Blog
Szokásos éves szervíz:
- olajcsere
- olajszűrő
- fékolaj (41 463 km-t futott az előző csere óta, és elvileg 30ezrenként kell cserélni)
- plusz ki kellett cserélni a bal első kilincset
Csak a szokásos éves (kétéves) témák:
- olajcsere
- olajszűrő
- üzemanygszűrő
- levegőszűrő
- pollenszűrő
- váltóolaj (nincs ugyan megadva csereperiódus a gépkönyvben, de 91 835 km-t mentem az utolsó csere óta, szóval szerintem ráfért a csere)
Amin ledöbbentem, hogy a két Alfára (a 147-en is hasonló dolgok lettek cserélve) összesen 170ezret fizettem. Brutálisan felmentek az árak.
Hol lesz ennek a vége???
Az egyik kulcsomhoz még viszonylag korán beszereztem egy gyári, piros kulcs hátlapot. Nagyon jól néz ki a színes kulcs és a fekete-piros belsővel jól is harmonizál.
Kaptam viszont egy zöldet (Montreal verde) is ajándékba, amit feltettem a pótkulcsra. Meg akkor már rátettem arra is azt a szép kulcstartót, amit szintén kaptam nemrég. Ez bármennyire is tetszik, fémből van, így a "használós" kulcsra nem merném rátenni, mert összekarcolná, koptatná a környezetét, de a pótkulcson jó helye van.
Az autó nagy hiányosságának éreztem, hogy a telefontükrözéshez kábel kell. Főleg annak fényében értelmezhetetlen ez, hogy vezeték nélküli töltőpad is van benne. Tény, hogy jól ki van találva a telefontartó elrendezése, a kábelnek ki van alakítva a hely, ergonomikus stb.
De akkor is... Nehogy már a 21. század 3. évtizedében kábelekkel kelljen kínlódni...
Az almásoknak már régóta megvan a megoldás erre a problémára. Nekem viszont androidom van, ehhez pedig kicsit később fejlesztették le az eszközt.
Ez pedig az AA Wireless adapter. Rendkívül egyszerű a használata, csak össze kell dugni az autóval, le kell tölteni hozzá a Play áruházból az app-ot - ez utóbbi csak az első csatlakoztatáshoz és beállításhoz kell, az sem tart sokáig - utána pedig a telefon már tükrözve is van a központi kijelzőn, vezeték nélkül.
A kütyü nagyon jól működik, mire beül az ember az autóba, a telefon általában már csatlakozott is. Ettől a kis apróságtól hatalmasat lépett felfelé az autó a prémium érzésben. Nem is értem, hogy miért nem volt ez alapból része egy ilyen kaliberű kocsinak. Imádom.
Alább a 3. képen látható az adapter és a hozzá kapott kábel. Ezt még majd kétoldalúval feltapasztom a tároló falára, hogy fix legyen, ne tudjon elmozdulni. Csak akarok még hozzá venni valami komolyabb kábelt, mert a rendszer nagyon érzékeny annak minőségére és azt vettem észre, hogy néha elveszti a kapcsolatot a telefonnal.
Elkezdett a DNA kapcsoló nem működni állandóan vissza dobta natural módba és dobálta a hibakódokat.Ki lett még cserélve a bal első díszrács.
Elérkezett az idő a kötelező szervízre. Teljes vezérlés szett csere vízumával, valamint a két első fékcső megérett a cserére.
A szervízt természetesen most is a Siófoki szakszervíz végezte.
Mindig is tetszett az amerikai változatok beépített garázsnyitója, most érkezett el az idő hogy megcsináljam :) A belső tükör mögött takaró lemezre helyeztem a két nyomógombot, az átalakított távirányító simán elfért az idom alatt. Marci festette a betűket.
Mivel nagyon nagy zenekedvelő vagyok és rengeteget utazok, így muszáj volt foglalkozni a hangtechnikával.
Törekedtem mindenre figyelni és kihozni a legjobbat a lehetőségekből.
Az összes gyári hangszóróvezeték le lett cserélve minőségi hangszóró kábelekre.(GROUND ZERO GZSC 2-2.50X és Mtx Audio znx3.0sc)
Ground Zero GZCC 5.3X 5m RCA kábel
Hangszórók elől Hertz DSK 165.3
Hátul: Hertz Uno 165
Pioneer Dab230 fejegység
Sony XM 4040 Erősítő
15mm rézkábel a tápnak
Az autó olyat produkált, hogy nagy gázadásra letiltott a turbó.
Mint kiderült sok probléma okozza ezt ami korábbi rossz szervizek miatt történt.
Első probléma, hogy valamit bekapott a motor és teljesen le voltak darálva a lapátok. Teljes turbofelújítás lett a vége.
Az akksin lévő csatlakozók és kábelek sokhelyen oxidálódottak voltak és feszültséget vesztett az autó ez is orvosolva lett.
A levegőszűrő ház és a légszűrő csövek rosszul összeillesztettek és sérültek voltak. (Valószínűleg itt nyelhetett be valamit a turbo)
A részecskeszűrő csatlakozásánál kifújt az autó a rossz visszaszerelés miatt.