Blog
A 3.0 V6 motorhoz megkaptam a motorvezérlőt, az immo boxot és a kulcsot is. Eddig az eredeti 2.5 V6-éval használtam az autót, de ez a nagyobb befecskendezők és a megnövekedett légáram miatt nem volt optimális.
Elvileg a szükséges alkatrészek egy autóból származtak. Gyakorlatilag a motorvezérlő és az immo box össze volt tanítva de a kulcsban a jeladó egy olyan ID-t tartalmazott, amit az immo box nem ismert. Vennem kellett hozzá egy újat és be kellett tanítani arra amit a vezérlő várt.
Beépítettem a korábban vásárolt lítium akksit és az áramtalanítót a kesztyűtartóba. Kellett egy kicsit faragni, de így hibátlanul rögzül a helyére.
A kábelezést az erősítőhöz menő 10 mm2-es autóhifi tápkábelből csináltam, ami kicsit kevés és cserélni fogom egy minimum dupla ilyen vastagra. Jelen pillanatban indítja az autót, de kicsit nehezen.
A kiépített akku, akkutálca és levegőcsövek kb 18 kg-t nyomnak. A beépített akku és szilkoncsövek pedig kb 1 kg-t.
A csomagtartóba sokszor sok mindent viszek. Régebben háló volt benne de itt nincs hozzá akasztó. Így megrendelésre került az összes kiegészítő ami a csomagtartóba elérhető. 4 háló rögzítő és a kampó felülre. A csavarokat felesleges gyárikat venni főleg hogy nincs kis kiszerelésben. Aki ilyent szeretne utólag nézze meg hogy megvan e a helye. Nem minden autóban van kiépítve. Jobb oldalt elől óvatosan vágni mert nekem ott ment vezeték amit kicsit arrébb kellett húzni. A kicsi és nagy dobozokba ugyanaz van ugyanaz a cikkszám. Hogy miért kicsi és miért nagyobb ne kérdezzétek.
Hátsó lengéscsillapítónál vettem észre egy folyást ez cserélve lett a gyári Sachs ment vissza. Ilyen autóhoz képest meglepően olcsón beszerezhető. A nagy hidegekben kemény fűtésnél feltűnt nem melegszik a kocsi 70 °C fölé. Beszereztem egy termoszátot az is cserélve lett. A fagyálló pedig gyári lett vissza töltve! Így már stabilan áll 90 °C-on a vízhőmérséklet és a fűtés is mérföldekkel javult!! :D
2023.02.10 - Olajcsere, olajszűrő, légszűrő csere, fékfolyadék csere.
Egyúttal műszaki vizsga is megvolt.
Km: 42.213
Hidegekbe mikor nem garázsból indultam villogott az izzítás hibajelző.
10. éve van nálam az autó, még nem volt benne cserélve izzítógyertya.
Vettem 4 db Bosch izzítógyertyát, cserélve lett mind a 4.
Egyébként az első kettő hengerben lévő gyertyák voltak a rosszak.
20 éves autó létére a gyertyák úgy jöttek ki, mint egy új autóból.
Km óra állása: 315284 km
Anno kiderült hogy a kétszéles 18-as szettem használhatatlan, mert az egyik hátsó (pont a szélesebbik, a 9 széles) nagyon odavan.
8x18-ból Dunát lehet rekeszteni mert annyi van, ellenben a 9x18 nincs sehol. Több webshopban ott van, de amikor megrendeled sajnálattal közlik hogy nem szállítható, mert nincs gyártásban. Egy német céggel sokáig leveleztem de a vége az lett hogy NINCS.
Az MSW oldaláról eljutottam a magyar forgalmazóhoz is. Ma onnan is visszahívtak hogy a gyár szerint jelenleg nincs gyártásban és nincs készleten se sehol a raktáraiban.
Általában negyed-fél évente visszateszik az öntőformát. Ha ezt is visszarakják lehet hogy lesz.
Szóval érdeklődjek fél év múlva...
Kár...
Nagyon bejön a szett és még egy jó szezonra elég gumim is van hozzá.
Nincs valakinek elfekvőben ilyen felni???
MSW 82 Matt Gun MetaL
9J*18H2 ET34
5*110
Még egy olasz webshopnál találtam ilyet, azt még megpróbálom...