Blog
Legutóbb nagyon optimista voltam, mikor azt írtam, hogy nemsokára fent lesz a nyári kerék. Ennél azért bonyolultabb lett a dolog. A Stelvio szett hiába illeszkedik pontosan, hiába jók a méretek (osztókör-agyméret-col...) A Brembo féktől nem fér el. A küllők beleérnek a munkahengerbe. Szerencsére ez nem a gumisnál derült ki, hanem otthon, mikor már nem bírtam a kíváncsisággal és gumik nélkül felraktam. Nem maradt más hátra, nyomtávszélesítő kellett. Helyben esztergáltattam le 4 darab egyenként 8mm-es szélesítést. Ezt követően vettem a gyárinál 10 mm-el hosszabb csavarokat is, és tegnap minden összeállt.
A felrakás sem volt probléma mentes, mivel a hosszabb csavarok pont annyival lettek hosszabbak, hogy kilógtak hátrafelé a kerékagyból és mindenbe is beleértek. Úgyhogy kerék leszed, csavar levág, és újra próba. A végén kiderült, hogy minden csavarból nagyjából fél centit le kell venni. Na ezek után már klappolt minden és felkerült a nyári garnitúra.
Összességében nagyon jók a felnik. Csak ajánlani tudom az oldalt ahonnan rendeltem. (www.alufelni.eu). A felületkezelés gyönyörű, a méretek tű pontosak, (csak a weboldalon felhívhatnák a vásárlók figyelmét, hogy nagyfékre nem való!) patentül illeszkedik, és szerintem nagyon jól áll a Brerának ez a fajta felni.
Szemléltetésként teszek ide néhány képet.
Már pénteken megérkeztünk a színhelyre. Az odaút eseménytelenül telt. Esett az eső esély se volt tetőt nyitni. Ott találkoztunk Giuseppéékkel és kicsit később Zseléékkel. Giuseppéről rögtön megállapítottam hogy papírkutya mert nem mert Spiderrel jönni az időjárás miatt. Helyette egy kicsit erősebb Giuliával érkezett.
Vacsora után kerestünk egy csendes kocsmát ahol felkészülhettünk a nagy versenyre.
A felkészülés nem sikerült túl jól mert egyikünk se jutott be az első 10-be, mondjuk Fornitoréék se...
...de nem is ez volt a lényeg.
Maga a Rally a szokásokhoz híven jó buli volt. Szép tájakat láttunk és az időjárás is csodálatos volt. A rajt előtt kinyitottuk a tetőt és csak a célba érkezés után csuktuk be.
A látnivalók jók voltak az utak már nem annyira, de megoldottuk futómű és felnikár nélkül.
Abaligeten emlékeim szerint a 70-es évek végén jártam utoljára.
Szombat este immáron Fornitore csapatával kiegészülve visszamentünk a pénteki kerthelyiségbe megbeszélni a nap eseményeit.
Kis idő múlva Liquid is csatlakozott hozzánk. Felmerült hogy jövőre korábban kellene a Rally színhelyére menni és pár napos "edzőtábort" kellene tartani felkészülésként. Elmélet, gyakorlat és mindenki abból ami az idén nem ment neki.
Kissé hiányos emlékeim szerint fél 12-ig maradtunk. Több italból is sikerült kifogyasztani a vendéglátó egységet. Később volt aki enyhe másnaposságra panaszkodott :-)
Vasárnap kis kitérővel hazajöttünk, természetesen végig esőben.
Összesen 681 km-t mentünk a hétvégén, ebből 152,3 - 3 + 2,4 = 151,6 km volt a Rally hivatalos távja. Ennél kicsit többet mentünk - 154,5 km-t - mert az elején párszor eltévedtünk.
Végül 14 perccel többet mentünk mint a szintidő. Mint általában most is be volt kapcsolva az USB tracker így itthon tudtam analizálni az utat.
A feladatokra szánt idő 94 perc volt, mi összesen 1:32:27-et álltunk, tehát ez nagyjából stimmel. A 14 percet csak az eltévedésekkel és az esetleges lassabb haladással szedhettük össze az 3,6 plusz km ezt nem indokolta. Felmerült bennem a gyanú hogy az Orfű településen érvényes 40-es korlátozást nem kellett volna betartani.
Mindent összesítve az eddigi legjobb Selenia hétvége volt.
u.i.
A hivatalos eredmény szerint a 33. helyen végeztünk.
Cserélve lettek elöl hátul a fékek, Brembo max sport féktárcsák kerültek az autóra illetve Trw fékbetétek.
A párom felújította a féknyergek festését.
Cserélve lett a fékfolyadék is.
Vizsgáztatás.
Semmi javítandó.
Olajcsere: Selenia Star Pure Energy
Olajszűrő: Mann
Levegőszűrő: Sofima
Pollenszűrő: Kristal
Gyertya csere: Bosch Platinum
173.982km
Az előző tulajnál javítva volt pár éve az érintett szakasz, én kicseréltettem a bal oldali kábelköteget, mert megtört a csomagtérajtó átvezetésnél és elszakadt nem is egy kábel.
A hibaüzenetet a (fék)lámpára dobta, de elvileg a hátsó ablakfűtés vezetéke is megadta már magát korábban.
Kábelköteg javító készlet bal (A0001) - 22.900 Ft
Szállítás: 1.710 Ft
Munkadíj: 18.000 Ft (Helyszín:
Vi-Ga-Sz Autó Rábapatona)
km: 138.850
A legutóbbi szerviz óta beleszaladt 10 ezer km. a kis Juliskába, meg is kapta a Selenia 5w40 Star Pure Energy olaját, a pollen, levegő és olajszűrővel együtt. Ilyenkor le kell cserélni a fékolajat is, az is megtörtént (Tutela Top4/S). A hűtőfolyadék is igényelt egy kis utántöltést (Paraflu up). A sort egy klímafertőtlenítés zárta. (23600 km.)
Elkészítettem a karbonszövet bevonatokat, ma kicserélve, kopnak a nyers PP műanyagok a motortérben:-)
Meguntam ezt a primitív rendszert, amit az olaszok éveken át adtak el, miközben a világ átrohant felettük, mint egy úthenger. A jelenség alapja az volt, hogy az Uconnect 6,5 nem volt hajlandó a mobil telefonról Bluetooth kihangosítani a Waze hangnavigációját. együtt a zenével a telefonról lejátszani.
Erre készítettem egy egyórás zenét tartalmazó mp3 file-t, amit le tudok játszani fél 33% hangerőre konvertálva a háttérben, a Waze-t mellettFaék egyszerű, de működik!
A kép a netről, illusztrációként.
Olaj( Motul) olajszűrő,levegőszűrő, felső lengőkar (Maxgear) csere.
Eltelt újabb 10.000 km így ideje volt az olajcserének. Mivel minden rendben volt az olajjal maradtam a Motul 8100 XClean 5W40 mellett és MANN Filterek kerültek bele.
Bár a kocsinak kevés a futása, viszont közben elmúlt 5 éves, így egy vezérlés + vízpumpa cserét is megejtettünk. Contitech-et kapott. Kisebb átütések már voltak a gyárin, de egyébként még teljesen jó állapotban volt, még egyszer ennyit elmehetett volna. De legalább így nyugodtabb vagyok.
Közben volt egy lambdaszonda csere is mert valamiért bedobálta a P0420 hibakódot és kiderült, hogy a lambdadszonda nem működött. A csere után elsőre visszadobta újra a hibakódot, de pár 100km-errel később elmúlt magától. Azóta megtettem majdnem 1000km-t (2023.05.13), de nem jött elő újra, szóval úgy néz ki mégis csak megoldotta a problémát a szondacsere.