Blog
Picit megkapta a felületi rozsda a nyergeket, így egy ideje tervben volt egy tisztító fesés, de akkor már legyen valami izgalmasabb szín.
Nem szerettem volna semmi olyat ami merőben elüt a sportos gyárias megjelenéstől, így 4 szín maradt a listán.
(Racing Rosso, Performance Yellow, Midnight Black és Stratos Silver)
Fekete autón szerintem nagyot mutat a sárga, sok Yellow Racing Pack Giulietta fotót nézegettem és engem nagyon megfogott, így a Foliatec márka Performance Yellow féknyereg festéke lett a befutó.
Sok jó tapasztalatot olvastam a Foliatec festékekről, remélhetőleg tartós marad a felületen és jól bírja a hőterhelést is.
Alábakolást követően minden nyereg szépen vissza lett csiszolva majd fétisztító és sűrített levegő segítségével portalanítva és tisztítva, ezután már jöhetett is a pingálás.






Már érezhető volt, hogy a hátsó lengéscsillapítók kezdenek gyengülni és a műszaki vizsgán mérhető volt az eredmény (még épp határértéken belül volt), így arra döntésre jutottam, hogy cserélem minden a négyet.
Amik cserélve lettek:
- KONI STR.T első-hátsó lengéscsillapítók
- Sachs porvédők
- Lemförder felső lengőkarok
Eközben felújításra kerültek a felnik (már ezt is terveztem kb. 4-5 éve), mert kb. 1 hónapot késtek a KONI-k.
Április óta ismét belement az autóba 10 ezer km.
A levegőszűrőbe 20 ezer km volt, 2 olajcserével ezelőtt volt cserélve, most kapott ismét újat a kocsi.
Olaj a szokásos Selenia 5w30.
Km óra állása: 242423 km



Első lökös és oldalsó küszöbök nagyon megtetszettek, a hátsó lökös meg remélem nem fog túlzás lenni rajta. + pár egyéb alkatrész, elektromos csomagtartó nyitó 2x, fl közép elem szuper állapotában, német kézikönyv, fl kárpit elemek, stb. Köszi itt is az eladónak ha esetleg olvasná 😁








Klíma nyomáspróba, kompresszorba új olaj (135ml, gyári adat), UV folyadék, szivárgás tömítő a biztonság kedvéért, és töltet. Utastér belső külső keríngtetés levegő állító lapát rossz, alig mozdult, felállásban van. Ezért a műszerfalat nem bontom ki, így kívülről a pollenszűrőnél lezárva a kinti levegő áramlás, fixen belülről megy mindig. Lényege hogy az utastér fertőtlenítésnél belső keríngtetés szükséges, így az is elvégezve.
10.000 Km után olajcsere, szűrők cserélve. 378500 a jelenlegi km.
ABS csati csere
Egr visszakötve
Szivósor cserélve, előtte ki lett takarítva
Szervó szivattyú cserélve. Előzőnél némi szivárgás látszódott.
Augusztus 12.-én, holnap lesz meg 11 éve az autó 😊










Gyújtásállítás. A megszakítóhézag 30 század alatt volt, 35 körülire beigazítottam. Statikus gyújtást is a helyére tettem. Dinamikust nem szoktam nézni, 5500-nál nem szeretek a motor és a hűtőventilátor felett hajolgatni. Egyszer jó lenne kiásni a Bosch JF4 elosztó karakterisztikáját a netről és bemérni nem csak max. fordulat közelében.
Vezérműlánc feszítőn is állítottam, ami csak annyi, hogy a rögzítő felold, rugó feszít amennyit kell, rögzít.
Lassan rá kellene nézni a szelephézagokra is.
Olajból kb. 3 decit füstölt el a legutóbbi túra közel 1000km-es nyúzása során, szerintem ez rendben van egy ilyen motornál.
Rövid próbakör. Mindig élmény vezetni. A legnagyobb.
Nem mondanám, hogy érezhető bármi változás, de legalább tudom, hogy rendben van.
Picit megmozgattam a kerekegyházi bekötő úton. Kanyar nincs. Utána Ágasegyháza felé a szokott bekötőig. Két kanyar oda, két kanyar vissza. Repült.
4 valamirevaló kanyar/45km. Eszembe jutott a felvideki túra - nem véletlenül.

35.270 km-nél olajcsere
Selénia Digitek Pure Energy SAE 0W-30
+ gyári olajszűrő és új leeresztő csavar
Hátsó fékbetétek cseréje, kézifék bovden csere!
0
581