Blog
December óta ismét belement 10 ezer km az autóba.
Párom megejtette az olajcserét.
Ismét Selenia WR 5w30 került bele.
Km óra állása: 232177 km
Felkerültek a nyári gumik.
A téliekbe ebbe a szezonban ~7800 km került, így összesen ~18.800 km van bennük 2 szezon után.
Alfa 146 1.8 TS nagyfék. Facelift előtti, 140 lovasról. (ti, QV ugyan evvel szerelt)
-2 első kerékagy
-2 első féknyereg
-2 első tárcsa 284mm
-2 pár új fékbetét
-Jobb első lengőkar
Története: jobb elől fékezéskor darált az autó. Csapágyra gondoltam de így szerelés után nem tudnám biztosra mondani. Esetleg féknyereg, de mindegy is. Már volt csapágyazva régebben, most nem akartam újra csapágyazni. Jött ez a lehetőség a szettre, inkább ebbe fektettem. Takarítás, festés majd szerelés.
Szereléskor kiderült hogy a lengőkar gömbcsuklója rossz volt, új Monroe lengőkar került be.
Végre nekifogott a lakatos a nagyfiúnak.November közepe óta vártam,hogy sorra kerüljek.A hátsó lököstöl előre körbe rendbeteszi az autót.Az előzőtulajok valamelyike már csináltatta,de az még laikus szemmel nézve is sok kivetnivalót hagyott maga után.Pl a bal első sárvédő alja fél centivel kiljebb állt mint a küszöb.Most minden rohadó hibás rész ki lesz vágva.Mindent lemezzel kiheggeszt.Nincs pontheggesztés.Mindent végigvarr,leköszörül lecinkel telibe.Közbe kerítettem egy garnitúra papucsot is nyárinak.1 garnitúra felnihez volt 2 garnitúra gumi.Én nem vagyok híve hogy félévente szereljük át a gumit.Hosszú keresgélés és nézgelődés után végül is kapott egy garnitúra ti felnit,amin 2 éves gumi van 6 mm profilmélységgel.Nem mondom,hogy olcsó volt.De ez tetszik,és gumival drágának se mondanám.
Végre elkészült. A lámpa lett cserélve bal oldalon meg a lökhárító. A győri szervizben a kár felvevő nagyon segítőkész. Végre fekete a pajzsom. Aztán ennyi. Miután visszajött és a sokadik ember jegyezte meg hogy ezt a szint biztos valami színvak fújta gondoltam saját pénzből újra fényeztetem. Mondjuk hozzá tartozik hogy ezt a szint szinte lehetetlen eltalálni. Ennek ellenére Veszprémben egy német konszern márkaszervizibe meg tudták oldani. Én a győriek helyébe oda járnék fényeztetni. A lökhárító szétszedésével nem volt sok gond mert magától szétesett. Most legalább rendesen össze lett rakva. 1.8 millió volt a javítás, a lámpa több mint félmillió.
Hétvégén összeállt az utóbbi időben már aktívan tervezgetett multimédia update.
Az egész folyamat kirobbantója a korábbi blog bejegyzésekben megírt Blue & Me egység hibája volt, már akkor eldőlt hosszas tanakodást követően, hogy milyen irányba megyünk tovább.
A beépítőkeret beszerzése okozta a legtöbb gondot, már eleve az árával.
Nagyjából három gyártó két féle színe volt az opció. Gyártót tekintve az olasz verzió lett volna a legszimpatikusabb, de azt már sehonnan nem sikerült beszerezni, így maradt a német. Színben fényes zongoralakk fekete vagy világos ezüst, ezekből egyiket sem akartam, de ha már nincs más választási lehetőség akkor az olcsóbb ezüst lett a befutó. Ahogy megérkezett egyből vittem is egy barátomhoz, aki profin átfóliázta a gyárihoz nagyon hasonló matt sötétszürkére. Fejegységből az elsődleges fő szempont azt volt, hogy tudja WiFi-n keresztül a vezeték nélküli Apple CarPlay-t és Android Auto-t. Mivel korábbi autómban már volt Pioneer fej, elégedett voltam vele, így a Pioneer SPH-DA360DAB-ot választottuk. Ahhoz, hogy minden funkció működjön a kormányon is (8-ból, csak 6 gomb. Nyilván a Blue & Me specifikus 2 gomb halott.), szükség volt egy Connects 2 kormánytávvezérlő adapterre és egy LEAD kábelre ami összeköti a fejegységgel. Ha már szét lett bombázva a teljes középkonzoli rész és a fejegység tudja kezelni a tolatókamerát is, akkor már azt sem hagytuk ki a sorból. :) A kamera típusa: CA-503 és 170°-os a látószöge. Nagyon tetszik eddig a végeredmény, villámgyors a kapcsolódás. Még be kell lakni és szokni kell az új rendszert, de szerintem jóban leszünk! :)
Na végre, két tavaszi zápor közt feldobtam a nyárikerekeket, az óriás 17" felnikkel, ha nyárikerék akkor nagykerék:))))
Megnéztem végre milyen gumit is rakott rá Giorgio amikor alátette a platformot:)))
Hát EcoContact 6:))) Amúgy nem is olyan rossz így 20 fok környékén már jobban fog mint a téli Bridgestone:D
Szóval pipa, ez is megvan, téli ment a helyre, gyerekektől kértem kölcsön krétát:)))
Nyomás ok benne, majd kicsit kell kieresztenem belőle, mert már most 2.8 Bar menve:)
7000km:)
Kis húsvéti kiruccanás Milánóba fő cél az Alfa Romeo Múzeum volt. Már nyári gumikon voltam ezért gyorsan a gumis még szerencse hogy nem hoztam el téli kerekeket tőle mert mindig elfelejtettem! Mivel olaszba 04.15-ig kötelező a téli és nem mertem kockáztatni egy 800 euros birságot ezért gyorsan visszakerültek , meg ugye induláskor nálunk is 2 fok és havaseső volt. Megérkezéskor 20 fok és felmelegedett téli gumik voltak😅 3 bar , kb 2-3 tized bárt leengedtem és kész. Az úton minden rendben volt és sohasem éreztem hogy kevés lenne az erő 4 fővel megpakolva . Még sohasem mentünk ekkora távot a Hugival mióta meg van kényelmes igazi utazó autónak mondanám . Megtett táv 2150 km 110-170 közötti tempóval átlag sebességem 100 a fogyasztás 7.9liter volt.