZ-hez, aztán kiderült, hogy a Doblo, amivel szállítottuk, eladó. Régóta gondolkoztam már egy igásló autón, ami jó lesz szállításra, kutyázásra, mindenre, szóval megvettem :) Így jár az, akinek autókereskedő barátai vannak :)))

Költségeim:
Tréler Gárdonyból Erdőkertesre: 35.000 HUF
Bontott napfénytetős tető: 20.000 HUF