Blog
Mára csináltam egy szabad napot így ébresztőt fújtam. Altatás 2022.10.18 ébresztés 2023.03.30. Kilométer óra állása ébresztőkor 200188 km. Tavaly ilyenkor 197920 volt így a 2022 szezonba 2268 km sikerült mennünk a bátyóval. Ébresztés alkalmából a nagy ilyedségre kapott egy új akumlátort és 4 db Falken Ziex Z310-es gumit aminek a piacon az egyik leghalkabb a gördülési zaja , ami ugye fontos egy cabrionál. Még egy friss olaj szűrővel és minden tökéletes bele mehet a 25. kalandos évbe.
Tavaly ilyenkor előre kaptak használt félmegoldást, most elől hátul megújulunk.
Márkkal csináltatom nem megyek Zéhez.
Elől felső és alsó lengőkarok cseréje (stab szilentek jók) Legutóbb használat tettünk bele.
Axiál csuklók gumiharanggal, gömbfejekkel csere. 3 db motortartó bak cseréje
Hátul is hossz és keresztartók és stab. pálcák és szilentek cseréje is megtörtént.
Két kézifék bowden és bal oldalon hátul ATE féknyereg is új.
Majd futómű állítás. Szokásos helyen. Hibátlan lett.
Miles 211.000
200+15+180+100 a vége
Olajcsere, most összes szűrővel ami van
209.000 miles
Vissza GT felni
Egy kavics keresztbe repesztette így csere.
Esőszenzoros így drágább
Alsó és felső lengőkarok cseréje és olajcsere lett csak meg Zénél.
De több hiba is volt még az autón ami nem lett megcsinálva ezért átnéztük és Márkkal egyeztetve végre egy jó autót vezethetek.
-hátsó fékek rendbetétele( régi tárcsa és betétek de még jók)
-
-hátsó kerékcsapágyak mögötti lemeztakarók cseréje
- kb 2 éves Nissens hütő csöpögött (tartó konzol elferdült) ennek cseréje a bontottra ( ezt a hűtőt még megpróbálom megmenteni)
-2K spary 2 első kerékjárati ívet és alulról tornyokat kifújva,(10e ft) első lökös alatti radiátor tartó és lökös tartók (amik 50%-ak) lefújva, radiátor váz és ütközés gátlók tartója is- téliről nyárira váltás közben
- első stab szilentek cseréje valamint beállítása helyesen a kersztartó szilenteknek is
- motor ellenőrizve és átnézve nehogy hengerfejes legyen (volt rá esély)
-klíma kompresszor cseréje ( ez még függőben van!!!)
-első lökös le mert sérült és lakhibás volt
-első kerékjárati műanyagok cseréje
-visszapillantó tartók felújítása és cseréje
-termosztát csere( ezért ne moké a belső fűtés sem)
197.000 miles
VMáté ajánlott egy srácot, aki ad el jó állapotu használt slickeket. Vettem tőle egy szett Hankook F200 215/615 R17 C52-t, ami elvileg 7-9 colos felnikre szerelhető.
A gumik jó állapotuak, egyértelműen látszik hogy melyik 2 volt elöl, a hátsó szinte újak, leszámítva a gumitörmeléket, amit felszedtek. Remélhetőleg erre a szezonra nekem elég lesz ez az egy szett.
Súlyuk 8.8 kg, kevesebb mint a Michelin CUP 225/45 R17-eknek, pedig a futófelület szélesebb, a gumifal sokkal merevebb és a keverék sokkal lágyabb. Remélhetőleg a tapadás jelentősen nő vele.
Ma véget vetettünk a 136 napos téli álomnak. (2022.11.13-án tértünk nyugovóra.)
Már pár napja készülünk:
- motorházfedél zárja be lett állítva mert két ember kellett a nyitáshoz,
- beszereltem a karácsonyi ajándékot,
- leeresztettem a kerekekből az ősszel belepumpált 0,5-bart,
- ellenőriztem a szinteket,
- lecsekkoltam a fékfolyadékot (1% alatt),
- 24 órás kondícionáló töltés után visszakötöttem az akkut.
Pöcc-röf :-)
Óraállás: 97.424 km - ami 2 km-el kevesebb mint a leállításkor volt.
Tettünk egy 29,9 km-es kört és olajcsere a már megszokott Motul-ra.
Az olajban 6.870 km van, elég feketének tűnik.
Holnap még ellenőrizni kell a szintet meg beállítani az órát.
u.i.
Érdekes volt az olajmelegítő kör. Az első pár km-en lehetett érezni hogy PHuBi-nak elzsibbadt mindene a hosszú állás alatt, aztán helyreállt a rend.
Mintha a gumit is ütöttek volna az elején ami elmúlt.
Mintha a féltengelyek, kerékcsapágyak megtörték volna a zsírt, az általános gördülőzaj visszahalkult.
Az ékszíjak is hangosabbak voltak induláskor mint a végén.