Blog
Motorcsere történt valamint azóta egy olajcsere 10 ezer km után
A gyári színes emblémát a csomagtérajtón lecseréltem egy Fekete-Fehér 2015-ös emblémára. Ugyanakkor egy adagolható, dobozos fogselyemmel leválasztottam a Giulietta feliratot is. Így már szimmetrikus az autó hátulja, leszámítva az ablaktörlő lapátot, amin még agyalok, hogy menjen-e.
Hátulról, ha az egész autó látszik, nagyon jól néz ki most. Modernebbnek is :)
Iszonyatosan elkezdett visítani a kardán csapágy. Nem csoda, hiszen teljesen szét volt hullva. Fura, mert 3 éve volt cserélve. Remélem ez a mostani tovább bírja.
Váltóból folyt valahol az olaj, ezért elvittem átnézetni. Átnézték, kipucolták, pasztázták, a váltó tökéletes állapotban van. Az olajdekninél is folyt egy kicsit az olaj, ez is újra lett tömítve. + elkezdett nyüsszögni a kinyomó csapágy is, ami szintén 3 éve volt cserélve.
Költségek:
- kardán csapágy: 22500 HUF
- alsó kuplung munkahenger: korábban vettem nem tudom mennyiért
- felső kuplung munkahenger: 33279 HUF
- Coram kinyomó csapágy (amúgy húzó csapágy): 12797 HUF
- váltó átnézés: 60000 HUF
Fékcsigorgás volt az alapja. Gondoltam nem várom meg a gyári MOPAR fékbetétek cseréjét. Vettem mellé TRW "fékzsírt" is, meg grafitost is. most már ne szól. Csak az első négydugattyús brembok kezdték újra :D
Megjöttek az Alfa Depótól rendelt gyári, négy patentes, címkés szőnyegek. Nagyon jó a minősége és egyből helyére lehetett pattintani. Viszont, nincs a leírásban, hogy szőnyeg patent nem jár mellé. így akinek nincs a kárpitban, az anélkül befürödne. Ez elég kellemetlen hiányosság a katalógusukban.
9500 + futár volt az ára, ennyiért egy méretpontosnak nevezett, gagyi szőnyeget is alig kapni, ami fél év után felpenderedik, vetemedik, elkopik és csúszós marad, még patenttel együtt is.
Ez finom, vastag és puha. Mint a GT Blackline gyári szőnyege, ez is.
Rendeltem netről utángyártott kilincset, mert a jobb hátsó kettőbe' maradt. Egy alfákkal foglalkozó cég alkalmazottja szerint az első és hátsó között nincs különbség, amit kétkedve fogadtam. Kiszereltem, köze nincs hozzá! A hátsónak még a lapátja is rövidebb, a felfogatási pontok is szorosabban vannak. Aki hasonlót állít, annak ne higgyetek! Ha valaki csak "bal" és "jobb" oldalinak hirdeti, az 100% csak ELSŐT árul. Nem jó bele, hátra! Szóvak, még a flepni sem egyezik.
Sajnos feleslegesen bontottam le. Legközelebb egy teljes bontott panellal folyt köv. Most megragasztva visszakerült az eredezi
a MOL pontgyűjtő akcióban kaptam egy csomó matricát, amit utána jól be is váltottam a törökbálinti MOL kúton. Ezzel el lett költve egy csomó pénz. Juhéééé! Működik a reklám
Nem igazán működött a klíma, sőt, nagy melegben tűnt fel igazán, hogy lehet, hogy sehogy, be sem kapcsol. Elvittük ía Car-Kihagynihoz, mert épp ráértünk és rögtön fogadtak.
Egy kevés gáz hiányzott a rendszerből, amitől be sem kapcsolt a klíma. Most fel lett töltve, arcot lefagyasztja, viszont a minimum 6°C-ot nem sikerült elérni, csak 9,5-et, ami határeset. Egy hét múlva revízió, meglátjuk van-e mikro-lyuk, vagy ereszt-e a tömítés.
Teszteltük egy Felcsúti kisvasutas kiruccanással, hogy átszellőztessük a rendszert.