Blog
Téligumik, Good Year ug7+ 195/60/15
Csomagtartó ajtó zárcsere, nyitott csak a csomagtartó világitást nem kapcsolta...
Ma volt idő helyrehozni néhány hibát.Többek között a kilincs került cserére,amely szegény nemrégiben jobblétre szenderült.Derék Marklar jóvoltából sikerült szert tenni egy pont ugyanolyan színű(szép ződ) kilincsre,így hát szépen bent virít már.
Kicsit idegesítőbb volt a villany hajtotta ablakemelő harcképtelensége.Kiderült,hogy a két gumi távtartó szakadt szét,valamint a spirál is kiugrott a motrból.Szerencsére pont volt kéznél egy másik emelő,amiből kinyertük a bisz-baszt.Kicserélődött végre a háccsó ablak szgélye is,amely el volt törve.A végén még volt idő delejt csalogatni az óra panelbe és a fűtés tekerentyűkbe.Tök zavart már,hogy nrm látom az időt.
Köszönet Ari barátomnak munkájáért :)))))))))))))))))))))))))
Most,hogy újra itt a tavasz,elérkezettnek láttam az időt,hogy téli papucsok kerüljenek fel az Alfára :)Legalább nem volt senki a gumisnál.A gumis aszongya,hogy most is sokan nyári gumikat tesznek fel.Én meg úgy gondolom,hogy lesz még tél :(
Használtat rakattam fel de jó állapotú:4-5 mm-es.Most már jöhet a hó.Az ónos eső ellen úgysem ért volna semmit.
Útra keltünk ismét,útba ejtve az etyeki dombságot,hogy újra lássuk a platánsort,amivel nem tudok betelni és hogy megnézzük a Bory várat,amelyet már régóta tervezünk.Persze téli szünet volt.Úgy kell nekünk,minek autózgatunk ilyen messzire januárban.Kívülről azért megszemléltük.Szerencsére a közelben laknak rokonok,így legalább meghívattuk magunkat egy pompás halászlére :)
A sors úgy hozta,hogy a mai napon Alfáznom kellett,amit egyébként szeretek de kissé morcos voltam,mert nem aludtam ki magam de azért jó volt kicsit autózni végre 120-as tempóban az ónos balhé után az új M nulláson.Nem vagyok vele elégedett,mert kissé egyenetlennek éreztem,szerintem betonból tákolták össze,nem jósolok neki hosszú időt.Viszont Pécelen találkoztunk néhány vidám Alfással.
Ma is szép idő volt, adta magát az autótisztítás. Mosás, porszívózás, ablaktisztítás, műszerfalápolás. Sőt, még a motortérből is kimostam a kb. 12cm vastag porréteget. Most szép tiszta kívül - belül!
Hétvégén alig vergődtem el Gyulára majdnem visszafordultam mert ismét kigyulladt a "check engine" lámpa..... 50 km-t mentem 110 max tempóval mivel letiltott az elektronika! Hazafele láss csodát elaludt és úgy húzott mint egy állat! Előzménye a dolognak, hogy decemberben javarészt csak rövidebb: 5-10 km-es távokra ültem bele ideje sem volt felmelegednie a mocinak talán ez is közrejátszott (lekormolódott a rendszer)!
Ennek a fele sem tréfa szombaton belevájtam magam megint "turbónyomás érzékelő-túl magas jelszint" hibakódot olvastam ki az "agyból" első lépésként ezért kipucoltam a turbónyomás-szenzort (fertelmesen nézett ki)! A következő nagyobb művelet még várat magára nevezetesen a turbó levétele és a geometriás rész kitakarítása! Km óra állás:112300.
Az én történetem egy Ladával kezdődött.Mikor már több olajat ivott,mint benyót,akkor elgondolkodtam...De hiába voltam mindig is Alfás legbelül,mégsem egy ár kategóriába tartoztak.Akkoriban a kollégám is autó cserét tervezett (Suzukiban gondolkodott a dög!) és vettünk egy Expresszt.Nekem a 75-ös volt az álmom és pont volt egy!Az ágy alatt lévő 2 forintosok is mozgósítva lettek és pár nap múlva mentünk is a kocsiért. ETH rendszámú volt,kicsi kopott itt-ott (Ez Tiszta Hülye jelzőt meg is kaptam!) de én már tudtam,hogy az Alfa velem jön.Az eredet vizsgán volt egy kis laza vigyor,mikor mérték az autó elemeit,de nem érdekelt a dolog.Egyesből simán négyesbe váltottam,így a Lada is megy
(gondoltam!!!) de ez sem izgatott,mert nagy élmény volt először 75-öst vezetni!!!