Blog
Elérkezett az olaj és szűrők cseréjének ideje, valamint már nagyon idegesített a futóműből jövő hang és ennek is utána jártunk. Kapott az autó 2 Meyle HD felső lengőkart és síri csend uralkodik újra az autóban.
Motul 8100 X-Clean 5w40
Meyle HD lengőkarok
Km: 185000
Az autóban egyre jobban lehetett érezni a benzin szagot. A szivattyú műanyag háza volt elrepedve. Az eredeti VDO-Siemens pumpa elég drága, ezért egy Delphi darabbal cseréltem.



Elkezdte feladni a harcot ami benne volt, ezért vásároltam bele egy 95Ah-s Exide AGM akkut. (Szerelték 80 és 95Ah-val is) 80-as volt benne, ez a max ami befér. Azért seggre lehet ülni egy ilyen akku árán. 72e.



Ma véget ért a Garda tó felfedezése, tovább állunk a másik nagy olasz tó felé.
Sokat tervezgettem hogy mit is kellene útközben megnézni. Szóba került Brescia és Bergamo belvárosa is, de végül Milano mellett döntöttünk. Mint utólag kiderült nem a legjobb döntés volt.
268 km és bő 4 óra utazás várt ránk.
Első megállónk valahol az autópályán volt egy kávé erejéig. Utána a milánói dóm jött volna. Már korábban voltunk a tér melletti mélygarázsban (Autosilo Diaz) Igaz nem olcsó, de nincs 100 méter a dómtér. Az eredeti tervhez (és az összes létező útvonal tervezőhöz) képes vagy másfél órát vesztettünk a bejutással.
Aztán mire odaértünk már meg is tellett a parkoló. Minket még beengedtek, de odabent sehol sem találtunk helyet így kijöttünk. Kifelé jövet rakták ki a megtelt táblát...
A felszíni parkolók esélytelenek voltak. Szóval számítva arra hogy kifelé is nehéz lesz elindultunk Arese felé...
Itt egy kis Alfás vásárlás jött volna ha lett volna mit. A shop választékát végignézve nem igazán találtam olyat ami azt mondta volna hogy velem akar jönni. Valahogy olyan érzésem volt hogy uborkaszezon van. Itt találkoztam magyarokkal akik szintén vásárolgattak. Csak a parkolóban döbbentem rá hogy cartársak voltak amikor megláttam a fehér 155-öst. (4.kép)
A múzeumtól nem messze van egy bevásárló központ egy nagy és viszonylag olcsó benzinkúttal, itt megtöltöttük PHuBi bendőjét. Utána bementünk a központba és megtöltöttük a sajátunkat is. (5-6.kép)
Innen egyenes út vitt az új szállásunkra a Hotel Royal-ba. A helyre a kikötő közelsége miatt esett a választás.
Telt ház volt, csak a szomszéd telken tudtak parkolót adni ami az utca túlsó oldalán volt. Ellenben fedett parkolóhely csak itt volt.
A szobában nagyon meleg és ráadásul büdös is volt.
A klímát nem tudtuk bekapcsolni. Lementem jelezni a dolgot.
Amíg lent voltam a Rita rájött hogy a fürdő padlóösszefolyóban nincs víz ami a bűzelzáró lenne. Öntött bele, megszűnt.
A portás feljött, de ő se tudta bekapcsolni a klímát, olyan volt mintha nem lenne benne áram. A folyosón lévő biztosíték fel volt kapcsolva. Ígérte hogy szól a szerelőnek.
Megmutattam a fickónak a bűz forrását és hogy azt már megoldottuk, de még érezni lehetett az "illatot".
Egy kiadós tóparti sétával és egy tóparti pizzával zártuk a napot.
Mire visszajöttünk működött a klíma, kellemes hűvös várt minket a szobában.












Valamivel több mint egy évet bírt, már megint eldobta magát.
Kicseréltem, megint újat kapott, nem gyári, de Bosch. Elvileg csak a stekker más rajta...

Megtörtént az első nagyobb szerviz:
- Vízhűtő: repedés és minimális hűtőfolyadék fogyás volt tapasztalható, így egy új vízhűtő került beszerelésre.
- Klímahűtő: a gyári volt még az autóban, már nem volt jó állapotban, így ez is lecserélésre került egy újra.
- Klímafeltöltés, tisztítás, szűrő cseréje: 270gr volt a hűtőközeg mennyisége, így ez feltöltésre került. Emellett a klímarendszer tisztítása és a szűrőcseréje is megtörtént.
- Távirányító: elemcsere.
A szereléseket az Alfa Szatmári szerviz végezte.
Már egy jó ideje nézegettem a kipufogó végek állapotát, és hát nem voltam megelégedve a látvánnyal. Sajnos eléggé megette őket az idő meg ami ezzel jár..... Agyaltam már egy ideje, hogy mit kellene velük kezdeni aztán végülis a többek által javasolt megoldást választottam és nekiálltam kézi marógéppel és bele való különböző apró fejekkel letisztítani úgy, hogy lehetőleg semmi se sérüljön. Szerencsére nem is sérült semmi, de a végeredmény sem lett az igazi. Használtam hozzá többféle vegyszert is, króm tisztító folyadékot stb..., de nagyon nem vagyok elégedett vele. Az első kép az előtte, a második kép a közben, a harmadik kép az utána állapot. A távolság jól áll neki, akkor egészen mutatós csak közelről nem kell nézni. Sajnos valamilyen drasztikusabb megoldást kell találni rá.
Viszont, hogy sikerélmény is legyen végre bekerültek még az AlfaCity-n vásárolt méretpontos Brera szőnyegek. Szerintem nagyon jók! (4. és 5. kép)
A téli pihenő alatt, meg majd igyekszem kitalálni valamit a kipufogókra is, mert így nem maradhat az biztos....





Termosztát csere
Levegőszűrő
Pollenszűrő
Km 210.000
Ha már egy kisebb vagyont költöttem a rozsda elleni harcra gondoltam adok egy esélyt az állagmegóvásnak is.Rendeltem 2 flakon sika viaszos üregvédő sprayt.Kiszedtem a csomagtérkárpitot.Némi vékony műanyag cső segítségével kifújtam a sárvédőket belülröl.A maradék ment a küszöbbe.Itt ért némi meglepi,aminek örültem is meg nem is.A fényező a küszöb aljában lévő gumidugókat gyönyörűen lerücsizte és színre fújta.Ugyanígy bestoppolta a küszöbspojler csavarjainak a helyét is.Némi töprengés után úgy döntöttem ezeket nem háborgatom.Furtam oldalanként 3 db 3mm-es lukat a küszöb alján.Ezen keresztül belenyomtam kb 4 deci üregvédőt oldalanként,majd a lukakat gumis alátéttel önfúró csavarral bestoppoltam.Nem a leg szakszerűbb,de legalább a víz nem jut be egy darabig.
Nézzük a történéseket felhasználói szemmel:
- kellett utántölteni még télen 0,5L fagyálót a turbo körbe azóta ok
- kellett utántölteni 9k km után 2dl olajat, ez is ok
- egyszer egy helytelen töltő leválasztás után egy csomó hibakódot kiírt, aztán az utca végére mindet elhagyta, bocs..
- a központi rendszer 1 év alat vagy 2-3 alaklommal újraindult
- egyszer helytelen olajszintet mutatott, meggyógyult
- bizonyos helyeken nem érzi a hátsó zár a rádiós kulcsot, ez elektromágneses zavar, mert ugyan azokon a parkolóhelyeken csinálja, gondolom földkábal vagy hasonlók
Valós hibára utaló jelenségek:
- egyszer komoly nyüstölés közben (hungaroring tanpálya) felpattant a mocitető fele, állítottam rajta
- emelkedőn legurulva, hátramenetbe téve pattan valami a futóművön, ezt majd mondanom kellene, mert valahol olvastam (ezt imádják a szakik:D) hogy a féltengely ha nem nyomatékra van meghúzva akkor csinálja ezt terhelésváltásra
Kialakult rituálék:
- ha elindítom csak akkor rakom sebességbe mikor az alapjárat már beállt 900-ra, ezelőtt van egy enyhe rántás gondolom akkor szegényiti le a keveréket, és méri be a motor mi a min. megfelelő
- csepptöltőt használok, kiegészítő kábellel, csomagtartót egy kendővel rázárom, mindig először a töltőt húzom ki utána csatlakoztatom le
- a garázsba beállva úgy zárom le hogy a vezetőajtón nyomom a belső lakatot, utána a tetőn a lámpa leoltást és becsukva nem húzza be a tükröt.
-illetve minden garázsba állás előtt ajtó myitással csekkolom az elejét nincs túl sok hely, nem menőzök, ha az egyik oldalon megvan az 5cm a másik is be fog férni, ennyit megér
Na ezt érzem szervíz előtt, fék van még, gumi ok, fogyasztas ok, nézzük mit mond a profi;)
0
439
Fórum
Friss topicok
- 156
- Alfa történelem, híres ...
- Spider
- AlfaCity 2025 - július ...
- Giulia
- Filmek
- Szerelőműhely
- Adok-veszek
- 155
- Virtuális Romeo
Tagok
Új tagjaink
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV
- szana8