Blog

>> SzervizFerko // Alfa 166 3.0 V6 24V // 2023-03-24

Olajcsere (Liqui Moly racing 10W60), olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő csere.
Szívótorok tisztítás.
Diagnosztika: sajnos a tempomat továbbra sem akar működni. Bekapcsolásra érzékeli a jelet a "agy", de nem működik akkor sem.

Klíma feltöltés.
Lassan valahol elszivárgott a gáz. Most fel lett töltve, át lett nézve, működik, hűt. 3-4 hét múlva újra megnézik, mert egyenlőre nem látszott a szivárgás helye. Addig is használni kell ezerrel. :-)

km: 207.612

 
>> Tuning és extraFerko // Alfa 166 3.0 V6 24V // 2023-03-24

Jobb és bal küszöb javítás, fényezés.
Nem volt egyszerű a patentok beszerzése, mert bal patentokat még lehet kapni, de jobb nincs a Földön. Így ezt legyártattuk és persze betáraztam belőle kb 20-at (Thx Budaházi Iminek). :-)

És egy kis kuriózum:
Eredeti hátsó zender szárny bezserzés, fényezés és felrakás.
Köszönet Erdős Attinak, akitől sikerült megvenni a szárnyat. :-)

km: 204.647

 
>> SzervizFerko // Alfa 166 3.0 V6 24V // 2022-05-06

Olajcsere (Liqui Moly racing 10W60), olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő csere.
Kormány csere (Föcköstől kaptam egy hibátan bőrözöttet, melyet itt is köszönök neki)
Jobb első ülésfűtés kapcsoló csere.
Első és hátsó embléma csere.
Váltókar bőr csere.
Csomagtér világítás javítás.
Szélvédő előtti napszemüvegtartó javítás (nem működött megfelelően a zár)
Csomagtér nyitó javítás (kissé nehezen nyílt olykor)
Indexkapcsoló javítás (nem kattant vissza)
Kézifék melletti hamutartó cseréje (nem használom, de zavart, hogy nem lehetett bezárni; így csere lett belőle)


km: 204.647

 
>> SzervizBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2023-03-24

Az leömlők alsó csatlakozásánál elfáradtak a tömítések, kifújt. Cseréltem. A felső tömítések jónak tűntek szétszedéskor, de cseréltem azokat is.

Költségeim:
- Ajusa felső tömítések: 3520HUF / 4 db
- Bosal alsó tömítések: 2796 HUF / 2 db

>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2023-03-24

Munka utan kis kerülőt vettem hazafelé.
Meglepett, hogy a Jakabszállás-Izsák szakasz milyen jó és milyen közel is van valójában. Mindig kiesett, nagyon régen jártam arra. Már új az út, jók a kanyarok.
Gázra mindig rendesen harapott ahogy kell, jót ment. Nem lehet megunni.
Kecskemét-Jakabszállás--Izsák-Kecskemét
67km

 
>> Szervizliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2023-03-24

Leellenőriztem, hogy nincsenek-e eltömődve. Kis torpanást éreztem párszor alacsony fordulat utáni gázpöccintesnél a legutóbbi próbakörön.
Korábban megfigyeltem, hogy a kettes torok fölé ér be a kartervisszavezetés és az kicsit beköpködi a 0.35-ös furatot még ha szélárnyékban is van.
Látszólag rendben volt mind, de puha fogkefe sörtével áttakarítottam.
Ránéztem a légszűrő betétre is. Maradhat.

 
>> SzervizBenz // Alfa 159 2.2 jts Sportwagon // 2023-03-24

A történet még télen kezdődött , hogy hidegen a garázsból kijárva a szervó szivattyú hangot kezdett adni, de ez jellemzően hamar abba is maradt.
Idővel a hang egyre erő teljesebb lett , és tovább tartott. Mostanra eljutottunk odáig hogy szinte mindig halottam a hangot, ezt megelégelve jártam utána a dolgoknak és ástam bele magam.
Sok helyen olvastam hogy maga a szervó tartályban lévő szűrő tömődik el, és ez miatt erőlködik a szivattyú.
Én is ezt a megoldást választottam kezdetnek. és rendeltem is egy új gyári tartályt a netről.
A csere nem igazán nagy dolog. 2 db csavar fogja és 2 db bilincs. Én megemeltem a kocsi elejét, és többször kitekertem a kormányt gyújtáson,hogy a maradék olajat a nyomó oldalon kinyomja magából.
Felszereltem az új tartályt, és tettem bele olajat és a műveletet megismételtem, egészen addíg míg már az új , friss olaj jött. Ezután vissza tettem a csöveket a tartályra, és feltöltöttem.
Miután ki nyomta magából a maradék levegőt is elcsendesedett.

Eddíg egész jó. remélem ezzel meg is szűnt a probléma.

Km : 191.938

 
>> Szervizgyml // Alfa 156 SportWagon // 2023-03-24

Már korábbi pályanapokon is néha lehetett érezni a kormányon egy fura darálást jobbkanyarban nagy tempónál. Azt hittem ez is a kerékcsapágy miatt van, de ez nem múlt el sőt, mostmár ropogást is lehetett hallani.
Télen kicseréltem a gumiharangot, most pedig újra szétszedtem és kicseréltem a csuklót.
Szerelés közben vettem észre hogy a stabilizátor összekötő felső csavarja laza volt, ezt is meghúztam újra nyomatékra, és a másik oldalon is ellenőriztem.

 
>> SzervizPoló // Alfa 156 GTA // 2023-03-23

Sikeres műszaki vizsga. Érvényes 2025.04.01-ig.

>> SzervizZselé // Alfa Spider / GTV 2.0 TS 150LE // 2023-03-23

Csak hogy el ne felejtsem, mert elfogom:

2022 augusztusában:

- Műszaki vizsga
- Kuplung csere
- Olaj + váltóolaj csere
- Hátsó futómű felújítás
- Kipufogó hátsó dob csere

.... és végre megoldottuk az immo problémát is, véglegesen :)

km állás: 111194

(ezen kívül 2022-ben még 2x voltunk vele boltba, meg egy balaton kerülő túrán :) )