Blog
olajcsere, szervofolyadék töltés - mert ugye a csere drága volna, ismét egy hátsó egő jobb oldalt, met ez Alfám betegsége, ... nyári tappancsok feltétele, sulyozás, ... jobb első csapágy csere - szervizes örömére levegő nélküli meló, igy jol megszopta a tizéves csavarok kiengedésénél, bocsi
első futómü rendbetétele, jobb hátsó csapágy csere, egők cseréje, mert a régiek már semmit sem értek.
Ma volt egy pár szabad családmentes órám.Sikerült összefűzni a mocit,felrakni az új adagolót és az olajpumpát.Égető szükségem lenne egy 75Td kipuf sorra,mert addig áll a mutatvány!!
Végre elkaptam a "szokásos" km-óra hibajelenséget: sokáig a mutató meg sem mozdul, majd eccercsak meglódul és mutat jó sokat...
Most is ez volt, laza 4000-es fordulaton (5. sebességnél ez 120-130-as tempó) mutatott közel 180-at.
Ráadásul a töltésjelző is parázslott rendesen közben.

Az első hosszabb út a baleset óta. Nagyon szépen viselkedett az autó. Minden ok vele. A fogyasztását sajnos nem sikerült kitapasztalni még teljesen, de 9 liter körül mozog végig klímával. 600km-t tettünk meg zökkenőmentesen 2 nap alatt, úgyhogy azt hiszem mostmár végleg megnyugodhatunk, hogy jól össze lett téve a masina. A kartervédő viszont hiányzik, mert nagyobb sebességnél kicsit visszafogja az autót a hiánya. De ami késik .. És ami jó hír, hogy arrafelé is vannak alfások:) és valamelyik még azt is tudja, hogy hol találja a refi kapcsolóját köszönésképpen:)




- 2l szervóolaj
- felső hűtőcső
- 4db bilincs
Gyermekünket és persze magunkat védendő a tűző nap káros hatásaitól, ill. a verda még inkább maffiózóautóvá tétele céljából beszereltem ma egy rolót hátra. A gyárival teljesen azonos méretű.
Vezérműszíj, fordulatszámszabályzó, nyomásszabályzó vagy a fene tudja micsudák
Az úgy kezdődött, hogy egy ismerős megkérdezte, nem akarok-e egy hétvégére Fiat-ot tesztelni. Gondoltam miért ne, az 500 egyébként is érdekelt, a kisköbcentis turbós motorról nem is beszélve. Sajnos a kettő együtt nem lehetséges egyelőre, sőt az 500-ról is le kellett mondanom, azt még nem adják oda 2 napra.
Annyi baj legyen, ide nekem a Puntot, lássuk mit tud a 120 lóerő a valóságban.
Nos, hát nem keveset. Nagyon rugalmas, bárhol, mármikor megindul, persze azért kell a 2500 1/min fordulat, hogy töltsön a csiga.
Csöndes a gép, a német autópályán :-P :-D 150-nél szinte csend van, se szélzaj, se gördülési. SImán elérte a 200-at, egyszóval tök jó a motor.
De azért vannak árnyoldalak is. Kemény, kopogós a műszerfal, nem bőr a kormány és a váltó, de legalább izzasztó műanyag. Bár sokkal lejjebb engedhető, mint a 146 ülése, de még így is egy kicsit magas, és nincs elég oldaltartás. Egyik barátommal utaztunk együtt 150 km-et, ő azért azt mondta, hogy a saját Astra-jához képest ezek már sportülések... no comment :D
Kissé pontatlan a váltó, bár a gyors váltás nem akadály.
Ami viszont abszolút negatívum: a központi zár vezérlése. Szombat reggel a jobb hátsó ajtót nem lehetett nyitni, csak belülről, tegnap reggelre meg a bal hátsót. Ma reggel viszont minden ajtó elsőre nyilt. :-)
Szóval azért még van mit reszelni a gépen.
Teli tankkal kaptam, úgy is adtam vissza, és bizony ez is benyelte a 10 litert. Igaz meg is lett hajtva rendesen.
Kedves Alfa Romeo!
Írtózatos iramban tessék fejleszteni azt a motort, ami legalább 2000 köbcentis lesz, lesz rajta egy Ollah által is elfogadható és letesztelt turbó :-)
Elmegy melletünk a világ, pedig csak a másik csarnokból kellene átrángatni azt a néhány mérnököt, akik ezt kis méregzsákot megalkották. Látszik, hogy ügyesek, és ha végre meglenne a 250 fújtató paripa, a 159-es 1700kg-ja se lenne annyira sok...

Marklar mestertől a következő apróságokat sikerült megszereznem egy akciós csomagáron:
- belső relétábla majdnem összes reléje
- 1-2 egyéb relé
- egy halom biztosíték
- fél flakon festék + lakk
- órapanel
Ezekből a festék és az óra akutan votl szükséges, a reléket tartalékba,a biztiket ő adta ráadásnak.