Blog

>> EseményHardy // Alfa Giulia Veloce 2.2 D Q4 // 2023-03-09

Miután felrakták a hátsó szárnyat kikanyarodtam mentem pár métert és a következő kanyarban láttam hogy az előttem levő autó áll hogy elengedje a szemből jövő csuklós buszt. Megálltam mögötte aztán mögöttem is megálltak. Az előttem levő autó annyira megijedt mikor átjött a busz a savjába hogy minden ok nélkül neki állt tolatni. Hátra menni nem tudtam a dudát hiába nyomtam a tolatóradar ami az autójába volt hiába síbolt ő csak csak jött míg el nem akadt az autóm elejébe. Hála ég elég erős az eleje. Élek nem mentek el csak a lökhárító és lámpa sérült. Illetve egy gyári konstrukciós kis hiba mit az egyik hűtő teteje sérült meg. Az autót leadtam Győrbe a Carnet nél hogy gyári technológiával legyen javítva.

 
>> Szervizpakai93 // Alfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2023-03-08

Február utolsó napjának reggelén munkába indulva azt vettem észre, hogy elkezdett villogni az összkilométer számláló, illetve nincs csatlakozva a telefon az autóhoz bluetooth-on.

Ebből már tudtam, hogy valószínűleg a Blue&Me modul rosszalkodik, aznap rengeteget olvastam a témában és azonnal meg is próbáltam minden egyszerűbbnek mondható "trükköt". Levettem az akksit valamivel több mint egy órára, de semmi változás. Többen javasolták, hogy egy proxy újraillesztés is tud segíteni, így ezt is megnéztük. (Off márka, márkakereskedésében, szervizében dolgozok, így egy gépet azonnal rá tudtunk akasztani.) Mivel ez sem segített elkezdtem egyéb megoldások után nézni.

Elsőként jött az, hogy akkor beszerzünk egy bontott modult, de meglepődve tapasztaltam, hogy vetekszik az ára a nyers aranyéval, és ki tudja az meddig bírja, ezért ez hamar el is lett vetve. A gyári új meglepő módon alig kerül többe mint a használt bontott, de itt pedig azt realizáltam, hogy oké, hogy új de ez is csak egy 10 év körüli alkatrész a polcról különösebb garancia nélkül. Beépítés után megint kellene proxy igazítás is stb. Ha már ennyit költünk az autóra akkor valami előrelépés legalább történjen, mert ezzel csak egy elavult amúgy sem túl jó bluetooth kihangosító lenne ami még zenét sem képes lejátszani egyéb beavatkozás nélkül.

Végül megszületett a döntés "száműzzük" a Blue&Me-t az autóból. Erre irányultan ma megvalósult az első lépés, melyben szoftveresen ki lett iktatva a modul, így már nem keresi, nem villog a műszerfal és nem gyilkolja tovább az akksit sem. (Ha már ott voltunk azért pár mérés meg lett ejtve, hátha csak egy ellenállás vagy valami apróság a hiba ami gyorsan költséghatékonyan javítható lenne, de a fent leírtakból már kiderült, hogy sajnos nem jött össze, minden mért érték jó volt, a baj mélyebb szinten van.) Lassacskán átalakítjuk 2023 "kompatibilsre" a multimédiát egy 2 din-es érintőképernyős Apple CarPlay és Android Auto képes fejegységgel. Valószínűleg valami Pioneer lesz, de ez még nem dőlt el, a napokban megkezdődik az alkatrészbeszerzés és 1-2 hónapon belül beépítésre is kerül a cucc.

Szivárgott a hűtővíz, az egyik cső hasadt meg a bilincs mellett. Ezt meg egy másik - már rosszabb állapotúnak tűnő - csövet cseréltettem, meg ha már ott volt, a kiegyelnítő tartályt is. A bal első futómű is nyikorgott kissé, itt egy felső lengőkar csere történt.

 
>> SzervizPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2023-03-07

Motor bölcsőstől, futóművestől ki..... Cserélve a vezérlés, a kuplung, az első felső lengők, első rugók, főtengelyszimering! Ha már így még lett bontva... Szelepfedél tömítés, szívósor tisztítás->ennek tömítés, veztengely szimering, szervóolaj, váltó olaj!!! A turbó hibátlan, megnéztem én is. Ahogyan a kettőstömegű is(ennek csavarjai cserélve és tömítve) ! Ennyit számít hogy ésszel használom az autót????... Hmm, lehet!
344ezer km...

 
>> Tuning és extraHardy // Alfa Giulia Veloce 2.2 D Q4 // 2023-03-07

Felkerült a hátsó szárny. Sajnos pár métert ment csak az autó aztán belém tolatott az út közepén egy Duster. De a szárny nagyon tetszik.

 
>> EseményHardy // Alfa Giulia Veloce 2.2 D Q4 // 2023-03-07

Rendszeresen járunk a Fiúkkal tréningre. Gondoltam kipróbálom kicsit a Giuliát is. Remekül sikerült. Mi lettünk a leggyorsabbak.

 
>> Eseményliusz // Alfa 156 2.5 V6 // 2023-03-06

X

 
>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2023-03-06

20 km kellett mire az olajnyomásmérő jelezte, hogy az olaj elég meleg, lehet haladni. Eltelt egy kis idő míg a kanyardőlést újra megszoktam. A motor ordított, a szélzaj nagy volt. Igen jól ment, mindig élmény. Gépészkedés, kormányba kapaszkodás, fékezősgázfröccs, duplakuplungolás, motorhörgés, durrogás. Pompás kis autó.
Kecskemét-Kerekegyháza-Fülöpháza-Ágasegyháza-Kecskemét
68km

 
>> Egyébliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2023-03-06

Már régen felfigyelem arra, hogy a vezető oldalon sokkal több a hely oldalirányban. Legutóbb mikor kiszereltem a középkonzolt méricskéltem is. Tovább vizsgáltam a dolgot és a fenéklemez méretezésből kiderült, hogy 24mm-rel jobbra tolták a kardánalagutat a 105-ös Alfákban. Ez nem jó hír a jobbkormányos kivitel tulajdonosainak, de nekünk 48 mm-rel több a lábtér, több a hely az ajtónál. És persze a tömegközéppont is kedvezőbb helyre kerül az egyszemélyes autózás során. Most, hogy az aknában megnéztem a hajtásláncot, látszik, hogy a főtengely 24-30mm-rel van jobbra az autó közepétől. Szemből nézve a motor döntött, a hengerfej már balra húz 5mm-t. Az olajteknő teljesen szimmetrikus, az olajleeresztő csavar középen van. A váltóharangon látszik a jelentős jobbra húzás a bölcsőhöz képest. Ehhez jön még a sebességváltó előtéttengelyének további jobbra húzása még 25-30mm-rel. A kardántengely a főtengely vonalában indul és felülnézetben törés nélkül éri el a hátsó hidat.
Ezt az autót elsősorban a balkormányos piacra tervezték, nem vitás.

 
>> EseményWarbiRunner (Gyuri) // Alfa Giulia 2.0 Super // 2023-03-06

A Giuliával úgy éreztem, hogy el kell jönnöm a Halesz által meghirdetett közepes sebességű tréningre. A műgyantás tréninget korábban a 159-cel kipróbáltam, nem is kérdés, hogy mennyire hasznos egy ilyen alkalom, amikor profi instruktorokkal, veszély nélkül kipróbálhatók a határhelyzetek.

Ha már adott volt a lehetőség, ki is használtam, és minden szituációban megpróbáltam "elmenni a falig", amire buzdították is a résztvevőket. Nagyon megérte, még egy félig megölt gumi árán is. Nem sajnáltam se gumit, se bóját, akartam tudni, hogy mit tudunk együtt a Giuliával.

A tréning remekül volt felépítve, nagyon sokat adott. Egy kettes memórián eltárolt normális üléspozíciót pl. XD
Elsőre a pályabejáráskor ez a hangvilla gyakorlat rendesen félelmetesnek tűnt, nagyon szűk helyen kellett viszonylag gyorsan sávot váltani. Ahogy szoktuk a dolgot, úgy nehezedtek a feladatok, és lényegében mindenki meg is tudta oldani őket, szóval nagyon jól az átlag sofőr tudásának a határa körül feszegettük a dolgokat. Néha repült a bólya, néha nem, tényleg lehetett ízlelgetni, hogy meddig lehet elmenni. Külön tanulság a kívülről/sofőr szemszögből látvány közti különbség. Bent sokkal drámaibbnak tűnik az egész, mint ahogy az kívülről látszik.

A mi csapatunkban volt 4C, Giulietta QV, 166, GIulia Q4/Super és Stelvio is. Mindegyik volt olyan erős és jó, hogy kb. a gumin és a sofőrön múlt a legtöbb. És szerintem mire oda kerültünk, hogy körözzünk párat a versenypályán, kb. egy szintre is hozták a feladatokkal a csapatot, élmény volt nézni a többieket, látszott, hogy ami a gumiból kifér, azt mindenki próbálta elkérni az autójától. Néha kicsit többet is.

Fel is hangzott többször a rádióban, hogy "tiszteljük meg azt a téli gumit!". Nos ez nekem sem sikerült, lényegében vagy az eleje, vagy a hátulja állandóan úszott az autónak, de hát gyerekek ez a Giulia elképesztően jó... A "virágágyást" érintőlegesen meglátogattuk többen is :-) Valódi kicsúszás asszem nem történt.

A végén a pályán körözést nagyon élveztem. Sajnos egy kört elvett az autóm színe, mert épp feketének látta az instruktor és összekevert a valóban fekete Q4-gyel, úgyhogy egyel hamarabb levezényelt a pályáról. Mindegy, legalább valami maradt az első gumikból. Kegyetlenül dolgozott az eleje az autónak. Külön élmény volt, hogy a harmadik körben már kicsit tanulva a pályát , az elnyújtott kanyarba úgy tudtam 100 fölötti tempóról beérkezni, hogy fékre dobta a farát, és gázra befeküdt a kanyarba, pont rázókőtől rázókőig befért. Annyira jól összejött, hú de élveztem. :-)
Mindezek ellenére ez az autó egyébként nem erre való, ahhoz puha, szóval csúcs köridőt biztos nem menne, és a gumi az kegyetlenül kevés volt. A kontroll és az élmény viszont tökéletes, nekem ez az autó továbbra is a "megérkeztem" élmény. Legközelebb megpróbálok végre nem évszaknak, hanem tréningnek megfelelő gumival érkezni, ez eddig egyik tréningen sem jött össze :-)

A lenti fotók és a videó a hivatalos profi fotók és Halesz videója, én hasonlót sem tudnék :-)