Blog

>> Tuning és extraKrTibi // Alfa Giulietta 1.4TB Distinctive EU6 // 2022-11-30

Szereztem egy 2019 utáni gyári Alpine rádiót. Egyszerű volt beszerelni, minden adta magát. Lett Carplay, Android Auto, kicsit nagyobb a kijelző. Szebb a hangja, több a beállítási lehetőség. A gyújtást levéve ajtónyitásig nem kapcsol ki. Cserébe a kinézete nekem utólagos hatást kelt, és nincs olyan szépen integrálva a kocsi Canbus rendszerébe. A Uconnecten megjelentek a kocsi beállításai és a trip adatok. Most már csak a műszercsoport kis kijelzőjén. De ennyi áldozatot úgy gondolom megért a nagyobb tudás. Minden más tök jól működik, multikormány, mikrofon (még választható is hogy a kocsiét vagy a sajátját használja), usb és aux aljzatok. A cápauszony antennával használhatatlan volt a rádiója, visszatettem a gyári szárat, azzal tökéletes.

Tolatókamerát is fogad, ebből gyári kamera és összekötő kábel híján egy univerzális kínait szereltem be. A gyárilag ezzel szerelt autókban a 31 és 32 pineken jön be a jel, ezt kikerülve a fejegység kötegére ráforrasztottam egy szabvány rca aljzatot.

 
>> SzervizKrTibi // Alfa Giulietta 1.4TB Distinctive EU6 // 2022-11-11

A téli kerékszett felkerült

91.063 km

 
>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2023-03-31

55 éve, 1968 március 27-én helyezte forgalomba az autót egy derék olasz ember Mario Roma, valahol PEscara környékén, legalábbis a régi rendszámból ez derül ki. Míg használatban volt, számos tulajdonos birtokolta, voltak olyanok is akik csak hónapokig, de akadt köztük olyan, aki hét évig. 1985-ben kivonták a forgalomból. 2003-ig valahol pihent, ekkor jutott hozzám. Októberben lesz ennek is 20 éve. Repül az idő. Megmaradt, pedig annyira nem is vigyázhattak rá. 1985-ben, 17 éves korában is egy szép kis autó lehetett, amit sajnáltak a prés alá küldeni, de már senki nem akarta hajtani. Inkább őrizgették a mechanikailag lehajtott és elfáradt GTV-t. A karosszériát egyszer kívülről átfújták, gondolom mikor a jobb eleje és bal hátulja koccos lett. Egy tenyérnyi folt is került a jobb küszöbre, a küszöbvégek voltak picit igazítva, amit színezett rücsivel diszkréten eltakartak, de az összes eredeti ponthegesztés még megvan. A rozsda alig rágta meg ennyi év alatt, az alján ott van a gyári alvázvédelem. Két évig dolgozgattam rajta, hogy megbízhatóan működjön az úton és teljes állagmegóvó konzerválást kapott. Ekkor lekerült róla az Mk2-es első lökhárító és indexbúrák. Majd évekkel később a belsejében is típusazonossá vált, galambszürke szőnyeget kapott a megfelelő szabással és a fekete műanyag kormányközép váltotta a fát. A motortér és a hajtáslánc is évjáratazonos lett idővel. A tetőkárpit, az első és hátsó szélvédő és a hátsó híd nem volt a kezemben eddig, minden mást már legalább egyszer javítottam rajta. Legjobb tudásom szerint a külső tükör csak a két évvel későbbi modelleken voltak, tehát erre az autóra nem lenne kötelező felszerelni, illetve az évjáratazonos de Duetto dísztárcsák, amik nem rá valók.

Ez egy szerencsésen elég jól megmaradt és általam mechanikailag szinte teljesen újjáépített és életben tartott öreg autó.

Hosszú életet minden egyes Alfa Romeonak!

 
>> SzervizDani // Alfa Brera/Spider 2.2 JTS Sky Window // 2023-03-31

Ma visszakaptam az autót a szervizből, mondhatom úgy, hogy ez is megvolt!

Ezen a héten szerdán volt időpontom, hogy leadjam. Megbeszéltük az általam eddig észrevett/tudott hibákat, illetve kértem, hogy alaposan nézzék át. A végeredmény az lett, amire titkon számítottam: Nagyon jó egészségnek örvend! Az átnézés során két dolgot tártak fel egyik, hogy csöpög a hűtővíz a tartályból, illetve, hogy ajánlatos egy futómű beállítás. Azt hiszem ez teljesen vállalható hibalista, ha ezt egyáltalán lehet listának nevezni. No akkor nézzük sorban mi is történt:
Olajcsere (Selenia Star 5W40)+olajszűrő+levegőszűrő csere.
Pollenszűrő csere+klímatisztítás.
Fent említett tágulási tartály csere egy, új utángyártottra.
Összes fékbetét csere+elöl mindkét tárcsa cserélve+fékolaj csere.
Futómű beállítás ( ezzel a kicsit balra álló kormány is visszakerült egyenes állásba)
Állapotfelmérés ( Amin remekül vizsgázott :D )

Kértem őket, hogy a néha-néha megjelenő remegés okát is találják meg, amit sokadik nekifutásra produkált is az autó. Megállapították, hogy féltengely csere lesz a vége a jelenségnek, mivel az okozza a remegést. Annyit, mondtak, hogy ez egyelőre nem sürgős, de észben kell tartani, hogy lassan el fog jönni a pillanat.

A képek a leadás napján készültek. Kilóméteróra állás: 223476
Ma szépen lemosva, ablakmosó folyadékkal feltöltve, menet készen kaptam vissza.

 
>> SzervizBluestrain // Alfa 156 SW 1.9 mJTD 16V // 2023-03-30

Két hete felmentek a nyárik.

 

Besárgult és repedések jelentek meg rajta, amiken keresztül szivárogni kezdett a hűtőfolyadék.
A csere kb. 20 perces munka volt. A tartályt ki lehet úgy venni, hogy max. néhány csepp hűtőfolyadék menjen veszendőbe.

 
>> SzervizFornitore // Alfa Spider / GTV 2.0. Twinspark // 2023-03-30

Mára csináltam egy szabad napot így ébresztőt fújtam. Altatás 2022.10.18 ébresztés 2023.03.30. Kilométer óra állása ébresztőkor 200188 km. Tavaly ilyenkor 197920 volt így a 2022 szezonba 2268 km sikerült mennünk a bátyóval. Ébresztés alkalmából a nagy ilyedségre kapott egy új akumlátort és 4 db Falken Ziex Z310-es gumit aminek a piacon az egyik leghalkabb a gördülési zaja , ami ugye fontos egy cabrionál. Még egy friss olaj szűrővel és minden tökéletes bele mehet a 25. kalandos évbe.

 
>> Szervizpmolnar // Alfa 156 SW 2.4 JTD 10V // 2024-04-22

Tavaly ilyenkor előre kaptak használt félmegoldást, most elől hátul megújulunk.

Márkkal csináltatom nem megyek Zéhez.

Elől felső és alsó lengőkarok cseréje (stab szilentek jók) Legutóbb használat tettünk bele.
Axiál csuklók gumiharanggal, gömbfejekkel csere. 3 db motortartó bak cseréje
Hátul is hossz és keresztartók és stab. pálcák és szilentek cseréje is megtörtént.
Két kézifék bowden és bal oldalon hátul ATE féknyereg is új.

Majd futómű állítás. Szokásos helyen. Hibátlan lett.


Miles 211.000

200+15+180+100 a vége

 
>> Szervizpmolnar // Alfa 156 SW 2.4 JTD 10V // 2024-04-02

Olajcsere, most összes szűrővel ami van
209.000 miles

 
>> Szervizpmolnar // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20 V Veloce // 2023-04-01

Vissza GT felni