Blog
Tavaly nyúltam utoljára a kamera tápjához, ma újra sor került rá.
A régi kamerám - amivel a tavalyi nagy túrát a francia Alpokban is rögzítettem - lecserélem egy SJCAM SJ4000X-re. A régi csak HD felbontást tudott és a színei is kicsit furcsák voltak. Az új már full HD-t tud akár 60 fps-sel.
A felbontáson kívül még az USB csatlakozó is más, úgyhogy a tápvezetéket egy USB-C-re cserélte.
Teszt a Selenia alatt.
A hibás 3.0 V6-ot átvizsgálva találtam egy kis lyukat a blokkon és a kompresszió is eltűnt 2 hengerből teljesen, 2-ből részlegesen. A szívó részen fémreszelék volt. Sajnos tovább nem érdemes vele foglalkozni. Szétszedem és a használható részeket elrakom.
Poló talált nekem egy hiányos 3.2-est a willhaben-en. Hiányzik róla a levegő gyűjtő, a króm csövek, a befecskendezők és trafók fele és a frontend oldali hengerfejről a két vezérműtengely kerék. Ezek az én motoromról pótolhatóak. Cserébe az összes segédberendezés és a két féltengely rajta van.
Már évek óta gondolkoztam , hogy kellen egy teljes külső renbetétel. Most rászántam magam és egy profi szakember kezelésbe vette. Mutatós lett 🙂.
Múlt hét kedden volt az autó állapot felmérésen, itt megjeyeztek némi ledes átalakítást, amit vissza kellett alakítanom a műszaki vizsgához, illetve hogy több helyen csöpög az olaj a motorból. A több hely az a szelepfedél tömítés elöregedése okozta, érdekességként a blokk oldala csupa olaj volt, míg az olajdekni csont száraz maradt. A régi motoron tudtam, hogy mielőtt megvettem, előtte nem sokkal cseréltek szelepfedél tömítést. Így azt megvizsgálva, úgy döntöttem ez kerül be. Na itt bukott ki az is, hogy nem is rá való szelepfedél volt a motoron. Hiányzott egy levegőztető csatorna belőle. A régi motor szelepfedelén nagyon durva kemény lerakódások voltak, így azt nem álltam neki letakarítani, csak azt a kis fedelet, amin az a plusz csatorna megvan. Így lett a két szelepfedélből egy. Felrakás után lemostam a motort, motorteret. Ügy tűnik jó lett, mert ma le is vizsgázott az autó.
Ha már levizsgázott a kerekeket is átcseréltem nyárira.
Nyári gumikban: 29291km (4 szezont futott)
A téli kerekekben ismeretlen, nálam idáig kb. 7139Km ment bele. (2 szezont futott)
NOx szenzor végre tényleg cserélve és most tényleg megjavult az autó.
Szerviz: Duna Autó
Km: 40.819
Gariban cserélték, pénzt nem kértek csak elnézést a korábbi felesleges szervizlátogatásért. Korrekt volt a hozzáállás.
2023.05.09.
Facebook csoportban osztottak meg nagyon jó dolgokat a fejegységgel kapcsolatban, ehhez első sorban kellett egy szoftverfrissítés ez a videó nagyon részletes, és nagy segítség. Majd következő lépésben ellenőriztem, hogy tud-e tolató kamerát kezelni (teszt 5.kép), és tudja :)
Majd holnap folytatom, térképfrissítéssel, meg ha találok itthon megfelelő vezetéket a kamerának, akkor azt is telepítem...
2023.05.10.
A térképfrissítést megcsináltam, kezdetnek az indítási képernyő változott meg, de a frissítés nem sikerült elsőre (8. kép), sőt másodikra sem. Gyanakodni kezdtem, hogy hibássan jött le fájl, már kicsomagolásnál több POI fájlra panaszkodott a windows csomagoló programja, hogy nem áthelyezhető, de a winrar program egy kivételével mindent kicsomagolt, majd újra letöltöttem, ez után már csak azt az egy fájlt másoltam pluszban a pendrivera. Na ezzel kisérleteztem kétszer. Úgy tünt itt volt a hiba, a pendrivot lepucoltam, és a már másodjára letöltött fájlt kicsomagolva és felmásolva, már rendben vot (9. kép)...
2023.05.11.
Beépült a kamera is, nagyjából követtem a leírást. Nekem volt egy régi jó minőségű árnyékolt hongszóró kábelem, szerelhető RCA csatlakozókkal a vegén, így ezt befűzes után méretre vágtam. Mielőtt befűztem volna teszteltem mindent, hogy működik-e rendesen, mert a kamerám is kicsit eltért a leírtaktól. A jobb oldalon a küszöb melletti kabelkorbácsnál vittem hátra a vezetéket. Ami nem szerepel a videóban, hogy honnan kap áramot a kamera. Persze a tolató lámpáról célszerű áramot vinni. Én még mielőtt az ajtóba érkezne a vezeték ott kötöttem rá a 12v-ot(szürke fekete csíkkal), testet pedig a csaomagtatróban az ülés háttámlát rogzítő csavarhoz kötöttem, kárpit alatt van nem látszik. A prizmát a lökhárítóból nem tudtam kivenni, nagyon nem is feszegettem, nehogy megsérüljön a fényezés, belülről meg nem tudtam oda nyúlni, de a csomibol le lehet ereszteni a vezetéket, majd onnan fel lehet játszani a rendszámtábla világításához.
Nekem kb. 4.5 óras mutatvány volt beszerelni. Jó, nem is kapkodtam vele.
Idén kicsit későn volt az ébresztő. Télire felhoztam az akksit és időnként töltőre raktam. A visszarakáshoz, egy bundás segítségem is volt 😂
Az idei első krúzolás most csak egy rövid, kb. 30 Km-es gurulás és tankolás volt.
Végre úgy használtam a gépet ahogy azt eredetileg terveztem:)))
NEeeeeeem volt könnyű megállni... :)
Kb. 2 hete kuksolt a garázsban töltőre dugva, aztán eljött anyáknapja és rávettük magunkat egy M3 oda-vissza a hétvégi körre :)
Oda fele úton mivel 21h után indultunk minden sima volt:) Gondoltam megajándékozom feleségem az Alfázás örömével, és felajánlottam neki hogy vezethet végig, de olyan fáradt volt az egész napi kertben tevékenykedés miatt, hogy nem vállalta:) Ok akkor maradok én:)))
Továbbra is foglalkoztat a mi a jó az autónak, hogy szereti ha vezetik témakör, és ezt ismételten tovább fejlesztettem, most se nem siettünk, se nem túlélő módban féktávról féktárvra menekültönk az idióták elől :D
M0: D módban 100-110 km/h körül gurulva szépen 1800-2000 RPM körül (manuálban csekkolva 7-es sebességben tartotta magát) mivel tempomattal gurultunk így a fogyasztáson nem látszott hogy többet enne mint normal-ban. Szóval az M0-án Dinamic-ba kell rakni akkor nem akar 1300-as fordulaton hegynek fel röfögni :)
M3: itt már mindegy mibe raktam, mert 130-nál eléri a 8-as sebességgel is a 2000-es fordulatot, így szintén tempomattal végig gurultuk a távot, néhány felhajtós örömteli gyorsítással alapvetően nyugodt közlekedéssel, a fogyasztásom is normalizálódott 8.2 ennek már több köze van a katalógus adatokhoz :D :)
( tankolás óta csak két rövid kör jutott 1-1km hideg motoral, ami miatt 15L-en volt kiakadva, na ez már nekem is sok:D)
Nagyon szeretem mikor az egész rendszer átmelegszik és érezhető hogy pont úgy működik minden mint ahogy a tervező asztalon kitalálták, engedek néha a csábításnak manuálba átdobva a váltót milyen szépen váltogat vissza, milyen szépen dobja a következő sebességet terhelés alatt :)
Más ez mint a városban épp bemelegedett motorral tötyögni, szépen átmelegedett trombitáló kipufogóval, váltóval és minden penge és életteli:))) Öröm a gyorsítás:)
Szokásos rigolyáimat most is betartottam, extrém körültekintő pakolóhely keresés, lehetőleg olyan mellé aki nem megy sehova :D:D:D
De miután bemondták hogy jégeső várható még a villanyautók fedett napelemes töltő helyét is kisasoltam, hogy én biz beállok oda ha úgy alakul:D
Hát vasárnap már az elején említett népszopásba torkollott a hazaút, a mindenki most megy, közben jégesők, zivatarok vonulnak át a pálya felett, bogarak, baleset.. ami kell::P De nézve az időképet szépen megvártuk kúton a zuhékat, így minket elkerült:)
Talán egy fokkal jobb volt a közmorál mint előzőleg tapasztaltam de igazából enyhén szólva is inkább pórias mentalitásra vall... csak pár példa:
35km/val gurul mindkét sáv.. BMW az elválasztó vonalon gurul, hogy eresszék már el.. HOVA?:D Suzuki Stift 1.0 bőgő motorral érkezik és próbálja bizonygatni hogy ő nagyon menne:D de hova.. mina különbség a két ember között?:D Semmi:D
A tolakodók a legalja, ilyenkor szépen megnyomódik a pedál, ha üres előttem a pálya és go, majd szépen kisorolok és eleresztem a húgyagyút, ha majd újra utólér :D
Szóval kb. látom már mit várnak el az emberek egy ilyan autótól és én megadom nekik, se többet se kevesebbet :))))
Határozott relatív sebességgel távolodok, vagy előzök, nincs félreértés:)))
Ha pedig van hely akkor normálisan lehet közlekedni, ha nincs akkor hallgatom ahogy gangol vissza a 8 sebességes ZF és gurgulázik a motor:))) Jó ez így mindenkinek:)
7900km
Egész sokat kellett várnom az első bírságomra a Zölddel. Egyébként egy elég piti, 76 km/h-s sebességű kanyarvétellel buktam meg egy 60-as táblánál a 66. számú főúton Pécs felé. Nem kellett volna felraknom az első rendszámot, most nem lett volna bírság :)
A történet régen kezdődött. Piritu cartárs beszerelte a Spiderébe a tempomatot, a sikerén felbuzdulva, mi is megcsináltuk a 156-on.
A 156 "nyugdíjba vonult", így napi használatra hiányzott ez az extra.
Ezért elkezdtünk kutakodni, be lehet-e építeni 145-be. Nehezen találtunk egy Fiat-ost, aki már beépítette ilyen motorvezérlőbe.
Megkaptuk a bekötést, megcsináltuk a vezetékelést, amiben [k i z z o] is segített.
A MES látta is, hogy be van-e kapcsolva, azonban nem működött.
A Fiat-os azt ajánlotta, lehet, hogy szoftver frissítés kell. Felhívtam Manky-t, aki mondta, már csinált ilyet, valószínű aktiválni kell az ecuban. Felkerestük, pár perc alatt megoldotta, már működik :)
Ezután már "csak" 7 óra kemény munkával elkészült a kar tartókonzolja, bekerült a helyére.
Ezzel sikerült még egyedibbé tenni az autót.