Blog
3 éve van meg az autó, azóta biztosan a korábbi Exide EK600-as akksival üzemelt.
Beszéltem az előző tulajjal, tippre 4-5 éves lehet az akku, így mivel régóta nem működik a Start-Stop rendszerem (nem hiányzott, 99%-ban kinyomom már induláskor), beszereztem egy újat. Sokat viszem a gyerekeket, nem hiányzik, hogy valahol ne induljon el az autó, így preventív jelleggel megtörtént a csere, 24-én pénteken.
Vicces, hogy a blog megírásáig biztos voltam benne, hogy a korábbi EK600-at tettem bele, hisz azt is rendeltem és a honlapon is úgy van fent, de valójában EK620-at kaptam. (Ezen legalább van fogantyú a tetején)
62 Ah, 680 A, 12V, AGM.
45.900 Ft+szállítási díj.
Azóta újra működik a Start-Stop is.
Még aznap lemostam és kitakarítottam az autót, illetve a korábban elmaradt nyári szett tisztítást is megejtettem. Lassan mehetnek fel úgyis.
A bal fényszóróm teljesen bemattult és besárgult. Azon felül, hogy csúnya lett, rosszul is világított. Megpróbáltam felpolírozni, az eredmény egész vállalható lett. A tartósság érdekében, waxot is kapott a polírozás után.
Kerámia bevonat lett volna az igazi, de az épp nem volt itthon 😀
Ma egy hete, hogy elhoztam az autót. A rajongás nem csökkent, nekem nagyon nagy élmény a vezetése. Sajnos az idő nem kedvezett, szinte minden nap esett az eső, de attól használtam, hogy ami csak lehet kiderüljön. Néha-néha felvillan a check engine egy pár másodpercre, eddig két alkalommal nem ismerte fel a kulcsot, vizsga előtti mosáskor kiderült, hogy a jobb oldali ablak felül beázik. A fékbetét kopásról eddig is tudtam, illetve esedékes az olajcsere is, de ezzel is tisztában voltam. Még kb. egy hét teszt és aztán irány a szerviz ismeretlen hibák feltárására és a megismert hibák kijavítására. Húzom kicsit az időt vele, hogy lehetőleg mindent egyben meg tudjanak majd csinálni, hiszen akkora problémák nincsenek amiért azonnal rohanni kellene a szervizbe
A pénteki vizsga után megtörtént az átírás is, tehát immár hivatalosan is a nevemre került.
Reborn, azaz újjászületés.
Egy születést 9 hónap várandósság előz meg az ember esetében.
És mivel én gyakran bánok emberként a GT-vel ( szoktam hozzá beszélgetni, simogatom, és persze előfordul, hogy rámordulok, de bántani soha nem bántom.) hát természetesen kivártam a várandóságot a vajódás végéig és íme meg született (újra) a gépsas.
Egy éve kezdtem gondolkodni, h mi legyen a sorsa. Egyik lehetőségként jött, h eladom, amilyen állapotban van, aztán hozzápótlok és veszek másikat.
A másik - hogy mivel szeretem, tetszik is, egyébként jo is, akkor miért is ne újulhatna meg.
Sok olyan filmet, videót nézek, ahol nem csak rendbe raknak korosabb autókat, de van, h szó szerint haló poraiból támasztják fel.
Hát az enyém nem volt ily rossz állapotban, de két baleseti érintettség (egyikért én voltam felelős) és a használat bizony meglátszott rajta a kora mellett.
Végül a második változat indult be 9 hónappal ezelőtt: lakatolás a törés+küszöbök, aztán alváz és üregvédelem, majd telifény és hát mellette a szokásos kis szervíz (motor, váltó olaj, szűrők, váltókulisza, és az apróságok, ajtóhatárolótól az ablakemelőn át a tetőkárpitig, amit el lehet képzelni. Ja, és a futómű, mert a jó kis magyar utaknak köszönhetően alig volt valami ami nem kopogott lötyögött,lógott, nyikorgott.
De elkészült, megszületett. Már munkába állt, bár még lesz egy utópolírozás. Boldogság van.
Alfa Romeo Kelet-Pestnél elvégezve.
Eljött ez a nap is! 2023.02.19.-én sikerült megvásárolnom ezt a Csodálatos Brera-t. Lassan egy éve nézegettem-keresgéltem, több kevesebb (inkább kevesebb) sikerrel. Vagy az ár volt túl magas, vagy az autó állapota nem volt érdemes még egy ránézésre se, vagy a frissen felrakott autót elvitték egy pillanat alatt és még sorolhatnám..... Az Itthoni piac nagyon szűk. Most is pontosan 4 darab benzinest hirdetnek kis hazánkban. Külföld szóba sem jöhetett a gyenge forint és az én nyelvtudásbeli hiányosságom miatt. Így a keresgélés mindig kudarcba fulladt....
Csak a véletlennek (illetve annak, hogy minden nap ránéztem többször a hahu-ra), köszönhető, hogy rátaláltam erre a gyönyörű fekete csodára. Az autó leinformálható volt, viszonylag ismert előélettel. Pár nap leforgása alatt sikerült eljutni az első telefonhívástól az adásvételig. Amennyire lehetett megnéztük az autót, átbeszéltük a tudnivalókat és természetesen a próbakör sem maradhatott el. Na onnantól már nem akartam kiszállni belőle :D A papírozást követően már indultunk is haza. Itt jegyezném meg, hogy a kereskedő még mesét is szolgáltatott a gyerkőcnek, hogy egy kicsit nyugi legyen amíg a papírok készülnek :D. Minden nagyon simán ment. A hazáig vezető közel 300 kilóméter zökkenőmentes volt. Az autó szépen tette a dolgát. A hosszú úton legalább volt idő ismerkedni vele.
Ezúton is szeretném megköszönni a volt tulajdonosnak a maximálisan korrekt hozzáállását, illetve a kereskedőnek a rugalmasságát és, hogy vasárnap is kinyitotta nekünk a boltot, hogy nyélbe tudjuk ütni az üzletet.
Pénteken kerül sor az eredetvizsgára, majd aznap a nevemre is veszem :D
2006 Áprilisi visszaemlékezés
Óriási élmény volt felhajtani a bazilika parkolójában, már addigra fórumról ismert cartársakkal találkozni:)
Mára számomra legendás alakok tűnnek itt fel:)
Halesz még 145-el:)) ami újra az övé!:)
Beegee: 156-al vele csináltuk az Alfa 8C centenáriumi animációt:)
Bandi Úr: a 166 V6TB-vel:)
Krisz33: a fényezők fényezője
Marklar155: ami 155 az nála van:)
Tiby75 (RIP) :( a műanyagosok műanyagosa, az én lökösömet is ő csinálta
Lokfer (RIP) :( 1 utcára lakott tőlünk sokszor megcsodáltam a kék 155-öst
és még sorolhatnám:)))
2005 December 29. Várpalota
Első hosszabb utam az okmányiroda és a hazatérés után rögtön alfa találkozóra vezetett.
Emlékszem totál jég és hó mindenhol, félelmetes is volt kicsit így nekiindulni, de szintén itt vésődött be az az érzés, hogyan fogja az első két kerék az utat, mennyire közvetlen a kormány reakció és ha nem ráncigálom a bajszát, egy nagyon kezes gép.
A tapasztaltabb alfa sofőrök peresze keresztben csúszkáltak, bohóckodtak akkor új 156-osokkal, én csak finoman tapasztalatam ki a gép képességeit, sehol egy pillanatra nem éreztem, hogy félnem kéne hazafele már összeszokott csapatkén érkeztünk.
És karácsonyra kaptam egy piros üléshuzatot, ezt már igénybe is vettük, üléslégzsák, meg ilyenek ugyan:D
Ekkor még se GPS, talán mobiltelefon már volt:D De még pl. abban sem volt rendes kamera, nem hogy internet :D
Azért az más világ volt :)
Visszaemlékezés 2005-re
Mivel már minden meg volt beszélve megint nagyon rendesen Bandi segítőkészen felhozta az autót Tatabányáról hozzánk egy feltétellel hogy majd vigyem vissza utána:)
Emlékszem megírtuk a szerződést, kiperkáltuk a money-t és eljött a pillanat, hogy beüljek a 155 volánja mögé, addig nem engedte, ezt teljesen korrekt, és mára szintén történelmi jelentőségű:) A Giuliát is tesztvezetés nélkül vettem meg:)
A legelső érzésem a 155-el az volt hogy ez nem is olyan különleges ez egy autó, hol a tüzijáték?:D Igaz a 33 izgalmasabb volt, de a 155 lassú szerelem lett, azonnal megkedveltem és hosszan tényleg megbízható társsá vált, nem bántam meg soha, egy pillanatra sem. Lehetett volna extrább meg speciálisabb gép de rengeteg nyűggel járt volna, nekem tökéletesen ideális és élet momentummá váló időszak volt.
Elindultam a 155-el kb. két utcányira le is fullasztottam :D
De szerintem látta Bandi hogy nem akarom égetni a kuplungot inkább óvatoskodok:)
Több városi momentumra nem emlékszem az 1-es úton mentünk hazafele, talán egy előzést is kierőltetett belőlem:))) hogy érezzem az eredejét a gépnek, de emlékszem 1700-as fordulaton emelkedőn azt kérdezgettem most kapcsoljak-e vissza vagy nem.
Erre csak tanítóan annyit mondott, hogy majd ráérzek ahogy kéri a gép:)
Ebből azt szűrom le hogy látta féltő óvó kezekben lesz az autó, és ha nem töröm magam össze, hosszú barátság veszi kezdetét:)
Utána haza már egyedül mentem, emlékszem este próbáltam fényképezgetni az ablakból meg reggel is az első utam oda vezetett.
Most nem emlékszem pontosan ez szeptember vagy december volt, de az biztos hogy Dec 29-én már alfatalálkozón voltam:)
Szóval alfa tulajdonos lettem:)
Mit kell tudni az autóról:
- 187k km
- 2000 TS láncos
- Vasfelnin téligumival és műanyag kormánnyal lett végül a vétel egy pici alku okán:)
- Szürke plüss ülés, plüs kárpit
- Automata digitális fűtés, klíma nélkül