Blog
A jelenlegi akkumulátor 15.5 kg, a tartója is kb 2 kg lehet de azt még nem mértem le. A fórumokat olvasgatva arra jutottam hogy itt lehet csökkenteni a tömeget jelentősen. A Louise-ban vettem egy nagyköbcentis motorokba szánt lítiumos akkut. Ez kevesebb mint 1 kg.
139 EUR = 57000
Az ingolstadti bontóban nézelődve találtam egy 156-ost, amiből ki volt szedve az üzemanyagpumpa de nem vitték el. Megvettem tartaléknak.
A kéder gumi a tűzfal tetejére kell majd mert az enyémben sok helyen szakadt.
A kettő együtt 20 EUR-ba került. Miután megmondom hogy Alfába való kb meg se nézik, ott nem kell senkinek, ezért jóval olcsóbb mintha más német autóba venném.
Sajnos a felniket felpróbálva nem lett elég a 15 mm-es, elöl a 4 dugattyús Brembok miatt. Sikerült találnom marketplace-en Győrben egy szett 20 mm-est. Súlya 0.675 kg/db.
Sikerült eBay-kleinanzeigenen találnom egy 2023ban még homológ nem fejvédős kagylóülést. Mivel versenyezni nem akarok, ezért ez nem lényeg, de jobban bízom egy bevizsgált ülésben. Az előző ülést azért adtam el mert az fejvédős volt. Nehezen is férne be és elég feltűnő is, ez viszont megfelel a célnak.
A súlya 12.5 kg a tartóval együtt. Az egyiknek a szövetén van egy kis lyuk, összesen ennyi hibája van leszámítva hogy sárgára festették a műanyagokat.
Ára 350 EUR = 143000 HUF
Miután meg volt a nagyszervíz gondoltam nullázom a vezérlőben is.Van egy kapcsolós kkl kábelem.Ez nem alkalmas rá.Elővettem az elm kábelt,de sehogy nem akart barátkozni a MES-sel.Némi guglizás után világos lett,hogy az enyém univerzális,viszont nekem fiat specifikusra lenne szükségem.Rendeltem egyet a diagbolt.hu-rol adapter kábelekkel együtt.Mivel ingyen postával jött nem került többe mint ha kínábol jön,cserébe driver lemez is jár hozzá.Lepucoltam a laptopot,felraktam a szükséges dolgokat és láss csodát működik.Ekkor jött a következő meglepi.A 2.0-át nem lehet a demó verzióval nullázni.Amúgy is tervbe volt,így megvettem a MES teljes verzióját.Így már összejött a nullázás.Ha már kint volt a laptop a garázsba leskelődtem kicsit a motorvezérlőben is😀Érdekes dolgok vannak ott.Írva nem volt még.Egyszer volt tiltásig forgatva.Elért fordulatszám 6150.Az utlosó 5 regenerálás átlagos távolsága 175 km.Ez nem valami sok.Utolsó regen óta megtett km 190.Kíváncsi vagyok mikor regenerál majd így,hogy rendbe lett szedve.
9éve amikor vettem a kocsit, sima fényezetlen burkolat volt rajta. Akkor kicseréltem fényezhetőre, amit le VTN fóliáztattam. 1 éve észrevettem, kezd itt ott lejönni róla. Kiszívta a nap. Vettem megint 2 uj burkolatott és lefényeztettem, feketére.
Ismét belement az autóba 10 ezer km, párom lecseréltette az olajat és a levegőszűrőt.
Olaj a szokásos Selenia wr diesel 5w30.
Km óra állása: 222715 km
Motul olaj, olajszűrő, Mahle üzemanyagszűrő, levegőszűrő, 4db BOSCH izzítógyertya, ékszíj, 2 db szíjfeszítő görgő, légtömegmérő csere.
246.450 km