Blog

>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.9 JTD // 2023-02-08

Csomi szárny felfogatásánál valószínűleg beszívárgott a víz, zárnál látszódott. Illesztéshez tettem tömítőt.

... és csak hogy legyen mert akkor úgy sem kell, lett bele 1 kg poroltó is ;-)

 
>> Tuning és extraV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.9 JTD // 2023-02-07

2 dines Érintős lejátszó kivettem, gyengébb hangteljesítmény és a rádió állomások vétele miatt is. Új lejátszó, ehhez kellett pluszban átalakító csatlakozó. Tároló rekesz vissza került. Új fejegységgel sem volt jó a rádió állomások, viszont a hangzás sokkal jobb lett. Vettem újonnan tetőantennát, újra kábelezve. 2 rádió állomást szépen fogja, másik kettő viszont gyengébb, valószínűleg a hely miatt. Egyenlőre csak idehaza próbáltam ki, valószínűleg árnyékos a hely az udvaron. Mindenesetre az már biztos hogy sokkal jobb lett a korábbihoz képest.

 
>> Tuning és extragyml // Alfa 156 SportWagon // 2023-02-06

Rendeltem Amazonról 73mm-es központosító gyűrűt az Enkei felnikhez.
23EUR

 
>> EseménySD // Alfa Giulia Super // 2023-02-08

Jellemépítő órákon vagyunk túl.. akik résztvettek az idei 7. AlfaAmore vezetéstechnikai tréningen.

Ha az ember felegyenesedik a számítógép mögül, felveszi a kis cipőjét és benyomja tövig a gázpedált és szembe kerül a fizika kérlelhetetlenségével, akkor rájön... milyen kis kényelmes és elszigetelt világban éljük mindennapjainkat:)))

De a dramatikus felütés után akkor vissza a realitáshoz:D:D:D

A nap két mélypontja:
1. reggel a Google földúton vitt a hungaroringhez, a frissen mosott autóval.. no comment:D

2. a nap végén kb. 5 óra versenykörülmények közt vezetés és kólán élés után az utolsó szlalomkörben beszólt asszony az anyósülésből hogy hagyjam már úgy sem lesz jó a kör és ne tegyem tönkre az autót:D "bébi... egész nap keresztben autózunk, miért is most menne tönkre???" na ezt nem így mondtam:D:D:D:D fáradt is voltam és utólag elnézést is kértem:PPPP

Magaslatok ebből viszont sok volt:))) nem számozom:)))
- Reggel megérkezünk Alfák sorakoznak a prakolóban kelő nap színes ég, napsütés és vezetnek be minket a versenypálya kiszolgáló útjain, mint bármelyik szimulátorban, csak ez igazi! WOW

- Felsorakozunk a gyönyörű autókkal és elindul a regisztráció, a csapatok kiosztása, indul a buli, megfogadtam magamban a asszony is megcsinálja a rántópadon a korrigálást kap valami relikviát az amore shop-ból, spoiler, egy QV kulcstartót kapott, most gyűjthetek hozzá autóra neki:P őő akarom mondani megkapja ezt és majd én... ő akarom mondani.. na ezt majd meglájuk :D:D:D kap egy elektromost :D:D:D

- szóval dupla sofőr módban nyomtuk, én arra számítottam hogy egy pár próbálkozás után feladja és majd végig vezethetem a napot, de nem ezt történt:))) Nagy hála a szervezőknek hogy előre engedtek minket így az autó kétszer annyit ment, de mindketten kipróbálhattuk a gyakorlatokat. 40db ülés átállítás, ki be szállás már tornagyakorlatnak sem rossz:D

- és ekkor jöttek a csodák, feleségem kiegyenesítette a rántópadon:))) és utána többször is megcsinálta:))) annyi előnyt adtam neki mert nagyon keveset vezet, hogy a hungaroringre is ő hozta az autót, amíg a földútra nem terelt a gugli, ott átvettem inkább :D

- rettentő kezes a Giulia, olyan sebességeket tud értő kezekben hogy valami csoda..!! Jó ezt nem magamra értem én az élvezetet maximalizáltam, és oldalra fele haladtam sokat, néha első, néha hátsó, néha pedig mind négy kerékkel radírozva:D:D:D ezért jöttünk nem?:D

- körpálya, óriási élmény hogy gyorsítasz, és közben hallod az elismerő szavakat a fülkéből hogy látjátok ez az autó semlegesen viselkedik a kanyarokban és négykerékkel oldalra csúszva tartja a körívet, és közben egy hátsókerekes autóban állok a gázon:)))

- szlalom, bennem volt a bugi:))) nem is a majd én megmutatom hanem végre ki akartam próbálni amit eddig csak felvételeken láttam, és kicsit darabosan de egész jó időt mentem én elégedett voltam:)

- rántópad, ez a nap végére rutinná vált mindkettőnk számára, ez nagyon jó érzéssel töltött el, főleg hogy kiemelte a fülkéből a kezelő hogy max. erővel megy a pad, és simán korrigálnak az alfák:)))

- mikor feleségemre rá kellett szólni hogy most már betonon vagyunk ne vegye sodrósan a kanyart:D:D:D rendesen ment az ellenkormányzás, én még ilyennek őt nem láttam, kell neki is egy Alfa:))))

- láttam régi ismert arcokat is kcsit öregebben, még szerencse hogy én semmit nem öregedtem az elmúlt 15 évben:D:D:D

- egész nap toltuk, kicsti izgultam mit fog ehhez szólni az autókánk, mikor alapjáraton várakoztunk és gőzölgött a motroháztetőről a pára, vagy a víz, meg remegett fölötte a levegő, nagyon elementális élmény:)

- összetartás, jófejség, alfák, soroljam még!

- óriási respekt Halesznak, hogy így összehozta ezt! Zseni vagy!

Külön köszönöm azoknak akik előre eresztettek minket! Nagyon nagy élményt kaptunk hogy láttam így vezetni feleségemet, ez maga egy élmény volt és hogy nem rettegve ültem mellette hanem utasként, mert láttam hogy jó helyen, jó csapatban, és jó autóban ülünk. Körpályán ráfeküdtem a B oszlopra és csak utaztam, ő meg tiporta a gépet:D

Forza Alfa!!!

Nő a volánnál:)

Na jó nekem is sikerült na:D

Aztán reggel felültem a buszra és irány a munka, de a lelkemben tavasz volt:)))

 
>> Tuning és extraJCsabi // Alfa MiTo 1.4 TJet 155Le // 2023-02-05

A motortér burkolatot elrágta az idő, vagy valamilyen állat :-) Beszereztem egy újat, hogy ne kelljen szégyenkezni miatta.
Pisti barátom felhívta a figyelmemet, hogy ennek a motornak 2 pillanat alatt lehet "hülyegyerek" hangot csinálni. A gyári lefújó szelepről le kell kötni a csövezést, hogy ne a turbóhoz fújja vissza a levegőt, hanem a szabadba.
Nekem se kellett több, mondom legyen, csináljuk meg. Emlékeztem, hogy volt még otthon egy robogóra vásárolt direktszűrőm. Pont jó volt a méret. Felkerült a cső végére. Baromi jó hangja lett. :-D

 
>> SzervizaBajomi // Alfa 145 1.6 boxer // 2022-12-10

Kardánbox letávolítása fentről lefelé és élőről hátrafele történik.
Nem nagy dolog, de érdemes odafigyelni közben, hogy ne törd el semminek se a rögzítő füleit.

Első lépésként a rádiót és a rádió alatti tartót távolítsd el.
A tároló attai résznél találod a csavart ami rögzíti a kardánbox elejét a műszerfalhoz.

Ezt követően távolítsd el az elektromos tükör vezérlőt, de vigyázz le ne törtd az irányító modult. Az elektromos tükör vezérlőt a te oldaladról told meg kicsit előrefelé egy műanyag patent kiszedővel és közben alányúlva emeld ki a hátulját. Az elején és a végé rögzíti egy-egy fül. HA kiszedted, távolítsd el a csatlakozót.

A kézifék szoknyát távolítsd el. A szoknya alján van a rögzítő műanyag amit erőteljesen hátrafelé tolva tudsz kiemelni az elején majd ha az eleje kint van akkor előrefelé mozdítva ki tudod emelni a hátulját is. Vigyázz az erővel, el ne törd a füleket. Itt, a kézifék elött találod a második rögzítő csavart. A kardánbox későbbi eltávolításához ki kell lazítanod teljesen a kézfék kart a kar alatt található hosszú csavar kitekerésével. Ezzel lehet a kézfiék bovdent lazítani. Próbáld meg annyira kilazítani, hogy a kézifék majdnem függőleges állapotban legyen.

A kardánbox hátsó felét rögzíti még két csavar ami a hátsó kis szemét tartó alatt van. Ennek eléréséhez húzd meg a tárolót felfelé úgy, hogy a két oldalán fogod. Vigyázz, mert ennek a rögzítő fülei is törékenyek. Ha sikerült eltávolítani akkor alatta van a csavar.

Végül távolítsd el a váltógombot úgy hogy meghúzod erősen felfelé. Ne forgasd, csak húz meg erősen felfelé.

Ha ezeket mind eltávolítottad, akkor most már szabadon mozog a kardánbox. Legalábbis nálam már nem tartotta semmi. Eltávolítani úgy tudod, hogy váltót 2-be vagy 4-be teszed, a kéziféket felhúzod majdnem 90 fokig, majd felemeled a kardánbox hátsó felét annyira, hogy át tudd emelni a kézféken .

Nekem kb. egy erős fél óra alatt kint volt a kardánbox.
Ezt követően el tudtam távolítani a váltókart fedő gumi takarót ami meggátolja a por bejutását a kulisszába.

És láss csodát, nem a váltónak van baja, hanem le voltak lazulva a kulisszát rögzítő csavarok és emiatt volt olyan a váltókar járása, mint egy málnakereverő.
Mindhárom csavart erősen rögzítettem, majd a kulisszába nyomtam egy ki fehér zsírt, hogy könnyebben járjon, plusz azokra a pontokra is kentem egy kis zsírt ahol a váltórudazat mozog.

Ezt követően visszaszereltem mindent a helyére fordított sorrendben.

Remélem ezzel az egyszerű művelettel nagyban sikerült emelnem a jövő évi vezetés konfortot :-)

>> SzervizaBajomi // Alfa 145 1.6 boxer // 2022-12-03

Miután a legutóbb kipakoltan a beltér teljes hátsó részét és találkoztam némi rozsdával, most folytattam a beltér első részének eltávolításával.

Miután az összes ülés már korábban kikerült az utastérből, gyakorlatilag most már könnyű dolgom volt. Az ajtó kárpitok eltávolítása nem túl bonyolult, de azért oda kell figyelni. Van egy egész jó angol nyelvű videó a Youtube-on ahol bemutatják a folyamatot: https://youtu.be/O7yDAmule2I

HA már eltávolítottad az összes csavart, akkor figyelj oda a kárpit eltávolításakor nehogy eltörj valamit. Pár rögzítő patent tartja felül plusz egy picit beleül az ablak keretben.

Meglepetésként ért, hogy amennyire megijedtem a múltkor a doblemezeknél talált rozsda miatt, most nem találtam semmit sem. Sem a taposóknál, sem a küszöb belső felén, sem az ajtók belső részénél, sem a hátsó doblemezek előtti résznél.

Öröm és boldogság. Nem kell lakatoshoz rohanni, hiszen nincs rá ok.

A következő lépés a kardánbox letávolítása lesz, hogy hozzáférjek a váltókarhoz.
A váltó eléggé olyan mint egy málnakeverő és az ötödik fokozatot nagyon nehezen veszi.

>> SzervizaBajomi // Alfa 145 1.6 boxer // 2022-11-26

Elsődleges projekt a tetőkárpit eltávolítása volt, mivel a sok évi napsütés hatására szinte a teljes tetőkárpit meglógott.

A rossz hír, hogy ahhoz, hogy rendesen ki lehessen szedni a tetőkárpitot, szinte az összes beltéri műanyagot el kell távolítani az autóból. Ez nem egy hatalmas dolog, de lég időigényes. Kvázi Legózás felnőtteknek. Javaslat: ha nem pár napon belül szereled vissza az összes műanyagot, akkor fényképezz folyamatosan, hogy tud mi hol volt és mit mi rögzített. Nagy segítség ha elő tudod venni a fényképeket tavasszal amikor nekiállsz visszaszerelni mindent. Én általában egy-egy elem eltávolítását követően a csavarokat vissza szoktam csavarni a helyükre és ott hagyom őket a visszaszerelésig.

Elsőként a hátsó üléseket szedtem ki, hogy jobban hozzáférjek az oldal kárpitoknak.
Az első üléseket elöl és hátul két-két imbusz fejű csavar tartja. A hátsó ülés ülőlapját szintén két imbusz fejű csavar tartja alul. Ezek kicsavarását követően ki lehet szedni az ülőlapot. A hátsó ülések háttámlájának rögzítését a két háttámla találkozásának alsó részén lehet eltávolítani. Ezt a talpat két csavar rögzíti. Ezt eltávolítva kijön a háttámla is.

Ha az ülések kit vannak, akkor már könnyen hozzé lehet férni az összes kárpithoz. A kárpitok kiszerelésekor lentről felfelé haladjunk, majd ha minden el lett távolítva, akkor hozzá lehet férni a tetőkárpithoz is. A tetőkárpit kiszereléséhez el kell távolítani a beltér világítást és a kapaszkodókat, illetve pár rögzítő patentet. A patentok eltávolításhoz használj patent kiszedő szerszámot, mert nagyban megkönnyíti a patentok eltávolítását és segítségével sikerül törés nélkül kiszedni a patentokat.

Az oldalsó műanyagok eltávolításához az első és hátsó biztonsági övek rögzítését is el kell távolítani. Ezek baromi erősen vannak rögzítve, illetve, mivel a ah hátsó biztonsági övet rögzítő alsó csavarok a dobbetétbe vannak rögzítve és ezeknek a csavaroknak a vége be is megy a dobbetétbe, általában be is vannak rohadva. Emiatt nem egyszerű az eltávolításuk.

Ha minden kint van, akkor a tetőkárpit egyszerűen kihúzható a csomagtartón keresztül.

Sajnos volt két meglepetés a hátsó műanyagok eltávolítását követően. A dobbetétek mindkét oldalon belül rozsdásak, de nincsenek átrohadva. Ez sajnos annak köszönhető, hogy Luigi nem megfelelően vitte fel a tömítő anyagot a dobbetétbe oda ahol két lemez találkozik és itt sajnos megáll a víz és befolyik a két lemez közé. Ez van.

Nekiestem kívül és belül is drótkoronggal, majd jött a Teroson rozsdaátalakító kívül és belül is, majd ezt követően kifúltam az egész dobbetétet wax alapu üregelő sprayvel.
Úgy néz ki, hogy sikerül még időeben elkapni és megállítani. Remélem ezzel már nem lesz gond a jövőben.

Viszont elhatároztam, hogy ha már a beltér hátulja szét van szedve, akkor megteszem ugyanezt az elejével is és amennyire csak lehet kiszerelek mindent, hogy megnézzem mi bújt meg még a nem látható helyeken.

>> SzervizaBajomi // Alfa 145 1.6 boxer // 2022-11-25

Sajnálatosan az óracsoport egyik izzója megadta magát és a víz hőfok jelző mögött nem volt világítás. Tudom, ez egy olyan apró dolog amivel nem kellene foglalkozni, de engem nagyon zavart, úgyhogy nekiálltam kicserélni az izzót.

Miután utána olvastam külföldi fórumokon, kiderült, hogy nem nagy történet az óra kiszerelése és az izzók cseréje. Talán a legnehezebb a megfelelő izzók megtalálása volt.

Javaslom, hogy ha valaki nekilát a cserének, akkor egyből az összes izzót cserélje ki, mert esélyes, hogy ha egy megadta magát, akkor a többi is sorra kerül hamarosan.

Az óra kiszerelésekor első lépésként lekötöttem az akksit, nehogy valami elpukkanjon, mert az elég kellemetlen lett volna.

Ezt követően jön az órát takaró fekete műanyag eltávolítása. Ezt felül rögzíti két csavar és allul két kampó. A két csavar könnyen kijön, de a két kampó alul (ezt nem látod kívülről) nagyon erősen tartja a két rögzítő fület. A fekete takaró műanyag alsó részét kell egy kicsit lefelé nyomni és erőteljesen magad felé húzni. Ha szerencséd van, akkor neked nem fog eltörni egyik rögzítő fül sem. Nekem nem volt szerencsém, sajnos az egyik fül letört, fe könnyen vissza lehetett ragasztani és mivel csak rögzítő szerepe van, ha többet nem veszem ki az órát, akkor nem fog még egyszer eltörni.

HA a takaró műanyag kint van, akkor az óracsoport eltávolítása a következő feladat. Ezt felül és alul is két-két torx csavar rögzíti. Ezek kicsavarását követően az órát egyszerűen magad felé el tudod távolítani.

Az órába két oldalt egy-egy csatlakozó van bekötve amiket a tartó fülek megyomását követően ki tudsz húzni. Ás voilá, az óra kint is van.

Az óra hátuljában hat izzó van. 5 db. fekete és 1 db. zöld színű talppal. A feketék a háttér világításra szolgálnak, a zöld viszont a km számláló részt világítja meg hátulról.

Az 5 db. héttér világítást szolgáló izzó 1-1 12V1.2W-os rizsszem izzó (Osram 2721MF), a kilóméter számláló izzója viszont egy 12V2W-os rízszem izzó (Osram 2722MF).

Sajnos ezek az izzók nem mennek bele egy az egyben a helyükre, mert a rögzítő füleik egy kicsit nagyobbak, emiatt picit kell velük játszani, hogy passzoljanak a helyükre.

Ha a csere megvolt, akkor érdemes először csak rátenni a csatlakozókat és megnézni, hogy mindegyik megfelelően került behelyezésre és világít még mielőtt visszateszel mindent a helyére, nehogy utána mindent élőről kelljen kezdeni. Pár izzót nekem is sikerült picit túl forgatnom és emiatt nem égtem elsőre. De miután megnéztem, hogy amelyik világít az milyen állásban van, majd a nem égőket is ugyanebbe tekerte minden tökéletes lett.

Ha mindegyik világít, akkor a kábeleket is rögzítsd az óra hátulján az erre szolgáló pontokon, majd told vissza az órát a helyére és rögzítsd felül és alul a 2-2 torx csavarral.

Ha az óra a helyén van és rögzítetted, akkor mehet vissza a fekete takaró műanyag is. Ezt is rögzítsd felül a két csavarral és kész is vagy.

Nekem az egész csere kb. 1 órát vett igénybe és kemény 1.200 Ft költsége volt a 6 db. izzónak.

>> Tuning és extraHardy // Alfa Giulia Veloce 2.2 D Q4 // 2023-02-03

Múlt héten gyártottak le hétfőn feladták és már meg is érkezett. Hihetetlenül könnyű pár gramm az egész. Gyorsan fel is próbáltam tökéletesen illeszkedik. Már csak fel kell ragasztani.