Blog

>> SzervizKristyon // Alfa 147 Selespeed // 2023-01-31

A selespeed működtető reléje megragadt.
Szétszedtem, megtakarítottam, kapott egy kis kontakt szprét is. Ezek után is megragadt. Megint szétszedtem, mégjobban megkapirgáltam az érintkezőt, meg amennyire tudtam kifújtam kompresszorral. Majd az akku előtti biztosíték táblában találtam egy ugyan olyan értékű (50A) relét, ezzel kicseréltem. Ez a ventillátor kettes fokozatát működtette. Tűzoltásnak jó lesz. Teszteltem, itt nem ragad meg.

>> SzervizCoyote // Alfa 146 1,9 JTD 105LE // 2023-01-31

Tegnap reggel miután beindítottam a kis 46-ost észre vettem, hogy kicsit ingadozik az alapjárat. Miután kicsit bemelegedett 1-es fokozatban bekapcsoltam a fűtést a szélvédőre. Itt már jelentős fordulatszám esést is produkált a kocsi és kis idő múlva le is állt.
Bekapcsoltam újra de most fűtés nélkül és még mindig kicsit hullámzott az alapjárat, de nem fulladt le. Az akksi tetején az ellenőrző ablak zöld színű volt ami azt jelenti hogy elvileg az akksi még jó. Van egy Launch nevű akksi tesztelő bent a cégnél.
A következő adatokat adta:

SOC: 98%
Akku feszültség 12,83V
SOH: 1%
Mért érték: 90A
Mérték: 720A
Belső R: 29,72 m Ohm

Ezek nem tudom mit jelentenek, de ma reggel gyorsan cseréltem egy akksit.
Banner ment bele: 12V 74Ah 680A

Remélem ez megoldja a gondomat.

 
>> SzervizZsolt155 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16V // 2023-01-31

Egy mosás után irány a vizsgaállomás. Gond nélkül vette az akadályt. Érvényes 2025.február 25-ig.
106.757 km.
(Ket év alatt picivel több, mint 7e.km-t ment.)

 
>> SzervizHalesz // Alfa 145 1,6 TS // 2023-01-30

Beszereztem néhány fontos alaktrészt az Elaforgtól.

Vezérlésmódosító
Vezérlés szett
Fékfolyadék (0,5 liter)
Váltóolaj (1 liter)
Olajcsere szett (Selénia Alfa 20K olajjal)
Gyertyaszett
Kuplungszett (utángyártott)
Kuplung főhenger (utángyártott)
Első lengőkarok(utángyártott)
Féktárcsa (Rotinger)
Első fékbetét szett (utángyártott)
Hátsó fékbetét szett (utángyártott)
Első embléma
Szélvédő (utángyártott, beépítő kerettel)

Árak és részletek a legújabb videóban!

Ugyancsak érkeztek alkatrészek egy felajánlásból, Szili146-nak köszönhetem az alábbi alkatrészeket:

- ajtókéder gumik
- bajuszkapcsolók
- belső küszöbborítások
- kalaptartó, a műanyag tartóelemekkel
- tükörszerkezetek

 
>> Szervizliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2023-01-28

Összeraktam. Jópár éve sokat foglalkoztam mérnöki szemmel személyautó belső konstrukciókkal, meg párszor már kiszereltem ezt is, de ennél az autónál nem jöttem rá mi is a gyári szerelési sorrend. Rettenetesen időrabló lehetett a soron ennek az autónak a műszerfalát beszerelni, a vezetékeket, egyebeket összecsatolni és azt sem tudom elképzelni hogyan lehettett egyáltalán megúszni hanyattfekvés nélkül. Elképesztő. Bizonyára voltak viták a szakszervezettel ez ügyben.

Tehát, amit kicseréltem:
4 db hűtéscső
2 db fűtéscső
fűtés zárószelep
termosztát
vízszivattyú
ékszíj
hűtőfolyadék
benzinszűrő

A villamos vezetékeket átvizsgáltam, rögzítésükön javítottam.
Ja, és a generátor feszszabályzó 20 év után kapott egy új szigszalag tömítő csíkot, sárgát, olyan való oda.

 
>> SzervizHardy // Alfa Giulia Veloce 2.2 D Q4 // 2023-01-26

Beszerelésre kerültek a relék. Kb 15 perc volt. Ez is pipa.

 
>> Tuning és extraV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2023-01-24

Hoztam ezt azt ami számomra érték ezekhez az autókhoz. 14ezerért adták az egészet. Egyenlőre megy a polcra ;-)

 
>> Szervizliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2023-01-23

Lopott órák mentén haladtam.

Beépítettem a levegőelosztó dobozt is.

Most, hogy a karosszéria pozíciók tisztán látszódtak, újra megméricskéltem a beltér méreteket. Érdekesnek találom, hogy akkoriban milyen hangsúlyt fektettek arra, hogy a vezető köré tervezzék az autót és kisebb-nagyobb csalásokkal próbáltak ezen segíteni. Jelen esetben a jobbkormányos kivitel rovására. Méréseim szerint jó 30 milliméterrel van jobbra húzva a kardánalagút az ülések körött, amit az ülések követnek. A sebességváltó bot alja még ennél is jobban jobbra van húzva és a botot döntötték a balkormányos vezető felé. Ez azt is jelenti, hogy a balkormányos kivitelben a vezető lábtere 60mm-rel szélesebb mint a jobbkormányosnál illetve a vezető válla és az ajtó között 60mm-rel van több hely. A vezető is közelebb került a jármű tömegközéppontjához, bár nem mondanám hogy a menetdinamikában ez olyan jelentős lenne. Egy másik ilyen dologról tudok, ami manapság már tudomásom szerint meghaladott. A bal első rugó alsó tányér a futómű trapézon kb. 10mm-rel feljebb van, ami valamelyest emeli a bal oldalt, de gondolom szintbe kerül, amikor csak egyszemélyes üzemben van az autó. A true driver’s car.

Beszereltem egy új ékszíjat is. A középkonzol berakása után, átnéztem a vezetékeket, néhol ragasztottam fel szivacscsíkokat, hogy ne zörögjenek, bár ez nem volt jellemző eddig sem. A 156 több nyikorgó-csikorgó zajt kelt mit ez az autó, de sajnos a jobb ülés szokott zörögni.

Üzemanyagszűrő és nyomásszabályzó egységbe is került egy új szűrőbetét.

Eddig ennyi.

Folyt. köv.

 
>> Tuning és extraHardy // Alfa Giulia Veloce 2.2 D Q4 // 2023-01-22

Idáig csak sima tempomat volt de kis befektetéssel fel lehet okosítani. Így megrendeltem a kormánykapcsolót és beszerelésre meg aktiválásra került. Még ismerkedem vele. De idáig nagyon tetszik.

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2023-01-22

A Spider topikban Dimmu adott egy tippet első hangszóróra.
Megrendeltem, megjött, ma beraktam.
Mivel az ajtó felső részén lévő gyári magassugárzót benne akarom hagyni azt az újból ki kell kötni. Mivel a vezeték felül megy egyszerű (3.kép) csak el kell vágni a drótokat tőben. (4.kép)
Sajnos a gyári hangszórókon nincs jelölve a polaritás ezért azt egy ceruzaelemmel kimértem. A membránnak kifelé kell mozdulni és akkor az elem adja a polaritást (5.kép) Innentől már csak a vezetékek színeit kell azonosan bekötni.
A sárga csatlakozóból szemből egy csipesszel benyúlva ki lehet szedni a kontaktokat, azok jó rászorulnak az új hangszóróra, nem kell forrasztani.
Az új két végén is van egy-egy fül. Ezeket először csak lehajtottam, de a rács felrakásakor kiderült hogy le is kell törni mert a rögzítő fül nem megy a helyére.
A rácsból a két oldalsó fület ki kell pattintani mert nincs helye az új hangszóró mellett.
A két végén lévő megtartja és nem is zörög.

A rádiót bekapcsolva egy új világ nyílik meg.
Először is hangosabban szól, jobb a hatásfoka. A jóval nagyobb mágnest látva nem is csoda.
Hangszínszabályozó nélkül mintha a középtartományban kiemelne, de ha kell van mélye is. A sub-ot ráeresztve azzal szépen együtt dolgozik, összesimul a két hang.
Szóval jó, nagyot dob a zenén.
Köszönöm a tippet és csak ajánlani tudom minden GTV/Spider tulajnak.