Blog

>> EgyébKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-03-14

2008. március 09-én voltunk Zolinál látogatóban, névnap, stb. Vittünk neki pár alkatrészt. És szolgált egy két jó ill. rossz hírrel. A jó az az volt, hogy 15-16-án már elhozzák Veresről a padról az autót, és a másik - a "rossz" - hír pedig az volt, hogy már egyszer hasonlóképpen volt törve az autó, vágva az eleje stb. Mert a toronynál hatalmas adag gittet találtak és a jobb hátsó sárvédő és a küszöb találkozásánál is azért kezdett el rohadni, mert már ott is gittelve volt. Akkor kaptuk a képeket is tőle. Amiből itt van még pár, a padra kerülés előtti állapotról. Kibelezve..

>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-03-14

Több ütemben, de elég jól halad az alkatrészek beszerzése. Már a 80%-a biztosan megvan, annak, amiket cserélni kellett és kell majd. Akik segítettek a beszerzésben: Ipacsfa utcai bontó - nagyon rendesek és segítőkészek, sokminden beszerezhető náluk, ami nincs azt próbálják behozni itáliából, és ha onnan sem megy, akkor meg tudják rendelni újonan is. Ahol még sok dolgot vettem újonan olcsóért, az a váci LAVINA volt, hasonlóképpen rendesek, segítőkészek, szombaton is nyitva vannak és hipergyorsak. Egy délután megrendelt alkatrészt másnap reggel 8-ra is meghoznak ha szükséged van rá. Ajánlom őket is. Ami nem jött be az a fóti bontó. A "Költségem"-nél a következő alkatrészek vannak:

bontott: kipufogó hátsó dob, szárítószűrő klímához, első lökhárítóba jobb ezüst ködlámpakeret, háromszög díszrács alatti műa. burkolat, bal hátsó ajtó küszöbdíszléc, motortartó bak csavarok, 2db dísztárcsa, jobb első ajtórekeszbe gumibetét, napellenző tartó (tükör felöli), hídtest - hátsó futómű középtartó, bal hátsó ABS jeladó, sárvédőtartó jobb-bal első 2db, sárvédő jobb-bal első 2db, gépháztető zárszerkezet, zárhíd

új: pollenszűrő, 2db első fényszóró, hátsó stabilizátor rúdról a gömbfej, féknyereg festék, rozsdamaró a hátsó dobhoz, kerekekhez a műa. dobbetétetek 4db, első féltengely anya (jobb-bal) 2db, bal hátsó lámpa szett (külső-belső)

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-02-29

2008. február 29-én - igaz autó nélkül -, de mi is elmentünk a matricáért, hogy Esztergomban már ennyivel is szebb legyen az alfa, és hirdesse az igét:) Halesznek köszönhetően az út egy részét vele és a GT-jével tettük meg. Jó volt már újra érezni az "alfa érzést":)

>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-03-14

2008. 02. 25-én 4 hét távollét után elkerült az alfa Gödöllőről Veresegyházra, egy Zoli által ismert huzatópadra, ahol visszanyeri majd eredeti alakját, és felkerülnek rá az új alkatrészek. Szerdán 27-én kezdték el csinálni, és kb 2 hétig tart majd a folyamat. a költség kb. 150.000-re rúg. És ez csak a munkadíj.. A szállítás díja, oda-vissza 15.000Ft. A pad után fújva is lesz a drága, az illesztések miatt, és a jobb küszöbnél volt egy kis rozsda, amit úgyis javítani kellett volna már a baleset előtt is, úgyhogy hajrá. Erről bővebben később.

>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-03-14

Hosszas keresgélés után - 2007. dec. 30-a, a baleset óta folyamatosan keresem a megfelelő bontókat és alkatrészeket, amiket cserélni kell a nemkicsit összetört autómon. De végül megtaláltam a helyet, ahol a legtöbb karosszéria alkatrészt be tudtam szerezni (Ipacsfa utca) és Robival egy januári nap elmentünk érte egy kombi avensissel és egy utánfutóval. Nem kell mondanom - gondolom - hogy megtelt mindkettő, a teli pénztárcám pedig kiürült. De ez még csak az első "adag" volt. Ezután még sok minden következett. (Pl. a "gumifordítás") A legtöbb karosszéria elemet sikerült egy 2002-es teljesen jó állapotban lévő olasz 156-osról levadásznom, amit a tulaja csak azért adott le a bontóba, mert odakint az 5 éves autó már öregnek számít.. Nekem pedig teljesen megfelelnek a karcmentes, pont ezüstmetál alkatrészei.

>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-03-14

2008. február 02-án eljött az az idő is, hogy elvitték az autót Gödöllőre egy szervízbe. A srác régi ismerős, de már régen nem találkozunk. Egy véletlen telefon kapcsán egy volt osztálytársam (Tivadar) ajánlotta őt, hogy bízzam rá, ő majd mindent elintéz. Így is lett. Eljöttek hozzánk, megnézték a vasat, kicsit csúnyának bizonyult, amint látható a baleset utáni képeken is. Azt mondta, nem lesz olcsó, de gyógyítható. Így esett, hogy több mint egy hónap nejlon fólia alatti udvaron parkolás után, 2-án elvitték az autót ugyanazzal a darus trailerrel Zolihoz, mint amivel haza is hozták Aszódról a baleset napján. A műhelyében a képek 13-án készültek, pont egy hónapja. A szállítás költsége 20eFT-ra rúgott.

>> SzervizÁtok79146TD // Alfa 146 1,9 TD // 2008-03-14

Mindkét oldalon lengőkar plusz kormányösszekötő csere.
50000 pénz munkadíjjal.

 
>> SzervizCsöri // Alfa 147 GTA 3.2 V6 // 2008-03-14

A mai nap reggel sikeresen levizsgázott a vas. Ugyan már tavaly december 10.-én lejárt a műszaki, de a lent említett okok miatt ez kitolodott a mai napra.:)
Az új vizsga érvényesség 2010.03.14.

 
>> Tuning és extraGTPeti // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD Novitec // 2008-03-13

Végül Enzo felnit és Nankang Ultrasport NS-2 gumit vettem. Hosszas informálódás után (és anyagi okokból is) döntöttem emelett a gumi mellett. (Épp új mhely keresésében voltam...) Aki nem ismeri leszólja, aki használta ajánlja... Akad nála jobb is, de árát mindenképpen megéri! Kicsit (vagy inkább közepesen) hangos, de a mintája kimondottan szép és szárazon kimondottan jól tapad.
Néhány témábavágó fórum pl.:
http://www.ls1.com.au/forum/archive/index.php/t-34528.html
http://bbs.scoobynet.co.uk/archive/index.php/nankang-ns2-tyres-v87-t473820p1.html

Köv. garnitúrának egyébként Pirelli P7-est, vagy Bridgestone Turanza-t szeretnék, de az még odébb van. (Bár lehet, hogy Hankook S1 Evo vagy RS2 lesz.)

Ami a téli gumikat illeti, ott nem kötöttem kompromisszumot, GoodYear Ultragrip 7-eseket vettem. Ezek tényleg nagyon jók! Sokkal halkabbak, mint a nyárik. Hóban pedig korlátozottan lehet csak élvezkedni, mert elég jól tapadnak.

>> Tuning és extraGTPeti // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD Novitec // 2008-03-13

Már régebben (is) voltak olyan törekvéseim, hogy megpróbáljam megtalálni a legjobb izzót, ami a lámpákba rakható.

Próbáltam többek között Philips power2night GT150-es izzókat a tompítottba.
Összemérve egy hagyományos izzóval láthatóan jobb a fénye. Tehát, aki nem akarja a fényszóróját nagyobb hőterhelésnek kitenni (a GT150 szabvány 55 Wattos) és nem vágyik a divatos kék fényre, annak mindenképpen ajánlom ezt az izzót. Azért én szokásomhoz híven nem álltam meg és - mivel a 100 Watt azért nekem is merész (...és drága mulatság lehet) -beszereztem egy pár Philips Rallye 80 Wattos izzót. Egy gyors checkolás alapján ezeknek még jobb fénye van...
(Mint kiderült, nálam az izzók nem természetes elhasználódás végett cserélődnek. :)

Update: Nem álltam meg... Befigyelt a xenon-szett. Jó! (De diszkrét, 4300K-s, vagyis fehér fényű. Nem kék show-light...)
Az első DEPO lámpáimba probléma (értsd: közdarab) nélkül befértek a xenon izzók.
Ami a fényerőt illeti, egyértelmű, hogy eddig ez a legjobb. Az egyik trafó egyébként kb. 1 évet bírt ki, ezután csak "hidegen" gyújtott be. Jó, cserébe nem is kerül annyiba, mint a (túlárazott) gyári megoldás.

Update 2: Már gyári projektoros xenon lámpák vannak az autóban.

Update 3: A szgk. világítótestek jelölései:


Fényszóró kivitel:

A - helyzetjelző
B - ködlámpa
C - tompított
R - távfény
CR - táv- és tompított fény
C / R - táv- vagy tompított fény
HC - halogén tompított fényszóró
HR - halogén távfény
HCR - halogén táv- és tompított fényszóró
HC / R - halogén táv- vagy tompított fényszóró
DC - Xenon tompított fényszóró
DR - Xenon táv fényszóró
DC / R - Bi-Xenon
/ = együttesen nem használhatók



Hátsó lámpák kivitele:

A - helyzetjelző
AR - tolatólámpa
F - ködlámpa
IA - tolató reflektor
R - zárófény
S1 - féklámpa
2a - hátsó index



Egyéb lámpák:

1, 1a, 1b első indexek különböző verziói
5 - kiegészítő index a jármű oldalán 6m hosszig
6 - a kiegészítő index a jármű oldalán 6m hossztól
SM1 - oldalsó méretjelző az összes járműhöz
SM2 - oldalsó helyzetjelző 6m hosszig