Blog
Szükséges dolgok 2023-ra. Lehetőleg nyár végéig ezeket letudva.
Első:
Kötelező szerviz aprilisig.
-(Olaj, szűrő, pollensz., levegősz., üz.a. sz.)
Második:
Nagyszerviz jelleg Őszig
-(Váltóolaj, szervó, fékfoly., fagyálló)
-(Vezérlés, vizpumpa)
-(Szimeringek cseréje)
-(Izzitás átnézés---izzitógyertya)
Harmadik:
Ellenőrző dolgok nyárig:
-(Gátlók, lengőkarok, tehát futómű)
-(Féltengelygumiharangok)
Negyedik:
Karosszéria:
-(Alvázvédelem, üregvédelem, bal első ajtó alján rozsda megoldás, jobb első sárvédő csere, jobb küszöb hátsó sarkán rozsda megoldás)
Na szóval.
2023.02.16.(189900)
Azt mondta a váltóbowdenen a faudi fej, hogy a rudazattal megszakitja a kapcsolatát, persze a faudi fejből kihullott a persely. szerencse, hogy 300 méterre az otthontól..
Még egy drótom sem volt, hogy összeházasitsam őket arra a kis távra...
Kösz szomszéd, hogy hazahuztál :D
2022.02.18.
Ha már áll az autó, cseréljük ki a 2022-ben megvásárolt multikormányt, légzsákátvezető pogi beszerezve, műtét sikeres. Vezérelni persze nem tudok...gyártani kellene kábelrengeteget.
2022.02.22.
Bontott váltóbowden beszerezve, faudi fej le róla, át az enyémre.
3 perces művelet, azóta is jön, megy, dudál a kis gép :D
2022.03.01.(190200)
Tikitakával jobb első sárvédő lefujva ideiglenesen, kellene bontóból egy jó állapotú, az enyém el van vetemedve sajnos...
2022 nem is volt olyan kalandos, de valahogy azért mégis...
2022.03.30 (184050)
Kis kötelező szerviz
Olaj: Eneos Sustina 5w40
Levegőszűrő (Bosch)
olajszűrő (Mann Filter)
Pollenszűrő (Valeo)
Olajleeresztő csavar.ű
Ezekkel egyidejűleg kapott egy csomagtértálcát ajiba.
2022.04.05 (184150)
4 uj nyárigumi...már illett, de ezzel elleszónk pár évig
2022.05.30 (185121) Sikeres műszaki vizsga, ahogy kell
2022.07.30
Rendszámtábla világitásnak házcsere, pár belső műanyagcucc a bontóból, ami nekem már törött volt, kis szépités..
2022.08.05 Bontóból multikormány megszerezve.
2022.08.10-2022.08.20 között kis rozsdamentesités megtörtént...
El vagyok maradva a szerviztörténetemmel, szerencs excel táblában is megvan minden...
Na, még 2021....
2021.06.02 (180350)
2 első stabrúdszilent csere
2021.11.20 (183150)
Hosszbordásszij + görgőszett csere
3 éve van meg az autó, azóta biztosan a korábbi Exide EK600-as akksival üzemelt.
Beszéltem az előző tulajjal, tippre 4-5 éves lehet az akku, így mivel régóta nem működik a Start-Stop rendszerem (nem hiányzott, 99%-ban kinyomom már induláskor), beszereztem egy újat. Sokat viszem a gyerekeket, nem hiányzik, hogy valahol ne induljon el az autó, így preventív jelleggel megtörtént a csere, 24-én pénteken.
Vicces, hogy a blog megírásáig biztos voltam benne, hogy a korábbi EK600-at tettem bele, hisz azt is rendeltem és a honlapon is úgy van fent, de valójában EK620-at kaptam. (Ezen legalább van fogantyú a tetején)
62 Ah, 680 A, 12V, AGM.
45.900 Ft+szállítási díj.
Azóta újra működik a Start-Stop is.
Még aznap lemostam és kitakarítottam az autót, illetve a korábban elmaradt nyári szett tisztítást is megejtettem. Lassan mehetnek fel úgyis.
A bal fényszóróm teljesen bemattult és besárgult. Azon felül, hogy csúnya lett, rosszul is világított. Megpróbáltam felpolírozni, az eredmény egész vállalható lett. A tartósság érdekében, waxot is kapott a polírozás után.
Kerámia bevonat lett volna az igazi, de az épp nem volt itthon 😀
Ma egy hete, hogy elhoztam az autót. A rajongás nem csökkent, nekem nagyon nagy élmény a vezetése. Sajnos az idő nem kedvezett, szinte minden nap esett az eső, de attól használtam, hogy ami csak lehet kiderüljön. Néha-néha felvillan a check engine egy pár másodpercre, eddig két alkalommal nem ismerte fel a kulcsot, vizsga előtti mosáskor kiderült, hogy a jobb oldali ablak felül beázik. A fékbetét kopásról eddig is tudtam, illetve esedékes az olajcsere is, de ezzel is tisztában voltam. Még kb. egy hét teszt és aztán irány a szerviz ismeretlen hibák feltárására és a megismert hibák kijavítására. Húzom kicsit az időt vele, hogy lehetőleg mindent egyben meg tudjanak majd csinálni, hiszen akkora problémák nincsenek amiért azonnal rohanni kellene a szervizbe
A pénteki vizsga után megtörtént az átírás is, tehát immár hivatalosan is a nevemre került.
Reborn, azaz újjászületés.
Egy születést 9 hónap várandósság előz meg az ember esetében.
És mivel én gyakran bánok emberként a GT-vel ( szoktam hozzá beszélgetni, simogatom, és persze előfordul, hogy rámordulok, de bántani soha nem bántom.) hát természetesen kivártam a várandóságot a vajódás végéig és íme meg született (újra) a gépsas.
Egy éve kezdtem gondolkodni, h mi legyen a sorsa. Egyik lehetőségként jött, h eladom, amilyen állapotban van, aztán hozzápótlok és veszek másikat.
A másik - hogy mivel szeretem, tetszik is, egyébként jo is, akkor miért is ne újulhatna meg.
Sok olyan filmet, videót nézek, ahol nem csak rendbe raknak korosabb autókat, de van, h szó szerint haló poraiból támasztják fel.
Hát az enyém nem volt ily rossz állapotban, de két baleseti érintettség (egyikért én voltam felelős) és a használat bizony meglátszott rajta a kora mellett.
Végül a második változat indult be 9 hónappal ezelőtt: lakatolás a törés+küszöbök, aztán alváz és üregvédelem, majd telifény és hát mellette a szokásos kis szervíz (motor, váltó olaj, szűrők, váltókulisza, és az apróságok, ajtóhatárolótól az ablakemelőn át a tetőkárpitig, amit el lehet képzelni. Ja, és a futómű, mert a jó kis magyar utaknak köszönhetően alig volt valami ami nem kopogott lötyögött,lógott, nyikorgott.
De elkészült, megszületett. Már munkába állt, bár még lesz egy utópolírozás. Boldogság van.
Alfa Romeo Kelet-Pestnél elvégezve.