Blog
Na most már elég. Miért koppan valami előre-hátra irányváltást követő fékezés közben? Csak a fékbetét lehet. Azannyát, mindkét oldalon elhagytam a féknyereg rugót. A régit szereltem fel legutóbb mikor betétet cseréltem, mert könnyen felment. Műhiba. Szépen fent is fogott a fék. Megtaláltam amit akkor be kellett volna tennem és beépítettem. Az új erős rugó jobban megnövelte a felfektetési utat, beljebb fog a fék.. Elrontotta a begyakorolt fék-gázpöccintési mozdulatot. Valamit tenni kell.
Kmét-Izsák-Orgovány-Izsák-Kmét
Megjárattam a kis járgányt az első nagyobb melegben. Minden rendben találtatott csak egyetlen dolog zavaró, hogy a fűtéscsap kicsit átenged, csendesen fűtöget, ami nyári melegben nem olyan szerencsés. Kis mókolás után megtaláltam a megoldást.
Nagyot ment.
~75km
A szervíz közben derült ki, hogy az ékszíjtárcsa gumija elfáradt így azt is cserélni kellett.
Km.:106962
Eltelt 5 év úgyhogy lecseréltettem a vezérműszíjat és a vízpumpát,valamint friss olaj is került az autóba.
A munkát ismét a Csörgő szervíz végezte.
Csöri apukája megjegyezte hogy nagyon jó állapotban van az autóm!
Jól eső elismerés volt olyan embertől aki tényleg sok alfát látott már 😃
DPF szűrő is ki lett mosatva.Győrben a turbo-tech cég csinálta.
Nem volt jelentős az eltömődöttsége ezért javasolták hogy ellenőriztessem a szenzorokat.Nyomásérzékelőt kicseréltem,meglátom hogy változik a regenerálások közötti távolság.(eddig kb 300km után renenerált)költség:60+12K
Km:316900
A szükség nagy úr. Több mint kilenc hónap után a kocsi összerakva és levizsgáztatva.
Elromlott az "AIR CONDITIONING RIGHT AIR MIXTURE FLAP CONTROL MOTOR - R.R". Szép neve van. A link alatt a meló lett volna. Hát persze! Beruháztam endoszkópos kamerára is. Hátha látom. Nyúlkáltam matattam mindenfelé. Jött a hideg, eső, idő hiánya és emiatt nem haladtam vele. Használni nem lehetett. Vagyis én nem tudtam, mert a motor 10%ban nyitva volt. Szóval jobb oldalt ömlött a meleg. Ezt még úgy sem lehetett lekeverni, hogy magamnak minimumra állítottam a hőfokot. Szóval nekem a régi buszos feeling volt, amikor fűtöttek hányásig. Koreai offosomból ki kell szedni 135 ezer km után az injektorokat, szóval egy ideig nem lett volna autóm. De gyorsan megcsináltam az Alfát.
1. Kép a motor
2. Kép látható alulról. Kesztyűtartó alatt balra
3. Kép A helye
4. Kép MESben a hiba
5. Kép MESben a státusza
Mozgatni, tesztelni lehet a MESben
Bejelentkeztem az autószerelőhöz, hogy vállalja be a melót, ha ki kell szedni a mindent is, mert nekem ehhez nincs türelmem. Mondták, hogy remélik megoldom és nem kell nekik szívni ezzel. 🙂
Szóval innen ki lehet szedni ezt a birkaságot.
Minden zsír. Semmi kín. Két csavar fogja. Ha nem úgy áll az új motor, ahogy a régit kiszedted, akkor se aggódj. Gyújtás ráadásnál megforgatja. Én ott tartottam forgatás közben és pár mp után minden a helyére csúszik. Nem gáz.
Műszaki is meglett az autón. Nyári gumik is felpattantak, szóval minden király.
Ja majdnem minden..bal oldal becsípődésgátló nem működik.
6. Kép
Front left hand side power window safety not available
Olvastam (mert tudok), hogy a tükör leszedése okoz ilyet. Nagyszerű. Pont leszedtem, mert ügyes vagyok. Azt hittem el van törve a tükör. Közben csak ki volt pattanva a helyéről. Emiatt kiszedtem, mert számolni akartam z vezetékeket, hogy megrendeljem a csere cuccot.
Szóval, visszapillantó okés. Ablak nem. 3 centinként jön fel. Van rá reset, de nem működik. Elvileg lehúz, utána 10-15 mpig gombol nyomva. Ugyanez felfelé. Ablakok fel. Ha fent vannak akkor 10-15 mpig húzni a gombokat. Ez nem megy nekem. Hiba benne. Még MESből megnézem, mert elvileg az is beszél hozzám. Elvileg ez magában az ablakemelő motorban van benne, mármint zz érzékelő. Megyek tovább, mert a tükör sem nyitódik záródik ahogy kell. Nem is értem ezt. Kicserélek mindent ahogy az autószerelők szokták kérni. 😆
Majd cserélem a képeket jobb felbontásúakra. Sry! 😃
Anno kiderült hogy az egyik 18"-as hátsó felnim kuka lett.
Ma sikerült találnom, megrendeltem.
Egy hét múlva érkezik :-)
Eljött a műszaki vizsga ideje.
Elrepült az a 2 év hamar.
Most is minden rendben zajlott és meg lett dicsérve a jószág a szuper állapota miatt.
Ismét 2 évig róhatjuk az utakat a következő pofaviztig :)
KM óra állás: 282.419
Ideje volt már kicserélni a bal hátsó lámpát. Ami eddig benne volt el volt repedve és beázott. Mindkét lámpa sötétítve volt annó. A jobb oldaliról leszedtem a fóliát de mikor megláttam, hogy a bal törött inkább rajta hagytam. Elég hülyén nézett ki a felemás sötétítés. Sajnos sok időbe telt mire végre találtam gyárit ami nem törött, párásodott vagy repedezett. Egészen Tatáig kellet érte autózni, de megérte. Mostmár teljes az összkép.
Elhasználódtak az első fékek és hallotam, hogy valahol kifúj a kipufugó.
Szokásosan kicseréltettem mindent ami szükséges volt.
Ezek lettek beszerelve:
Első féktárcsák -TEXTAR
Első fékbetét garnitúra - Unibrakes
Kipufogó cső rezonátorral - Bosal
A mellékletben töltöttem fel képeket a cserélt alkatrészekről.
KM óra állás 282.137