Blog

>> SzervizMozes87 // Alfa Giulietta 2.0 Jtdm-2 150LE // 2022-12-21

196500 megtörtént a szokásos olajcsere

 
>> Eseményliusz // Alfa 156 2.5 V6 // 2022-12-21

Kmét-Páhi-Kmét
70km

 
>> Tuning és extraV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2022-12-21

Fa mintás fólia az ablakemelő és tükörállító kapcsolókon

 

A hidraulika magas nyomású csövét tartó műanyag pöcök és a légtelenítő csavar úgy gondolta megadja magát. Nem tömített megfelelően a tömítés így levegős volt a hidraulika és nagy gázadásnál azért rázott.

 
>> SzervizSettantacinque // Alfa 75 2.0 Nord // 2022-12-19

Új olasz, Cromodora márkájú hátsó dob. Még nem cserélem, de kezd hangosodni a rajta lévő, idővel megkapja :)

 
>> SzervizLaczkog // Alfa 159 1.9 16v Sportwagon // 2022-12-19

A tolatóradarom nedves időben köszöni szépen de nem akar működni, szárazság idején kiválóan. A javítási metódusból az a rész nem tetszett, hogy le kell szedni érte a lökhárítót, de végül, és főleg utólag nem mondanám drámásnak a műveletet. Hétvégén nekiugrottam, csomagtartó oldalzsebek bontásával kell kezdeni, majd a két hátsólámpa csavarjai. amelyikből a két belső... na azért ott nem volt természetes a mosolyom. A lámpák alatt van két nagyobb torx, a lökös végénkét oldalt alul felül 1-1 philips csavar, plusz a dobvédőlemezben 2-2 csavar. És a lökhárító lent is van. Innen gyerekjáték a csere. A hibás szenzor megtalálásától tartottam, de az is piskóta. Kikapcsolt motornál, és bekapcsolt tolatóradarnál füllel közelhajolva az érzékelőkhöz a jók kattognak, a rossz kussol. A visszaépítés igazán könnyen ment. A munkálatokhoz nagy segítség volt egy informatív videós csatorna, ahol elég sok egyéb alfás tartalom is elérhető, más típusokhoz is, jellemző hibajalenségek megszüntetéséhez. Merem ajánlani!
https://www.youtube.com/@arcgarage

Balkézről megvolt a helyzetjelző csere, bár nyele továbbra sincs az izzónak, és végre találtam jó ablaktörlőket (Magneti Marelli).

Pénteken megtaláltam a marketplace-n Barni Cartárs hirdetését, hogy kiárusítja a maradék alkatrészeit.
Ma elgurultunk Mórra a csapatszállítóval, a 7 személyes Doblo-val hogy kicsit mazsolázzunk a készleteiben. Igazából semmi se kellett sürgősen, de csupa olyan dolgot találtam ami sose árt tartalékban.
Sok mindent sikerült beszerezni, a pontos listát majd a szétszerelések után állítom össze.
Maradt még pár érdekes cucca elsősorban a hátsó futóműhöz...

 
>> SzervizJCsabi // Alfa MiTo 1.4 TJet 155Le // 2022-12-18

Megejtettük az első kis szervizelés az autón.
- Olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő
- Olaj (Motul (10W40)
- Főtengely szíjtárcsa
- Hosszbordásszíj + görgő
- Termosztát

Km állás: 213.420km

 
>> SzervizSD // Alfa Giulia Super // 2022-12-16

3000környékén terveztem egy olajcserét, nem kötelező, de ha már Alfa:)
Szóval igyekeztem is foglalni de valahogy a Pappas-os munkafelvevővel mindig elkerültük egymást. Vagy ő volt szabadságon, vagy ebédelt, vagy én nem láttam ki amunkábol…
Eredeti terveim szerint karácsony előtt, vagy január első hetében terveztem a szervízt.
De már Január 10.-nél tartottunk mikor elsírtam bánatom Halesznak:D
Hát ő meg milyen… rögtön a régi-új cartars segítsgére mobilizálta az Amore-s háttérhatalmat:D idézem “holnapra lesz időpont”
Ezen annyira meglepődtem, hogy nem is tudtam hirtelen hova kapjak.
Na de sikerült lebeszélni!

Így az év utolsó munkanapjába még ezt is bele kellett integrálnom:D nem baj pörögjünk:D
Innen is 1000köszönet minden alfás védőszentjének Halesznak!;)

Őszintén szólva nem bántam meg, hogy elvittem mert így pipa az olajcsere és tényleg 3000-nél.
Most úgy is kint fog állni pár napot, rokonlátogatások miatt, had legyen benne friss olaj;)

Megérkeztem hamar felvették az adataimat, az árak egyáltalán nem elszálltak, teljesen normális márkaszervizes díjszabás, de ami a legfontosabb: a tipus specifikus szaktudás és háttérismeretek.

Nézhettem a szervíz folyamatát az üvegfalon keresztül, így szemtanúja lehettem hogy tényleg átnézik az autót, nem csak legyint hogy új jóaz.. szépen végigment kerekenként futómű mimden. Ülés persze letakarva stb.

De a lényeg hogy némi személyes kontaktus is kialakulhatott az autót szerelő munkatárssal, amit meg tudtam köszönni némi kiegészítéssel és tudtunk pár szót is váltani.

Ezek az információk nekem nagyon értékesek, hisz évekre elölre mehatározzák az autóval való terveimet.

1: kicsit meglepett hogy az autóban voltak eltárolva hibakódok, hibajelzés nem volt de letárolta a “szokásos alfás hülyesegeket” (őszinte szervizes !! Pirospont!)
Azt mondta ezek olyan esetekben fordulnak elő mikor az egyik alegység nem találja a kapcsolatot a másikal. Pl gyors gyújtás ráadás és elvétel, a DNA kapcsoló nem csatlakozott föl, vagy az ABS mikor kikapcsol előbb aludt el a computer stb. Ezek tényleg nem hibák, csak olasz;)

2: elmondta hogy az olajszintet figyeljem és az olajszint mérő akkor mutat helyes értéket ha 90 fokos az olaj, magyarul 4 egység (normál használat mellett csak 3-ig megy fel) meg kell kicsit hajtani:) okés:)))) parancs az parancs:)
Tehát az olajszint ami amúgy nekem max-on volt mind az összes 3000km alatt:D
Volt egy valószínüleg szoftveres módosítás mert régebben 5,5L-t kellett tölteni a motorba, most csak 5,2L-t szabad, és ezt mutatja maximum értéknek. Magyarul mikor a régi utasítás és Computer beállítás szerint maxon volt akkor meghajtva néha kiírta hogy túlsok olaj, és ezt viszont már le is tárolta hibaként.

Viszont az MultiAir egységnek fontos hogy a motorolaj max-on legyen mert ha nem megfelelő az olajszint akkor előfordulhat hogy az MA. egység nem kap megfelelő menyiségű olajat, leürül részlegesen és akkor rángat stb. Nem részletezte továbbb de információ eltárolva, figyelem erre is;)

Egyébként nekem ezek az infok adják a karbantartás alapját, hisz ezek nem mesterkélt alapon vagy haszonserzésből hanem a valós tapasztalatokból származnak.

Aranyat ér!

Alfa örül, gazda örül;)

Professzionális ügyintézés, Alfás összetartás!

 
>> SzervizPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2022-12-16

Végre felkerült a nagyfék, bár ezzel a felnivel alig látszik. A nyergek újrafújva, felújítva, új fék csövek, új fékfolyadék, új trw tárcsák új textar betétekkel. Az anyósoldali ajtóhatároló is cserélve újra. Új felső turbócső mert vagy 10 centis repedés volt rajta. Új alsó és felső kuplungmunkahengerek mert a pedál kezdett beesni.
Olajcsere minden szűrűvel!341. 000 km