Blog
Nem jellemző, hogy nagyon komolyan használnám a csomagteret, de változás van a levegőben, úgyhogy vettem egy gyári csomagtértálcát az Alfa Depóból. Kép alapján valami strapabíróbb anyagra tippeltem, de ez csak valami habosított cucc - nem tudom, hogy mennyire lesz tartós, mindenesetre a méret szépen passzol, és a felirat is a gyári kalligráfiával készült. :)
Klíma a klímahűtő csere után feltöltve.
500 gramm gáz megy a rendszerbe.
20 éves autó, jéghideg klíma. Már csak a jó idő hiányzik!
A 7 éves firestone abroncsok, amikkel vettem az autót már megértek a cserére. Tavaly már látszott, hogy hiába van még bőven futófelület, sajnos repedezett a gumi. Télre már nem akartam kicserélni, úgyse használtam az autót.
Hankook Ventus Prime 4 lett a választás. Maradtam a 16-os méretnél, mert a magyar utakon így is szétrázódik a futómű.
Ezt a beavatkozást a tavalyi alfacity után már elhatároztam, hogy az idei nyár előtt el lesz végezve az autón.
Mivel idén 20 éves lesz az autó és a hűtők gyáriak voltak még, ezért nagy melegbe ha dugóba keveredtem nem hűtöttek rendesen, ez a tavalyi alfacitys dugóban kellemetlen tudott lenni.
A lamellák több helyen voltak sérülve és közéjük ragadt a sok sok kosz.
20 éves gyári hűtők nem eresztettek, nem szivárogtak csak megjegyzem a szarolasz formáját.
A klímahűtőnél a csatlakozónál új tömítések kerültek bele, így szivárgás sem lesz a klímánál.
2 évente szoktunk 150-200 gramm gázt rátölteni a rendszerre, mivel ott volt szivárgás, mint kiderült, a nyomáspróbán átment, tölteni a héten fogja kollégám.
Km óra állása: 316367 km
A vezető és a feszítőgörgő nálam, most lett cserélve először, ezek nem szóltak, de mivel már 10 éve nálam van az autó célszerűnek tartottam a cseréjét. Kapott új hosszbordás szíjat is ha már le volt véve.
A generátor szabadonfutója már nagyon beállt az utóbbi hónapokban, ezért cserélve lett.
Csendesebb azóta a motortér, illetve a hidegekbe a cicergés is megszűnt.
Km óra állása: 316367 km
8 óra előtt a munkaközi szünetben a reggeli kávé mellett a Használatutót böngészve megláttam... Úgy éreztem, hogy Ő kell nekem. Fél óra múlva már meg volt szervezve a megtekintés egy hosszabb beszélgetés után.
Délután egy órányi beszélgetéssel egybekötött próbakör után már biztos volt a vételi szándék.
4 nappal később hoztam el Bardóczy Gergely (Bardo146) kollégától az autó papír formájú történetével, egy garnitúra kerékkel és egy nagyobb adag pótalkatrésszel megtöltve. Az Ő utolsó képe az én első képem róla. :)
A szerepe egyértelmű: olyan autó, amit csak azért tartok, mert élvezet vele az élet. A megtapasztalás folyamatban van...
Mint kiderült, a kis Alfa már másodjára visz bele valakit egy impulzusvásárlásba ugyanolyan körülmények között. Biztosan nem racionális döntés, de ezt az érzést kívánom, hogy egyszer élje át mindenki...
A maradék 3 gumi is felkerült a felnikre. Az autó lekönnyítva (kiporszívózva) és a kerekek bekészítve a következő pályanapra.
Amikor kicseréltem a kipuff.leömlő tömítéseket, kíváncsiságból alánéztem az autónak. Akkor láttam, hogy a jobb féltengely belső porvédője teljesen körbe szakadt. Ma eljött az ideje a cserének. Érden, Marklarnál kiviteleztem a dolgot. Köszi neki a segítséget. :-)
Porvédőt szerencsére találtam itthon egy másik féltengelyen és szinte új állapotban volt, így nem kellett vennem. Az a fura, hogy kb. 2 évet bírt csak.
Tavaly a francia Alpokban a nyakunkba szakadt az ég.
Ma boltokat járva az eszembe jutott az incidens az ablaktörlővel úgyhogy vettem két lapátot.
Délután ki is cseréltem őket, most már jöhet az eső :-)