Blog

>> SzervizDani // Alfa Brera/Spider 2.2 JTS Sky Window // 2023-07-06

A múlt hónap elején nem nagyon volt idő, és alkalom az élményautózásra, így kb. két hetet állt a kocsi egyhelyben. Mikor kellet volna akkor persze nem indult be.... Akku megadta magát. Rámértem 12Volt-ot mutatott a műszer. Rátettem töltőre, lassan de vette a lapot. Ismét rámértem és 13Volt lett az eredmény. Alapjáraton 13,4 - 13,5 Volttal tölt a generátor. Azután jöttem-mentem vele nem volt probléma, de nem szerettem volna ha újra lemerül, illetve nem is tudom mikori lehetett benne az akksi úgyhogy gyorsban ki lett cserélve. Kapott egy Varta E11 74Ah-ás akkut. Utána készült egy szép fotó csak úgy.

Ma délután mosás-takarítás AlfaCityre.

 

Ma reggel megnézettem a futóművet.
A jobb első keréken kellett állítani, ezek szerint nem véletlenül kopott jobban annak a guminak a belső fele.

 
>> SzervizMozes87 // Alfa Giulietta 2.0 Jtdm-2 150LE // 2023-07-04

Mivel hosszútávra megyünk nyaralni így átnézettem a kocsit hátha ki kell valamit cserélni. hátsó fék + betét csere és olaj +szűrő,(223000km)

 
>> EgyébPiritu - 1.000.000 // Alfa Giulia Veloce // 2023-07-03

224 nap után elértük a 20e km-t :-)

 
>> AutóápolásWarbiRunner (Gyuri) // Alfa Giulietta 1.4 Multiair // 2023-07-03

A nyári üzemszünetben már hagyomány egy nagytakarítás, bőrápolás, waxolás. Idén a Meguiars Gold Class waxot kapta meg. A rosso-n tökéletesen működik, gyönyörű az eredmény, remélem valóban ad némi védelmet is. A lakk kifejezetten érzékeny a madár meglepikre, remélem javít a helyzeten ez a komolyabb szintű wax.

Az idei Spider Túra után újra aktualizáltam a tavalyi listámat.

Mindezt felvittem a térképre is.
- sárga: magassági pont
- kék: "megvolt"
- lila: a 2023 Nagy Túra betervezett pontjai

 

Pár napja egy csavaranyával oldottam meg az eltérő szögeket.
Ma elkészült a pontos idom, beszereltem.
A helyére téve kifúrtam a lyukakat és már mehetett is vissza a csavar.
Kész.
Teszt a 2023-as Nagy Túrán...

u.i.
Felmerült a kérdés hogy nem jelent problémát hogy a gumikon felfüggesztett hűtő tetején lévő U profilt mereven rögzítjük a karosszériához?
...ezért vártam egy napot a kivitelezéssel is a hűtő beszerelése után.

Amire jutottam:
- a hűtőt tartó gumibakok pár tized mm játékot engednek a hűtőnek - ennyit a lamellák is engednek/mozognak a hűtő tetején, nem lehet gond.
- a gumibakok rezgést is csillapítanak - lehet, de a csavarok felül átmenőek, tehát fémről fémre közvetlenül viszik át a rezgést, alul minden maradt a régi, csak kapott két nagy O-gyűrűs támogatás. Ahogy nézegette az alkatrészeket (pl a 3 hűtőt) a gumi alkatrészeknek inkább "hézagkitöltő" szerepe van. A gyártási pontatlanságokat egyenlítik ki.
- lamellák mozgása, leszakítása - az eredeté képen (ahol a víz folyik) jó látni hogy az U-tartó már centikkel nincs a helyén, a ventilátor forgása közben gyakorlatilag szétverte a hűtő tetejét. Számomra egyértelmű volt hogy ez a plusz mozgás szabta szét a hűtőt.
Teszt a Nagy Túra 2023-on (36 hágó) - ha valami látható változás lesz lehet hogy az alu távtartót gumira cserélem.

 
>> Egyébpakai93 // Alfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2023-07-03

Az utóbbi időben végre sikerült időt szakitíni a korábbi autóból megmaradt menetrögzítő kamera (70mai Smart Dash Cam Pro) beszerelésére és megkapta a már tavaly beszerzett dupla USB ajzatot is a beltérhez illő biros megvilágítással.

Pár hete ritkán rosszabb minőségű úton elkezdett zörögni valami a műszerfal környékéről. Hamar sikerült beazonosítani a forrást, a műszerfal tetején lévő "hangszórórács" és légbeömlő műanyag burkolata rezonált. Hétvégén kipattintottam és ragasztottam rá pár szivacsos filc anyagot. Eddigiek alapján a probléma megoldódott.

Ezen kívül nekiugrottunk a rács melletti nyitható tárolórekesznek is. A probléma sajnos a szokásos, az erős rugó miatt ahogy felcsapódik az ajtó hamar törik az olcsó műanyag és visszaesik a fedél. Olvasgattam az ügyben és mindenhol azt találtam, hogy a rugó van túlméretezve az anyagminőséghez. A törött résznél 3,5 mm-es lyukakat furtunk és a "tengelyt" a törött műanyag darabbal visszafogattuk egy gyorskötegelő segítségével. Nem szerettem volna a műszerfalat is furkálni és a különböző oldalakon megtalálható dupla tekercsrugós megoldást alkalmazni, így inkább a gyári rugóból visszatekertünk egy kört és máris sokkal-sokkal gyengébb lett, így a gyári megoldás szerint raktuk össze újra és tökéletesen működik újra a fedél, szépen tartja magát végállásban.

>> Tuning és extramesa // Alfa Giulietta Sportiva Nav Business Executive // 2023-06-30

Gyárilag eléggé bent vannak a kerekek, még a gyári 18-as turbinákkal is. A Giulia / Stelvio párosig az olaszok nem adtak arra, hogy szintben legyenek a kasznival. Most ezt pótoltam fekete Japan Racing pogikkal. A húszas sok lenne hátra, 18-es nem volt, így maradt a 15 mm, körben. Sokkal jobban mutat és jobban vezethető is Túrógombóc. Egy Balatonig tartó kiruccanással nyugtáztam a sikert.