Blog

>> SzervizMacccy // Alfa 159 1.9 JTDm SW Ti // 2022-05-10

A bal oldali rögzítőfék bowdene befagyott még februárban. Korábbi szemrevételezéskor láttam, hogy reped a bowdenház a hátsó kerékhez közel, hát most be is állt a minuszokban. Szerencsére - mivel külön fékhuzalja van a bal és külön a jobb keréknek - átmeneti megoldásként egy fogóval kiakasztottam a befagyott oldalon a bowden végét a nyeregből.

Most rendeltem autodoc-éktól mindkét oldalra COFLE (olasz) márkájú komplett bowdenezést, a kettő együtt tíz ezer körül megállt szállítással. A csere alapvetően nem lenne vészes - itteni tagok kiváló leírásai megtalálhatók a blogokban - ámde a hátsó üléssor felszedése (patentek cseréje !) és az átkozott bowden padlón átfűzése után a gumi tömítés helyrenyomása .... jóvolt na.

>> SzervizBpali // Alfa 159 1.9 16V JTDm SW // 2022-11-07

Ciao!

Megtörtént a kötelező olajcsere.
Kapott gyári gázolajszűrőt és levegőszűrőt is.

Km: 294645

Balos kézifékkötél csere
5db Lucas izzítógyertya
Km: 351000

Ez a két teendő a 156-on megvan fél óra alatt, öröm szerelni.

 

A felső turbócsőn lett egy 5 cm-es lyuk, így szívó dízel lett pár napra az autóm.
Rendeltem rá egy saválló csövet, amit 156-os 1,9 jtd-re terveztek.
Még szilveszter előtt kicseréltem.
Már tervben volt egy ilyen cső beszerzése, most a lyuk miatt ez is meglett.
Km óra állása: 314320 km

 
>> EseményV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2022-12-30

Picit több mint 10 év és 100.000 km együtt :)))

 
>> SzervizHardy // Alfa Giulia Veloce 2.2 D Q4 // 2022-12-30

Pörögnek a kilométerek és eljött a kötelező szerviz. Így meg lett látogatva Várpalotán Csőri. A szokásos kötelező dolgok. Meg ablaktörlő lapát.

 
>> EseményRágcsa // Alfa Giulietta Progression // 2022-12-30

Hipp-hopp eltelt öt hónap az új szerzeménnyel, számomra elképesztően nagy élményt nyújt, minden vele megtett kilóméterért oda vagyok, élmény vezetni még ezzel az alap motorral is. 56.800 km-rel vettem júli 25-én, ma dec 30 van, 63 ezernél tartok. 12 éves... végre el lett kezdve használva is :D Bár én sem megyek olyan sokat, ezért is lett benzines választva. Az első héten defektet kaptam a zsír új gumival.
Idő közben mindent megtudtam az eddigi életéről, 2021 közepén lett behozva, ezután egy évet vándorolt alfás körökben, mire hozzám került. Rendszámot lekérdezve ezért is volt ennyi tulaja ilyen rövid idő alatt. Egy kulccsal kaptam meg, Giuliettás FB csoportba mikor kitettem egy képet az új szerzeményről, felkeresett az első magyar tulaj, hogy nála maradt a pótkulcs, mondom ekkora szerencsém nem lehet. :D
Az autó a kevés km ellenére magában hordoz pár bosszantó hibát. 2010-es évjáratú, a gyártás első évéből, tehát tele van gyerekbetegségekkel. Nyikorgó ülések, belső kilincs ki akar esni, hátsó ablaktörlő, akadó egyes fokozat, csöpögő fagyálló a turbónál, alapjáraton remegő motor (tartó bak hiba), meg még pár dolog. MINDEN hiba orvoslára kerül, vagy került már. A legidegesítőbb a váltó, mint megtudtam nem egyedi a probléma. Az egyes fokozatot napi több alkalommal nem akarta bevenni. Utána jártam a dolognak, a kocsiban lévő GM váltó sajnos nem egy jól sikerült valami. Szimering cserét javasolnak orvoslás képpen, én idáig nem akartam elmenni, így első körben kapott friss váltó olajat. DE, mivel a kocsi élete első 11 évét egy idős úrnál töltötte városi használatban, a kinyomó csapágy sem volt az igazi, ezért teljes kuplung szett lett cserélve. Nagy szerencsémre megoldódott a probléma. A Kovács autóalkatrésznél (szegediek) konkrétan 33 ezer ft volt a full szett, ami az unixban valami 150 fölött mozog. Felhívtam egy ügyintézőt, hogy az általam megrendelt cucc tuti jó lesz? A srác szinte gratulált hozzá, valami utolsó darabos holmit kifogtam, és bár a csomag bontott volt, nem volt még használva.
Szóval december végén meg volt az első közös szervizünk, januárban kap egy futómű állítást így a bombázás után.
Jövőre új fékeket kap, esetleg új hangszórókat is, mert azzal viszont nem vagyok megelégedve.

Mindent összegezve nem drágább hozzá semmi sem mint egy Volkswagenhez, vagy Opelhez. Nagyon szerethető gyönyörű autó, élmény vezetni. :) Szerintem jó választás volt, az alfás közösség pedig nagyon segítőkész, már többször tapasztaltam.

 
>> SzervizG.Roland147 // Alfa 147 GTA // 2022-12-29

2022.12.05 /Alfa-Szatmári Monza Kft./ (199 240 km)
 Generátor javítás (Feszültség szabályzó csere)
 Motor olaj csere (Liqui Moly 10W60)
 Olajszűrő csere
 Csonkanya
 Első-hátsó embléma
 Elektromos ablak kezelő csere mindkét oldalt

>> Szervizotci // Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir // 2022-12-29

Menet közben 80 és 90 között ingázik a vizhőfok mutató. Álló helyzetben, alapjáraton szépen 90re áll majd elinduláskor megindul 80 felé. Terhelésre lassan megindul felfelé majd újra 80 környékére esik vissza.
Termosztát csere megoldotta a problémát.