Blog
Igen ez sem most volt:)
Azért jó egy jó nagy esküvőt rendezni mert tudod hogy többé már nem akarod:D
UPDATE: Erre született 3 lányom:)
Amikor a fagyi visszanyal:D
2006-os visszaemlékezés.
Pár napja átmentünk szívodízelbe,már sejtettem mi lehet a gond. Szombaton kiugrottam Kristyon cimborámhoz,be is bizonyosodott amire gondoltunk. Az alsó cooler cső kirepedt, sikerült megragasztani és bebandázsolni,addig tökéletes lesz, még megjön az új cső.
Aztán sorban jött a többi,a kipufogó egy hegesztés mellett elrepedt,ezt akkor vettem észre mikor vettem ki a cooller csövet,de sikerült meghegeszteni.
Az izzítás visszajelző pár hete jelez,kiolvastuk a hibatárolót,gyertyát is kell rendelnem.
A többi hiba a lefalazott egr miatt,és a lyukas cső miatt került bele.
Köszönöm innen is Krisz!
Javítása,és cseréjük kövezetkezik...
Furcsa dolgokat csinált a 155, nem vártam sokáig minden idegszálam figyelt már:)
Egyszer leoltotta a fényszórókat meg néha nem nyitotta a csomi ajtót...
Aztán rájöttem hogy a kidöglött csomi-nyitó kábel probléma lehet, mert az ajtó mozgatására meggyógyult hol meg újra rossz volt, és mikor megláttam a kábelköteg állapotát az összes tapasztalat elektronikai búvó jelenség hirtelen érthetővé vált, egyszerűen elhasználódott.
Vettem is megfelelő keresztmetszetű kábeleket, zsugorcsövet és nekiestem.
Az eddigi javítgatásokkal szemben én annyit léptem előre hogy az egész kábelköteget kiszereltem és a teljes átmenő részt betoldottam, majd visszafűztem.
Démon kiírtva, autó megy:) 2006 május 29.
Már régóta sasolom mintha lenne valami az ajtón... De megnéztem a fényezés nem sérült, a csík letörölhető, de nem bántottam, minek tenném, ha dörgölöm csak rosszabbat tennék..
De azért mégis mindig megnézem, apróbb karcokat be tudok a szlalom pályás bójáknak.. de azért hogy 40-50cm hosszú csíkot hol szedtem össze??? Én biztos nem mentem még bokornak sem..
Mosáskor látszik igazából csak a víz vagy a hab ahogy folyik le rajta kirajzolódik..
Azt hiszem abbe a címbe ma sokmindent bele lehetne magyarázni jelen környezetünkben:P Nem is teljesen értem miért szivatom magam buszozással:D
Már a gyerek egyik osztálytársának faterja is felajánlotta, hogy elvisz reggel céges verdával. De mondtam neki testet és lelket is edzeni kell:D:D:D
Amikor a vételi szándék megfogalmazódott a fejemben és véglegesedett, egy kompromisszumot kötöttem magammal, hogy nem lesz napi rohangálós autó:)
De azt nem gondoltam, hogy ezt ilyen nehéz lesz betartani, úgy véltem hogy majd maga a tény hogy ott áll a garázsban már annyi örömmel tölt el hogy öröm lesz a biciklizés vagy a buszozás is a maradék napokon..
Ehhez képest:
Az első 5000km-ben elég sokat városoztam vel,e ennek köszönhetően a kezdeti 9-10L-es fogyasztás elkezdett a 12-13 felé vándorolni. Persze ebben benne van a tél, a téligumi.. és az hogy már használom is az erejét :D De még így is jó két hetet kitart általában egy tank benya, így gyakorlatilag mindegy, egy kollégámag idézném:
És mennyit fogyaszt? "Amennyit akar:) A összeset:)"
Normál használat mellett autópálya 150-180 között 10.5 L körül, asszony lábbal téli üzemmódban is inkább a 7 környéke:) Azt a nyári 5.7-es meg 6.5-ös értéket nem értem már hogy hogy lett... de kinek jó az? :D
Egy dologra nem számítottam, hogy ennyire nehéz lesz otthon hagyni, minden amit szerettem volna bejött. A szín, a forma a régi Alfás érzések, a közösség, adott:)
A gyerekek tövábbra is közfelkiáltással ugranak ha megtudják hogy megyünk:)
Élükön a legkisebbel, nem is értem ha ilyen autóval kezdi, milyet fog akarni majd magának?:D
Update: DE qvvára boldogít hogy ott áll a garázsban:) :D Alfa Amore! ;) most néztem meg :))))
Ez a projekt sem két nap volt:) Halogattam vagy 3 hónapot, majd végre megvettem és 1 hónap mire beszereltem a fix kábelt.. De most már kapott egy saját aljzatot is, klikk és töltődik:)
Hardy tanácsa alapján tényleg oda lehet zárni a csomagtartó tetővel, nem szorítja nagyon, és egy rongyot is ráhajtok hogy nehogy elfeledjem, be van dugva:D
Giulia a jövőbe tekint, töltőre dugva várja a holnapot, mint egy villanyautó:)))
Villanyautó kerekeken, de igaz és klasszikus értékek alapján dobog a szíve:)))
vettem átlátszó öngyógyuló ragasztószalagokat, a küszöbök védelmére, ezeket rettenetes küzdelmek árán felhelyeztem... sok próbálkozás, 15m ragasztót bohóckodtam el, és nem is lett tökéletes:))) De ha belegondolok mennyiért vállalná ezt bárki, és az elvesztegetett időt nem számítom,akkor egy próbát megért:))
Aztán meglett ugye a tetőcsomagtartó, meg rákerült a tetőbox, próbakör is lett.. Kicsit hangos, nem süvít hanem inkább egy folyamatos repülő alapzaj keletkezik, ez majd hosszabb útnál kiderül zavaró-e.
Óriási marketinget kapott a jó előre eltervezetett projektem Magyarósi Csaba megénekelte hogy az úrvezetők Giuliát vesznek nem SUV-ot:))) Egyetértek:)
Azóta a tetőboxom ciki kiegészítő helyett tuning alkatrész lett:D:D:D
Jártam vele 3 napig a városban megbámulták:D:D:D
A gyári Conti gumik profilmélysége 5 mm alá ment, még egy szezont ki lehetett volna szuszakolni belőlük, de igazából megérettek a cserére. Elégedett voltam velük, de a Michelinről talán még jobbakat olvasni, így ezúttal kipróbálok egy Michelin Pilot Sport 5 225/50 ZR17 98Y XL garnitúrát. Nem rajongok az erősített oldalfalért, de ebből a típusból nem is létezik nem XL-es változat. Még nem mentem vele sokat, de így elsőre jobbnak érzem az autó viselkedését, élénkebben reagál a kormánymozdulatokra és nagyon jól tapad (mondjuk ez utóbbi elég jellemző érzés, amikor új gumi váltja a régit). Cserébe mintha egy kicsit jobban rázna - valamit valamiért.
Épp kifogytam a samponból, úgyhogy rendelnem kellett, de előtte egy kicsit körbenéztem megint, hogy milyen termékeket kapni mostanában. Végül úgy döntöttem, hogy ezúttal nem Nanolex vonalon megyek, az első tapasztalatok:
ADBL Industrial Acid Cherry Foam: enyhén savas aktív hab kerámiázott autókra. Lassan megint itt a nyári szezon, talán segít valamit a vízkövesedés csökkentésében, más aktívhabokhoz képest nagy különbséget nem fedeztem fel, ill. annyit, hogy ez most épp cseresznye illatú. :)
ADBL Tangy Holo: ez is egy savas cucc, regenerálja a kerámiát, kifejezetten vízkő ellen fejlesztették ki. A Nanolex Reactivatinghez képest jobban habzik, ill. töményen sokkal sűrűbb. Nem tudnék győztest hirdetni, ill. ha ez tényleg jó vízkőre, akkor itt a pont, de ezt nem fogom tudni kétséget kizáróan kideríteni, hiszen sok körülmény változik.
ADBL Tire and Rubber Cleaner: gumi cuccok tisztítására van, az abroncsok oldaláról szépen oldja a koszt. A gumiszőnyegekre is rámentem vele, eddig ezeket csak vízzel tisztítottam, egyrészt mert ránézésre úgy is tiszták lettek, másrészt meg ugye az első beszállásig tart ez az állapot. Mindegy, most pár perc alatt lett 4 új gumiszőnyegem. :)
ADBL Vampire Light: a hátsó fékek keretén sajnos megjelent néhány felületi oxidáció, ilyet okozhatnak többek között a neutralizált sav alapú színváltós felnitisztítók is (festett fékekkel kellett volna rendelnem a kocsit..), úgyhogy kipróbálok egy ilyen kíméletesebb cuccot. Van benne korróziógátló adalék, elvileg kevésbé agresszív a tiszta fém felületekkel. A néhány érintett foltot bekentem RO-55 rozsdaátalakítóval, egyelőre eltűntek - meglátjuk, hogy visszajönnek-e.
Gtechniq W8: lassan itt a bogárszezon, korábban is használtam már ezt a PH semleges bogároldót, bevált.