Blog
Már régebben (is) voltak olyan törekvéseim, hogy megpróbáljam megtalálni a legjobb izzót, ami a lámpákba rakható.
Próbáltam többek között Philips power2night GT150-es izzókat a tompítottba.
Összemérve egy hagyományos izzóval láthatóan jobb a fénye. Tehát, aki nem akarja a fényszóróját nagyobb hőterhelésnek kitenni (a GT150 szabvány 55 Wattos) és nem vágyik a divatos kék fényre, annak mindenképpen ajánlom ezt az izzót. Azért én szokásomhoz híven nem álltam meg és - mivel a 100 Watt azért nekem is merész (...és drága mulatság lehet) -beszereztem egy pár Philips Rallye 80 Wattos izzót. Egy gyors checkolás alapján ezeknek még jobb fénye van...
(Mint kiderült, nálam az izzók nem természetes elhasználódás végett cserélődnek. :)
Update: Nem álltam meg... Befigyelt a xenon-szett. Jó! (De diszkrét, 4300K-s, vagyis fehér fényű. Nem kék show-light...)
Az első DEPO lámpáimba probléma (értsd: közdarab) nélkül befértek a xenon izzók.
Ami a fényerőt illeti, egyértelmű, hogy eddig ez a legjobb. Az egyik trafó egyébként kb. 1 évet bírt ki, ezután csak "hidegen" gyújtott be. Jó, cserébe nem is kerül annyiba, mint a (túlárazott) gyári megoldás.
Update 2: Már gyári projektoros xenon lámpák vannak az autóban.
Update 3: A szgk. világítótestek jelölései:
Fényszóró kivitel:
A - helyzetjelző
B - ködlámpa
C - tompított
R - távfény
CR - táv- és tompított fény
C / R - táv- vagy tompított fény
HC - halogén tompított fényszóró
HR - halogén távfény
HCR - halogén táv- és tompított fényszóró
HC / R - halogén táv- vagy tompított fényszóró
DC - Xenon tompított fényszóró
DR - Xenon táv fényszóró
DC / R - Bi-Xenon
/ = együttesen nem használhatók
Hátsó lámpák kivitele:
A - helyzetjelző
AR - tolatólámpa
F - ködlámpa
IA - tolató reflektor
R - zárófény
S1 - féklámpa
2a - hátsó index
Egyéb lámpák:
1, 1a, 1b első indexek különböző verziói
5 - kiegészítő index a jármű oldalán 6m hosszig
6 - a kiegészítő index a jármű oldalán 6m hossztól
SM1 - oldalsó méretjelző az összes járműhöz
SM2 - oldalsó helyzetjelző 6m hosszig
Sajnos rossz hírek vannak! Ma du lett volna vizsgáztatva az alfám hétfőn kivittem szerelőhöz h nézze át a vizsga elött meg amugy is szürőket ,olajat meg vezérmü szettet akartam cserélni meg volt egy kis olajszivárgás . Itt következett a szopás mert végül nagyon sok minden szar lett
- alsó lengőkar csere jobb és bal
-Felső lengőkar szilent 4 db
-Vízpumpa
-Vezérműszíj garnitura
-főtengely szimering(ez volt a szivárgás okozója) ez avval jár h váltó le...és hogy jobb legyen a kuplung rendszerben alig volt még pár km tehát
-kuplung szett
-légszürő
-olaj meg szűrőcsere
Kifizettem a vaskos számlát ...elindulok kb 5 km után kopogás a motorbol ami eggyre erősödik hívom a szerelőt aki már a telefonon keresztül halja h gáz van ...visszavontatjuk az autót ..kiderül h csapágyas lett a motor.
Nos most megpróbálom a garanciásokon behajtani a motor problémákat elméletileg benne van a szerződésbe ez a hiba de nem csodálkoznék ha nem fizetnek mivel hogy a selespeed pumpát sem fizették (szakértőjük szerint nem is volt hibás)
Bara Laci munkájaként elkészűlt a kormány újrabőröésem. Igényes és nagyon szép lett. A varrással nagyon meg vagyok elégedve, mert a gyári siralmasan gagyi volt...



Tegnap meghozta a futár, ma pedig beszerelésre került. H1 5000k 35W szett :)
a harmadik képen a jobbos lámpában már a xenon virít :)
még a balosban a régi halogén....
a szerelés kb másfél órát vett igénybe számomra...




öcsém tegnap lefujta az alját alvázvédövel : ))))
ma kiütötték az ajtohatárolo stiftet és fel tudtam tenni a negyedik kárpitot : )
megjáratták az álott fékeket....
holnap még a futomüvet akarom javitgatni matt feketével,meg ha lesz idöm a km orát cserélem ki mert ami most benn van azon akad a ford mérö.....
ja és ma rendeltem olaj-levegö szüröt kipufogo sortömitést..........


Mindenkinek nagyon köszönöm a szülinapi jókívánságokat! :-DDD
2008.03.07. 128300 km A kipufogó az elégtelen felfekvés miatt fújt ki. Az anyák egy része túlhaladt a tőcsavarok menetén és megszorult. Az anyák alá helyezett alátétekkel a kifújás megszűnt.
Az olajnyomásmérő miatt kiszereltem a műszeregységet, szétszedtem, és megállapítottam, hogy a műszer egyik tekercse szakadt. Mivel jobban már úgysem tudtam volna elrontani, és a fölső tekercsben volt szakadás, szétszedtem a műszert egészen, és elkezdtem letekerni. 127 menet után megtaláltam a szakadást, összeforrasztottam, visszatekertem, összeraktam, és működik!
Öntöttem egy kis motorolajat is, kicseréltem a benzinszűrőt, és felragasztottam az Esztergomos matricát.
2008.03.02. 128100 km Végre beszereltük a több hónapja vásárolt olajnyomásmérő gombát. A jobb hozzáférés miatt leszereltük a fojtószelepházat és a kipuffgázvisszavezető szelepet is, ezeket legalább kitakarítottam. Leszereltük a kipuff gyűjtőcsövet is, ami még az előző tulajnál tört el, valószinűleg az ültetőrugó miatt. Ezt hegesztéssel javítottam. Az eredmény: az olajnyomásmérő továbbra sem mér, a kipufogó most a sortömítésnél fúj ki. Nem túl nagy eredmény 6 óra szenvedésért.