Blog

Szerdán leeresztettem a régit, ma feltöltöttem.
Elég feltölteni a kiegyenlítő tartályt majd kinyitni a hűtőn lévő légtelenítőt (mondjuk elég sz@r helyen van a tekergetéshez) és feltöltődik a rendszer.
Elsőre 3 liter Paraflu Up és 2,2 liter desztillált víz ment bele hogy maxon legyen a szint.
A motort beindítva és bemelegítve a minimum alá ment szint.
Vízből még ment bele vagy 8 deci.
Összesen kb. 6 liter.

A szervizkönyv szerint 8,4 liter kellene bele.
Aha, mint a 70 literes benzintartály amibe csak 60-at lehet tölteni.
Gyanúm hogy mindkettő a V6 adata.

 

Szerdán lefejtettem és feltöltöttem a szervórendszert.
Ma a légtelenítés miatt felébresztettem PHuBi-t a téli álmából.
Indítás után először habosodott rendesen a tartályban az olaj és zajongott a teljes rendszer. Pár mp után elhallgatott, a szint csökkent ezért töltöttem utána..
A kormányt (az eleje még mindig fel van emelve) ide-oda tekergetve feltöltődött e rendszer.
Érdekes volt érezni a kormányon a darabosságot az első tekerésnél. Második ide-odára már eltűnt.
A szintet ellenőrizve kicsit magas volt ezért szedtem még ki belőle. 12ml-es fecskendőt találtam itthon, azt használtam a múltkor is a leürítésnél.
A bal oldali flakonban a "maradék" olaj van, a jobb oldaliban a lefejtett a mai leszedettel.
A kettő illetve a jelenlegi kicsivel max feletti szint jól kiadja a litert. A lefejtés előtt nem volt maximumon.

 

Tavaly a szezonkezdésnél feltűnt valami:
"Induló állás: 90.584 km
(Hmmm, érdekes altatáskor 90.586 km-t írtam a táblára, most 2-vel kevesebbet mutat az óra. Kép anno nem készült az óraállásról úgyhogy bármi is lehet.)"

Ma viszont elkaptam PHuBi-t.
Ma 2023.01.22-én 97.424 km-t mutat. (1.kép)
Anno a táblára 97.426-ot írtam (2.kép) és az akkor készült fénykép is annyit mutat. (3.kép)

Szóval hosszabb leállásoknál 2 km "eltűnik".
Vajon mi történik ilyenkor?

Még mindig tud újat mutatni egy 20 éves autó :-DD

 
>> EgyébZsiri13 // Alfa 33 1.5 TI // 2023-01-21

Az anno,88-ban felhasználásra kerülő szövetek számomra kicsit harsányak,a mintájukat tekintve,de ezt bőven el lehet nézni nekik.Azonban a mi kis csodánknak a kockás mintás vezető ülését az idő, és a benne eltöltött kb 150 ezer km "megcsócsálta".Oly annyira,hogy menthetetlenül tönkre is tette.Sajnos ez magával hozza azt a problémát,hogy a komplett ülésszettet, és kárpitokat cserélni kell.Az első árajánlatot,amit kaptam,meg kellett emésztenem,de valahogy nem sikerült túl jól,megfeküdte a pénztárcám "lélektani zsebét", így erről a projektről letettem.De jól is tettem...A napokban érkezik haza,piciny barátunk másik belső tere,melyet egy 1.7 QV fájdalmas elhalálozásának hagyatéka adja.Egyetlen apró javítható repedésen kívül,csak egy jó alapos tisztításra lesz szükség.Amint megérkezik,a történet folytatódik...

 
>> SzervizZsiri13 // Alfa 33 1.5 TI // 2022-11-02

Az autó volt tulaja 10 év alatt 1000 km-t tett bele a kis csodába,ami valljuk be,nagyon kevés.Tartva az üzemanyag tankba előfordulható szennyezödésektől,egy utólagos üzemanyag szűrőt iktatott be a rendszerbe. Megvásárlása után, látva a szűrőben lévő 3 centi vastag rozsdadarát,cseréltem a szűrőt.Valószínűleg a motorhoz is jutott a "mocsokból",sajnos a szinkron elment,az alapjárat szinte esélytelen,szivató nélkül.Így következik a motor rendbe tétele.

 
>> SzervizZsiri13 // Alfa 166 2.4 20V // 2023-01-21

A 2022 decemberi kuplungos akció hozadéka,az elfelejtett kulcs, pontosabban,a központi zár hibája lett.Az akkumulátort leválasztották,aminek hatására az autó elfelejtette a kulcsot,de csak a központi zár részét.Sajnos "házi" programozás címén elkövetett próbálkozásom hamar kútba esett, ugyanis mechanikusan sérült a zár az ajtóban, így az kulcsal nem nyitható.Maradt a szoftveres próba.Pápán sikerült, körülbelül 15 perc alatt orvosolni a hibát,a távirányítást ismét működött,egyetlen szépség hibával.Mivel 2 nappal előtte szét szedtem a bal első ajtót,hogy felmérjem az állapotokat,azt okoztam,hogy a zár megszorult, így hiába próbálta zárni a távirányító,az autó vissza is nyitott.Ezt a hibát sikerült ma orvosolni, így újra élvezhetem a tavolról irányított zárás örömeit.

 
>> Tuning és extraZsiri13 // Alfa 166 2.4 20V // 2023-01-21

Kuplung és lendkerék felújítással folytattuk a munkát a 66-nál.

Leszerelés után, Szombathelyen kevlározták a tárcsát,valamint felújították a lendkereket,erősítették a szerkezetet.3 nap alatt kész volt.A vissza építés nem ment probléma mentesen,az új csapágyba illesztett légtelenítőszelep "O" gyűrűje nem tömített le, így azt SOS-ben vadászni kellett hozzá.Ezek után össze állt a gép,ezen része mondhatni újjá született.

>> SzervizZsiri13 // Alfa 166 2.4 20V // 2022-11-25

Olaj: Motul 8100 X-Cess 5W40
Olajszűrő: Mahle-kencht OC458
Levegőszűrő: Mann C1589/3

>> SzervizLexy és Laci // Alfa 147 1.9jtdm // 2023-01-21

A mai napon megtörtént egy 15 éves aksi cseréje. Már ráfért.

 
>> EseménySD // Alfa Giulia Super // 2023-01-20

Kezdem megízlelni a karakterét az autónak:
- nem kell állandóan nyomni, de ha meleg akkor néha lehet:)))
- háromcsík megvan, egy-egy teligáz, visszagangol, hogy ez mennyire zseniális, elsőre lustábban, aztán már egyre heccel:D
- nem nem akarok a leggyorsabb lenni, nem erőszakoskodom, csak megyek a forgalommal és ha nyílik egy lehetőség, gyí :D

Egyszerűen csak beleülök és jobb kedvem lesz, azt hittem csak 60 éves koromban lesz ilyen autóm és itt van igazi!!!

Mikor Párizsban kipróbáltam egy Ferrari California-t azt mondtam magamnak ezt receptre kellene hogy adják, egész napos városnézés után lejárt lábbal, még sétáltunk utána órákat, csak a sima öröm ennyit tesz hozzá :)
És a Giulia Super tudja!!!

True Love!!!!