Blog
2022.12.29.-én napellenző javítás. Eltört benne az acél kapocs. Okosban megoldottam, majd egyszer talán veszek a bontóban egy másikat.
( Rendeltem Tatáról baloldali, világító tükrös, szürke színű napellenzőt, 8000Ft. Hamar megjött, de sajnos ez sem jó, ha a szélvédőre kifordítom, egy kicsit vissza esik és kitakar a látómezőből.)
Full külső-belső kitakarítás és extra motortér tisztítás alulról-felülről.
Érkeznek a babák, nem lehet koszos autóval fuvarozni az ikreket ... :)
Eljött hát az idő, már idegesített egy ideje, hogy néha kerregett, annak ellenére, hogy tudtam: típushiba. Vettem akcióban fél áron egy új VALEO kompresszort, nem lehetett kihagyni. A helyi klímaszervíz gyorsan adott időpontot és fél nap alatt elvégezte a cserét, így munkadíjjal együtt is 160 alá befért.
Átnézték a rendszert, a régi kompresszorban nem volt semmi szennyeződés, tiszta olajat szívtak le a közeggel együtt.
A bal oldali rögzítőfék bowdene befagyott még februárban. Korábbi szemrevételezéskor láttam, hogy reped a bowdenház a hátsó kerékhez közel, hát most be is állt a minuszokban. Szerencsére - mivel külön fékhuzalja van a bal és külön a jobb keréknek - átmeneti megoldásként egy fogóval kiakasztottam a befagyott oldalon a bowden végét a nyeregből.
Most rendeltem autodoc-éktól mindkét oldalra COFLE (olasz) márkájú komplett bowdenezést, a kettő együtt tíz ezer körül megállt szállítással. A csere alapvetően nem lenne vészes - itteni tagok kiváló leírásai megtalálhatók a blogokban - ámde a hátsó üléssor felszedése (patentek cseréje !) és az átkozott bowden padlón átfűzése után a gumi tömítés helyrenyomása .... jóvolt na.
Balos kézifékkötél csere
5db Lucas izzítógyertya
Km: 351000
Ez a két teendő a 156-on megvan fél óra alatt, öröm szerelni.
A felső turbócsőn lett egy 5 cm-es lyuk, így szívó dízel lett pár napra az autóm.
Rendeltem rá egy saválló csövet, amit 156-os 1,9 jtd-re terveztek.
Még szilveszter előtt kicseréltem.
Már tervben volt egy ilyen cső beszerzése, most a lyuk miatt ez is meglett.
Km óra állása: 314320 km