Blog
A napokban találtam egy tökéletes állapotú barna, fűthető bőrbelsőt.
Le is csaptam rá majd el is hoztam.
Hétvégén megtörtént a teljes csere és nagytakarítás beszerelés előtt.
6 órát vett igénybe az egész és az idegrendszeremet de a végeredmény mindet elmond.
Bőrápolózás után mehetett is a helyére az összes ülés és ajtókárpit.
Nagyon szép lett.








A 4 napos út nagy részén esett az eső.
Néha csak kicsit, néha mintha dézsából öntenék...
Általában ha esett el is kezdett párásodni az ablak. A szélvédő és az oldalablakok.
Hiába nyomattam a meleget nem segített. Csak ha bekapcsoltam a klímát. Akkor viszont leugrott a pára az ablakról. (Mondjuk tavaly a francia Alpokban is ezt tapasztaltam.)
Giuseppénél nem volt párásodás. Vajon miért nem?
Az első tipp a pollenszűrő volt, hogy esetleg az nedves. Nemrégen került bele, de rendeltem újat. Majd kiderül.
A második lehetséges ok Giuseppe tapasztalatából jött. Az autópályán azt vette észre hogy a tetőm erősen fel van fújva. Magyarul ami levegő elöl bemegy nem nagyon talál ki.
2021-ben PHuBi új tetőt kapott. Ott akkor azt az infót kaptam hogy az új tetőanyag 3 rétegű szemben az eredeti 1 réteggel. Az újat már nem is kell impregnálni mert a belső réteg vízzáró. Tényleg a belső fele tapintásra gumisnak tűnt.
Mi van ha ez a réteg nem csak a vizet zárja hanem a levegőt is?
Ha igen, akkor egyértelmű a helyzet, a befújt levegő nem tud távozni és ezért párásodik.
Normál autóban vannak nyílások amin keresztül a levegő távozni tud, a Spidernél nincs. Innentől megvan az ok.
A télen keresek valami levegőelvezetési lehetőséget...



Miután a Nissens hűtő leszerepelt valami mást kerestem.
A Mahle/Hella kínálatában találtam meg a kiszemeltet: 8MK376766-001-HEL
A neten található képek alapján hasonlít a gyárira, mert a felső tartó oda van sajtolva az oldalelemhez. Kíváncsi vagyok. Meg is rendeltem a kauffer.hu-n. Biztató hogy az oldal erre 6 csillagot ad, a Nissens-re csak 4-et.
Ma nekiálltam a bontásnak.
A menetrend a régi...
A folyadék leengedéséig jutottam, azt majd csak akkor ha itt az új hűtő.
Ja, kiszedtem a légszűrőt is mert abból is rendeltem újat.










Ciao Mito!
Ez egy gyors és rövid kapcsolat volt. Minden percét imádtam. A 155LE-s motor karakterisztikája nagyon passzol ehhez a kis kocsihoz. Viszont ez a kicsi-kocsi most új gazdira talált, remélem megfertőztem az alfa vírussal az új tulajt :-)
Az biztos, hogy egyszer még lesz egy ilyen kis gokartom.






Eddig konkrétan nem mertem a fényezéshez érni:) A magasnyomásúval nagyjából letüsszentettem, esetleg az ablakokat, a belsőt kitakarítottam.
De most eljött az idő, egy kis sampon, salg, és szépen előkerült a kefe.
Bevallom ebben segített az Alfa marketing filmje is, ahol a tervező mérnök fejtette ki hogy a UX része a kézimosás:) Hát ezt ki kellett próbálnom:)
Bevallom nem csalódtam, már máskor is éreztem, hogy szinte erotikus élmény végig törölgetni az autót, de ezek az olaszok nagyon tudnak:D
Pofátlanul szép formák, és mostanra úgy látom a fényezés minősége is tartós, egy pár hajszálkarcon kívül mást nem látok rajta, így lehet finoman dörgölni:)
Egyépként is tervben van valami kis autokozmetikai csomag beszerzése, eddig az tartott vissza hogy a csapvíz nagyon vízkövesen száradt, de megfelelő vegyszerekkel és törléssel ez elkerülhető:)
Legalább egy képet csinálhattam volna de gyorsan be kellett dugni a garázsba a gépet mert jött a eső, szóval marad a rizsa:)
ui:
Azóta napfényben megláttam az első hajszálkarcokat, a fényezésen.. marad a magasnyomású:D Azért egyszer jó volt:)
Hosszabb út előtt áll az autó, így teljes átvizsgálásra vittem el. Két olyan dolog van, ami a későbbiekben cserés lesz. Az egyik a hátsó lengéscsillapítók, amelyek elkezdtek rozsdásodni, illetve a váltótartó bak. Ezeket leszámítva az autó kifogástalan állapotban van, az úton nem lesz gond.
Miután a Móvári fényező amit lehetett összeb...ott az auton (lakkköd, alvazvedő pöttyök) muszáj voltam tenni valamit.
Ismét Petinél kötöttem ki a Farkas autókozmetikában Győrben.
Az eredmény rengeteg munka eredménye.
Bátran ajánlom mindenkinek.






0
565