Blog

>> Autóápolásimi156 // Alfa 156 SW 1,9 JTD // 2008-03-22

Megajándékoztam a szeretett olajkályhámat egy kis finomsággal:)!
Az előző bejegyzésben említett szerelő tanácsára vásároltam olyan gázolaj-adalékot amely kifejezetten common-rail rendszerű dízel motorokhoz való!
Teljesen eltávolítja az üzemanyag rendszerben lévő lerakódásokat ezzel optimalizálva a motor működését!
Ezzel megnő a magasnyomású szivattyú és a porlasztók élettartama is!
Természetesen mindez vagy igaz,vagy nem!De mindenesetre rosszat biztosan nem teszek vele,ha használom:)))!
Azért valószínüleg nem valami gagyi cucc,mert a német TÜV által bevizsgált adalék!
A szerelő állítása szerint a motor-teszter által is kimutathatóak a változások az adalék használatával.
Köztudottan rossz a minősége a kelet európai gázolajnak,legalább is ezeknek a magas nyomású rendszereknek nem igazából felel meg!Ezért is hihető a dolog:)!

 
>> Egyébtipoatti // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2008-03-22

Ellátogattunk hát ide is, tetszett a tali.

>> EgyébBrezó // Alfa 166 2,4 JTD (151 LE) // 2008-03-22

Beszéltem a kereskedővel(PASKÁL AUTÓ) még hétfőn (2008.03.17.) 14-én vettem az autót, hogy a hiba megint fellépett és valamilyen fórmában a javítás kölcségét felezzük meg.Mivel a jelenség autó mustra közben is jelen volt majd próba során eltünt.Megegyeztün, hogy ha jelentkezk a hiba akkor tesznek lépéseket az ügyben, persze ezt az igéretet elfelejtették sőtt a régi tulajdonosra akarták hárítani akitől ők megvették az autót.Természetesen a régi tulajdonos nem akart fizetni, amit meg is értek.Én a kereskedőtől vártam a kölcségek megtérítését.Hozzáteszem az adás-vételi szerződésben a km bejegyzésre kerül, hogy mennyivel hoztam el a kocsit, nem mentem vele 100 km-t sem és a hiba megjelent.Szóval nem több ezer km után jelentkezett a hiba.

Ha tehetitek eme nagylelkükű fent említett kereskedőnél ne vegyetek autót, nem korrekt kereskedő csak addig vagy jó ügyfél amíg elviszed az autót, igérni tudnak bármit miután probléma van nem foglakoznak veled!

 
>> AutóápolásZolee 155™ (aka n00body00) // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2008-03-22

Kb: 2 hete már, hogy alufelniken áll a gépezet, de valamielyik gumim kukás vagy a ballansz súlyból hagytam el, mert városi 50-es tempónál kib@szottul döcögös a gép futása.

 
>> Egyébpityke // Alfa Alfetta 1.6 // 2008-03-22

lecseréltem az olajat : castrol 15 w 50

 
>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-03-21

A minap voltunk lent Veresegyházon a huzatópados-lakatos-fényezős műhelyben, és a lent található képek fogadtak bennünket. De amíg leér a szemed a sorok alatti fotókra, közben leírom, magyarul is: Az autó félkész állapotba került. Elmúltak a csúnya törései, rándulásai, már csak egy két seb, hegg maradt, amit jövőhéten egy fényező mester szépen meg fog oldani. Jó volt újra látni a vasat, de valahogy olyan volt, mintha nem is a mienk lett volna. Csak egy autó a sok közül. Éreztük ezt mindazért, mert mint olvashattátok a vásárlás után 1,5 hónappal történt a baleset, még épp kezdtük élvezni, mikor már el is vitték tőlünk és már lassan 3 hónapja, hogy nem vezettem, és lassan 2, hogy elvitték itthonról a műhelybe. Lassú munkához idő kell, szokták volt viccesen is mondani, de a jóhoz is. Hangzik ez igazul. Csodáljátok mi lett a nagyoncsúnyánkinéző 156osomból. Eddig! Ezután jön még csak a java. Amint már mondtam: jövő héten a fényezés, majd a szélvédő beragasztása és a különböző apróságok, motor, ülések, kárpitok, stb. visszapakolása. A lakatosmunka 150Ft volt. Ebből most 130-at tudtam leszurkolni. Nem volt nálam több, mert nem számítottam -bevallom- arra, hogy a "100, 150 között"-ből 150 lesz. De legyen, csak már hallanám a motorja hangját..:)

>> SzervizDr Gonosz // Alfa 156 1.9 JTD Sportwagon // 2008-03-21

Kedden műszaki vizsga... A héten átnéztük a gépet, de elvileg semmi gond...

 

Megvolt a vezérmüszij csere, plusz ékszij olaj és vizpumpát is cseréltek. mivel csak telefonon beszéltem a szerelővel, nem egészen értettem miért cserélték ki a vízpumpát, holnap megyek vissza megkérdezni. Holnap megyünk egy 600km-es túrát Loch Ness-hez. CSinálok képeket, talán Nessiröl is(1 millió fontot fizetnek érte:) ).

 
>> SzervizFater (Norbi) // Alfa 155 1.7 TS // 2008-03-21

Erős olajszag terjengett a kocsi körül, majd kissé gyorsan fogyott a benzin -kb. 14 l/100 km! Ma (2008.03.21.) elvittem a helyi renault szervízbe -elvileg zárva voltak, de segítettek! - felfedték a hibát a benzincső erősen spiccelt a homlokfal felé (ha a motorra megy akkor bummm!). A csövet kicserélték és majd a jövő hét közepére hoznak egy olajbombát is amit szintén cserélni kell (csöpög belőle az olaj) és így minden rendben lesz a nagy út előtt!

>> SzervizFater (Norbi) // Alfa 155 1.7 TS // 2008-03-21

Február elején a paksi körforgalomban megállt az autó és el sem akart indulni! Behúzott a parkolóba egy jó lelkű peugeotos srác, majd délután Csocsi felvontatott a Pirihez - izgalmas móka volt szervofék és kormány meg lemerülő aksival az esőben nagy sebességgel menni!
Két nap múlva jött a diagnózis: vezérműlánc szakadás! Szinte megállt bennem az ütő, de megnyugtattak nem sok kár van a motorban (lánc, fogaskerekek cserére kerülnek és egy szelepet kell majd rendbe tenni) és kiderült a vízpumpa is a végét járta :((

A motor ki- és szétszedése után fény derült az okra: egy csavar volt az olajteknőben! Miután az enyémben mindegyik megvolt, így ez extrának számított!
Majd egy hónap kényszerszünet után végre autóba ültem!