Blog
Kezdetektől idegesít a start-stop rendszer. Műszaki emberként nem tudom elfogadni hogy nem kártékony, ráadásul elég hektikusan működik. Rendeltem egy kitet az ENG-CUSTOM-tól. Igényesen megépített cucc, adnak hozzá célszerszámot és leírást. 2 perc alatt lehet beépíteni. A működése pofonegyszerű: gyújtás ráadása után kb. 2 másodperccel "megnyomja" a start-stop off gombot.
https://youtu.be/ywMD3u5DweQ
Ma úgy döntöttem itt a nyár :) Felszereltem a nyárigumikat, és kihasználva az alkalmat lemértem a szerelt kerekeket. A sejtésem beigazolódott, mert nagyon nehéznek éreztem: 26.5kg. Az az vicces hogy mindkét komplett kerék 26.5kg.
Nyári gyári 8.5x20-as felnin 255/45R20 Michelin Latitude Sport 3
Téli RONAL R56 8x18 felnin 235/60R18 Hankook i*Cept EVO3
Olajcsere (Liqui Moly racing 10W60), olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő csere.
Szívótorok tisztítás.
Diagnosztika: sajnos a tempomat továbbra sem akar működni. Bekapcsolásra érzékeli a jelet a "agy", de nem működik akkor sem.
Klíma feltöltés.
Lassan valahol elszivárgott a gáz. Most fel lett töltve, át lett nézve, működik, hűt. 3-4 hét múlva újra megnézik, mert egyenlőre nem látszott a szivárgás helye. Addig is használni kell ezerrel. :-)
km: 207.612
Jobb és bal küszöb javítás, fényezés.
Nem volt egyszerű a patentok beszerzése, mert bal patentokat még lehet kapni, de jobb nincs a Földön. Így ezt legyártattuk és persze betáraztam belőle kb 20-at (Thx Budaházi Iminek). :-)
És egy kis kuriózum:
Eredeti hátsó zender szárny bezserzés, fényezés és felrakás.
Köszönet Erdős Attinak, akitől sikerült megvenni a szárnyat. :-)
km: 204.647
Olajcsere (Liqui Moly racing 10W60), olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő csere.
Kormány csere (Föcköstől kaptam egy hibátan bőrözöttet, melyet itt is köszönök neki)
Jobb első ülésfűtés kapcsoló csere.
Első és hátsó embléma csere.
Váltókar bőr csere.
Csomagtér világítás javítás.
Szélvédő előtti napszemüvegtartó javítás (nem működött megfelelően a zár)
Csomagtér nyitó javítás (kissé nehezen nyílt olykor)
Indexkapcsoló javítás (nem kattant vissza)
Kézifék melletti hamutartó cseréje (nem használom, de zavart, hogy nem lehetett bezárni; így csere lett belőle)
km: 204.647
Az leömlők alsó csatlakozásánál elfáradtak a tömítések, kifújt. Cseréltem. A felső tömítések jónak tűntek szétszedéskor, de cseréltem azokat is.
Költségeim:
- Ajusa felső tömítések: 3520HUF / 4 db
- Bosal alsó tömítések: 2796 HUF / 2 db
Munka utan kis kerülőt vettem hazafelé.
Meglepett, hogy a Jakabszállás-Izsák szakasz milyen jó és milyen közel is van valójában. Mindig kiesett, nagyon régen jártam arra. Már új az út, jók a kanyarok.
Gázra mindig rendesen harapott ahogy kell, jót ment. Nem lehet megunni.
Kecskemét-Jakabszállás--Izsák-Kecskemét
67km
Leellenőriztem, hogy nincsenek-e eltömődve. Kis torpanást éreztem párszor alacsony fordulat utáni gázpöccintesnél a legutóbbi próbakörön.
Korábban megfigyeltem, hogy a kettes torok fölé ér be a kartervisszavezetés és az kicsit beköpködi a 0.35-ös furatot még ha szélárnyékban is van.
Látszólag rendben volt mind, de puha fogkefe sörtével áttakarítottam.
Ránéztem a légszűrő betétre is. Maradhat.
A történet még télen kezdődött , hogy hidegen a garázsból kijárva a szervó szivattyú hangot kezdett adni, de ez jellemzően hamar abba is maradt.
Idővel a hang egyre erő teljesebb lett , és tovább tartott. Mostanra eljutottunk odáig hogy szinte mindig halottam a hangot, ezt megelégelve jártam utána a dolgoknak és ástam bele magam.
Sok helyen olvastam hogy maga a szervó tartályban lévő szűrő tömődik el, és ez miatt erőlködik a szivattyú.
Én is ezt a megoldást választottam kezdetnek. és rendeltem is egy új gyári tartályt a netről.
A csere nem igazán nagy dolog. 2 db csavar fogja és 2 db bilincs. Én megemeltem a kocsi elejét, és többször kitekertem a kormányt gyújtáson,hogy a maradék olajat a nyomó oldalon kinyomja magából.
Felszereltem az új tartályt, és tettem bele olajat és a műveletet megismételtem, egészen addíg míg már az új , friss olaj jött. Ezután vissza tettem a csöveket a tartályra, és feltöltöttem.
Miután ki nyomta magából a maradék levegőt is elcsendesedett.
Eddíg egész jó. remélem ezzel meg is szűnt a probléma.
Km : 191.938