Blog
A megvásárlás után az első dolog az átírás volt. Ekkor az Okmányirodán eldöntötük, hogy ha nem lesz drága kicseréljük a rendszámot. 8800 ft-ba került. Így új rendszámmal jöttünk ki az átírás után. Ezek után megvásroltam a szervízeléshez szükséges alkatrészeket a fiatalkatreszek.hu oldalról. Ilyen volt az olaj, olajszűrő, levegőszűrő, gázolajszűrő, váltóolaj és a vezérlés. A folyadékok cseréjét magam végeztem el. A vezérlés cseréjét a bevált szerelőmre bíztam. Mivel vásárláskor már láttam, hogy a fékek elég kopottak így annak a cseréjéhez is megvettem a szükséges alkatrészeket. Ezeket az AutoDocon találtam jó áron. A tárcsáknak Zimmermannt választottam, a betétnek Ate-t. Cseréjét magam végeztem.
2022.12.28-án az első érdeklődő elvitte "Dörmögőt" KM: 285.231.
Alfás közegbe került, remélem ugyanúgy gondját viselik majd, mint azt én tettem.
Már hosszabbodnak a nappalok, felcsillant a remény hogy jön a tavasz :-)
Nézzük mit kell még tenni a szezonkezdésig:
- Hűtőcsere,
- Szervóolaj csere,
- Szélzúgás okának megkeresése/megszüntetése a bal ablaknál,
- Aktív mély átszerelése a polc feletti hátfalra, mert így a hasznos teret foglalja,
- Ablaktörlő lapát gumi cseréje/rögzítése hogy ne tudjon kicsúszni mint tette a francia Alpokban a legnagyobb viharban,
- Olaj- és szűrőcsere, de ez már csak az ébresztés után.
...ennyi :-)
Nekiálltam és elcsomagoltam a mostanában beszerzett alkatrészeket.
Maradt két üres ajtóm, a sorsuk még nincs eldöntve.
Ha kell valakinek szóljon!
Hónapokkal ezelőtt cseréltem a bal első ajtóban ablakemelő szerkezetet. Hibája az volt hogy bebillent az ablak felfelé menet és így megszorult az ablaküveg. A jobb első is kikopott szintúgy, így annak cseréjére most kerítettem sort. Jobb elől ezenfelül kicseréltem az ablaknak gumikeretét is. Régi a saroknál elrepedt, nem volt az igazi. Korábban vettem hozzá bontottan egy csere darabot, így most ez is kicserélve.
Hátsó ablakszál fűtésnél 4 sor nem működött, megszakadt a fűtőszál. Javítva : Loctitle 3863
Kifogyott az ablakmosó folyadék, feltöltöttem. Aznap vittem mosóba az autót, mire mentem érte egy nagy tócsa volt alatta, ki is folyt az összes. Nem láttam a csövön sérülést, irány Budaörs, ahol egyből azt kérdezték, hogy van-e benne fényszórómosó. Mint kiderült az ment tönkre, rendeltek újat, 1 hét múlva ki is lett cserélve. A kérdés alapján nem én voltam az első aki ezzel a problémával érkezett.
Sajnos nem terjed ki rá a garancia,de legalább működik:)
Sajnos a garancia nem terjed ki rá, de legalább jó lett :)
Majdnem 3 év kellett ahoz hogy a kulcsokban az elem elhadhaja magát.Mind a két kulcsot szoktam használni attól függően hova megyek. Puccos helyre a színre fújt piros illik sima mászkálósra pedig a normál fekete. Feketét jóval többet használom 80-20 de így is majdnem egyszerre merültek le. Körülbelül 1 hónappal bírt többet a piros. Mind a kettő cserélve.Gyári panasonic volt most Vartát kapott.
Az elmúlt időben ritkábban használtam az autót és sajnos volt olyan reggel mikor alig akart beindulni. Megnéztem az akkumulátornál a töltést ami nem volt a legizmosabb. 13.7 és 14 volt között mozgott. Elvittem nálunk Kecskeméten van egy cég mely kimondottan akkumulátorokkal foglalkozik. Rámértek azt mondták minden rendben van. Akkor az aksiban 12.6 voltot mértek indító áramnak meg 600 ampert írt a műszer. azt mondták töltsek rá és rendben lesz. Nekem viszont nem tetszet a generátor így kiszedtem. Levettem a feszszabályzót. A szénkefék már elég kopottak benne és az egyik komotátoron látszik egy kisebb kopás. (Volt egy másik feszszabályzóm még a Pandából maradt abba csak kb. 60000 km volt mikor nem volt megfelelő a töltése és ekkora maradt benne a szénkefe. Így azért van különbség a két szénkefe között. Ami még érdekes, hogy a feszszabályzók kinézetre szinte ugyan azok. Csak teljesítményben mások.) A csapágyak sem a legjobbak egy minimális lógást már éreztem rajta. Így arra döntöttem hogy veszek egy gyárilag felújítottat, mivel már anno a 159-nél is próbálkoztam a szerelő általi felújítással. Ami nem sokáig volt jó. Kerestem különböző autóboltokban és a legolcsóbban az Autodocon találtam kedvezményekkel a Ridex márkát ami 120 Amperes ami még talán jobb is. Az is meglepő volt, hogy a régit nem kellett leadni. Így került 44.800 ft-ba szállítás meg ingyenes volt. Ezt még dec.22-én rendeltem és tegnap 27-én meg is jött. Látszik, hogy minden új benne. A csere alig volt 1 óra. Mivel aknám van, így ezt most alulról tettem meg. (A 159-nél mikor cseréltem akkor az autósbolt parkolójában csináltam, mert le kellett adni a régit és akkor fentről lett kicserélve.) Összerakás után a töltésem 14.3-14.4 lett. Remélem az aksival nem lesz gond. Majd kiderül. A túl sok alacsony töltés nem tesz jót neki.