Blog
Egy piros lámpánál láttuk meg először a 155-ös kicsikét.Eladó és egy nagyon könnyű tel.szám volt ráírva.A feleségemmel összenéztünk és már el is döntöttük hogy felhívjuk.Kb 1 hét múlva találkoztunk is.Nem szeretném egy disznó ólhoz hasonlítani az állapotot(megtehettem volna!)de katasztrófa volt és ami letörhető egy autón,az itt le is volt törve!Egy lógó ramaty első lökhárító és a repedt szélvédő még tetézte a magamba fordulást.A tulaj ezt látván,meglepően nagy árengedményt tett.Jött a jó kedv!Aztán mikor kiderült ,hogy törzskönyv nuku...Szóval fordulatos nap volt!Átírást két hónap után tudtuk intézni+kaptunk büntetést a biztosítótól.Élből 250E-ret ráköltöttünk és azt hiszem kb most lesz áránál az autó,ha nem üt be valami extra nasi!A ragasztható dolgok után,már nagyon zavart,hogy a lámpák fele nem égett.Így hát megint szerelő következett és a legtutibb xenon égőket kértem.Itt a szívás akkor lett,mikor minden második szembejövő villogni kezdett.Először küzdöttem,vissza reflektoroztam(hülyék ez a tompítottam!!!)aztán mikor megfigyeltem,hogy kétszáz méterről a fa tetején lévő verebek szeme színét is szinte látom,hát akkor két dolog jutott az eszembe:ba z+ és hogy valami tényleg nem stimmel!A tulaj is említette anno,hogy volt egy kis kocc,a szerelő is mondta és én is látom a megtérdelt műszerfal alsó részén,hogy itt valami történhetett,annak idején.Valószínű,hogy a lámpa és a lökhárító ennek a történetnek a szenvedő alanya(na meg én!)Most ködfényszóróval és helyzetjelzővel közlekedek(BOCSI!!) és jelenleg nagyon izgatottan várom a motoros lámpámat!
Nem tudom, hogy csinálta, de amióta megvan az Alfa, azóta nem fogyott ki az ablakmosó. Na jó, pénteken kifogyott, több, mint egy év után. És használtam rendesen. 138.000 km- től 160.000 km- ig.
Nemrég észrevettem hogy a termosztátom rendetlenkedik. A víz hőfoka alig közelítette meg a 90 fokot, a termo máris átkapcsolt, és lehúzta 75 fok alá a hőmérsékletet. Egy-egy hosszabb út alkalmával ez a dolog folyamatosan ismétlődött.
Ma sor került a cserére. Az új termo teszi a dolgát és újra minden a régi lett! :-)
ImO-nak köszönhetően elkészült a Viharsarki matrica,amit le is hozott Battonyára.Még aznap este fel is került a hátsó szélvédőre.
Köszi ImO !!! :)
A második Alfám megszerzése,egy érdekes történet volt!Egy üzlet előtt láttam meg(fekete 2.0 TS)pont amire vágytam.Mikor bementem,gondolkodás nélkül a tulajt kerestem és mikor előttem állt,nem is tudtam mit akarok hirtelen.Kis dicséret után megkérdeztem,hogy nem eladó véletlenül?Válasz:NEM.Hát itt torpant meg igazából a beszélgetés.Rövid vakarózás következett,majd elgondolkodva azt mondta:kezdi kinőni és a 164-es már megfordult a fejében.Telefonszám csere és ígéret ,hogyha eladó lesz szól.Félév múlva csörgött a telefon(kapott egy Fiat Cromat),hogy most már eladó a fekete GAL,tárgyalhatunk!Hát miénk lett a drága!Utána félévig két 75-ösnek voltam büszke gazdája,mikor is jött a vevő.A srácok annyira nézték az új gépemet,hogy szólnom kellett:a másik eladó!Aztán itt is felmerült a dolog,hogyha majd...akkor ők jönnek...Hát azóta jó pár év eltelt!!!
Hát elkövetkezett a "mérföldkő" /az írások szerint 61.000 km-t ment a "szíj"/ ; megtörtént Csöri cartás által a nagy orvoslás:
- vezérműszíj, bordásszíj, görgők, vízpumpa cseréje
- pollen szűrő
- olaj /selénia :)/ , olajszűrő, gázolajszűrő, légszűrő csere
- új fagyállóval feltöltve /ugyis jön a nyár :) /
Természetesen most sem volt probléma mentes a csere, mert az utolagosan beépített klima nem várt méreteket hozott:( nem stimmelt a szíj hossz ill. az egyik görgő mérete, de a jó hozzáállás /ami Csöriéknél mindig megvolt/ 1 óra múlva már megvoltak az új alkatrészek:) Köszönjük :D
150.100 km
A bal első kerékcsapágyat kellett cserélni, mert csúnya hangja volt. Biztos a magyar utak számlájára írható ez is :( Plusz a vezetőoldali ajtó zárjában szétugrott valami, ezért csak belülről lehetett kinyitni. Ez is javítva lett.
Kicseréltem az ékszíj továbbító görgőt, még a végére kell egy porvédő, mert ami az enyémbe volt sajnos nagy rá, de Csöri azt mondta neki akad egy, cserébe adok egy nagyobbat neki, igaz a mostanit is Ő adta. Már csak arra kel járnom.
Furcsa érzés volt felrakni a Használtautóra az autómat. Az már olyan hivatalos.... először itt az amorén tettem fel a hirdetést, az még olyan vidám volt... mert az Nektek szólt, olyanoknak, akik értik, milyen érzés ez.
Pár hétig csak az adatlapomon volt kiírva, hogy eladó, elvihető... páran érdeklődtek is, van is, aki egész komoly érdeklődőnek tűnik. Remélem nem fog megharagudni, hogy most már mindenhol hirdetem, de hátha ezzel őt is ösztönzom kicsit :)
És hogy mi lesz az utódja? Többen már tudják, nem titok (már Takács Ákos is tudja, ki mondta el neki??? :)
Szóval sokat osztottam-szoroztam, milyen Alfám legyen. Szemeztem a Brerával és a 159-essel is. Utóbbihoz fiatalnak érzem magam, a Brerából pedig csak a faceliftes tetszik (ülések, stb.), abból pedig egy olyan felszereltségű, amivel kiegyeznék, bővel túl van a 10 millió forinton. Nem tagadom, elgondolkoztam egy Z4-es BMW-n is, de mindennapi használatra alkalmatlan lenne egy kétüléses roadster. Két autót pedig nem tudok megengedni magamnak.
Így hát, úgy tűnik, hogy az új autóm is egy GT lesz, csak egy picit fiatalabb, és a csúcsmodell. 3,2 V6. Talán megértitek :) ... frissítés: de lehet, hogy ez mégsem jön össze, így más Alfa után kell nézzek. Az se lesz rossz :)