Blog
Már korábbi pályanapokon is néha lehetett érezni a kormányon egy fura darálást jobbkanyarban nagy tempónál. Azt hittem ez is a kerékcsapágy miatt van, de ez nem múlt el sőt, mostmár ropogást is lehetett hallani.
Télen kicseréltem a gumiharangot, most pedig újra szétszedtem és kicseréltem a csuklót.
Szerelés közben vettem észre hogy a stabilizátor összekötő felső csavarja laza volt, ezt is meghúztam újra nyomatékra, és a másik oldalon is ellenőriztem.
Csak hogy el ne felejtsem, mert elfogom:
2022 augusztusában:
- Műszaki vizsga
- Kuplung csere
- Olaj + váltóolaj csere
- Hátsó futómű felújítás
- Kipufogó hátsó dob csere
.... és végre megoldottuk az immo problémát is, véglegesen :)
km állás: 111194
(ezen kívül 2022-ben még 2x voltunk vele boltba, meg egy balaton kerülő túrán :) )
Hóra már nem készülök idén, úgyhogy eltettük a téli kerekeket. Elég keveset mennek, még tréninges gyilkolászással együtt is sokáig jók lesznek még, inkább vigyázok rájuk. A nyári hadd menjen minél többet, azt szeretném hamarabb cserélni, túl szélsőséges gumi ez a Goodyear, a vizes aszfalt képes lehűteni és elmegy a tapadása.
A hátsó ablaktörlő gumija a végén el volt szakadva. Sajnos az előző cserénél nem a hátsó ablakfűtés direkt emaitt kialakított pontjára lett állítva és feltehetőleg télen lefagyva egy elindulásnál elszakadt.
Miután a télen egy pakolás közben a fejemre csukódott a csomagtér ajtó, rendeltem 2 db Stabilus munkahengert. Ha jól tudom ez a gyári, szépen működik, csillapítva nyit az utolsó centiken.
Elérkezettnek láttam az időt arra hogy lecseréljem a téli gúnyát a szerintem sokkal szebb nyári gúnyára.
Gumik teljesen rendben vannak 4 éves Bridgestone.
Felrakás után egy alapos tavaszi mosás következett.
km: 191.195
A téli szettet 187.020 - nál tettem fel amikor vásároltam az autót. így a téli szezonban összesen 4.175 km-ert tettünk meg.
6 db új NGK platina gyertya
6 db új Hella gyújtótrafó
6 db új Bosch befecskendező
Szívócső és a trafó burkolat ezúttal gyöngyszórva lett. A két üzemanyagcsövet ismét galvanizáltattam. A fojtószelep alá a tömítés nem kapható, így ismét vágtam egyet klingeritből. A szívócsövek és az adapterek alá Victor Reinz-ek kerültek. 3 db befecskendező csatlakozóm sérült a motorkábelen. Sajnos amiket korábban vettem, azok nem teljesen ugyanolyanok, mint amik a kábelen vannak, így a külső henger sorra tettem ezeket. Pár nap múlva kézhez kapom az ugyanolyanokat, ekkor azokat ismét kicserélem.
2023.03.13 /Alfa-Szatmári Monza Kft./ (200 177 km) 181 800.-
• Fojtószelep tisztítás
• Váltó olaj csere + LM Adalékanyag
• Pollenszűrő, Levegőszűrő csere
• Kiegyenlítő tartály csere
• Felső motortartó csere
• B.e fényszóró magasság állító csere
• Külső tükör csere
Össz: 181 800.-
Egyéb
• Kulcs elektronika forrasztás (23.Febr.11)
• Izzócsere Tompított és Refi (Orsam Cool Blue Intense NexGen) +15 400.-
Ezt az alkalmat a fogyasztási rekord miatt jegyzem fel.
Deszk - Szolnok - Deszk: 260 km, sebességhatárok +10 km/h max, ritka forgalom, A mód, pár előzés (D mód), 8-12 fok, száraz idő, tempomattal, klíma nélkül :D Unalmas útvonal, Kunszentmártontól még szar is az aszfalt.
8,7 l/100km