Blog

>> Tuning és extraötödik Béla // Alfa 145 1.6 TwinSpark // 2009-01-26

Vettem bele ledes helyzetjelző izzókat, mert a xenon mellett rendkívül ostobán nézett ki a sárgás fényű izzó. Most sem jobb a helyzet, mert szerencsére az egyik izzó gyárilag fos, így most nem sárgán, de sehogy sem világít. Azért amelyik működik az jól néz ki. Veszek még egy párat, hátha abból is jó lesz az egyik, és akkor mindkettő világít majd. Remélem...

 
>> EgyébVerep // Alfa 155 2.0 TS 16V Super // 2009-01-26

Probléma a bal első ajtón az ablakemelő és a törött kilincs volt. Előzetesen már az anyagbeszerzés megtörtént. Ezek után a szombati napsütést kihasználva csak rajtam állt a javítás. A project sikeresen végződött, minden működik.

>> SzervizCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2009-01-25

2009. január 25., 135.997 km
172 nap és 10771 km után újra eljött az olajcsere ideje. A cserét András bácsival oldottuk meg egy vasárnapi ebéd keretében.

- Olaj Selenia WR 5-40 15600 Ft (Elaforg)
- Gyári gázolajszűrő 5900 Ft (Erhard)
- Olajszűrő 1890 Ft (Erhard)
- Levegőszűrő 1800 Ft (Erhard)

Bár rutinműveletnek tűnik egy olajcsere, ezúttal voltak nehézségek is. Én, főkibici pozíciómnál fogva erről nem tudtam, csak az András nagyon sóhajtozott lenn az aknában, ezért kénytelen voltam lehajolni hozzá. Meg is fájdult a derekam, de nem törődhettem vele, mert az András már méteres erőkarral próbálta megnyitni az olajleeresztő csavart és az meg se mozdult. Ekkora erő kifejtése esetén már reális esélye van, hogy az öntvény kapitulál, ezért nem nagyon feszegettük tovább a dolgot. Végül András édesapja segített a jobb kezébe épített rezonátor segítségével úgy megrázta a csavart, hogy az legyőzte a rákent ragasztót (?) és megindult. Úgy fellélegeztem, hogy megemelkedett a garázs teteje. Az András is, mert egész idő alatt egy 156 műszerfalon állt, amiről nem is tudott, mert egyszer régen oda rejtette az aknába. A pici MJET olajszűrőt olyan gyorsan cserélte ki, hogy szemmel nem tudtam követni. A kifolyott olaj ronda fekete volt, jóérzésű ember ilyet nem hagy az autóban. Ellenben az aránysárga, gyönyörű, új, friss, fincsi Selenia nagyon szép látvány volt, ha nincs fogvacogtató 7 fok a műhelyben, biztosan vadvirágos, méhektől hangos méznektárhoz hasonlítottam volna. A gázolajszűrő cseréje a márkaszerviz szerint nagy esemény, Andrásnak két perces munka volt, amiből másfél azzal telt, hogy megpróbálta belőle kiönteni az összes gázolajat. Közben megtanultam, hogy a Beta nagyon jó szerszámokat gyárt. A levegőszűrő cseréjéhez le kellett venni a motorborítást, egész jó mulatság kihalászni a szűrőt ill. visszarakni az újat és bekattintani a bilincset. A levegőszűrő annyira poros-koszos volt, hogy elhatároztam, ezentúl véletlenül sem hagyom ki és azt is 10000 km után cserélem majd. A mostani így 21016 km-en át szolgált, ami szerintem marketing duma vagy az, aki összeállította a szervizkönyvet, még nem látott húszezret futott szűrőt.

Azért én se voltam teljesen haszontalan, az alsó motorvédőt egyedül szedtem le és segítettem visszarakni :) Másodosztályú inasnak szerintem már jó vagyok, sőt törlőrongy adogatásban verhetetlen vagyok.

A csere után picit járattuk a motort és kiderült, hogy a 4 liter olaj nem elég neki. A pálca alján még nem látszott olaj, a számítógép szerint 2 egység hiányzott. Kapott még 3-4 decit - most már a pálca felénél volt az olaj, de a számítógép szerint még mindig hiányzott 2 egység. Többet már nem mertünk beleönteni és jól is tettük, egy kis idő után szépen megállt az olajszint a MAX jelzésnél és a számítógép is észbe kapott.

 
>> Tuning és extramunyu // Alfa 156 2.0 16V SW // 2009-01-26

Múlthéten elvittem a "kicsi"kémet egy fóliázással foglalotoskodó szakszervízbe. (Ismerősöm ajánlotta, mert neki a rokona)
A tervem az volt, h csak a hátsó ablakokat fóliáztatom le, de mikor megláttam a választékot :-), az elsőkre is tetettem. Mindezt persze műbizonylattal együtt... (A rend őrei nagy-nagy bánatára)
Reggel 8-kor beállatam a műhelybe és délben már mehettem is az autóért.

 
>> Szervizmunyu // Alfa 156 2.0 16V SW // 2009-01-26

Nos... Megtörtént az első nálam töltött olajcseréje a "kicsi"kémnek! Selenia 10W40-es AlfaRomeo olajat adtam neki! Talán tartott 1,5 órát a művelet.
Leeresztettem az olajat félig, majd feltöltöttem motortisztító folyadékkal. Járattam kb 5 percet az egyébként is üzemmeleg motort. Majd ismét kinyitottam a leeresztő csavart. Olajszűrőcserét követően feltöltöttem a "friss" olajjal és már kész is a művelet.
Kb 1,5 literrel kevesebbet eszik. Most kb az átlagfogyasztás 11.8 l/100 km

 
>> Egyébkalizsoli // Alfa 156 1.6 TS Sportwagon // 2009-01-26

Még néhány fotó...

 
>> SzervizBaxy // Alfa 145 1.4 Boxer // 2009-01-25

1,Motorolaj csere:az Agip Formula LL Plus-t Selenia 20K váltotta.

2,Váltóolaj csere:gyárilag előírt Tutela került bele +STP adalék

Sajnos a váltóm igen zajos úgyhogy a végső megoldás a csere lesz.A leeresztő csavaron igen sok fémreszelék összegyűlt ami a képen is látszik :(

Köszönet Ferkének az olajakért valamint Gábor barátomnak a szerelőakna biztosításáért és a segítségért!!! :)

 
>> EgyébHaddel // Alfa 33 1.5 // 2009-01-25

Mit csinál egy normális ,átlagos ember hétvégén? Például kirándulni megy a családjával ,esetleg rokonlátogatóba ,netalán csak otthon ül és tévézik. Ezzel szemben egy őrült alfás a rozsdás, olajos fekália legmélyén lubickol,mégpedig azáltal ,hogy belefog abba a "mission impossible"-ba ,hogy a szutykos vasból egy motor kinézetü valamit varázsoljon.
Szóval ez a hétvége is elrepült,de nem mondhatnám ,hogy értelmetlen időpocsékolással telt. A szombat a tisztitáshoz szükséges holmik beszerzésével kezdődött. Irány egy nagy áruház ,ahhol minden egyhelyen megtalálható. Igy lett meg 20 percen belül a hidegzsíroldó,a fúrógépbe való drótkorong ,a motormosó ,és a gumikesztyű. Hihetetlen dolog került elő a rozsda ,és az olaj alól. Kiderült ,hogy az 1.5-nek hitt blokk valójában 1.7-es! Elöször azt gondoltam rosszul látok,gyorsan lekaptam a hengerfejet, de a dugattyun is 87-es szám állt .(Ez a furat átmérőt jelzi mm-ben. Az 1.5-ösé 84 mm). Na sebaj gondoltam, a legegyszerübb tuning ugyis a köbcentik növelése. Néhány plusz lóerő még senkinek nem ártott meg!Hát még nekem! Szombat estére már szép volt a blokk ,és a hengerfejek. Vasárnap tovább finomítottam a felületeket,plusz kivettem egy dugattyút,kiváncsi voltam mennyire kopottak a csapágyak a hajtókaron. Még nem vészes ,de ugyis kap ujakat.A henger falak is egész jók ,látszanak a hónolások ,a vállak sem vészesek. Ide is elég lesz az uj gyűrű. Kap egy szolid fényezést is a blokk,hamár homár! Talán jövő héten be is szerzem a cuccokat, és folytatódhat a projekt. Remélem 8-áig össze is jön,mert akkor haza utazom ,vihetném magammal a mocit is .Na de nyugtával dicsérjem a pénztárost! :D

 
>> Szerviz147Smz // Alfa 145 1.6 TS Special Edition // 2009-01-25

Csöri megnézte rázópadon a szilenteket, és lassan cserélni kell, de egyáltalán nem vészes a dolog. Kicseréltem továbbá a csomagtartó meggyengült teleszkópjait, a vezető oldali hangszórórácsot, és az anyós ülésnél lévő belső kilincs műanyagok. Ez utóbbira 1 évet kellett várni, mire a gyártónál összejött elegendő megrendelés a legyártásukhoz. Természetesen minden gyári alkatrész.

 
>> SzervizBenőke // Alfa 146 1.4 TS // 2009-01-25

Kicseréltem a hőgombát másodszorra is. Első csere egy bontott darab volt, ami egy ideig úgy ahogy jó volt de később nem győzött meg a működőképességéről. Szóval ujra csere jött de mostmár gyári BOSCH. Meglátjuk milyen lesz. Az első jelek bíztatóak :o)