Blog
Korábban úgy gondoltam, hogy a 9x17-es Enkei felniket eladom, mert túl nagy nyomtávszélesítő kellene alá, de újra átszámoltam mindent. Mivel ET45, ezért kell sajnos ekkora. Viszont ha a gyári 17-es felniből indulunk ki 215/45 R17 gumival, akkor néhány mm különbséggel ugyanoda kerül a gumi belső éle ha 215/615 R17-es sliccet használok, csak jóval szélesebb lesz.
Először 4x98-as darabokat postázott nekem a Tsnyomtávszelesito.hu ,de miután jeleztem a problémát korrekt módon cserélte 5x98-asra.
Elhoztam az autót a szervízből majd rá 4 napra vihettem is vissza.
Sajnos megadta magát egy O gyűrű az olajhűtő csövén + az olajszűrő tömítése is szivárgott
Ezen kívül észrevetem, hogy el van repedve a kiegyenlítő tartályom.
Ezeket cseréltettem mondván, hogy mostmár biztosan jó lesz.
Miután megint elhoztam az autót pihentettem 5 napig a mélygarázsban,
A 6. nap reggelén indítanám de az akkumulátor nem úgy gondolta. Sajnos megdöglött..
Szóval még vettem bele egy új akksit is még aznap és kicseréltem.
Mostmár tényleg minden működik.
KM óra állás: 279.314
Kapott friss olajat a megszokott alkatrészeket kapta.
228205km
Szereztem egy 2019 utáni gyári Alpine rádiót. Egyszerű volt beszerelni, minden adta magát. Lett Carplay, Android Auto, kicsit nagyobb a kijelző. Szebb a hangja, több a beállítási lehetőség. A gyújtást levéve ajtónyitásig nem kapcsol ki. Cserébe a kinézete nekem utólagos hatást kelt, és nincs olyan szépen integrálva a kocsi Canbus rendszerébe. A Uconnecten megjelentek a kocsi beállításai és a trip adatok. Most már csak a műszercsoport kis kijelzőjén. De ennyi áldozatot úgy gondolom megért a nagyobb tudás. Minden más tök jól működik, multikormány, mikrofon (még választható is hogy a kocsiét vagy a sajátját használja), usb és aux aljzatok. A cápauszony antennával használhatatlan volt a rádiója, visszatettem a gyári szárat, azzal tökéletes.
Tolatókamerát is fogad, ebből gyári kamera és összekötő kábel híján egy univerzális kínait szereltem be. A gyárilag ezzel szerelt autókban a 31 és 32 pineken jön be a jel, ezt kikerülve a fejegység kötegére ráforrasztottam egy szabvány rca aljzatot.
A téli kerékszett felkerült
91.063 km
55 éve, 1968 március 27-én helyezte forgalomba az autót egy derék olasz ember Mario Roma, valahol PEscara környékén, legalábbis a régi rendszámból ez derül ki. Míg használatban volt, számos tulajdonos birtokolta, voltak olyanok is akik csak hónapokig, de akadt köztük olyan, aki hét évig. 1985-ben kivonták a forgalomból. 2003-ig valahol pihent, ekkor jutott hozzám. Októberben lesz ennek is 20 éve. Repül az idő. Megmaradt, pedig annyira nem is vigyázhattak rá. 1985-ben, 17 éves korában is egy szép kis autó lehetett, amit sajnáltak a prés alá küldeni, de már senki nem akarta hajtani. Inkább őrizgették a mechanikailag lehajtott és elfáradt GTV-t. A karosszériát egyszer kívülről átfújták, gondolom mikor a jobb eleje és bal hátulja koccos lett. Egy tenyérnyi folt is került a jobb küszöbre, a küszöbvégek voltak picit igazítva, amit színezett rücsivel diszkréten eltakartak, de az összes eredeti ponthegesztés még megvan. A rozsda alig rágta meg ennyi év alatt, az alján ott van a gyári alvázvédelem. Két évig dolgozgattam rajta, hogy megbízhatóan működjön az úton és teljes állagmegóvó konzerválást kapott. Ekkor lekerült róla az Mk2-es első lökhárító és indexbúrák. Majd évekkel később a belsejében is típusazonossá vált, galambszürke szőnyeget kapott a megfelelő szabással és a fekete műanyag kormányközép váltotta a fát. A motortér és a hajtáslánc is évjáratazonos lett idővel. A tetőkárpit, az első és hátsó szélvédő és a hátsó híd nem volt a kezemben eddig, minden mást már legalább egyszer javítottam rajta. Legjobb tudásom szerint a külső tükör csak a két évvel későbbi modelleken voltak, tehát erre az autóra nem lenne kötelező felszerelni, illetve az évjáratazonos de Duetto dísztárcsák, amik nem rá valók.
Ez egy szerencsésen elég jól megmaradt és általam mechanikailag szinte teljesen újjáépített és életben tartott öreg autó.
Hosszú életet minden egyes Alfa Romeonak!
Ma visszakaptam az autót a szervizből, mondhatom úgy, hogy ez is megvolt!
Ezen a héten szerdán volt időpontom, hogy leadjam. Megbeszéltük az általam eddig észrevett/tudott hibákat, illetve kértem, hogy alaposan nézzék át. A végeredmény az lett, amire titkon számítottam: Nagyon jó egészségnek örvend! Az átnézés során két dolgot tártak fel egyik, hogy csöpög a hűtővíz a tartályból, illetve, hogy ajánlatos egy futómű beállítás. Azt hiszem ez teljesen vállalható hibalista, ha ezt egyáltalán lehet listának nevezni. No akkor nézzük sorban mi is történt:
Olajcsere (Selenia Star 5W40)+olajszűrő+levegőszűrő csere.
Pollenszűrő csere+klímatisztítás.
Fent említett tágulási tartály csere egy, új utángyártottra.
Összes fékbetét csere+elöl mindkét tárcsa cserélve+fékolaj csere.
Futómű beállítás ( ezzel a kicsit balra álló kormány is visszakerült egyenes állásba)
Állapotfelmérés ( Amin remekül vizsgázott :D )
Kértem őket, hogy a néha-néha megjelenő remegés okát is találják meg, amit sokadik nekifutásra produkált is az autó. Megállapították, hogy féltengely csere lesz a vége a jelenségnek, mivel az okozza a remegést. Annyit, mondtak, hogy ez egyelőre nem sürgős, de észben kell tartani, hogy lassan el fog jönni a pillanat.
A képek a leadás napján készültek. Kilóméteróra állás: 223476
Ma szépen lemosva, ablakmosó folyadékkal feltöltve, menet készen kaptam vissza.
Két hete felmentek a nyárik.