Blog

Véget ért az első (tört) év Túrógombóccal.

>> Egyébliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2023-01-05

A első szériás 1750 105-ösök Bendix főfékhengert és Lockheed fékszervót kaptak. Ha jól tudom a korábbi autókat és a Juniorokat Benditalia egységekkel szerelték. A fékrendszer egykörös, ráadásul álló fékpedálos. A főfékhenger az autó alján foglal helyet, a szervó a motortérben. Az egység bemenete a főfékhengerből jövő nyomásjel az oldalsó csatlakozón keresztül, az erősítést vákuum végzi, a kimenete a hengeres rész végén lévő fékcső csatlakozás.
A bejövő nyomásjel egy kis dugattyún keresztül a félig határolt löketű vákuumszint szabályzó szelepet működteti egy kis membrán segítségével, ami a légköri nyomás és a szívócsőben kialakult alacsonyabb nyomás közötti nyomásszintet állít be a bementeti nyomásjellel arányosan. Ez a nyomásszint hat a főmembrán egyik oldalára, a másik oldalára pedig a szívócső nyomásszintje. Ez a főmembrán egy tolórúd segítségével a kimeneti térre ható dugattyút működteti. Ily módon a fékpedál lenyomásakor megnő a nyomás a kimeneti térben a bemeneti jelhez képest. A pedál elengedése során a szabályzó szelepnél új egyensúlyi állapot jön létre, ez csökkenti a nagy membránra ható nyomáskülönbség mértékét, a rúd kevésbé nyomja a kimeneti dugattyút, ami csökkenti a kimeneti tér nyomását. Nagy vonalakban ennyi. Ügyes mérnöki alkotás a 60-as évekből. Tetszettek még a Rubery Owen feliratú csavarok is.
Szétszerelés után a fém alkatrészeket konzerváltam. Hátha egyszer...

 
>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2023-01-05

Még október elején beérkezett az új komplett Lockheed fékrásegítő. A szerelvény mellett döntöttem, jobb, ha lesz egy tartalék egységem. Még 2004 környékén újítottam fel a fékrásegítőt, ez elég régen volt már és az üzembiztonság miatt jobbnak láttam most lecserélni. Ezzel a művelettel befejeződött a fékrendszer teljes felfrissítése, minden gumi izé új lett.
A bal első keréknél leengedtem a fékfolyadékot a tartályból, majd pár csavar után kint is volt a régi. A beszerelés macerásabb volt, mert először a pánt csavarja ütközött a légszűrővel, majd újra a pántot fel kellett lazítanom és egy picit fordítottam a dob két része között. A dob egyik felén vannak a rögzítő pontok, a másikon pedig a fékcsövek bevezetése. Ezeket kellett egymáshoz belőni.
Jó lenne kipróbálni, hogy a légtelenítés jól sikerült-e.

 
>> SzervizBoss 2.4 // Alfa 159 Sportvagon 1.8 TBI // 2023-01-07

137500 Km

A vizsgánál jelezte a vizsgáztató, hogy lassan ki kellene cserélni a féktárcsát, mert rohad.
Mivel keveset használom amióta vettem egy elektromos robogót, hogy részben kíméljem az Alfácskámat.
- Tehát teljes gyári első szett, tárcsák, betétek, javító készlet.
- jobb első zár eltört belül valahol, azt is gyárira,
- és a hátsó csomagtér teleszkópokat is cserélni kellett.( ezek nem gyáriak lettek)
- fékolaj csere
Anyag 215000
Munkadíj: 62000 Ft.

 
>> EgyébBardo146 // Alfa 146 1.6 T.S. // 2023-01-07

Január 7. napsütés 11C, száraz utak... guruljunk egyet! Szentendre oda-vissza, 120kmh-ig pörgettyű. Minden ok, megy az öregfiú, és teszi a dolgát.

 

Májusban volt egy kuplungpedál javítás (két oldalt valami műanyag persely biz-baszt kellett cserélni, utána júniusban a kiegyenlítő tartály lett cserélve (a gumicső csatlakozó pöcse tört le a tartályról), majd egy vízcsövet is cserélni kellett (idővel elöregednek), most a műszaki előtt pedig a tolatólámpa kapcsolóját kellett kicserélni a váltónál.
Amúgy simán vette a műszaki vizsgát.

 
>> SzervizDömpi (il dottore) // Alfa 147 3 ajtós FL // 2022-11-30

Semmi extra, gond nélkül átment.

 
>> SzervizDömpi (il dottore) // Alfa 147 3 ajtós FL // 2023-01-07

Szokásos éves szervíz:
- olajcsere
- olajszűrő
- fékolaj (41 463 km-t futott az előző csere óta, és elvileg 30ezrenként kell cserélni)
- plusz ki kellett cserélni a bal első kilincset

 

Csak a szokásos éves (kétéves) témák:
- olajcsere
- olajszűrő
- üzemanygszűrő
- levegőszűrő
- pollenszűrő
- váltóolaj (nincs ugyan megadva csereperiódus a gépkönyvben, de 91 835 km-t mentem az utolsó csere óta, szóval szerintem ráfért a csere)

Amin ledöbbentem, hogy a két Alfára (a 147-en is hasonló dolgok lettek cserélve) összesen 170ezret fizettem. Brutálisan felmentek az árak.
Hol lesz ennek a vége???

 
>> Tuning és extraRomeoOne // Alfa Giulia Quadrifoglio // 2022-12-11

Az egyik kulcsomhoz még viszonylag korán beszereztem egy gyári, piros kulcs hátlapot. Nagyon jól néz ki a színes kulcs és a fekete-piros belsővel jól is harmonizál.

Kaptam viszont egy zöldet (Montreal verde) is ajándékba, amit feltettem a pótkulcsra. Meg akkor már rátettem arra is azt a szép kulcstartót, amit szintén kaptam nemrég. Ez bármennyire is tetszik, fémből van, így a "használós" kulcsra nem merném rátenni, mert összekarcolná, koptatná a környezetét, de a pótkulcson jó helye van.