Blog

>> Tuning és extrapakai93 // Alfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2023-04-17

Hétvégén összeállt az utóbbi időben már aktívan tervezgetett multimédia update.
Az egész folyamat kirobbantója a korábbi blog bejegyzésekben megírt Blue & Me egység hibája volt, már akkor eldőlt hosszas tanakodást követően, hogy milyen irányba megyünk tovább.
A beépítőkeret beszerzése okozta a legtöbb gondot, már eleve az árával.
Nagyjából három gyártó két féle színe volt az opció. Gyártót tekintve az olasz verzió lett volna a legszimpatikusabb, de azt már sehonnan nem sikerült beszerezni, így maradt a német. Színben fényes zongoralakk fekete vagy világos ezüst, ezekből egyiket sem akartam, de ha már nincs más választási lehetőség akkor az olcsóbb ezüst lett a befutó. Ahogy megérkezett egyből vittem is egy barátomhoz, aki profin átfóliázta a gyárihoz nagyon hasonló matt sötétszürkére. Fejegységből az elsődleges fő szempont azt volt, hogy tudja WiFi-n keresztül a vezeték nélküli Apple CarPlay-t és Android Auto-t. Mivel korábbi autómban már volt Pioneer fej, elégedett voltam vele, így a Pioneer SPH-DA360DAB-ot választottuk. Ahhoz, hogy minden funkció működjön a kormányon is (8-ból, csak 6 gomb. Nyilván a Blue & Me specifikus 2 gomb halott.), szükség volt egy Connects 2 kormánytávvezérlő adapterre és egy LEAD kábelre ami összeköti a fejegységgel. Ha már szét lett bombázva a teljes középkonzoli rész és a fejegység tudja kezelni a tolatókamerát is, akkor már azt sem hagytuk ki a sorból. :) A kamera típusa: CA-503 és 170°-os a látószöge. Nagyon tetszik eddig a végeredmény, villámgyors a kapcsolódás. Még be kell lakni és szokni kell az új rendszert, de szerintem jóban leszünk! :)

>> SzervizSD // Alfa Giulia Super // 2023-04-17

Na végre, két tavaszi zápor közt feldobtam a nyárikerekeket, az óriás 17" felnikkel, ha nyárikerék akkor nagykerék:))))

Megnéztem végre milyen gumit is rakott rá Giorgio amikor alátette a platformot:)))
Hát EcoContact 6:))) Amúgy nem is olyan rossz így 20 fok környékén már jobban fog mint a téli Bridgestone:D

Szóval pipa, ez is megvan, téli ment a helyre, gyerekektől kértem kölcsön krétát:)))

Nyomás ok benne, majd kicsit kell kieresztenem belőle, mert már most 2.8 Bar menve:)

7000km:)

 
>> EseményFornitore // Alfa Giulia Super 200Le // 2023-04-16

Kis húsvéti kiruccanás Milánóba fő cél az Alfa Romeo Múzeum volt. Már nyári gumikon voltam ezért gyorsan a gumis még szerencse hogy nem hoztam el téli kerekeket tőle mert mindig elfelejtettem! Mivel olaszba 04.15-ig kötelező a téli és nem mertem kockáztatni egy 800 euros birságot ezért gyorsan visszakerültek , meg ugye induláskor nálunk is 2 fok és havaseső volt. Megérkezéskor 20 fok és felmelegedett téli gumik voltak😅 3 bar , kb 2-3 tized bárt leengedtem és kész. Az úton minden rendben volt és sohasem éreztem hogy kevés lenne az erő 4 fővel megpakolva . Még sohasem mentünk ekkora távot a Hugival mióta meg van kényelmes igazi utazó autónak mondanám . Megtett táv 2150 km 110-170 közötti tempóval átlag sebességem 100 a fogyasztás 7.9liter volt.

 
>> EseményPeti16V // Alfa Giulia Veloce // 2022-08-06

Egy dél-Francia körutat tettünk kifelé menet Innsbruck, Brenner-hágó, Garda-tó érintésével. Majd pár napot Mentonban töltöttünk és innen jártuk be a környék látnivalóit és a környező városokat. Nizza, Cannes, Montecarlo, Cap-Ferrat, csodás régió.
A következő célpont Les Arcs volt, ez Saint Tropez magasságában, de már a szárazföldi részen, Provance közepén helyezkedik el, kiváló kiindulópont a környék felfedezéséhez, de a tenger is gyorsan (kb. 30 perc) megközelíthető. Rengeteget autóztunk csodás tájakon vezető patika utakon, az autó nagyon elemében volt, és én is nagyon élveztem minden egyes métert. Ezt az autót ilyen túrákra találták ki, parádésan viselkedett!
És ami feltűnő volt, hogy a rengeteg drága sportkocsi ellenére nagyon sokan megbámulták, mivel errefelé alig találkoztunk Giuliával, Stelvióból is csak néhányat láttunk.
Végül hazafelé Olaszországon keresztül vezetett az út, és a fiúk győzködésére tettünk egy kis kitérőt Maranellóba. Nem kellett sokat győzködni 😀 Majd megpihentünk pár napot Velence környékén, hogy egy egész napot Velencében és egy másikat Chioggiában tölthessünk.
Hosszú de csodás túra volt, bármikor újraindulnék.
Megtett út: 3839 km
Fogyasztás: 9,2l/100km

 
>> EseményPeti16V // Alfa Giulia Veloce // 2022-09-28

A TPMS jelezte, hogy a bal első gumiban lecsökkent a nyomás. Nem sokat, uh nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget, hanem felfújtam. De sajnos estére megint lecsökkent, így biztosra vehető volt a defekt. Meg is találtam azt a nyűves csavart, ami átdöfte a gyönyörű P Zero AR-t 🙁
Aztán itt kezdődött a baj, merthogy több gumis is elzavart, mivel állítólag defektmentes gumit nem lehet javítani, ilyen sebességindexűt meg pláne nem. Ok, akkor új gumi kell. Igen ám, de sehol nem volt raktáron, csak majdnem ilyen, de azt meg nem akartam, hogy eltérjen az egyik keréken lévő gumi a másik háromtól. Így végül megrendeltem a gyárilag szerelttel azonos gumit, amit 3-4 napra ígértek. Két napra rá azonban menet közben kijött a csavar és teljesen leeresztett… Óriási mázlim volt, mert egy haver gumis utcájának a végén történt mindez, uh szép óvatosan elgurultam a műhelyig, ahol természetesen simán megoldották a javítást. Mutatta is Gyurma, hogy a Rema TipTop külön javítási technológiát ír elő ezekre a gumikra, tehát mégiscsak meg lehet őket javítani.
Az új gumi végül 10 nap múlva esett be, de már nem került fel, mert úgyis mennek fel lassan a télik. Majd tavasszal felrakjuk a javított helyett.

 
>> SzervizPeti16V // Alfa Giulia Veloce // 2022-07-11

Pappas, Kárpát utca.
A csere 27.000 km-nél történt (előrehoztam a 30ezrest, mert a nyaralás alatt túlfutott volna)
Csak olaj és szűrők, illetve egyeztettünk egy következő időpontot a visszahívásban elrendelt üa.cső cserére.

Érdekesség, hogy épp akkor tették ki a szalonokba a Tonalékat, így ott találkoztam vele először testközelből.

 
>> Eseménygyml // Alfa 156 SportWagon // 2023-04-12

Ismét ellátogattam a Slovakiaringre, ki akartam próbálni a fejlesztéseket, mert a Pannoniaringes hideg pályanap nem volt mérvadó. Erre viszont már hoztam a Slick gumikat a könnyű felnikkel.
2 etapra vettem jegyet, ez most 2x40 EUR. Az ebédszünet utáni elsőre és a harmadikra. Az elsőn viszonylag sokan voltunk, mindenki erre várt már. Ettől függetlenül próbáltam tanulni a pályát és kitapasztalni a sohasem használt Slick gumik tapadását. A tavalyi leggyorsabb köröm 2:54 volt. Ezt most már a felvezető utáni első körben sikerült megfutni. Ahogy jött a gumihőmérséklet jöttek az egyre jobb idők. 2:48ig sikerült lemenni.
A nekem második etapra úgy mentem fel, hogy egyedül álltam fel a boxutcába. Egész idő alatt egy Porsche és egy Suzuki versenyautó ment egy-egy kört. Ők valami beállítást teszteltek. Nekem viszont szabad volt az út, élveztem is nagyon ahogy egyre jobban tapadt, kezdtem ráérezni az ívekre, féktávokra. Ahogy jött a gumihőmérséklet megint egyre javult a köridő. Végül sikerült 2 db 2:47 es kört menni, majd egyszer csak a célegyenessel párhuzamos utolsó egyenesben nagy kék füst és lassulás következett. A motor leállt, de akkora volt a tempó hogy üresben sikerült kigurulni a boxkijáraton.
Kis hűtés után megnéztem, a vezérműszíj a helyén, víz van, olaj valamennyi van, megpróbáltam ráindítani. Nagyon veszíteni valóm már nincs, ha valami történt 6000 rpm-nél az úgyis elintézett mindent. Ráindítva néhány henger elindult, de a többinél érezni hogy kompresszió hiányos. Pontos hibaokot majd a motor megbontása után fogok látni.
Sajnos nem alakult jól a nap vége, de az autó már a garázsban van és várja a javítást. Ameddig működött, addig nagyon élveztem a napot. Tényleg nagyon jó volt vezetni. A futómű mostmár a nagyobb kerékdőléssel és vastagabb stabilizátorokkal ideálisabb a pályanapokra. A Slick gumik rengeteget hozzáadnak a tapadáshoz. A fékek nem melegedtek el, viszont a hátsó féket hozzá kell igazítanom az elsőhöz. Nekem a fachlift előtti autó eredeti 251mmes hátsó tárcsái és nyergei vannak. Ezt kellene a fachlift utáni 274-esre cserélni. Mindezt arra alapozom, hogy egy rövid féktávnál mikor már tényleg megcsúszás határon voltak a kerekek a hátulja elkezdett mozogni.
A motorproblémához valószínűleg több dolog vezetett. Nem figyeltem a hőmérsékleteket, szabad volt a pálya, élveztem a gyors köröket. Emelett visszatért a korábbi probléma, hogy 6500 rpm felett bent ragadt a kuplung pedál és leszabályzáson forgott a motor, majd mikor kb 5 másodperc után visszaugrott akkor hirtelen megkapta a terhelést. Ráadásul a 634mm helyett 615 mm-es kerékátmérő miatt én is többször beleforgattam a legszabályzásba. A nagy fojtószelep és szívórész miatt nem gyengül el abszolút magas fordulaton, hanem folyamatosan csak jön az erő és ha nem figyelem a műszert nem veszem észre.
Sajnos a vége így alakult, most kisebb kényszerpihenő jön.

 
>> SzervizTaxi33™ // Alfa Stelvio 2,2D // 2023-03-07

Carnet autóház Budaörs szervíz + szoftverfrissítés.

 
>> Tuning és extraGT Ɨ|ѯ // Alfa MiTo 1.4 TB QV SBK Edt. 58/200 // 2023-04-15

Beszereztem egy pár telót a csomagtérhez/ ebay - PL / 1 perc alatt bent volt nem kell már nyitogatni kézzel, felnyílik gombnyomásra.

 
>> EseményPeti16V // Alfa Giulia Veloce // 2022-08-16

Ezt igazából csak a fotó miatt teszem fel, mert egy Alfa még a büntetési fotón is jól néz ki! Nekem nagyon tetszik ez a paparazzi stílusú fotó 😀

Egyébként meg én voltam a hülye, benéztem egy utat Grado belvárosában és behajtottam egy sétálóutca szerűségbe. Pedig ott volt a tábla, meg egy kicsivel beljebb (ahonnan már csak visszatolatni tudtam volna), hogy be van kamerázva az út. Ez van, tanulópénz. 113,50 EUR volt a bünti.