Blog
Tönkre mentek a nagynevű Bilstein lengéscsillapítók (árukból és a márkanév miatt sokkal többet vártam tőlük). Mivel az Eibach lengéscsillapítókat is túl lágynak véltem, így a döntés egy komplett állítható szett mellett szólt, ami jelen esetben még gazdaságosabb is volt.
Németországból került megvásárlásra a TA-Technix állítható futómű, időközben pedig az Eibach rugókat el is adtam.
Meguntam Exide-al szenvedni.
Újra Varta-t vettem. Szokásos Silver 74Ah 750A.
frissítés: Vartával 1 éve semmi probléma.

Mint köztudott sajnos az Olaszok igen elszúrták a Giulia relé dobozát amit a jobb első kerék elé raktak. Aztán rájöttek a hibára és 2017 végén már orvosolták a problémát és felkerült a doboz 3x2 kivitelben a lökhárító mögé. De sajnos itt nincs vége a történetnek. Mert a relék maradtak a régiek amik hajlamosak beégni így nem oldanak le. Ezt szintén orvosolták és volt visszahívás is rá de nagyon nem vették komolyan. Nálam is a régiek vannak. Így megrendeltem Olaszországból az új módosított 11130885 számú Mopar reléket. Nálunk 12-14.000 Ft/ db onnan a 6 db volt 22.000 Ft és profi módon egy bakelit csőbe rakták és a relék közé kis nikecel darabot raktak. Szerintem egy atom robbanást is túlélnének simán sérülés nélkül. Ha lesz idom jön a csere.



Megkapta a kötelező olaj + szűrők cseréjét és egy új termosztátot .
Kapott egy új gyári gumiszőnyeget és egy hátsó emblémát.


Engem is utolért a híres M32-es váltó hiba. A hármas - négyes sebességben "síró" hangot adót ki ami egyre intenzívebb lett.

Már látható hol szeret megülni a kosz, és mely elemekre kell valami védelmet kitalálni, ahol könnyen karcolódik.
A hátulja eléggé felszedi a koszt, itt ez sima tisztotgatós, semmi extra, de így pár hónap és 1-2 megázás után is látható, hogy a csomagtartó nyitó környékén majd ügyesen kell takarítgatni, mert nem viszi ki a nagynomású mosó onnan a koszt, 200bar-t meg oda nyomni nem akarok.
IP69K minősítéssel biztos nem rendelkezik se a kamera se a zár (szakmai ártalom :)
A másik ilyen hely a küszöb alja, oldalról látható és nem viszi le a mosó, dörgölni meg nem akarom, majd valami kíméletes takarító megoldás kell.
Gyári fény, elég jó erős a bevonat az autón még nem látok karcolást, a lökös alján kívül ami a járdasziget magasság megszokásának következménye...
De látható hogy valamilyen wax vagy bevonat fog kelleni mert visszanézve a kezdeti képeket, azért úgy mutat igazán a géppéjármű:)
Érzékeny pontok:
- a B oszlop ablakok közti műanyag valószínüleg polycarbonat rész, nagyon könnyen karcolódik, ide majd kellene valami... ajtó nyitogatás, kabát, kesztyű, minden meglátszik
- ajtó belső küszöbök, a gyerekek valahogy ráéreztek és nem akarnak arra a részre ráállni, kifele is csak lecsúszdáznak, így nincs extrém mód nyúzva mégis úgy érzem kellene oda valami fólia, EDDIG MEGÚSZTA:)
- csomagtartó nyílásnál lévő lökhárító fennsíkság, na ez nem ússza meg, a boltban a táska, a kosz.. minden ott kulminál, ide valami védő kell
- a gumiszőnyegek nagyon jó szolgáltatot tesznek amióta látom mi mennyiségű sár, kutyulék gyűlik össze rajtuk, ez mind a padlókárpitba szóródna, ivódna bele, aztán meg csoldákozik az ember ha kutyaszagú az autó:) HASZNOS!
- a csomagtér is kapott egy gumi tálcát, mert második kiporszívózás után észrevettem hogy bolyhosodásra hajlamos a kárpitja így most ez megelőzve:)
Az eleinte furcsa formájú kilincs és egyéb geometriákat megszoktam, hogy mit hol fogok hogy tolom, teljesen otthonos, már csak néha-néha akadok meg a B oszlopban is ha pl. pénztárca vagy telefon van a kabát zsebemben, miért van rajtam kabát??? Még kalap is kéne:D:D:D Jó tél van na... :)
Lájk:)
Nekiugrottam a hűtő/fűtő rendszer felfrissítésének is.
Lehet, hogy lett volna még benne pár év, de tavaly első felindultságomban mikor a novemberi hidegben a fűtést bekapcsolva csöpögött a rendszer, megvettem a cuccokat. Mint kiderült egy bilincs meghúzással valószínűleg lehetett volna orvosolni. Ez örök titok marad.
Adtam az üzembiztonságnak egy újabb löketet.
Jobbnak láttam kivenni a műszerfalat és a középkonzolt, hogy hozzáférjek a levegőelosztó dobozhoz.
Szétszedtem, kiporszívóztam, teflonos szilikonnal megkentem a lapátokat. Cseréltem a csapot, sajnos a membrán nem ehhez való volt, így utánrendeltem a zárócsapot.
IPRA a néhai gyártója a levegőelosztó rendszernek. A hőcserélő full réz, a csap már a kései műanyag kivitel, az is IPRA gyártmány.
Felszereltem a vízpumpát is. Érdekes, hogy ezen keresztül kapja a fordulatszámmérő a hajtást a vezérműláncról. A hajtást át kellett szerelni, szerencsére a spájzolt alkatrészek között találtam ehhez való új tömítést, nem kellett külön készíteni.
A hűtőt kivettem, kimostam. Az Akron gyártmanyú csöveket a hűtőrendszerhez már felszereltem.
Folyt. köv.








Tegnap megérkezett, ma beszereltem, és bekötöttem. Faceliftes 147-ből érkezett, annyi, hogy a stekker nem stimmelt, de minden más passzol, és működik.



