Blog

>> SzervizPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2023-03-07

Motor bölcsőstől, futóművestől ki..... Cserélve a vezérlés, a kuplung, az első felső lengők, első rugók, főtengelyszimering! Ha már így még lett bontva... Szelepfedél tömítés, szívósor tisztítás->ennek tömítés, veztengely szimering, szervóolaj, váltó olaj!!! A turbó hibátlan, megnéztem én is. Ahogyan a kettőstömegű is(ennek csavarjai cserélve és tömítve) ! Ennyit számít hogy ésszel használom az autót????... Hmm, lehet!
344ezer km...

 
>> Tuning és extraHardy // Alfa Giulia Veloce 2.2 D Q4 // 2023-03-07

Felkerült a hátsó szárny. Sajnos pár métert ment csak az autó aztán belém tolatott az út közepén egy Duster. De a szárny nagyon tetszik.

 
>> EseményHardy // Alfa Giulia Veloce 2.2 D Q4 // 2023-03-07

Rendszeresen járunk a Fiúkkal tréningre. Gondoltam kipróbálom kicsit a Giuliát is. Remekül sikerült. Mi lettünk a leggyorsabbak.

 
>> Eseményliusz // Alfa 156 2.5 V6 // 2023-03-06

X

 
>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2023-03-06

20 km kellett mire az olajnyomásmérő jelezte, hogy az olaj elég meleg, lehet haladni. Eltelt egy kis idő míg a kanyardőlést újra megszoktam. A motor ordított, a szélzaj nagy volt. Igen jól ment, mindig élmény. Gépészkedés, kormányba kapaszkodás, fékezősgázfröccs, duplakuplungolás, motorhörgés, durrogás. Pompás kis autó.
Kecskemét-Kerekegyháza-Fülöpháza-Ágasegyháza-Kecskemét
68km

 
>> Egyébliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2023-03-06

Már régen felfigyelem arra, hogy a vezető oldalon sokkal több a hely oldalirányban. Legutóbb mikor kiszereltem a középkonzolt méricskéltem is. Tovább vizsgáltam a dolgot és a fenéklemez méretezésből kiderült, hogy 24mm-rel jobbra tolták a kardánalagutat a 105-ös Alfákban. Ez nem jó hír a jobbkormányos kivitel tulajdonosainak, de nekünk 48 mm-rel több a lábtér, több a hely az ajtónál. És persze a tömegközéppont is kedvezőbb helyre kerül az egyszemélyes autózás során. Most, hogy az aknában megnéztem a hajtásláncot, látszik, hogy a főtengely 24-30mm-rel van jobbra az autó közepétől. Szemből nézve a motor döntött, a hengerfej már balra húz 5mm-t. Az olajteknő teljesen szimmetrikus, az olajleeresztő csavar középen van. A váltóharangon látszik a jelentős jobbra húzás a bölcsőhöz képest. Ehhez jön még a sebességváltó előtéttengelyének további jobbra húzása még 25-30mm-rel. A kardántengely a főtengely vonalában indul és felülnézetben törés nélkül éri el a hátsó hidat.
Ezt az autót elsősorban a balkormányos piacra tervezték, nem vitás.

 
>> EseményWarbiRunner (Gyuri) // Alfa Giulia 2.0 Super // 2023-03-06

A Giuliával úgy éreztem, hogy el kell jönnöm a Halesz által meghirdetett közepes sebességű tréningre. A műgyantás tréninget korábban a 159-cel kipróbáltam, nem is kérdés, hogy mennyire hasznos egy ilyen alkalom, amikor profi instruktorokkal, veszély nélkül kipróbálhatók a határhelyzetek.

Ha már adott volt a lehetőség, ki is használtam, és minden szituációban megpróbáltam "elmenni a falig", amire buzdították is a résztvevőket. Nagyon megérte, még egy félig megölt gumi árán is. Nem sajnáltam se gumit, se bóját, akartam tudni, hogy mit tudunk együtt a Giuliával.

A tréning remekül volt felépítve, nagyon sokat adott. Egy kettes memórián eltárolt normális üléspozíciót pl. XD
Elsőre a pályabejáráskor ez a hangvilla gyakorlat rendesen félelmetesnek tűnt, nagyon szűk helyen kellett viszonylag gyorsan sávot váltani. Ahogy szoktuk a dolgot, úgy nehezedtek a feladatok, és lényegében mindenki meg is tudta oldani őket, szóval nagyon jól az átlag sofőr tudásának a határa körül feszegettük a dolgokat. Néha repült a bólya, néha nem, tényleg lehetett ízlelgetni, hogy meddig lehet elmenni. Külön tanulság a kívülről/sofőr szemszögből látvány közti különbség. Bent sokkal drámaibbnak tűnik az egész, mint ahogy az kívülről látszik.

A mi csapatunkban volt 4C, Giulietta QV, 166, GIulia Q4/Super és Stelvio is. Mindegyik volt olyan erős és jó, hogy kb. a gumin és a sofőrön múlt a legtöbb. És szerintem mire oda kerültünk, hogy körözzünk párat a versenypályán, kb. egy szintre is hozták a feladatokkal a csapatot, élmény volt nézni a többieket, látszott, hogy ami a gumiból kifér, azt mindenki próbálta elkérni az autójától. Néha kicsit többet is.

Fel is hangzott többször a rádióban, hogy "tiszteljük meg azt a téli gumit!". Nos ez nekem sem sikerült, lényegében vagy az eleje, vagy a hátulja állandóan úszott az autónak, de hát gyerekek ez a Giulia elképesztően jó... A "virágágyást" érintőlegesen meglátogattuk többen is :-) Valódi kicsúszás asszem nem történt.

A végén a pályán körözést nagyon élveztem. Sajnos egy kört elvett az autóm színe, mert épp feketének látta az instruktor és összekevert a valóban fekete Q4-gyel, úgyhogy egyel hamarabb levezényelt a pályáról. Mindegy, legalább valami maradt az első gumikból. Kegyetlenül dolgozott az eleje az autónak. Külön élmény volt, hogy a harmadik körben már kicsit tanulva a pályát , az elnyújtott kanyarba úgy tudtam 100 fölötti tempóról beérkezni, hogy fékre dobta a farát, és gázra befeküdt a kanyarba, pont rázókőtől rázókőig befért. Annyira jól összejött, hú de élveztem. :-)
Mindezek ellenére ez az autó egyébként nem erre való, ahhoz puha, szóval csúcs köridőt biztos nem menne, és a gumi az kegyetlenül kevés volt. A kontroll és az élmény viszont tökéletes, nekem ez az autó továbbra is a "megérkeztem" élmény. Legközelebb megpróbálok végre nem évszaknak, hanem tréningnek megfelelő gumival érkezni, ez eddig egyik tréningen sem jött össze :-)

A lenti fotók és a videó a hivatalos profi fotók és Halesz videója, én hasonlót sem tudnék :-)

>> SzervizSpeed0102 // Alfa GT 1.9 JTD 16V // 2023-03-04

Az utóbbi időben sajnos vészesen elkezdett folyni az olaj az autóból.
Kiderült, hogy az olajpumpa háza van megrepedve és ott folyik el nagy mennyisében az olaj. És persze mikor adja meg magát az olajpumpa ház? Hát persze, hogy olajcsere után 3 nappal....Szóval irány a szervíz.. Vezérlés le, frissen cserélt olaj leereszt (már amennyi megmaradt belőle) és egy kis szitkozódás után elkészült az autó.
Az izzítás az utóbbi időben szórakozott így azt is megcsináltattam, kapott 4 új Bosch izzító gyertyát + a vezérlés is megint rendben van 60.000 Km-re. Mellékeltem képen a cserélt alkatrészek listáját és a költséget is.
Szerviz után kapott egy nagy mosást és ment vissza pihenni a teremgarázsba.

Km óra állás: 279.142

 
>> AutóápolásWarbiRunner (Gyuri) // Alfa Giulia 2.0 Super // 2023-03-04

Eddig halogattam, és néztem a full ferdén felgányolt rendszámkeretet. Zavart, de valahogy nem akaródzott nekiállni. Most viszont a tavasz első fuvallata szerelésre hívott :-)
Télen vettem ragasztót is, iparit, úgyhogy minden adott volt. A legtöbb időt a rendszám formára hajlogatása igényelte. Mikor nagyjából megvolt, takarítás, zsírtalanítás után jöhetett a kétoldalas ragacs. Paff fel a helyére, szemből egyenes. Oldalról meg nem. És fotón sem XD Ez ilyen, egyszerűen így bírtam odahajlogatni.
A tartósságot majd látjuk, szerintem ezerszer jobb mint volt..

>> SzervizZsiri13 // Alfa 166 2.4 20V // 2023-03-03

Sejti az ember sokszor,hogy van baj,hallja, érzi,tapasztalja.Jelzed a szerelőnek,mondod neki, figyelmezteted,hogy nézze át a futóművet,kihajtásokat,kerékagyakat stb.Válasz: Két talpas lóg,de minden más jó.Érzed,hogy valami más is van ott,s mikor elérkezik a műszaki ideje, el viszed egy előzetes műszakira, biztos ami biztos,nézze át más is.Itt jött a fekete leves:
Bal első kerék majdnem ki esik a helyéről.....A csapágy kuka,van vagy 2 centis mozgása a keréknek oldal irányban.Jobbos axiál lóg.Hát ennyit a "minden más jó" jeligéről.Ezek után jelenleg 166 pihen az udvaron és a munkás Marea 2.4 valamint feleségem 156-ja látja el a napi feladatokat.