Blog
Ha már ott van az autó a karosszériásnál, akkor megcsináltattam a jobb hátsó sárvédőt is. Kívülről csak egy körömnyi rozsdafolt volt látható, belülről viszont már kicsit rosszabb volt a helyzet. Ez is kész, mehet a fényezőhöz.
2023.01.28.:
Végre kész. Elhoztam.
Költségek:
- karosszéria munka + sárvédő ívek + fényezés: 480 000 HUF
Kecskemét-Kiskunfélegyháza-Tiszaalpár-Kiskunfélegyháza-Kecskemét
99km
33229km
A vízhűtő kiszerelése:
- Akkusarut leszed - mondjuk ezt már a téli leállításkor megtettem :-)
- A hűtőventilátor és az előtét ellenállás csatlakozásait lehúz,
- A légszűrő alatti kartervédő műanyagot leszed,
- Hűtő alatti tartólemezt lecsavaroz (két végén két-két csavar + a klíma csöveit tartó konzol amit felülről lehet egy csavarhúzóval kitekerni) - 1. kép
- Zárhíd lemezt leszed
- A hűtő feletti kábelcsatornából kábelt kiszedni - nálam a motorbontásos akciókor kötegelők is kerültek ide a pattintósak a függőleges fülek mellé. A kábeleket amennyire lehet a motor felé el kell húzni. - 2. kép
- A kábelek alatti két csavart kiteker, csatornát leszed - 3.kép
- Ventilátor tartót kicsit hátradönt és kiemel. (Alul csak be van dugva két fülbe, ki kell feszíteni. A gumicsíkot ami a tartó alsó fülén van ne vesszük el!)
- Kiegyenlítő tartály kupakját letekerni hogy kapjon levegő a rendszer
- Alsó vízcsövet leszed, vizet leereszt.
- Felső csövet is leszed
- Klímahűtőt a hűtőhöz tartó felső 2 csavart kiteker (8-as kulcs) - 4. kép
- Klímahűtőt a hűtőhöz és a műanyag légterelőhöz rögzítő alsó 2 csavart hosszú szárú 8-as krovával kiteker - 5. kép
- a hűtőt az alsó légterelő műanyaghoz csavarokat kiteker és a műanyag idomot kiszed. A műanyag két furata az előbb kitekert csavarok alatt van, ki kell akasztani. Ördöglakat Nr.1 - 6.kép
- Hűtőt tartó felső 2 fő tartócsavart kiteker
- Hűtőt kivesz. Lefelé simán kijön, de mivel nekem ott a padló ezért felfelé kell kiszedni. Leengedve elfordítható annyira hogy felfelé kijöjjön. Ördöglakat Nr.2. Célszerű megjegyezni hogy hogyan jött ki mert az új is így megy vissza.
- Sört bont
A kijött hűtőventilátor jól néz ki, az előtét ellenállás is mehet vissza. (7-8.kép)
Jó lenne belenézni a motorba hogy milyen állapotban vannak a szénkeféi.
Alternatíva lenne egy dupla ventilátoros egység beszerelés mint a régi Spiderben volt, de akkor át kellene huzalozni a rendszert amit nem akarok.
A kijött hűtő még bírta volna, de már pár helyen elkezdett zöldülni - 9.kép
- tankolások száma: 8 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 3.768 km
- életkor: 40 nap
- össz. menetidő: 54,67 óra (2,28 nap!)
- átlagsebesség: 69 km/ó
- tankolt üzemanyag: 358,45 liter, ebből 55,38 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 8,04 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 54,58 Ft/km
- átlagos napi futás: 94,19km/nap
- mozgásban töltött idő: 5,69 %
A szilvesztert egy érdekes helyen töltöttük, egy focikomplexumban:
- új stadion a település lélekszámát sokszorosan meghaladó hellyel,
- 6 villanyfényes edzőpálya,
- fedett - vélhetőleg - edzőpálya,
- saját termálmedencés szálloda.
Az ember azt gondolná hogy valami menő csapaté, de nem...
Lehet találgatni hogy melyik országban voltunk :-))
2022.december. Néha kigyulladt a világítás hibalámpa. Jobb oldali tolató lámpa vezeték kontaktos volt, ezt a vezetéket már egyszer cseréltem, szilikonosra. Most mégis eltört, mert a réz attól még eltörik, hogy a szigetelés hajlékony. A bal oldali gumiban az ablak fűtés vezetéke volt szakadt. ( 1,5 mm2-es barna vezeték fehér csíkkal) Már aktuális lenne kicserélni az egész köteget!!