Blog

>> EseményRomeoOne // Alfa Giulia Quadrifoglio // 2023-03-05

Az idei év első élményautózása az Amore Tempo Tréning volt Monorierdőn, az M-Ring-en, amit már karácsony óta vártam.

Volt egy kis izgalom előtte, hogy március elején milyen idő várható és abszolválható-e az oda-vissza út a P Zero Corsa-kon, de megfelelőek voltak a körülmények. Még pozitívumnak is értékeltem, hogy hűvösebb, felhős idő volt, az abroncsok így nem tudtak annyira bemelegedni és lehetett az autó mozgását, dinamikáját próbálgatni. Bemelegedett Corsa-kkal nincs csúszkálással, az tapad, mint a ragasztó....

A rövid elméleti blokk után következtek a különböző gyakorlatok, vészfék, szlalom, hangvilla stb. Ezekből a tanulság az volt (utólag visszanézve), hogy belülről sokkal drámaibbnak hatnak ezek a helyzetek, mint kívülről látva.

Az igazi élmény viszont a végén lévő kis- és nagypályás körözések voltak. A pálya nagyon kedvező volt, széles aszfaltcsík és nagy "bukótér". A korlátok, falak, földsáncok csak egész a pálya szélén voltak, így bátran lehetett próbálgatni az autót anélkül, hogy egy potenciális törést túlzott kockázatának lettünk volna kitéve. Így végig R-ben volt a DNA-R kapcsoló és nagyon nagy élmény volt kilinccsel előre kanyarodni. Ez alatt a rövid idő alatt is rengeteget tanultam az autó mozgásáról.

Öröm volt még az is, hogy rég nem látott cartársakkal is újra találkoztunk és meg tudtuk osztani az élményt. Megérte :)

>> SzervizPiritu - 1.000.000 // Alfa Giulia Veloce // 2023-03-10

A hazahozatal után tavaly november végén kerültek fel a téli kerekek.
Ma 9.389 km-nél visszakerültek a 19-es gyári szettek.
A téliek 9.064 km-t mentek, még jók lesznek.

 
>> EseménySanyiJTD // Alfa Spider / GTV 2.0 TwinSpark // 2023-03-10

Olajcsere Total Racing 10w50, friss műszaki, friss 100-as benzin. Vissza a garázsba :D
Olajcsere : 163700-nál.
5 éve van meg, 9000km-t raktam bele, ezalatt 4x cseréltem olajat :D

 
>> Tuning és extraWarbiRunner (Gyuri) // Alfa Giulia 2.0 Super // 2023-03-10

Quash cartárs blogja alapján én is megrendeltem a Stuff4cars oldaláról a Stop/Start deaktivátort. Fura egy humora a 21.sz-nak, hogy elektronikát építenek az autóba a motor leállítgatárása, amit ellen-elektronika segítségével pont olyanra lehet "csinálni", mintha semmilyen elektronika nem lenne benne. Ugye? :-)
A S/S funkció borzasztóan zavar, plusz feledékeny vagyok, nem mindig jut eszembe megnyomni a gombot indításkor. A kis kütyü végülis egy helyettem gombot nyomó elektronika, csak ő nem felejti el. Nem látja semmilyen ecu, nincs can buson, semmibe nem avatkozik bele, csak egy gombnyomást szimulál indításkor. Ez a tökéletes megoldás, köszi lengyel srácok, akik kitaláltátok!

Ha már rendeltem, egy SGW bridge-t is rendeltem, mert szeretnék márkaszerviztől függetlenül hozzáférni az autó komponenseihez. Még nem kell, de majd eljön az ideje..

>> EseménySporter // Alfa Giulia Veloce 2.0 TB Q4 // 2023-03-10

Hihetetlen, de 4 éves lett Julcsa, így időszerű volt a műszaki vizsga megújítása!

>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2023-03-09

2 napja kezdődött hogy nem tekert az önindító, csak kattant egyet. Pár próbálkozás és indult kb. három alkalomig, aztán végleg meghalt az önindító mágneskapcsolója. Behúzásra indítottuk be hogy aknára tudjak állni vele és kicseréljem az önindító behúzótekercsèt. Gyorsan találtam a városban belőle újat, addig a másik autóval elugrottam érte... Most újra csodálatos 😊

 
>> EseményHardy // Alfa Giulia Veloce 2.2 D Q4 // 2023-03-09

Miután felrakták a hátsó szárnyat kikanyarodtam mentem pár métert és a következő kanyarban láttam hogy az előttem levő autó áll hogy elengedje a szemből jövő csuklós buszt. Megálltam mögötte aztán mögöttem is megálltak. Az előttem levő autó annyira megijedt mikor átjött a busz a savjába hogy minden ok nélkül neki állt tolatni. Hátra menni nem tudtam a dudát hiába nyomtam a tolatóradar ami az autójába volt hiába síbolt ő csak csak jött míg el nem akadt az autóm elejébe. Hála ég elég erős az eleje. Élek nem mentek el csak a lökhárító és lámpa sérült. Illetve egy gyári konstrukciós kis hiba mit az egyik hűtő teteje sérült meg. Az autót leadtam Győrbe a Carnet nél hogy gyári technológiával legyen javítva.

 
>> Szervizpakai93 // Alfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2023-03-08

Február utolsó napjának reggelén munkába indulva azt vettem észre, hogy elkezdett villogni az összkilométer számláló, illetve nincs csatlakozva a telefon az autóhoz bluetooth-on.

Ebből már tudtam, hogy valószínűleg a Blue&Me modul rosszalkodik, aznap rengeteget olvastam a témában és azonnal meg is próbáltam minden egyszerűbbnek mondható "trükköt". Levettem az akksit valamivel több mint egy órára, de semmi változás. Többen javasolták, hogy egy proxy újraillesztés is tud segíteni, így ezt is megnéztük. (Off márka, márkakereskedésében, szervizében dolgozok, így egy gépet azonnal rá tudtunk akasztani.) Mivel ez sem segített elkezdtem egyéb megoldások után nézni.

Elsőként jött az, hogy akkor beszerzünk egy bontott modult, de meglepődve tapasztaltam, hogy vetekszik az ára a nyers aranyéval, és ki tudja az meddig bírja, ezért ez hamar el is lett vetve. A gyári új meglepő módon alig kerül többe mint a használt bontott, de itt pedig azt realizáltam, hogy oké, hogy új de ez is csak egy 10 év körüli alkatrész a polcról különösebb garancia nélkül. Beépítés után megint kellene proxy igazítás is stb. Ha már ennyit költünk az autóra akkor valami előrelépés legalább történjen, mert ezzel csak egy elavult amúgy sem túl jó bluetooth kihangosító lenne ami még zenét sem képes lejátszani egyéb beavatkozás nélkül.

Végül megszületett a döntés "száműzzük" a Blue&Me-t az autóból. Erre irányultan ma megvalósult az első lépés, melyben szoftveresen ki lett iktatva a modul, így már nem keresi, nem villog a műszerfal és nem gyilkolja tovább az akksit sem. (Ha már ott voltunk azért pár mérés meg lett ejtve, hátha csak egy ellenállás vagy valami apróság a hiba ami gyorsan költséghatékonyan javítható lenne, de a fent leírtakból már kiderült, hogy sajnos nem jött össze, minden mért érték jó volt, a baj mélyebb szinten van.) Lassacskán átalakítjuk 2023 "kompatibilsre" a multimédiát egy 2 din-es érintőképernyős Apple CarPlay és Android Auto képes fejegységgel. Valószínűleg valami Pioneer lesz, de ez még nem dőlt el, a napokban megkezdődik az alkatrészbeszerzés és 1-2 hónapon belül beépítésre is kerül a cucc.

Szivárgott a hűtővíz, az egyik cső hasadt meg a bilincs mellett. Ezt meg egy másik - már rosszabb állapotúnak tűnő - csövet cseréltettem, meg ha már ott volt, a kiegyelnítő tartályt is. A bal első futómű is nyikorgott kissé, itt egy felső lengőkar csere történt.