Blog
Megkapta a kötelező olaj + szűrők cseréjét és egy új termosztátot .
Kapott egy új gyári gumiszőnyeget és egy hátsó emblémát.
Engem is utolért a híres M32-es váltó hiba. A hármas - négyes sebességben "síró" hangot adót ki ami egyre intenzívebb lett.
Már látható hol szeret megülni a kosz, és mely elemekre kell valami védelmet kitalálni, ahol könnyen karcolódik.
A hátulja eléggé felszedi a koszt, itt ez sima tisztotgatós, semmi extra, de így pár hónap és 1-2 megázás után is látható, hogy a csomagtartó nyitó környékén majd ügyesen kell takarítgatni, mert nem viszi ki a nagynomású mosó onnan a koszt, 200bar-t meg oda nyomni nem akarok.
IP69K minősítéssel biztos nem rendelkezik se a kamera se a zár (szakmai ártalom :)
A másik ilyen hely a küszöb alja, oldalról látható és nem viszi le a mosó, dörgölni meg nem akarom, majd valami kíméletes takarító megoldás kell.
Gyári fény, elég jó erős a bevonat az autón még nem látok karcolást, a lökös alján kívül ami a járdasziget magasság megszokásának következménye...
De látható hogy valamilyen wax vagy bevonat fog kelleni mert visszanézve a kezdeti képeket, azért úgy mutat igazán a géppéjármű:)
Érzékeny pontok:
- a B oszlop ablakok közti műanyag valószínüleg polycarbonat rész, nagyon könnyen karcolódik, ide majd kellene valami... ajtó nyitogatás, kabát, kesztyű, minden meglátszik
- ajtó belső küszöbök, a gyerekek valahogy ráéreztek és nem akarnak arra a részre ráállni, kifele is csak lecsúszdáznak, így nincs extrém mód nyúzva mégis úgy érzem kellene oda valami fólia, EDDIG MEGÚSZTA:)
- csomagtartó nyílásnál lévő lökhárító fennsíkság, na ez nem ússza meg, a boltban a táska, a kosz.. minden ott kulminál, ide valami védő kell
- a gumiszőnyegek nagyon jó szolgáltatot tesznek amióta látom mi mennyiségű sár, kutyulék gyűlik össze rajtuk, ez mind a padlókárpitba szóródna, ivódna bele, aztán meg csoldákozik az ember ha kutyaszagú az autó:) HASZNOS!
- a csomagtér is kapott egy gumi tálcát, mert második kiporszívózás után észrevettem hogy bolyhosodásra hajlamos a kárpitja így most ez megelőzve:)
Az eleinte furcsa formájú kilincs és egyéb geometriákat megszoktam, hogy mit hol fogok hogy tolom, teljesen otthonos, már csak néha-néha akadok meg a B oszlopban is ha pl. pénztárca vagy telefon van a kabát zsebemben, miért van rajtam kabát??? Még kalap is kéne:D:D:D Jó tél van na... :)
Lájk:)
Nekiugrottam a hűtő/fűtő rendszer felfrissítésének is.
Lehet, hogy lett volna még benne pár év, de tavaly első felindultságomban mikor a novemberi hidegben a fűtést bekapcsolva csöpögött a rendszer, megvettem a cuccokat. Mint kiderült egy bilincs meghúzással valószínűleg lehetett volna orvosolni. Ez örök titok marad.
Adtam az üzembiztonságnak egy újabb löketet.
Jobbnak láttam kivenni a műszerfalat és a középkonzolt, hogy hozzáférjek a levegőelosztó dobozhoz.
Szétszedtem, kiporszívóztam, teflonos szilikonnal megkentem a lapátokat. Cseréltem a csapot, sajnos a membrán nem ehhez való volt, így utánrendeltem a zárócsapot.
IPRA a néhai gyártója a levegőelosztó rendszernek. A hőcserélő full réz, a csap már a kései műanyag kivitel, az is IPRA gyártmány.
Felszereltem a vízpumpát is. Érdekes, hogy ezen keresztül kapja a fordulatszámmérő a hajtást a vezérműláncról. A hajtást át kellett szerelni, szerencsére a spájzolt alkatrészek között találtam ehhez való új tömítést, nem kellett külön készíteni.
A hűtőt kivettem, kimostam. Az Akron gyártmanyú csöveket a hűtőrendszerhez már felszereltem.
Folyt. köv.
Tegnap megérkezett, ma beszereltem, és bekötöttem. Faceliftes 147-ből érkezett, annyi, hogy a stekker nem stimmelt, de minden más passzol, és működik.
A 2023 év első munkahetét napi 15+15 km megtételével városi autó üzemmódban gurultuk.
Jelentem erre is alkalmas, bár továbbra sem gondolnám hogy ez a kedvence, szinte érzem ahogy rakódik le a kox a motorban amit utána ki kell égetni egy jó autópályázással :)))
Előtte még kicsit mentünk a családdal ide-oda, már nagyon várom hogy induljunk távolabbra is:D Egy egy ízes kanyarodás, előzés :D
Minden esetre nagyon élvezetes:
- van minden autónak egy karaktere, amit a többi a soförből kivált, egyelőre Giuliával egészen pozitívak a tapasztalataim, a legtöbb ember nem tudja hova tenni, és így nem is nagyon reagál max megnézi.. de nincs berögződött sztereotípia :)
- egy két gyökér mindig elkezd kormányt rángatni meg nagygázzal kompenzálni, ezt meg már megszoktam régebbről is, de ezek meg egész kevesen vannak a reggeli munkába járók közt
- pl: anno egy huzamosabb ideog kölcsönben kapott BMW-vel tapasztaltam azt hogy azért eresztettek be mindenhova, mert biztos egy állat vagyok és ezt már a fényszóróból megállapították.. és az autó is sarkallt is erre a viselkedésre.. már amikor épp ment.. :D
- Hondával igazából semmibe veszik a tisztes polgárt, de alapvetően gyenge autónak tartják, és inkább eltaposni kívánnák... ez ellen lehet küzdeni, üveghangon :D
- VW-vel hogy az átlag kőműves kopel, koda bárki egy része együttérző, másik része meg csak simán tirpák.. hagyjuk is..
Szóval minden autónak van egy ilyen karma jellegű kisugárzása, ami kihat a sofőrjére és a környezetére is, ez egyrészt áll az autó képességeiből, és a tulaj jelleméből adódik :)
Giuliánál azt tapasztalaom hogy igazából két módozat van:
- lötyögök a forgalommal, ebben az esetben olyan látványosság mint egy Ferrari, csak nincs meg a 3000-es alapjáraton bőgő vényolc és az a masszív 'moneygun' érzés, hogy eez a csávó alapjáraton is annyi pénzt tüzel el, mint más egy komplett családi nyaralásra egy évben:D:D:D Na ez egyáltalán nem zavar. Néha jó lenne röfögtetni kicsit, de valljuk be ezt senki nem szereti, Giulia meg egyenesen tiltja:)))
- ha Giulia képességeit kihasználva (legalább részben) közlekedek, akkor igazából mindenki csak egy elvillanó Alfát lát, legyen az AMG merci vagy V8-as BMW, hallok néha ilyen V8-as autókat hörögve indulni, mert ugye megmutatják, de aztán meg sehol nincsenek... ez abból eredhet, hogy már nem vagyok a hülyegyerek aki megvárná míg lámpától lámpáig egyenesben baromkodnánk... miért tenném:D egy-egy körforgalom vagy technikás rész meg egyértelműen a Giuliának kedvez:))) Ez a feeling tetszik, hörög, röfög, lemarad.. olyan Giulia mint egy pisztráng a szembesodorban :D
Na de jönnek a medvék halászni... azokkal vigyázni kell...:D
Egy csoport van aki kifejezetten ellenségesen viselkedik az autó láttán:
- a fehér furgon.. ezt a kategóriát az utóbbi autóimmal el is felejtettem már, de mostanra megfejtődni látszódik a történet, hisz ezek azok az emberek akik alapvetően szeretik a vezetést, de egy olyan autót vezetnek amit igazából utálnak.. és valószínüleg, lévén mivell szórakoztatnák magukat.. tudják melyik autó milyen, ők kifejezetten irígy viselkedést mutatnak, velük vigyázni kell, persze köztük is van normális..
Az autó beltere, csodás, kívülről a szokásosan gyönyörű..:D parkolóban visszanézek, napközben csak úgy lemegyek megnézni a mélygarázsba, a kulcsot mindenhova viszem magammal, ne kérdezd miért, mert jó hogy ott van:D
Alfaság: igazából az első 4-5 ezer km alatt valós hibajelenség nem volt, két potenciális hiba lehetőséggel és egy valós szoftveres hibával találkoztam ami simán lehet a telefon miatt is...
- Alulméretezett segédberendezés, és kiegészítő alkatrészek (biztos van erre egy német szó, ami persze félmondat, hogy pl:
vásárlóra gyakorlolt, összbenyomás megerőssítése minőséget sugalló alkatrészekkel
für den Kunden entworfen, verstärkt den Gesamteindruck mit Teilen, die Qualität suggerieren
gondolom az olaszok meg így fogalmazzák meg ugyan ezt:
felesleges vacakok, amit úgy sem fog soha használni senki
merda inutile che comunque nessuno userà mai
A mocitetőn állítottam kicsit... mert egyszer nem akart rendesen nyílini, ne kérdezd miért nyitogatom :D... van pár dolog amire vigyázni kell. pl: a csomagtartót ha púposra tömöm, elnyomja a csomagtér kárpitot ami aztán kattog a csomifedő konzoljával beleakad.. aztán ezek a hátsó ülés lehajtó bigyók eléggé vigyázni kell rá hogy ne törjem le táskák nyomkorászása közben, szintén ugyan-ez a motorháztető nyitó, annyira kis alulméretezett bigyó... hát ez ilyen:) Nem erre költöttek, valakit zavar?:))) Ha az ilyenekért 5m drágább lenne, akkor jobb így, majd ha egyszer megnyekken megoldom addig meg jó, Alfa.. lelke van, ennyi:)))
- másik ami hibának tekinthető de ez nem alfás tulajdonság hanem kortünet.. más márka tulaja is panaszkodott, neki is eldobálja a telefon tükrözést ha pl. elmegy egy magasfesz kábel alatt... nekem ilyen tendencia nem kimutatható, elég stabil a rendszer, de a szokásos M3 szakaszon egy helyen lefagyott a központi egység és egészen addig nem volt hajlandó újra indulni amíg ki nem húztam a telefont és újra nem csatlakoztattam, mondjuk ez 130-nál nem veszélytelen mutatvány.. resetelgetni, kábelt dugogatni:D legalább tudjuk miért kellenek az önvezető funkciók :D:D:D ezek a számítógépek ilyenek, amíg az egyik számítógépet szereled a másik vezet :D
- harmadik a különböző megmagyarázhatatlan esetek: itt nem nyit ott nem zár események, ennek egy részére már rájöttem, és logikus magyarázatot találtam, de néha meg nem...
Van szándékos biztonsági "hibajelenség" ha van egy kulcs az autóban, és be van zárva a kp. zár.. nem hajlandó lezárni a csomagtartót, ez olyan amerikai:) végül is nem tudod bezárni a kulcsot.. ezt értem... meg azt ha nincs a zsebemben a kulcs csak hanem 3 méterra a garázsban felakasztva akkor nem megy a "keyles entry", ok értem.. de hogy néha nem hajlandó zárt állapotból a csomitartót nyitni gombra, vagy épp nem hajlandó zárni vele a KP zárt ezt még nem tudtam megfejetni.. de ez az egész egy elég bonyolult számítógép halom.. Hálózati kapcsolataok és timeout értékek és energiatakarék üzemmódok... ami persze 1,5 sec alatt legyen üzemkész.. Szerintem megbocsátható, elvégre kinek nem fagyott még le a telefonja...? na abban mondjuk van 3-4 számítógép ami együtt dolgozik.. az autóban meg 50-200 kb.... akkor érthető néha miért hullik le egy a hálózatról? és ehhez képest nagyon jól tervezett és stabil:)))
Üzemmódok: a tempomat is használható városban.. és ha a fogyasztás lenyomása a cél, az 'A' mód is bejátszik, azzal szerintem 10L alatt lehetne tartani dugóban is.. de azt meg ki bírja:D Ha rendesen meglett futtatva hétvégén akkor egyszer-egyszer belefér..
'N' módban kicsit puhább a váltás de már nem korlátoz:
'D' módban indul a buli:) De ha sokáig nincs inger, szinte N módra butítja magát, ez a (megint D módban felejtettél de puhapöcs:D:D:D)
Start-stop rendszert álltalában az első lassításkot kapcsolom ki, nagyon gyorsan, üzemszerűen még nem használtam, max véletlenül :D
Teljesen hangulat függő, légnyomás, hőmérséklet, útak állapota, egy élő és virgonc jármű:)))) nagyon szeretm:) Éljen soká+++!!!
4487km
Meglévő eredeti hátsó szárnyból hiányzott a pótféklámpa. Eredetit szerettem volna bele vásárolni, de semmi pozitív eredmény. Alkatrészboltba nem tudtak hozzá szerezni, olaszoknál pedig csak kompletten szárnyal együtt lehetne vásárolni, de emailt dobtam azért nekik hátha tudok külön venni, csak válasz nem érkezett. Bontottan nagy ritkán belefutni ilyen hátsó szárnyba, gondoltam akkor veszek úgy egyben de az egyikről lecsúsztam, a másik már küldi körülbelül 2 hónapja. Így hát jöhetett a B-terv. Lemértem és találtam hozzá univerzális ledes lámpát ami kis alakítás követően jó lesz bele. A pótféklámpa és a szárny közötti hézagot gittel töltöttem ki, szárnyon a lámpa foglalat szélét először becsiszoltam majd körbekentem gittel, az új lámpát maszkoló szalaggal leragasztottam és a friss gittbe belenyomtam a formályát. Miután a gitt kikeménykedett, lámpát kivettem. Szárny külső részét becsiszoltam, a gitt 5 napot száradt, aztán kapott alapozót és festéket. Tömítőragasztóval körbekentem a foglalatot és ment a helyére a lámpa, majd két csavarral rögzítve. Színre fújás esetén ki lesz maszkolva a lámpa és úgy lesz fényezve.